Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 7 april 2012, 10:24   #17501
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ben jij er al uit waarom ze dan toch met alle geweld die onderdrukkende religie mee in willen voeren?
eender welke religie is nu eenmaal onderdrukkend. Het weigeren andersdenkenden als evenwaardig aan te zien zal immers altijd onverdraagzaamheid met zich meebrengen.
Ook deze thread toont mooi het infantiele van waaruit het merendeel der mensen hier kijkt naar deze problematiek. We kunnen enkel vaststellen dat rechts geen andere argumenten aanbrengt dan wij zij goed en zij zijn slecht.
Wie die 'wij' en 'zij' zijn is mij niet duidelijk; maar duidelijk is dat rechts en religie hetzelfde nastreven : het tegen elkaar opzetten van mensen. Er is echt weinig verschil tussen een fanatieke moslim en een rabiate vb stemmer, beiden denken hetzelfde: wij zijn goed en zij zijn slecht.

Laatst gewijzigd door the_dude : 7 april 2012 om 10:27.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 10:30   #17502
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
arti zou gewoon kunnen reageren op de post van Paulus, maar wij hebben voorspeld dat ze die post straal zou negeren.
zelfs na 3 keer die post onder haar ogen te duwen kan ze nog niet schrijven en daar iets over brengen die haar lippen zou doen scheuren.
Ze is inderdaad, heel erg voorspelbaar.

Vandaar dat ik niet langer op haar reageer. Ik weet bij grote benadering wat haar trolantwoord zal zijn.

Inhoudelijk presteert ze niks in discussies. Dat kan iedereen zelf vaststellen.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 10:33   #17503
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

nu ik probeer zo te zoeken waar Arti pro moslim propageert, laten we zeggen
als je ze wilt vastrijden in de redenering dan is het op die manier:

ze is zeker tegen discriminatie
dus elke discriminatie die ontspruit uit de godsdienst is ze per definitie tegen

dus de truuk om ze vast te rijden is alle voorbeelden te zoeken waar moslims discrimineren tussen Belgen en hun soort.

het perfecte voorbeeld is inderdaad in relatievorming, discrimineren ze tussen de belgische meiskes en de moslim meiskes./ Ze hebben veel meer respect voor hun moslimsoort dan voor de belgen, en gaan zelfs onze meiskes als een soort matras beschouwen waarmee ze kunnen oefenen, eerder dan
http://forum.politics.be/showthread.php?t=132733&page=3
http://forum.politics.be/showthread....148986&page=23
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 10:35   #17504
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
arti zou gewoon kunnen reageren op de post van Paulus, maar wij hebben voorspeld dat ze die post straal zou negeren.
zelfs na 3 keer die post onder haar ogen te duwen kan ze nog niet schrijven en daar iets over brengen die haar lippen zou doen scheuren.
Ja maar het gaat omgewelddadig moslimtrash ... je denkt toch niet dat islamverdediger Artisjok een kwaad woord gaat zeggen over een praktiserende volgeling die zijn heilig boekske correct naleeft?
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 10:36   #17505
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
ha de demagogie is dat ze springt van het onderwerp levensovertuiging naar roesmiddel om haar hobby te verantwoorden
Het onderwerp van dat topic is "elementaire regels, zeden, normen en waarden"
http://forum.politics.be/showthread.php?t=141559
De post die je citeerde is post #2 uit dat topic.

p.s. Mijn hobby is oriëntaalse dans. Ik kan het je ten zeerste aanraden.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 10:37   #17506
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Inderdaad.

Weet je,...

... naar mijn bescheiden mening is haar wijze van discuteren de grootste aanzet om moslims te beginnen of nog meer te gaan haten, op dit forum.

Ze werkt, volgens mij door haar wijze van doen, moslimhaat in de hand.

En dat is jammer.

Paulus.
Ik heb me ook al zo'n gedachten gemaakt. Die fanatieke, onrealistische verdediging van alles wat moslim en/of vreemdeling is, dat absoluut ontkennen van enig probleem, en wat SDX noemt het eisen van "tolerant zijn tgo intolerantie", soms is dat alles net opgezet spel alsof het de bedoeling is door een soort omgekeerde psychologie de vreemdelingenhaat aan te wakkeren. Zou het kunnen dat Artisjok en nog enkele anderen hier eigenlijk extreme xenofoben zijn? Of zou dit een omgekeerde, omgekeerde truc van extreem links zijn?
Oud 7 april 2012, 10:40   #17507
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ik heb me ook al zo'n gedachten gemaakt. Die fanatieke, onrealistische verdediging van alles wat moslim en/of vreemdeling is, dat absoluut ontkennen van enig probleem, en wat SDX noemt het eisen van "tolerant zijn tgo intolerantie", soms is dat alles net opgezet spel alsof het de bedoeling is door een soort omgekeerde psychologie de vreemdelingenhaat aan te wakkeren. Zou het kunnen dat Artisjok en nog enkele anderen hier eigenlijk extreme xenofoben zijn? Of zou dit een omgekeerde, omgekeerde truc van extreem links zijn?
Blijkbaar ben ik dan toch niet alleen met die gedachte.

Opgepast: Ze ziet deze eerlijk mening als een persoonlijke aanval. Meer bepaald: "aanvallen, insinuaties en geruzie"

bron: http://forum.politics.be/showpost.ph...ostcount=17488

Tjah?!

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 7 april 2012 om 10:41.
Oud 7 april 2012, 10:41   #17508
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
nu ik probeer zo te zoeken waar Arti pro moslim propageert,
Als je iets vindt, laat het weten.
Citaat:
laten we zeggen
als je ze wilt vastrijden in de redenering dan is het op die manier:

ze is zeker tegen discriminatie
dus elke discriminatie die ontspruit uit de godsdienst is ze per definitie tegen

dus de truuk om ze vast te rijden is alle voorbeelden te zoeken waar moslims discrimineren tussen Belgen en hun soort.
Brother Paul toch.
Ik heb hier al meermaals geschreven dat er ook moslims zijn die discrimineren.
Bij deze dus nog een keer.

Citaat:
het perfecte voorbeeld is inderdaad in relatievorming, discrimineren ze tussen de belgische meiskes en de moslim meiskes./ Ze hebben veel meer respect voor hun moslimsoort dan voor de belgen, en gaan zelfs onze meiskes als een soort matras beschouwen waarmee ze kunnen oefenen, eerder dan
http://forum.politics.be/showthread.php?t=132733&page=3
http://forum.politics.be/showthread....148986&page=23
Er zijn moslims die discrimineren.
Oud 7 april 2012, 10:44   #17509
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Marie, graag citaat met link voor :
1 "fanatieke, onrealistische verdediging van alles wat moslim en/of vreemdeling is"
2 "dat absoluut ontkennen van enig probleem"
3 "het eisen van "tolerant zijn tgo intolerantie""
Oud 7 april 2012, 10:49   #17510
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
eender welke religie is nu eenmaal onderdrukkend. Het weigeren andersdenkenden als evenwaardig aan te zien zal immers altijd onverdraagzaamheid met zich meebrengen.
Ook deze thread toont mooi het infantiele van waaruit het merendeel der mensen hier kijkt naar deze problematiek. We kunnen enkel vaststellen dat rechts geen andere argumenten aanbrengt dan wij zij goed en zij zijn slecht.
Wie die 'wij' en 'zij' zijn is mij niet duidelijk; maar duidelijk is dat rechts en religie hetzelfde nastreven : het tegen elkaar opzetten van mensen. Er is echt weinig verschil tussen een fanatieke moslim en een rabiate vb stemmer, beiden denken hetzelfde: wij zijn goed en zij zijn slecht.
dit is je reinste onzin.
Kritiek op een ideologie is helemaal niet hetzelfde als "rechts" en nog minder hetzelfde als "racisme". Kritiek op een ideologie verpakt als religie heeft dan ook niks te maken met het tegen elkaar opzetten van mensen.

Maar wees gerust: ik hoor dat hoe langer hoe meer mensen (op leeftijd) het opgeven. En ik hoop uit de grond van mijn hart dat jullie linkse do-gooders écht volledig en helemaal de vruchten van jullie "tolerante" denkwijze zullen mogen plukken. Capito?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 10:50   #17511
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De eerste link is een antwoord op een post van Elbow.
De tweede en achtste link zijn antwoorden van Paulus op posts van SDX.
De derde, vierde en zesde link zijn antwoorden van Paulus op posts van Alboreto.
De vijfde en zevende link zijn antwoorden van Paulus op posts van Daiwa.

Eigenlijk is daar in die links niet zoveel dat direct met u te maken heeft als u wil laten doorschijnen.
Oud 7 april 2012, 10:51   #17512
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Het onderwerp van dat topic is "elementaire regels, zeden, normen en waarden"
http://forum.politics.be/showthread.php?t=141559
De post die je citeerde is post #2 uit dat topic.

p.s. Mijn hobby is oriëntaalse dans. Ik kan het je ten zeerste aanraden.
wij noemen dat gewoon buikdansen. Er is mijns inziens weinig orientaals aan deze Noord-Afrikaanse vorm van dansen.

Of heb je het over Indonesische of Indische dansen?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 7 april 2012 om 10:53.
Oud 7 april 2012, 10:58   #17513
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb me ook al zo'n gedachten gemaakt. Die fanatieke, onrealistische verdediging van alles wat moslim en/of vreemdeling is, dat absoluut ontkennen van enig probleem, en wat SDX noemt het eisen van "tolerant zijn tgo intolerantie", soms is dat alles net opgezet spel alsof het de bedoeling is door een soort omgekeerde psychologie de vreemdelingenhaat aan te wakkeren. Zou het kunnen dat Artisjok en nog enkele anderen hier eigenlijk extreme xenofoben zijn?
Ik zit met dezelfde vraag en bedenkingen. Vooral dat fanatiek verdedigen van alles wat moslim is tot en met de extreemste zaken (vb die Marokkaanse wet waardoor plegers van verkrachtingen met hun slachtoffer kunnen trouwen om aan straf te ontsnappen), en het compleet fanatiek negeren tot in het absurde van de hoge criminaliteitsgraad door moslims en vreemdelingen, doen er me meer en meer aan denken dat ze een compleet andere agenda heeft dan ze doet uitschijnen.

Laatst gewijzigd door Elbow : 7 april 2012 om 10:59.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 11:03   #17514
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Marie, graag citaat met link voor :
1 "fanatieke, onrealistische verdediging van alles wat moslim en/of vreemdeling is"
Herinner u de discussie die ik enkele weken geleden met u had over :
1) moslims discrimineren vrouwen (een man mag zijn vrouw tuchtigen en van haar gehoorzaamheid eisen, verder ook : erfrecht, getuigenissen, gearrangeerde huwelijken ...)
2) moslims discrimineren anders-gelovigen, de koran verbiedt vriendschappelijke omgang met anders-gelovigen.

Hebt u daar ergens duidelijk gezegd dat het verkeerd is van de islam / de moslims / de koran om discriminatie toe te laten?
Zo'n 20 keer heb ik u de vraag gesteld :
Discrimineert de koran, ja of neen?
Als u daar nu een duidelijk antwoord op geeft (zonder gekronkel, verwijzingen naar verschillende stromingen of naar andere godsdiensten) dan zal ik geloven dat u de islam niet verdedigt.
Oud 7 april 2012, 11:19   #17515
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De derde, vierde en zesde link zijn antwoorden van Paulus op posts van Alboreto.

Eigenlijk is daar in die links niet zoveel dat direct met u te maken heeft als u wil laten doorschijnen.
Zoals ik zei kan ze dus haar bewering niet hard maken.

Paulus.
Oud 7 april 2012, 11:23   #17516
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
wij noemen dat gewoon buikdansen.

‘Oriëntaalse dans’ is een letterlijke vertaling van de Arabische naam ‘Raqs Sharqi’ en van het Turkse ‘Oryantal dansi’.

Westerlingen die voor het eerst met deze dans in contact kwamen hadden enkel oog voor de bewegingen van de ‘buik’. Zo ontstond de benaming 'danse du ventre', 'bellydance' of 'buikdans'.

'Buikdans' is dus een Westerse benaming voor een Oosterse dansvorm.
http://www.oriental-dancing.be/nl/2-...nformatie.html
Ook leerrijk om te lezen.
http://www.buikdans.be/boek.html
En uit de link die jij geeft (niet gelezen?)
De buikdans of Oriëntaalse dans is een dansvorm afkomstig uit het Midden-Oosten en Noord-Afrika waarbij de verschillende lichaamsdelen veelal onafhankelijk van elkaar bewegen. Het is een isolatiedansvorm. De nadruk ligt daarbij op de heupen en het bekkengebied: het centrum van de dans. De naam buikdans is dus eigenlijk niet goed en de Arabische en Turkse en Iraanse benaming betekent letterlijk vertaald Oosterse of Oriëntaalse dans.
Citaat:
Er is mijns inziens weinig orientaals aan deze Noord-Afrikaanse vorm van dansen.
Jij weet ondertussen dat Turkije niet in Afrika ligt. Of ben je het alweer vergeten?
Citaat:
Of heb je het over Indonesische of Indische dansen?
Nog uit jouw eigen link die je niet eens gelezen hebt.
Er bestaan veel vormen binnen de buikdans en ieder land en vaak iedere streek heeft zijn eigen stijl ontwikkeld. Zo zijn er dansen die meer op volksdansen lijken, zoals de Egyptische 'Saidi' stokdans, of de Turkse zigeunerdans. Als gevolg worden er veel verschillende kostuums gedragen. Zo zijn er kostuumstijlen ontstaan in Europa en de Verenigde Staten. Een duidelijk voorbeeld van de laatste is de 'Tribal Bellydance', waarvan de beginselen al 30 jaar geleden ontstonden. Er zijn ook vele stijlen van 'fusion bellydance'; dat zijn stijlen waar elementen uit andere dansen, zoals Indiase Bollywood dans, in zijn verwerkt.
Oud 7 april 2012, 11:25   #17517
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

ik heb de link wèl gelezen schat! en nog steeds noemen WIJ het HIER buikdansen.

Hoe de turken en anderen het noemen mogen ze zelf kiezen.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 7 april 2012 om 11:26.
Oud 7 april 2012, 11:28   #17518
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, en dan?
Zijn het geen linken van "Zijn aanvallen, insinuaties en geruzie!" omdat hij posts schrijft als antwoord op.

Citaat:
De vraag was niet om links te geven die direct met mij te maken hebben.
De vraag was om linkjes te geven naar Paulus' "aanvallen, insinuaties en geruzie!"
Oud 7 april 2012, 11:31   #17519
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Herinner u de discussie die ik enkele weken geleden met u had over :
1) moslims discrimineren vrouwen (een man mag zijn vrouw tuchtigen en van haar gehoorzaamheid eisen, verder ook : erfrecht, getuigenissen, gearrangeerde huwelijken ...)
2) moslims discrimineren anders-gelovigen, de koran verbiedt vriendschappelijke omgang met anders-gelovigen.

Hebt u daar ergens duidelijk gezegd dat het verkeerd is van de islam / de moslims / de koran om discriminatie toe te laten?
Zo'n 20 keer heb ik u de vraag gesteld :
Discrimineert de koran, ja of neen?
Als u daar nu een duidelijk antwoord op geeft (zonder gekronkel, verwijzingen naar verschillende stromingen of naar andere godsdiensten) dan zal ik geloven dat u de islam niet verdedigt.
Jij kan dus geen citaat met link geven voor :
Genoteerd.
Oud 7 april 2012, 11:32   #17520
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
ik heb de link wèl gelezen schat! en nog steeds noemen WIJ het HIER buikdansen.

Hoe de turken en anderen het noemen mogen ze zelf kiezen.
Jou wil ik ook aanraden om enkele lessen Oriëntaalse dans te volgen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be