![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1701 |
Minister-President
|
![]() Paulus,
Gaan we eens één ding afspreken? Je komt met een ALGEMEEN aanvaarde WETENSCHAPPELIJKE definitie die aanduidt wanneer een vrucht als volwaardig 'mens' wordt beschouwd. En tot zo lang zwijg je over moord wanneer je abortus bedoelt.
![]() |
#1702 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dit is: ik vraag je mening. Waarom hangt het er nu 'van af' terwijl het toch om mensen gaat....
![]() |
![]() |
#1703 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan niet zeggen aan een vrouw dat ze haar kind mag aborteren na een verkrachting en tegelijkertijd verklaren, dat mensen die het product zijn van een verkrachting recht hebben op leven. Het is het één of het ander. Een kwestie van leven of dood. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1704 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Kort samengevat
foetus ziek, daardoor vrouw zwaarziek vrouw naar ziekenhuis, om vrouw te redden was abortus noodzakelijk artsen hoorden hartslag foetus en weigerden abortus op 't einde vd rit zowel foetus als moeder dood. met abortus leefde moeder nog hebben de artsen juist gehandeld door abortus te weigeren? |
![]() |
![]() |
![]() |
#1705 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1706 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil wel afspreken, dat als jij of iemand anders, komt met een ALGEMEEN aanvaarde WETENSCHAPPELIJKE definitie die aanduidt dat het 'mens-zijn' niet begint bij de bevruchting, maar pas later en vanaf wanneer, ik me gewonnen geef met de nodige verontschuldigingen, aan iedereen die dat nodig heeft. Ik ben de thread niet begonnen hé?! Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1707 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1708 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1709 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En toch blijf je halsstarrig je eigen mening als de enig juiste aan iedereen opdringen. Je stelt arbitrair het mens-zijn vast en vraagt anderen dat te ontkrachten goed wetende dat dit niet kan, evenmin als jij dat zelf kan vast stellen. Je zit op een fundamentalistische ramkoers. Van hetzelfde gehalte als 'mijn god is de enige echte' want ik 'weet', bewijs het tegendeel. Zwak, zeer zwak. Altijd prijs, altijd gewonnen. Op de kermis toch.
![]() |
![]() |
#1710 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Al jaren... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1711 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een beetje een farizeeërsvraag hé JeeBee?! Het antwoord kan nooit goed zijn.
Maar ik wil proberen. Uiteraard is er geen sprake van dat de moeder zou verplicht worden om dat kind tegen haar zin op te voeden. Als het geboren wordt, moet er de garantie zijn dat dit kind in een liefdevol nest terecht komt. Verder zou ik trachten te peilen, door mensen die dat kunnen, of de psychische draaglast van de vrouw sterk genoeg is, om mits de nodige ondersteuning, de zwangerschap uit te dragen. Is dat niet het geval, dan zou ik voor een legale abortus opteren, omdat ik vrees dat de vrouw, naar de breinaalden zou kunnen grijpen met alle gevolgen van dien voor zowel de moeder als het kind. Is dat wel het geval en kan deze vrouw de zwangerschap aan, al dan niet met ondersteuning, dan zou ik kiezen voor het leven van het kind. Maar het is en blijft een lelijk ding natuurlijk. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 25 december 2013 om 22:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1712 |
Europees Commissaris
|
![]() Blij dat je het zelf vast stelt.
Nu begrijp je misschien waarom ik me halsstarrig verzet tegen het gebruiker van het woord 'mens' wanneer we het over een zygote hebben. Het wordt op een fundamentalistische manier msibruikt. Laatst gewijzigd door JimmyB : 25 december 2013 om 22:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1713 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1714 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
religieuze mentale flexibiliteit blijft iets fascinerend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1715 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En ik zeg dat niet vanuit een valse bescheidenheid of zo. Ik stel vast dat het standpunt over abortus, door de voorstanders van de huidige wetgeving, quasi nooit bekeken wordt vanuit het standpunt van het kind die in geval van zal gedood worden, om redens waarvoor ik je een linkje gaf, naar de realiteit. Het wordt wat heftig tussen ons nu, maar voor mij staat dat geheel los van alles wat jij al voor mij gedaan hebt. Ik heb no hard feelings naar jou toe, vergeet dat niet. Alleen botst mijn eerlijke mening deze keer met de jouwe. Maar gelukkig is de mens veel meer dan zijn mening over een bepaalde kwestie alleen. En nu ga ik slapen. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 25 december 2013 om 22:51. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1716 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik stel wel vast dat je schrijft (vrij vertaald): het kind mag vermoord worden....(De breinaalden dienen maar als verdoezeling omdat de vrouw toch gewoon wettelijk abortus zou kiezen.) Je bent niet logisch omdat je dit kind geen rechten geeft..... Allée, de eerste bres is geslagen. Abortus mag. Soms. Nu nog verder stappen.
![]() |
![]() |
#1717 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je hebt wel gelijk, de argumentatie van je tegenstanders is zwak en dikwijls wetenschappelijk foutief. Maar ook jij zit niet op vaste grond. Meer is er niet. En laat dus het oordeel aan de vrouw, de enige betrokken partij die kan oordelen in eer en geweten.
Fortuna favet fortibus Laatst gewijzigd door JeeBee : 25 december 2013 om 23:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1718 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De statistieken tonen nochtans dat het aantal abortussen stabiel blijft en dat de aanvragers er niet lichtzinnig mee omspringen.
![]() |
![]() |
#1719 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie wikt, die beschikt. Weet je nog? Als we allemaal braaf de handjes boven de lakens houden, komt er geen enkel kind meer van.
![]() |
![]() |
![]() |
#1720 |
Minister-President
|
![]() Bovendien, volgens de statistiek die Paulus postte, zijn 40% van de vrouwen allochtoon 1e en 2e generatie die slechte voorlichting betreffende anticonceptie hebben plus andere culturele verschillen. Daar is nog werk aan de winkel.