Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 december 2006, 00:11   #1701
Kaffer
Banneling

Kaffer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht
Als zelfs het Vaticaan de evolutietheorie aanvaard dan zijn de pruimen nog niet rijp.

Aanvaard (sic)

aantonende wijze, onvoltooid tegenwoordige tijd, actieve vorm, derde persoon enkelvoud van het werkwoord "aanvaarden"

Moet natuurlijk "aanvaardt" zijn.

De vorm "aanvaard" is hetzij het verleden deelwoord, hetzij de aantonende wijze, o.t.t., actief, eerste persoon enkelvoud

Niet dat het mij veel kan schelen. Maar toch graag gedaan.
Terwijl we nu toch naast de kwestie aan het babbelen zijn , spellingsfouten op evolutie , ik heb op het onderwerp " chaos in de spellingsregels " toch al uitgelegd dat ik die DT en CK -regels bewust aan mijn laars lap gezien hun grenzeloze debiliteit .
Kaffer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2006, 00:36   #1702
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Je zit er heel dicht bij, Paulus.
Oa. in de hindu-visie word ook vermeld dat we niet onze partner beminnen omdat we hem of haar liefhebben, maar omdat we in wezen onszelf liefhebben.
Alles wat we in de wereld liefhebben, hebben we lief omdat we van onszelf houden, aangezien alles uit het Ene blijkt te bestaan dat zich ontplooit in elk Zelf, niet alleen vastgesteld in de oudste spirituele leringen, maar ook in de laatste wetenschappelijke bevindingen.
Hartelijk dank voor uw toelichting.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2006, 07:12   #1703
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Alles wat we in de wereld liefhebben, hebben we lief omdat we van onszelf houden, aangezien alles uit het Ene blijkt te bestaan dat zich ontplooit in elk Zelf, niet alleen vastgesteld in de oudste spirituele leringen, maar ook in de laatste wetenschappelijke bevindingen.
Ongetwijfeld kun je ons dan ook even mededelen hoe die wetenschappelijke bevindingen het "Ene" en het "Zelf" hebben gedefinieerd en in welke wetenschappelijke bladen die bevindingen zijn gepubliceerd?
Oud 5 december 2006, 07:43   #1704
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Ongetwijfeld kun je ons dan ook even mededelen hoe die wetenschappelijke bevindingen het "Ene" en het "Zelf" hebben gedefinieerd en in welke wetenschappelijke bladen die bevindingen zijn gepubliceerd?
Jazeker! The Neverending Story
Oud 5 december 2006, 08:27   #1705
cor
Minister

Standaard

Ook wel geïnteresseerd, ja.
cor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2006, 08:35   #1706
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moest God wetenschappelijk te verklaren zijn, kon Hij onmogelijk God zijn.

Paulus.
Oud 5 december 2006, 09:13   #1707
cor
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht

Paulus.
Bedankt dat u diego erop wijst dat hij uit zijn nek aan 't kletsen is.
Oud 5 december 2006, 09:17   #1708
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cor Bekijk bericht
Bedankt dat u diego erop wijst dat hij uit zijn nek aan 't kletsen is.
Dat is niet wat ik doe, maar wat jij er van maakt.

Paulus.
Oud 5 december 2006, 09:28   #1709
Kaffer
Banneling

Standaard

Dat ik hier nog een diersoort tegoed heb van de evolutietheologen die vrij recent , allez pakweg de laatste 10 miljoen jaar ontstaan is is ook alweer off-topic ?
Oud 5 december 2006, 09:41   #1710
cor
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaffer Bekijk bericht
Dat ik hier nog een diersoort tegoed heb van de evolutietheologen die vrij recent , allez pakweg de laatste 10 miljoen jaar ontstaan is is ook alweer off-topic ?
Kaffer.
Oud 5 december 2006, 18:00   #1711
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is niet wat ik doe, maar wat jij er van maakt.

Paulus.
Dergelijke wetenschappelijke bevindingen lijken me nochtans wereld- en voorpagina nieuws te zijn die de wereld op zijn kop zou zetten. Zelfs de Story zou een special uitbrengen!

Helaas is de stilte oorverdovend....

Bijgevolg is een andersluidende interpretatie van je bewering niet mogelijk.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 5 december 2006 om 18:02.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2006, 18:15   #1712
Kaffer
Banneling

Standaard

Citaat:
Kaffer.
Giechel .

Tot op heden heb ik hier nog geen enkel wetenschappelijk bewijs gezien van onze evolutietheologen .

Geen enkel recent ontstane diersoorten terwijl de evolutietheologie zelf al moet toegeven dat we gewoon niet uit de aapmensen zijn ontstaan .
Oud 5 december 2006, 19:18   #1713
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dergelijke wetenschappelijke bevindingen lijken me nochtans wereld- en voorpagina nieuws te zijn die de wereld op zijn kop zou zetten. Zelfs de Story zou een special uitbrengen!

Helaas is de stilte oorverdovend....

Bijgevolg is een andersluidende interpretatie van je bewering niet mogelijk.
Kan zijn of niet zijn, ik heb het in elk geval niet gezegd.

Paulus.
Oud 5 december 2006, 19:53   #1714
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Paulus.
Idd, daarom is gewoon het fictieve hoofdpersoon van een religie (sprookje).
Oud 5 december 2006, 19:56   #1715
Kaffer
Banneling

Standaard

Inhoudelijk zijn we weer vandaag .

Nog eens zagen .

waar is mijn door talloze evolutietheologen beloofde diersoort die de laatste 10 miljoen jaar is ontstaan .

Als we niet van de aapmens afstammen zoals recent is bewezen van wie dan wel ?

Wie geloofd in sprookjes ?
Oud 5 december 2006, 20:29   #1716
cor
Minister

Standaard

Kaffer en zijn apen.
Oud 5 december 2006, 20:58   #1717
Kaffer
Banneling

Standaard

Citaat:
Kaffer en zijn apen.
Cor en zijn humor
Oud 6 december 2006, 01:29   #1718
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
At your service, maar sta me toe te vermelden dat me toeschijnt dat uw geloof in de reguliere wetenschap even fundamenteel en vrij van twijfel blijkt als dat van een gelovige in zijn godheid...
Het is blijkbaar pas dan geloofwaardig, als een idee of theorie de krantenkoppen haalt, in wetenschappelijke tijdschriften of in standaard leerboeken word opgenomen, om het predikaat 'wetenschappelijk' te verkrijgen, terwijl pioniers en zoekers in diezelfde wetenschappelijke diciplines nieuwe concepten ontwikkelen, met visies die nog maar enkele jaren geleden buiten het veld van het empirische onderzoek vielen, doch dit even terzijde.

De gnostische kern van de christelijke, joodse en oosterse religies met oa. de praktische yoga-leer, is het bewustzijn van de eenheid en onderlinge verbondenheid van alle dingen en gebeurtenissen, plus het vastgestelde feit dat alle verschijnselen van de wereld worden ervaren als manifestaties van een fundamentele eenheid.

Aan de andere kant, bij de recente onderzoeksvelden der wetenschap gaat het in de quantumfysica om microdeeltjes die zich zonder tijdverlies met elkaar kunnen 'verstrengelen', hoe groot de afstand tussen die deeltjes ook mag zijn en elk elementair deeltje dat ooit dezelfde quantumtoestand heeft gedeeld met een ander blijft er voor eeuwig mee verbonden, dit alles in frappante tegenspraak met Newtons wetten en Einsteins beroemde formule E-enochwa.
In de kosmologie gaat het tegenwoordig om het verklaren van onzichtbare 'zwarte materie en energie', die volgens wiskundige berekeningen de meerderheid van het heelal zouden moeten uitmaken.
In de biologie onderzoekt men de onvoorstelbare coherentie in en tussen levende organismen.

Diezelfde 'correlaties' worden ook gevonden binnen organismen en tussen organismen en hun omgeving en in het klinische bewustzijnsonderzoek krijgen ze de vorm van 'transpersoonlijke' verbindingen tussen het bewustzijn van de ene persoon en het bewustzijn en lichaam van een ander.

Een aantal wetenschappelijke krakken, waaronder Tesla, Bohm en Puthoff behoren stellen het alvast duidelijk:
Citaat:
" Interacties in zowel de domeinen van de natuur als dat van het bewustzijn, verlopen via een fundamenteel veld dat energie en informatie vasthoudt en overdraagt en de kern vormt van het universum."
Leegte in de echte zin van het woord bestaat dus niet.
De Tao van het verre oosten, de ether van Aristoteles, het Akasha der yogi's, het sub-atomaire en het heelalomvattende quantum-vacuumveld der wetenschap
De talloze talen en namen hierover verschillen slechts van vorm en klank, de aanduiding is steeds dezelfde.

Wetenschapper Ervin Laslo, een all-round pionier pur sang, stelt het in zijn boek " Kosmische Visie" iets explicieter als volgt:
Citaat:
"Alle dingen in het universum zijn in hun geheel ondergedompelt in het superdichte en toch supervloeibare kosmische vacuum en elk deeltje genereert verstoringen, torsiegolven geheten, die dit vacuum vanuit zijn grondtoestand in beroering brengen.

Deze golven planten zich in het vacuum voort en kruisen elkaar (interfereren).
De interferentiepatronen die op die manier ontstaan zijn de hologrammen van de natuur.
Ze integreren de informatie die door de afzonderlijke kolkjes wordt gedragen.
Wanneer de door afzonderlijke deeltjes veroorzaakte kolkjes zich verenigen, wordt de erdoor meegedragen informatie niet 'overschreven', net als in multiplexe hologrammen planten de golven zich over elkaar heen voort (superpositie).

De over elkaar heen liggende kosmische hologrammen coderen informatie over alle bestaande dingen en alles wat eerder in tijd en ruimte heeft bestaan.
Dit leidt ertoe dat alle dingenin het vacuum via dat vacuum alle andere dingen informeert en op hun beurt door alle andere dingen worden geinformeerd."
Van het geestloze toeval en de blinde selectie die bepalend zou zijn voor de ontwikkelingen en mutaties van alles wat leeft is hier nergens geen sprake meer, eerder een oorspronkelijke eenheid die zich in een immens veelvoud manifesteert in alles wat is, maar hierbij in wezen steeds de oorspronkelijke eenheid blijft, ondanks het zintuiglijke tegendeel ervan.

Tot zover een poging tot een eenvoudige en beknopte stand van zaken ivm. uw verzoek om iewat verband te leggen tussen het centrale thema in de kern van oude spirituele leringen en de recente bevindingen in de pionierszones en randonderzoeken in het domein der wetenschappen.

In hoeverre deze iewat uitgelopen toelichting dan wel of niet kan interfereren met de klassieke evolutietheorie en aanverwante menswetenschappen, waarbij veelal gelijktijdig het spirituele kind (?) met het orthodoxe badwater wordt weggesjast, laat ik hierbij met graagte over aan de wetenschappelijke bolleboos van dienst. Graag gedaan.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 6 december 2006 om 01:35.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2006, 02:52   #1719
Kaffer
Banneling

Standaard

Sjonge sjonge sjonge , zo kunnen we hier bezig blijven .

Volg ik hier een cursus filosofie ?

Volg ik hier een cursus spelling ?

Ik wil hier wel eens harde bewijzen zien .

Waar is mijn diersoort die de laatste 10 miljoen jaar is ontstaan ?
Oud 6 december 2006, 04:26   #1720
Kaffer
Banneling

Standaard

Nog eens de vraag herhalen , alvorens te gaan maffen , t'is van bladzijde 10 geleden , we zitten intussen aan bladzijde 86 !

Waar zijn mijn recent ontstane diersoorten ?

waar zijn de diersoorten van de evolutietheologen die de laatste 10 miljoen jaar geleden zijn ontstaan ?

Man , man , man , het niveau blijft hier maar stijgen .

Aan mankeerders geen gebrek .
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be