Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juli 2013, 09:07   #1701
Nar
Burgemeester

Nar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrolijk op Vrijdag Bekijk bericht
De vraag die niemand in de officiële media kennelijk durft stellen is nochtans de belangrijkste: Waarom?

Waarom worden autochtone kleuterjuffen belaagd met ziekelijke leugens en laster?
En waarom springen er zoveel moslims kritiekloos mee op de kar van de haat?
Dit kan toch niet los gezien worden van een veel bredere context van etno-culturele tegenstellingen?
Maar in plaats van over de essentie te durven debatteren zitten politici en inrichtende macht van het onderwijs met een keutel in de broek te wachten tot de heisa overwaait.
De lafheid regeert immers in Vlaanderen pocoland.
Juist, ik vraag me ook af hoe dat kan dat ze daar onmiddellijk met tienduizenden aan de schoolpoorten stonden omdat de juf ne kleine op het potje hielp.
Oud 15 juli 2013, 09:21   #1702
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Buiten de Vlaamse cultuur is het in de rest van de wereld volstrekt normaal om zeer boos te worden bij vermoeden van kindermisbruik.
In de Vlaamse cultuur is dat ook zo hoor.

Citaat:
Dat in de Vlaamse cultuur nog steeds velen denken dat kindermisbruik "normaal" is , is een klassiek probleeem.
Noem eens vijf Vlamingen die denken dat kindermisbruik normaal is of hou je zever voor jezelf.

Citaat:
Zo blijkt in deze draad maar weer, die wemelt van de goedpraters van pedomisbruik.
Noem eens één persoon uit deze draad die pedomisbruik goedpraat als je niet als leugenaar bestempeld wil worden.

Citaat:
Het is tevens Vlaamse cultuur om politie, gerecht en overheden te vertrouwen. Een andere reden om uitzinnig te worden me dunkt.
Dat is helemaal geen Vlaamse cultuur, waar blijft u het toch halen?

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2013, 09:38   #1703
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zou je daar niet over mogen twijfelen? Zeg ik dat ergens?

Buiten de Vlaamse cultuur is het in de rest van de wereld volstrekt normaal om zeer boos te worden bij vermoeden van kindermisbruik.
Net omdat het om zo'n zware beschuldigingen gaat is het belangrijk dat men zeker is van iemands schuld vooraleer men gaat krijsen dat die persoon het gedaan heeft. Hier in dit geval blijkt het compleet verzonnen te zijn en onschuldige mensen zijn valselijk beschuldigd.

Laatst gewijzigd door Savatage : 15 juli 2013 om 09:40.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2013, 09:40   #1704
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De vraag die niemand in de officiële media kennelijk durft stellen is nochtans de belangrijkste: Waarom?

Waarom worden autochtone kleuterjuffen belaagd met ziekelijke leugens en laster?
Dit kan toch niet los gezien worden van een veel bredere context van etno-culturele tegenstellingen?
Maar in plaats van over de essentie te durven debatteren zitten politici en inrichtende macht van het onderwijs met een keutel in de broek te wachten tot de heisa overwaait.
Als ik dergelijke betogers zie , in het midden van de week , in het midden van de dag, dan komt bij mij spontaan de vraag op : moet er daar nu geen enkele van gaan werken ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2013, 10:28   #1705
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Er zit iemand, minstens iemand (mogelijk de hele zooi), van sharia4belgium achter de hysterische hetze.

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 15 juli 2013 om 10:29.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2013, 10:34   #1706
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Omdat er onder vooral Marokkaanse en Turkse dames een verstikkende cultuur van roddel en achterklap heert, er onder moslims een beeld wordt geschapen alsof deze samenleving totaal zedeloos en pervers is met grote haat tegenover moslims.

Dit soort op pure roddels en achterklap gebaseerde " betonigen" levert minstens mooie foto's op waarmee je financeerders in het buitenland kunt overtuigen van je strijd tegen die ongelovige honden die kinderen verkrachten.

En het zet aan tot grotere polarisatie, sommige moslimgroeperingen vinden dit gewoon een goede zaak.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2013, 10:53   #1707
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Omdat er onder vooral Marokkaanse en Turkse dames een verstikkende cultuur van roddel en achterklap heert, er onder moslims een beeld wordt geschapen alsof deze samenleving totaal zedeloos en pervers is met grote haat tegenover moslims.

Dit soort op pure roddels en achterklap gebaseerde " betonigen" levert minstens mooie foto's op waarmee je financeerders in het buitenland kunt overtuigen van je strijd tegen die ongelovige honden die kinderen verkrachten.

En het zet aan tot grotere polarisatie, sommige moslimgroeperingen vinden dit gewoon een goede zaak.
Zulke houding valt onder de noemer racisme. Benieuwd waar het CGKR blijft.
Oud 15 juli 2013, 10:54   #1708
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht

Uiteraard, vergeet alleen niet dat er voor polarisatie steeds twee polen nog zijn...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2013, 10:55   #1709
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Het zou me niet verwonderen mocht uit onderzoek blijken dat het anti-autochtonen racisme onder deze groep torenhoog is.
Oud 15 juli 2013, 10:57   #1710
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Teletekst vandaag 15 juli 2013.
Bijgevoegde afbeelding(e)

Oud 15 juli 2013, 11:04   #1711
Echte Waal
Staatssecretaris

Echte Waal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Het zou me niet verwonderen mocht uit onderzoek blijken dat het anti-autochtonen racisme onder deze groep torenhoog is.
Nu wachten om dat onderzoek...
Oud 15 juli 2013, 11:17   #1712
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Onder meer dit stond er gisteren op de blog die op teletekst vermeld staat, nadat uit onderzoek gebleken was dat er niets gebeurd is.
Zowel juf ----- als juf ----- plasten en smeerden hun uitwerpselen in op de rug of op het hoofd van de kleine slachtoffertjes.
http://censored31.blogspot.be/2013/07/iquote_11.html

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 15 juli 2013 om 11:17.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2013, 11:19   #1713
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

De twee kleuterjuffen hun voornamen staan er ook vermeld. Ze beschikken beide over stevige autochtone voornamen.
Oud 15 juli 2013, 11:25   #1714
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Waarom zou je daar niet over mogen twijfelen? Zeg ik dat ergens?

Dat in de Vlaamse cultuur nog steeds velen denken dat kindermisbruik "normaal" is , is een klassiek probleeem. Zo blijkt in deze draad maar weer, die wemelt van de goedpraters van pedomisbruik.

Het is tevens Vlaamse cultuur om politie, gerecht en overheden te vertrouwen. Een andere reden om uitzinnig te worden me dunkt.
Als je het mij vraagt: trol.

Maar bon voordat iemand je gericht haatzaaien tegenover een bepaalde bevolkingsgroep ernstig neemt:

http://www.maroc.nl/forums/nieuws-de...e-marokko.html

Jij zal toch ook wel een basiskennis van de Islam en gebruiken hebben en weten dat meisjes verkrachten in die cultuur niet eens mogelijk is ... In dit soort landen is trouwen op prepuberale leeftijd doodnormaal.
Van kleine prinsjes blijf je natuurlijk af... maar als ze groot zijn mogen ze wel met hun tengels overal aan zitten ...
Oud 15 juli 2013, 11:38   #1715
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
De twee kleuterjuffen hun voornamen staan er ook vermeld. Ze beschikken beide over stevige autochtone voornamen.

Ik werd onwel van het lezen van die ziekelijke verklaringen. Gisteren stond er een link bij naar één van die meisjes hun facebookprofiel. Ik zeg wel degelijk het meisjes want het betreft hier zeer jonge dames.
Ik vrees dat één van de Mohammedanen een frustratie opgelopen heeft omdat hij niet in het broekje of rokje van één van die dames mocht zitten eerlijk gezegd. Als je dan de rest leest: vergelijkingen met de holocaust (?? en nu zijn de Joden plots wel goed genoeg??), onze halve regering zou moeten tussen beide komen en verwijzingen naar de Russische maffia? Zijn die nu helemaal?? Ik dacht dat ze op politics.be goed waren in complottheorieën. Maar dat slaat toch wel alles.

Hier kunnen verschillende dingen aan de hand zijn:
- één persoon is een maniak en heeft zich vergrepen aan de kindjes. Kan iedereen zijn, van een vunzige nonkel tot zelfs een wat oudere medekleuter of kleuter die thuis vieze dingen ziet!!
- ouders steuken mekaar op en maken mekaar gek, stellen vragen aan kinderen die volgens de verklaring amper kunnen spreken en beginnen dan ook nog vanalles te suggereren, wat die kleine natuurlijk gaat bevestigen. Dat zal dan ook nog leiden tot beloningen van de ouders (aaitje, knuffeltje, medelijden van de ouders, ...), dus die kleine leert snel wat hij moet zeggen.
- Kleuters van die leeftijd kunnen geen onderscheid maken tussen werkelijkheid en fantasie.
- Mogelijke irritaties kunnen allerhande oorzaken hebben, bv. ook het feit dat de ouders daar aandacht op richten en het kindje (ocharme ) daardoor daar vanalles gaat voelen en er zich zelf op gaat richten (rond drie jaar begint overigens de seksuele exploratie ...)
- Hetgeen wat de ouders zeggen: zoiets verzin je toch niet? -> De ouders moeten geholpen worden lijkt me, want dit is ziekelijk. Idem dito met die man van sharia4belgium want een deel van zijn verhaal vind je ook niet terug in de pv's.
- Er is vanuit medische hoek in hetgeen geschreven werd eigenlijk geen bewijs voor iets. Er is enkel de gruwel dat die ouders hun kind op zulke leeftijd daar hebben laten onderzoeken en in het geval van dat meisje weet men blijkbaar dat het hymen intact is dus ik vraag me af hoe men dat heeft onderzocht!! Ik wil het niét weten!!! Verdorie toch. :-/
-

In ieder geval moet onderzocht worden wat er hier kan gebeurd zijn ... Wat is er de oorzaak van dat de klacht werd ingediend? Hoe komen de ouders bij deze ideeën? (Wat mij betreft mogen er serieuze vragen gesteld worden bij ouders die zulke verklaringen gaan afleggen over hun kinderen indien ze vals zijn... je zet je eigen kind toch niet in in een godsdienststrijd zeker? ). Wie of wat heeft hen hiertoe werkelijk aangezet? Is er reden om ervan uit te gaan dat er werkelijk ergens op een bepaald moment ook maar iets gebeurd is met die kinderen? Zo ja, moet dit tot op het bot worden uitgespit wie of wat verantwoordelijk is. Of wie of wat dit verzonnen heeft. Want dit zijn wat mij betreft geen pietluttigheden en het lijkt me in het belang van al kwetsbare kinderen dat deze zaak serieus genomen wordt.
...

For the record, ik ken heel wat kleuterleidsters rechtstreeks of via via. Laat ik het zacht uitdrukken: de meesten zijn niet wild van het multiculturele gegeven.
Kleuterleidsters zijn net als kinderverzorgsters, sociaal assistenten, medewerkers in asielopvanghuizen en medisch personeel (verpleegkundigen, artsen, tandartsen, ...) de "eersten" die in contact komen met de enorme toename aan allochtonen en hetgeen wat dit met zich meebrengt in de "Vlaamse klassen" (of ziekenhuisbedden in het geval van ziekenhuizen) mbt taal- en communicatieproblemen, in orde zijn met dingen, hygiëne, eisen van ouders, voedsel dat ze (niet) meebrengen, ...

Dat leidt ertoe dat die mensen, die nu ongewild de eerste lijn van de allochtone opvang hebben gevormd zeg maar, hoe sociaal, welwillend en lief ze ook waren (anders kies je niet voor een zorg- of lesgevend beroep), meer en meer ideeën beginnen te krijgen over hoe deze mensen zijn, en die zijn niet van de poes. Stereotypen sluipen er binnen en leiden tot racisme. Een vrije conversatie met de gemiddelde sociaal werker, verpleegkundige, arts, onderwijzend personeel in de centrumsteden, ... en na twee minuten weet u genoeg. :-/
Oud 15 juli 2013, 11:42   #1716
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Nee, ze werd ruim een week na de eerste klacht geschorst toen die groep ouders voor de schoolpoort stonden. En natuurlijk moest haar loon niet worden ingehouden. Maar een onmiddellijke schorsing had haar en de school - hoe paradoxaal het ook mag klinken - veel leed kunnen besparen.

Je zal dat inderdaad "gemist" hebben, maar dát is dan weer niet zo raar.

Uit mijn eerste reactie in deze draad op de dag dat de heisa begon (ik heb het relevante stuk speciaal voor jou in vet gezet, want ik weet ondertussen dat begrijpend lezen niet je sterkste kant is):

En ik schreef ook nog dit:

Ik vermoed dat ik er niet ver naast zat en dat de klachten dus idd uit fundamentalistische hoek komen. En als dat zo is hoop ik ook dat er vervolgd wordt wegens laster.
Op de website van dat sharia4belgium lid kon je het document van de school lezen. Daarop stond dat de klacht zeer ernstig werd genomen, de betrokkene onmiddellijk geschorst werd en de school gesloten werd.
Oud 15 juli 2013, 11:46   #1717
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Als het om een juf met een bruin kleurtje had gegaan, dan had je haar waarschijnlijk niet het voordeel van de twijfel gegund en hier een post begonnen over verkrachtende moslima's.
²
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2013, 11:48   #1718
Nar
Burgemeester

Nar's schermafbeelding

Standaard

Zeer juist groentje. De dochter van een collega is al een tijdje kleuterjuf en beweert dat ze liever les geeft in zo genaamde concentratiescholen omdat de kinderen daar niet zo rot verwend zijn en met weinig een enorm plezier kunnen gedaan worden en veel meer liefde en vreugde terug geven. Volgens mij wil ze een grote zwarte lul en is dat alles.
Oud 15 juli 2013, 11:49   #1719
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door love me tender Bekijk bericht
Dat men maar niet de fout maakt om die moslims te hard aan te pakken.

Naar het schijnt zegt de politie in Mechelen bij het indienen van een klacht tegen (een) moslim(s) 'Ik zou geen klacht indienen. Het maakt de zaak maar erger'.

En is dat geen verstandige raad?
Veelzeggend. Hun manier van doen als individu, alsook het samenspannend gedrag, daar kan geen Belg tegenop.
Dat heeft nooit in onze cultuur gezeten. Bij hun is er dat allicht met de paplepel in gegoten. Ik heb nooit iemand gezien die het anders deed.
De eerste Moslim die me hier niet intimiderend en provocerend aankijkt en loopt alsof hij miljardair is die net een nieuw kankermedicijn heeft uitgevonden dat de wereld gaat redden, moet ik nog tegenkomen...
En denk maar niet dat die mensen opzij gaan. Ja je kan iets zeggen (als dat bv gebeurt in een winkel of op een bus) maar van zodra je nog rondloopt in die winkel of op die bus, ben je dan op je ongemak, want als je één keer start met die gasten ... weet je niet waar het eindigt.

Dat enorme cultuurverschil (ik vind het wel straf dat we mogen zeggen dat Italianen als gek gesticuleren en ons daarbij ook domineren en een zekere mate van hysterie in hun hebben, idem dito bij Spaanse vrouwen waar al snel naar verwezen wordt als zijnde furie en waarvan je ook weet dat je ze best niet tegen je in het harnas jaagt, maar als je zegt dat Moslims een zeer "outgoing", intimiderende en agressieve stijl erop nahouden, mag dat niet???) zorgt ervoor dat wij in no time geïntimideerd en gedomineerd zijn en je niets anders kan doen dan inbinden.
Het begint met woorden en het eindigt �*ltijd met geweld en vuile processen etc. Voor hun overigens op onze kosten. Dat is een wetmatigheid.

Het begint met hun in hun ogen te kijken en het eindigt met een atoombom anders ... Geen zinnige echte Belg heeft de motivatie om zo'n oneindige strijd die je toch verliest, aan te gaan.
Oud 15 juli 2013, 11:50   #1720
Nick de Dubbel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
²
Hebt u niet meer in te brengen in een duidelijk geval van racistische vooroordelen en een gerichte haatcampagne van een extreme beweging ?
povre..
Nick de Dubbel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be