![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Wilt u meer of minder Marokkanen in Vlaanderen? | |||
Meer |
![]() ![]() ![]() |
23 | 21,10% |
Minder |
![]() ![]() ![]() |
86 | 78,90% |
Aantal stemmers: 109. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1701 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Net als de bekeerlingen, de partners van gemengde huwelijken, etc... Omdat ze de buurt een slordig uitzicht geven? Is dat het waard? Of is dat toch nog net een brug te ver? Ik had eerlijk gezegd weer een resem klachten verwacht in de trend van "berovingen, slagen, etc..." Bedankt voor je eerlijkheid. Dit is erg belangrijk. Jij bent als Belgicist geen VB'er. Ik veronderstel dat je Dempers retoriek ook net iets te heftig vindt om te overwegen VB te stemmen. Demper begrijpt immers niet waarom mensen als jij geen VB stemmen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1702 |
Europees Commissaris
|
![]() Tja, als ik je citeer maak ik er volgens Demper alleszins een karikatuur van.
Ik zou me er waarschijnlijk niet echt aan storen, neen. Ik zou me bijvoorbeeld wel storen aan vuilnis in de straten. In Gent kon je vanuit de sociale bibliotheek de binnenkant van een hele wijk overzien. Daar lagen de vuilniszakken gewoon op de platte daken van de bijgebouwtjes. Dat vond ik zelfs heel erg. Hagen en gras dat niet wordt onderhouden, mja. Hier in Roeselare zie je in het centrum enkel deuren en vensters. De tuintjes, als die er al zijn, liggen er vermoedelijk achter. Ik weet dus niet hoe storend ik dat zou aanvoelen. Ik zou in ieder geval daarvoor niet iedereen willen naar "de zandbak" zenden.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 19 april 2014 om 15:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1703 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een paar jaar geleden waren mijn ouders met vakantie in Agadir. Ze stelden gewoon vast dat het soort Marokkanen ginds van een heel andere orde was, dan diegenen die in Anderlecht of Schaarbeek wonen.
![]() |
![]() |
#1704 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1705 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe noem je dat ook al weer, uhmmm.... assertiviteit? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1706 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Geen massale deportaties dus. Geen schendingen van de mensenrechten. Geen racistische riedels. Minder islam. Mooi. U bent een mens, begiftigd met een flinke dosis nuancering, menselijkheid en redelijkheid. Demper zal u voor eeuwig treffen met zijn banbliksems.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 19 april 2014 om 15:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1707 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog iets, vanuit een West-Vlaamse provinciestad als Roeselare ben je heel slecht geplaatst om te oordelen over anderen die Brussel noodgedwongen zijn moeten "ontvluchten".
![]() |
![]() |
#1708 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Uw leven was niet in gevaar. U bent vrijwillig verkast omdat de buurt verkrotte. Da's niet hetzelfde. Daar heeft het stadsbestuur overigens zelf boter op het hoofd.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1709 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is om problemen vragen.
![]() |
![]() |
#1710 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ahja, ik had enkel mogen klagen indien mijn leven in gevaar was ?? ![]() En ja, waarschijnlijk bestaan er geen wetten die iemand verplichten om zijn huis wat deftig te onderhouden. Dus moet ik mijn bakkes maar toehouden, en de situatie toejuichen ![]()
![]() |
![]() |
#1711 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ontgun ze hun mensenrechten heus niet, als je dat bedoelt, waaronder hun vrijheid van meningsuiting.
Anders had ik allang het rode driehoekje plat gebombardeerd. Ik heb op dit forum nog nooit op het driehoekje gedrukt. Ik vind ze wel dom, en ook erg onmenselijk. "Ze" is overigens niet gelijk aan elkeen die het hier met mij oneens is. Diegenen die elke moslim willen verbannen, zelfs elke bekeerling, en partners uit gemengde huwelijken de keuze willen geven tussen mee oprotten met het gezin of hier alleen achterblijven, ja dat zijn gevaarlijke onmensen.
![]() |
![]() |
![]() |
#1712 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1713 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb hier al topics volgeklaagd over moslims. Natuurlijk valt dat iets minder op dan wanneer ik in de bres spring voor de mensen achter de moslims. Edina kan er van getuigen. Ik vind "iets moeten ontvluchten" een verkeerde woordkeuze als het gaat om de door u beschreven redenen om te vluchten. Dan vind ik "ik ben er vertrokken omdat het naar mijn zin teveel verloederde" om maar iets te zeggen, een kiesere woordkeuze. Daar zou ik niet over vallen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1714 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als je niet begrijpt wat "zich als een onmens gedragen" betekent, dan wil ik gerust zo vrij zijn je een handje toe te steken: onmens de (m)/het onmens zelfst.naamw.Uitspraak: [ˈɔnmɛns] Verbuigingen: onmens|en (meerv.) iemand die erg gemeen en wreed is ... http://www.encyclo.nl/begrip/onmens Waar ik dus ontmenselijk door bovenstaand woord "onmens" te gebruiken om een bepaalde groep mee te omschrijven, is me een raadsel. Doe gerust een poging, en leg het me uit aan de hand van bovenstaande definitie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1715 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij ontmenselijkt dus alle mensen die de mensenrechten slechts theoretisch aan hun laars lappen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1716 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je gaat me hier niet horen beweren dat er geen problemen met allochtonen zijn, maar zoals ik al eerder aanhaalde moet je ze ook niet allemaal over dezelfde kam scheren. Ik heb er zelf ook al problemen mee gehad, maar ik heb er ook al expliciet geen problemen mee gehad. Snappie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1717 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1718 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1719 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Heb jij het empatisch vermogen om te begrijpen dat er daadwerkelijk autochtonen Vlamingen zijn die dan nog geen problemen krijgen met allochtonen? Hoe noem je dat ook al weer, uhmmm.... assertiviteit? Het empatisch vermogen om te begrijpen der er daadwerkelijk autochtone Vlamingen zijn die geen problemen krijgen met allochtonen is voor u blijkbaar assertiviteit. Waar kan ik dat in verband brengen met 'opkomen voor jezelf' ? Laatst gewijzigd door stuyckp : 19 april 2014 om 15:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1720 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Stellen dat iemand dus erg gemeen en wreed is, is ontmenselijken? Ik heb alweer zin om duidelijk te maken hoe je nu overkomt, maar dat mag ik niet van je. Ik laat het dus maar over aan de perceptie van de goeie verstaander.
|
![]() |
![]() |