Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 2 maart 2022, 16:53   #16961
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Daar beweren ze heel wat anders....

"De Europese Unie maakte dinsdag bekend de Russische staatszender RT — Russia Today — en persbureau Sputnik te weren wegens het verspreiden van desinformatie. Zo beweren ze dat Oekraïne zijn eigen steden bombardeert."
Dat is mogelijk he. Wij weten dat niet.

Of ze laten mannen rondlopen met "Baby-milk-factory" t-shirts in een verwoeste fabriek. Wat ze daar echt maakten daar heb je natuurlijk het raden naar, de fabriek is in puin.
Oud 2 maart 2022, 16:55   #16962
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Terwijl hun familie gegijzeld en bedreigd wordt met wapens of erger, standaard russische methodiek dus.
Dat is de tactiek die ze toepassen in Loegansk en Donetsk: mensen afdreigen. Wie niet meedoet, krijgt klappen. Letterlijk. Of figuurlijk: wissel je je Oekraïense identiteitskaart niet in voor een Russische, dan word je van alle arbeid uitgesloten. Dan zeggen de Russischgezinden: "Zie je wel, iedereen is voor Rusland en tegen Oekraïne". Ja, zo kan ik het ook.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2022, 16:56   #16963
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Dat is mogelijk he. Wij weten dat niet.

Of ze laten mannen rondlopen met "Baby-milk-factory" t-shirts in een verwoeste fabriek. Wat ze daar echt maakten daar heb je natuurlijk het raden naar, de fabriek is in puin.
En waarom geeft u zo'n versie enige geloofwaarheid? Gewoon omdat u toch een beetje sympathie koestert voor de Russen?
Oud 2 maart 2022, 17:00   #16964
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat is de tactiek die ze toepassen in Loegansk en Donetsk: mensen afdreigen. Wie niet meedoet, krijgt klappen. Letterlijk. Of figuurlijk: wissel je je Oekraïense identiteitskaart niet in voor een Russische, dan word je van alle arbeid uitgesloten. Dan zeggen de Russischgezinden: "Zie je wel, iedereen is voor Rusland en tegen Oekraïne". Ja, zo kan ik het ook.
Het strafste is dan wel nog gaan beweren dat de Oekraïners een genocide op hen uitvoeren!!! Trouwens een van de argumenten??? van Poetin om Oekraïne binnen te vallen.
Trouwens die bewering gaat er in als zoete koek. Een oud vrouwtje, dat bloemen op straat verkocht, bleef dit hardnekkig voor de camera herhalen en prees Poetin.Niets kon haar van die gedachte afbrengen. Beklemmend!
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2022, 17:06   #16965
Karel Martel B

Standaard

Citaat:
En waarom geeft u zo'n versie enige geloofwaarheid? Gewoon omdat u toch een beetje sympathie koestert voor de Russen?
Ik zeg dat het mogelijk is. Geloofwaardig is een trapje hoger.

possible < credible < likely < fairly certain < certain
Oud 2 maart 2022, 17:52   #16966
edwinp
Banneling

Standaard

ik blijf RT.com volgen en vind helaas weinig propaganda of sporen van desinformatie

Er wordt zelfs 'gesproken' over een invasie, wel zijn er weinig verhalen over de toestand ter plaatse..
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2022, 18:28   #16967
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Het strafste is dan wel nog gaan beweren dat de Oekraïners een genocide op hen uitvoeren!!! Trouwens een van de argumenten??? van Poetin om Oekraïne binnen te vallen.
Trouwens die bewering gaat er in als zoete koek. Een oud vrouwtje, dat bloemen op straat verkocht, bleef dit hardnekkig voor de camera herhalen en prees Poetin.Niets kon haar van die gedachte afbrengen. Beklemmend!
Ongetwijfeld hoort dat vrouwtje alleen maar wat op de staatsradio wordt gezegd, ziet ze alleen de koppen die in de kranten staan die door het Kremlin worden aangestuurd... Dat vrouwtje kan je moeilijk iets kwalijk nemen. Het hoger liggend echelon des te meer.
Oud 2 maart 2022, 18:30   #16968
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
ik blijf RT.com volgen en vind helaas weinig propaganda of sporen van desinformatie

Er wordt zelfs 'gesproken' over een invasie, wel zijn er weinig verhalen over de toestand ter plaatse..
En? Zijn er beelden getoond van Oekraïners die hun Russische "bevrijders" in uitzinnige vreugde omarmen en hoe ze samen de prisjadka dansen overgoten met massa's vodka?
Oud 2 maart 2022, 18:31   #16969
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zeg dat het mogelijk is. Geloofwaardig is een trapje hoger.

possible < credible < likely < fairly certain < certain
Fijn, maar hebt u ook boontje voor de Russische kant? Of vergis ik mij?
Oud 2 maart 2022, 18:35   #16970
Karel Martel B

Standaard

Citaat:
Fijn, maar hebt u ook boontje voor de Russische kant? Of vergis ik mij?
Niet echt, maar na de Covid-onzin staan de gazetten nu vol Ukraine-onzin, en iemand moet weerwerk verrichten.

Moesten de gazetten vol pro-Rusland onzin staan, dan zou ik hier ook tegengas geven.
Oud 2 maart 2022, 18:42   #16971
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet echt, maar na de Covid-onzin staan de gazetten nu vol Ukraine-onzin, en iemand moet weerwerk verrichten.

Moesten de gazetten vol pro-Rusland onzin staan, dan zou ik hier ook tegengas geven.
Ok, in West-Vlaanderen hebben ze daar een uitdrukking voor: " 'twjis in de zak zijn".
Oud 2 maart 2022, 18:46   #16972
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
En? Zijn er beelden getoond van Oekraïners die hun Russische "bevrijders" in uitzinnige vreugde omarmen en hoe ze samen de prisjadka dansen overgoten met massa's vodka?
neen, helemaal niet, ik zeg dat er weinig 'veldverslagen' worden getoond, men wil precies de militaire actie reduceren toe een fait divers, maar niemand spreekt over drugsverslaafde neonazi's zoals poetin
Oud 2 maart 2022, 18:48   #16973
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:

ge moet ook nie gaan wringen om té wringen hé

EDIT: ik trek mijn vorige conclusie over RT.com in (BS.com), maar blijf tegenstander van sancties tegen media, zelfs foute media kunnen uw globaal beeld versterken

Laatst gewijzigd door edwinp : 2 maart 2022 om 18:58.
Oud 2 maart 2022, 19:17   #16974
Karel Martel B

Standaard

Citaat:
ge moet ook nie gaan wringen om té wringen hé
Het is blijkbaar nodig.

Herinner U wat een onnozelheid men in de VS heeft verteld toen Saddam Koeweit binnenviel: De soldaten zouden een hospitaal binnengelopen zijn en de kinnekes uit de couveuses hebben gekapt om er mee weg te lopen (de couveuses)

https://en.wikipedia.org/wiki/Nayirah_testimony

En later, waren het de WMDs in Irak. Daar moet ik hopelijk geen link voor geven?

En nu terug al die onzin. Blijkbaar werkt het elke keer.
Oud 2 maart 2022, 19:23   #16975
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voltian heeft uw mindset heel treffend beschreven en ik zie hoe hij daar volkomen gelijk had. U zit volop en heel diep in uw ideologische konijnpijp. Ook al schieten de Russsiche troepen aan de lopende band Oekraïners neer, u zult het nog steeds blijven verdedigen. Want er kan immers over uw lippen één zaak niet komen: toegeven dat het Westen nu eens gelijk heeft. Hier blokkeert u volledig.
Het Westen heeft dan ook geen gelijk in deze kwestie. Moest het Westen proberen bemiddelen zonder olie op het vuur te gooien, zoals China, dan wel.

Het Westen heeft systematisch Oekraine en Rusland tegen elkaar opgezet en beide post-Maidan regimes zijn volledig geinfiltreerd door Amerikaanse adviseurs, etc .

Zelfs al ben je tegen de invasie zoals ik, dan neemt dat niet weg dat het Westenn nog altijd een zeer grote verantwoordelijkheid draagt, naast ook Rusland, voor het feit dat de situatie zo geescaleerd is.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2022, 19:25   #16976
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is blijkbaar nodig.

Herinner U wat een onnozelheid men in de VS heeft verteld toen Saddam Koeweit binnenviel: De soldaten zouden een hospitaal binnengelopen zijn en de kinnekes uit de couveuses hebben gekapt om er mee weg te lopen (de couveuses)

https://en.wikipedia.org/wiki/Nayirah_testimony

En later, waren het de WMDs in Irak. Daar moet ik hopelijk geen link voor geven?

En nu terug al die onzin. Blijkbaar werkt het elke keer.
Inclusief de obligate wenende kindjes, en natuurlijk met aangepaste muziek op de achtergrond om de dramatiek nog intenser te maken.
Oud 2 maart 2022, 19:30   #16977
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Het Westen heeft dan ook geen gelijk in deze kwestie. Moest het Westen proberen bemiddelen zonder olie op het vuur te gooien, zoals China, dan wel.

Het Westen heeft systematisch Oekraine en Rusland tegen elkaar opgezet en beide post-Maidan regimes zijn volledig geinfiltreerd door Amerikaanse adviseurs, etc .

Zelfs al ben je tegen de invasie zoals ik, dan neemt dat niet weg dat het Westenn nog altijd een zeer grote verantwoordelijkheid draagt, naast ook Rusland, voor het feit dat de situatie zo geescaleerd is.
Wat Maidan betreft, u weet even goed als ik dat Janoekovitsj nog voor hij president werd, heeft aangekondigd om Oekraïne de EU binnen te loodsen. Dat hij, eens hij president was geworden, ook onderhandelingen is opgestart die tot een raamakkoord hebben geleid. Toen echter alles ondertekend moest worden, begon het spelletje vanuit Moskou. Dreigen, intimideren... Moskou heeft hier enorm veel boter op zijn hoofd.

En u ziet het niet. U ziet zelfs veel dieper in uw konijnpijp dan Voltian heeft beschreven en ik kon geloven van iemand die, in alle eerlijkheid, toch wel als een intellectueel zag ook zijn er tussen ons heel weinig bruggen van overeenstemming.
Oud 2 maart 2022, 19:31   #16978
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
neen, helemaal niet, ik zeg dat er weinig 'veldverslagen' worden getoond, men wil precies de militaire actie reduceren toe een fait divers, maar niemand spreekt over drugsverslaafde neonazi's zoals poetin
U beseft natuurlijk wel dat als die juichende Oekraïners zouden bestaan die staats-TV die heel ruim in beeld had gebracht, niet?!
Oud 2 maart 2022, 19:39   #16979
Karel Martel B

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Inclusief de obligate wenende kindjes, en natuurlijk met aangepaste muziek op de achtergrond om de dramatiek nog intenser te maken.
Beter dan Al-Khuraybah kan het nooit worden. Er is geen Ukraiense Green Helmet.

http://eureferendum.blogspot.com/200...-of-media.html

http://eureferendum.blogspot.com/200...roduction.html

Laatst gewijzigd door Karel Martel B : 2 maart 2022 om 19:42.
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2022, 20:20   #16980
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beter dan Al-Khuraybah kan het nooit worden. Er is geen Ukraiense Green Helmet.

http://eureferendum.blogspot.com/200...-of-media.html

http://eureferendum.blogspot.com/200...roduction.html
Wel vreselijk dat de Russen nu het hart van de Iranezen kwijt zijn. Volgens de Amerikaanse president dus het moet wel waar zijn he.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be