![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1701 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() het Vl parlement is democratisch legitiem samengesteld. de helft van de zetels +1 daarin is een legitieme meerderheid als dat parlement op dit moment niet legitiem wordt samengesteld moet daar voor de verkiezing iets aan gebeuren, maar je trekt niet na de verkiezing de legitimiteit van de helft van de zetels +1 in twijfel. Laatst gewijzigd door Anna List : 10 januari 2019 om 15:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1702 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je krijgt simpelweg een Spanje scenario: NVA minister president verklaart de onafhankelijkheid en de rest van Europa negeert dat gewoon. Afgang totale. Catalonie heeft dat zeer duidelijk gemaakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1703 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ofwel speelt men volledig binnen het wettelijk kader en dan kan men stellen dat de helft van de zetels + 1 een legitieme meerderheid is, maar wel enkel voor de bevoegdheden die het parlement heeft. U verwijst naar de verkiezingen. Op het moment dat verkiezingen plaatsvinden voor het Vlaams Parlement, weet men dat men een Vlaams Parlement kiest dat democratische legitimiteit heeft voor een afgebakende lijst met bevoegdheden (waartoe onafhankelijkheid uitroepen niet behoort). De legitieme samenstelling van een bepaald parlement betekent nog niet dat dit parlement over zomaar alles kan oordelen. Ofwel verlaat men het wettelijk kader, wat (quasi) altijd het geval is bij het verkrijgen van onafhankelijkheid (mijn voorkeur). In dat geval is uw verwijzing naar de regels over het verkrijgen van de zetels in het parlement niet relevant. Die regels zijn immers enkel van tel voor een parlement dat bevoegd is voor de limitatief opgesomde domeinen A, B en C (waarbij D = onafhankelijkheid uitroepen). Men moet zich bewustzijn dat het Vlaams Parlement dan sowieso niet legitiem kan oordelen over onafhankelijkheid, zelfs al heeft men 51% van de zetels. Bij onafhankelijkheid moet men echter zeggen: fuck de grondwet, die bindt ons niet meer. In dat geval verwacht ik wel een meerderheid van de Vlamingen die het project draagt en niet enkel 51% van de zetels van een orgaan dat niet de bevoegdheid heeft om over zoiets te oordelen. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 10 januari 2019 om 15:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1704 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De 2 landen zijn algemeen erkend + lid van meerdere internationale organisaties. Waarom zou Belgie niet kunnen splitsen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1705 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik stel enkel dat dit geen bevoegdheid is van het Vlaams Parlement en het Vlaams Parlement dus niet wettelijk - binnen de haar wettelijk toegekende bevoegdheden - hierover kan beslissen. Ik vind wel dat zulke overwegingen niet van tel zijn bij het verkrijgen van onafhankelijkheid. Indien de meerderheid van een volk wil afsplitsen, moet dat kunnen. In dat geval vind ik wel dat een meerderheid van de bevolking (in dit geval de Vlamingen) dit standpunt moet ondersteunen. Louter kijken naar 50%+1 zetels vind ik onvoldoende indien deze zetels bijvoorbeeld slechts 44% van de Vlamingen vertegenwoordigen. Anna List verwijst naar het feit dat men bij verkiezingen weet hoe de zetelverdeling werkt en het parlement dus wel met 50%+1 van de zetels de onafhankelijkheid kan uitroepen. De regels over de zetelverdeling zijn m.i. in dat geval niet relevant gezien die regels over de zetelverdeling handelen over een parlement dat bevoegd is voor een vooraf bepaald aantal domeinen. De regels over de zetelverdeling zijn niet relevant omdat men sowieso ongrondwettelijk moet handelen. Het parlement gaat sowieso beslissen over iets waar het parlement - wettelijk gezien - geen bevoegdheid over heeft. Daarom dat ik liever heb dat het gaat over een 'echte' meerderheid (namelijk een meerderheid van de Vlamingen). Vermits men sowieso buiten de wetten moet treden (wat mij betreft geen bezwaar is bij het proberen verkrijgen van onafhankelijkheid), heb ik liever dat dit wordt gedragen door een meerderheid van de Vlamingen dan enkel door een meerderheid van de zetels in een instituut dat sowieso strikt gezien niet bevoegd is. Bovendien wens ik sowieso dat Vlaanderen onafhankelijk wordt omdat de meerderheid van de Vlamingen dit steunt en niet enkel omwille van het systeem van de zetelverdeling. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 10 januari 2019 om 16:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1706 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook wil ik het de Belgicisten niet gunnen dat ze decennialang kunnen blijven zagen over het feit dat er geen meerderheid van de Vlamingen pro onafhankelijkheid was.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1707 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1708 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 10 januari 2019 om 16:54. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1709 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
duizenden stemmen van de Vlaamse Chiro-en Gidsen meisjes in de schoot geworpen krijgen. Hun moeder stemde jarenlang op" Bertje" en de dochters zullen op" Drieske" stemmen. ![]() Forza Flandria op weg naar de 44 %. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1710 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#1711 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1712 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet niet of zijn vriend dat allemaal zo prettig gaat vinden.
![]() |
#1713 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1714 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1715 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom? Is er nu plots weer iets vies aan homo's?
![]() |
![]() |
![]() |
#1716 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Belange niet, ik heb 62 jaar met een homo samengewoond. Homoseksualiteit is voor mij de normaalste zaak ter wereld. Ik vond het alleen maar grappig dat Kaproen er de meisjes bijhaalt en hij altijd omringd is door jongens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1717 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1718 |
Banneling
|
![]() nice try, maar uw uitschuiver van homohaat was wel duidelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1719 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
S&V werd onder andere Dries zijn 'gay clubje' genoemd. Links mag blijkbaar volop negatieve connotaties aan homoseksualiteit koppelen want zij zijn 'de goei'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1720 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |