Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Israëlisch-Palestijns conflict
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 december 2020, 09:09   #1721
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Waarschijnlijk nog kwaad dat Jan III Sobieski de Ottomanen slaag gaf in 1683 bij het beleg van Wenen.

U weet wel, Wenen. Ergens halverwege Europa. De natuurlijke Lebensraum van de Ottomanen.
Polen nam deel aan de 2e Golfoorlog toen de meeste W-Europese landen hun kat stuurden. Ik denk niet dat Polen ooit enige terreuraanslagen kreeg te verduren. Maar atmosphere zal ergens een lijstje kunnen oprakelen als hij even een fax verstuurt naar Riyadh.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2020, 10:27   #1722
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.213
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
U slaagt er dus echt niet in de ENIGE gemeenschappelijke factor, de missing link tussen alle IS-strijders te benoemen?
Wat mij betreft is de gemeenschappelijke factor dat ze moordenaars zijn. Zo noemen ze mensen die andere mensen vrijwillig doden. Ik ben meer benieuwd naar wat uw zielenroerselen zijn over de links die ik heb gepost. Over uw waarom blijft de plaat al heel lang hangen en ik heb reeds met simpele wiskunde aangetoond dat ik goed zit. Mijn onderschrift vat het mooi samen.
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2020, 10:31   #1723
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Wat mij betreft is de gemeenschappelijke factor dat ze moordenaars zijn. Zo noemen ze mensen die andere mensen vrijwillig doden. Ik ben meer benieuwd naar wat uw zielenroerselen zijn over de links die ik heb gepost. Over uw waarom blijft de plaat al heel lang hangen en ik heb reeds met simpele wiskunde aangetoond dat ik goed zit. Mijn onderschrift vat het mooi samen.
'Wat is de gemeenschappelijke link tussen de aanslagplegers?'

'Dat ze aanslagen plegen'

No shit Sherlock.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2020, 10:35   #1724
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.213
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
'Wat is de gemeenschappelijke link tussen de aanslagplegers?'

'Dat ze aanslagen plegen'

No shit Sherlock.
Wat is uw kijk op het waarom van deze moordenaars?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Waarom? De vraag van 1 miljoen. Net als het waarom van Westerse vrijwilligers die tegen(dus niet met) IS gaan vechten.

Van gamers tot neonazi's: deze westerse vrijwilligers nemen het op tegen IS

Westerse strijders tegen IS: "Wij doen hier aan agressief humanitair werk"
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2020, 10:47   #1725
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.445
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Wat is uw kijk op het waarom van deze moordenaars?
Zoals in de artikels aangehaald wordt deze "kruisvaarders" een hoopje allegaar. Sommigen zijn domoren. Anderen gamers, opportunisten, zelfs religieuze oetlullen.

Welke andere kijk is er nodig?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2020, 17:34   #1726
atmosphere
Secretaris-Generaal VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 21.089
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Polen nam deel aan de 2e Golfoorlog toen de meeste W-Europese landen hun kat stuurden. Ik denk niet dat Polen ooit enige terreuraanslagen kreeg te verduren. Maar atmosphere zal ergens een lijstje kunnen oprakelen als hij even een fax verstuurt naar Riyadh.
Ik claim helemaal niet dat er altijd aanslagen volgen na een interventie. Probeer eens 70 jaar lang intens interveniëren in een wereld deel .

Het totaal ontkennen van dit verschijnsel is een zeer merkwaardige zaak. Kijk eens goed naar de achtergronden van aanslagen! dat gedeelte slaat u kennelijk over , u weet al gelijk waar het aan ligt "de islam' .

Het is niet toevallig dat er van 2003 tot en met 20211 geen islamitische aanslagen in Belgie en Frankrijk waren en vanaf 2012 opeens heel veel.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2020, 17:40   #1727
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het totaal ontkennen van dit verschijnsel is een zeer merkwaardige zaak. Kijk eens goed naar de achtergronden van aanslagen! dat gedeelte slaat u kennelijk over , u weet al gelijk waar het aan ligt "de islam' .
En u weet zeker dat islam er niets mee te maken heeft. Geen nood jongen, als we massaal gaan overschakelen naar groene energie gaan we niets meer te zoeken hebben in de zandbaklanden.

Shalom!

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 24 december 2020 om 17:41.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2020, 17:43   #1728
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.445
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Ik claim helemaal niet dat er altijd aanslagen volgen na een interventie. Probeer eens 70 jaar lang intens interveniëren in een wereld deel .
70 jaar geleden ... Nu is geschiedenis wel belangrijk ofzo?
Citaat:
Het totaal ontkennen van dit verschijnsel is een zeer merkwaardige zaak. Kijk eens goed naar de achtergronden van aanslagen! dat gedeelte slaat u kennelijk over , u weet al gelijk waar het aan ligt "de islam' .
Volgens u ligt het aan de onrechtvaardigheid van de wereld nietwaar.
Citaat:
Het is niet toevallig dat er van 2003 tot en met 20211 geen islamitische aanslagen in Belgie en Frankrijk waren en vanaf 2012 opeens heel veel.
Volgens mij waren de muzels te hard bezig elkaar de kop in te slaan en elkaars belangrijke plaatsen op te blazen.
Of was het nu net andersom, elkaar op te blazen en de belangrijke plaatsen te slopen?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2020, 17:21   #1729
atmosphere
Secretaris-Generaal VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 21.089
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
'Wat is de gemeenschappelijke link tussen de aanslagplegers?'

'Dat ze aanslagen plegen'

No shit Sherlock.
Aanslagplegers in het algemeen?
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2020, 17:39   #1730
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 74.439
Standaard

De oorlog tegen Iran speelt zich (momenteel) nog volledig af op het grondgebied van buurland en tevens vazalstaat Syrië waar Iran zich militair aan het ingraven is.
Gisteren heeft de Israëlische luchtmacht kerst cadeautjes gebracht voor de brave Iraanse militieleden.

https://www.timesofisrael.com/syrian...hama-province/
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2020, 18:03   #1731
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.445
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

FYI, er zijn een paar Tripoli's op deze wereld.
Want dat verwarde mij even, "Israëli aanvallen in de buurt van het Libanese Tripoli...".
Ik kreeg even zo "Eh, Tripoli is toch de hoofdstad van Libië?"
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2020, 22:42   #1732
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

't zou goed kunnen dat Trump nog een afscheidscadeautje aan Iran geeft de volgende dagen.

Er zit nogal wat in de lucht blijkbaar....
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2020, 15:58   #1733
atmosphere
Secretaris-Generaal VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 21.089
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
En u weet zeker dat islam er niets mee te maken heeft.
Het heefter mee te maken in de zin van dat het islamitishe landen zijn waar vergaande interventies hebben plaatsgevonden. Het idee dat het westen hun cultuur en geloof probeert te vernietigen leeft onder een deel van de bevolking.

Citaat:
Geen nood jongen, als we massaal gaan overschakelen naar groene energie gaan we niets meer te zoeken hebben in de zandbaklanden.

Shalom!
Hope so
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2020, 16:01   #1734
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.671
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
't zou goed kunnen dat Trump nog een afscheidscadeautje aan Iran geeft de volgende dagen.

Er zit nogal wat in de lucht blijkbaar....
Dat zou me oprecht verbazen.
Hij is de eerste Amerikaanse President in....ik weet niet hoeveel jaren....die ECHT de Nobelprijs van de Vrede zou VERDIENEN.

Maar eigenlijk,gezien recente geschiedenissen met laureaten van betreffende vereremerking weet ik niet of hij die voddenprijs wel zou WILLEN....

Laatst gewijzigd door kelt : 26 december 2020 om 16:02.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2020, 16:02   #1735
atmosphere
Secretaris-Generaal VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 21.089
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De oorlog tegen Iran speelt zich (momenteel) nog volledig af op het grondgebied van buurland en tevens vazalstaat Syrië waar Iran zich militair aan het ingraven is.
Gisteren heeft de Israëlische luchtmacht kerst cadeautjes gebracht voor de brave Iraanse militieleden.

https://www.timesofisrael.com/syrian...hama-province/
Het gaat niet eens over Iraanse militaire pposities, maar over milities die steun van Iran krijgen , kortom de zoveelste agressieve daad van Israel op andermans grond.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2020, 16:34   #1736
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het heefter mee te maken in de zin van dat het islamitishe landen zijn waar vergaande interventies hebben plaatsgevonden. Het idee dat het westen hun cultuur en geloof probeert te vernietigen leeft onder een deel van de bevolking.
U bedoelt zoals Chinezen dat deden/doen in Tibet en Xinjiang. Amerikanen in Hawaii. Marokkanen in de westelijke sahara. Soedanese Arabieren in Darfour. Singalezen met Tamils. Turken met Koerden. Russen met Tsjetsjenen. Ethiopiers in Tigre.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2020, 16:48   #1737
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 74.439
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het gaat niet eens over Iraanse militaire pposities, maar over milities die steun van Iran krijgen , kortom de zoveelste agressieve daad van Israel op andermans grond.
Tsjeverij tot in het kwadraat...

UITERAARD zijn het geen Iraanse militaire posities, aangezien dat net de Iraanse methodiek is om in hun buurlanden de macht over te nemen via 'milities'. Een door de staat betaalde militie is enkel in naam verschillend van een officieel leger.

En ja, zolang de pogingen van Iran blijven voortduren om in de vazalstaat Syrië hun eigen 'milities' te laten ingraven gaat Israël daar een schietkraam op organiseren.

Iran hoopt dat het ooit wel eens gaat stoppen met bombardementen, en dat ze hun doel alsnog gaan kunnen bereiken om het front op te schuiven naar de grens met israël maar dat is een op voorhand verloren plan.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 26 december 2020 om 16:49.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2020, 16:51   #1738
atmosphere
Secretaris-Generaal VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 21.089
Standaard

Nee dat bedoel ik niet. Maar veel van uw voorbeelden hebben ook blow-bach veroorzaakt !
Was dat ook vanwege hun geloof?
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2020, 16:57   #1739
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.445
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Nee dat bedoel ik niet. Maar veel van uw voorbeelden hebben ook blow-back veroorzaakt !
Was dat ook vanwege hun geloof?
Ben benieuwd hoeveel Blow-Back China gaat mogen ondervinden omdat ze de Oeigoeren zo slecht behandelen.

Of Myanmar en hun Rohingya's.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2020, 18:44   #1740
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 74.439
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ben benieuwd hoeveel Blow-Back China gaat mogen ondervinden omdat ze de Oeigoeren zo slecht behandelen.
Nul komma nul, ondanks al de goedbedoelde initiatieven van NGO's en de internationale pers die het toch écht wel onder de aandacht van de grootmachten gebracht hebben.
Citaat:
Of Myanmar en hun Rohingya's.
Idem als voor de oeigoeren.

Ze hebben niets te bieden, hebben geen internationale bondgenoten, er zijn geen te verdedigen of te veroveren handelsrelaties, er is geen strategisch militair doel waarin zij een rol spelen en ze zijn 'geen oorlog waard' dus ze staan op hun zelf.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be