Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: akkoord of niet ?
Akkoord, dan zijn we eindelijk van België af 46 67,65%
Niet akkoord, dan modderen we liever nog wat verder met België 22 32,35%
Aantal stemmers: 68. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 6 maart 2010, 17:42   #1761
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Ik vind dat je met twee maten meet. Een opmerking als 'we hebben de Hollanders buitengesmeten' is even onzinnig als 'alleen de Franstaligen wilden van het VKN af'.
Laat duidelijk wezen dat ik evenmin dat laatste beweer. Wel beweer ik dat soms éénzijdig partij wordt gekozen voor die Franstaligen en hun grieven vaak op ons getransponeerd worden onder een collectief Belgisch keurslijf.
Zelfs Nederlanders leren dat aan hun kinderen: http://www.youtube.com/watch?v=Zbb3AhP41mY

Maar goed, dat het vroege België waarschijnlijk geen haar beter was dan het VKN weet ik intussen al (tenzij voor Franstaligen uiteraard). Of men van dat VKN af wilde of niet. Het doet niets aan de waarschijnlijkheid af dat België geen verbetering was vanuit ons opzicht.
Ik ben skeptisch over die 'ruzie' in die 15 jaar van Belgen en Hollanders collectief. Alsof er toen democratie bestond in tijden van cijnsstemrecht (0,5% van de bevolking kon stemmen en het volk was alleen een autoritaire staat gewend).

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 6 maart 2010 om 17:50.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2010, 17:49   #1762
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Wat dichter bij de waarheid staat is gewoon dat u ook een uiterst subjectief (zelfs nationalistisch) persoon bent.
Vroegere uitspraken uwerzijds wijzen daar evenzeer naar en velen zullen dat hier beamen.
Kijk, wanneer je op de man gaat spelen is dat voor mij het teken dat je geen argumenten meer heb.
Wanneer je terug bereid bent op een normale manier van mening te wisselen geef je maar een seintje
Oud 6 maart 2010, 17:50   #1763
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Kijk, wanneer je op de man gaat spelen is dat voor mij het teken dat je geen argumenten meer heb.
Wanneer je terug bereid bent op een normale manier van mening te wisselen geef je maar een seintje
Op de man? Uiteraard. Maar het is wel de waarheid. Let wel, ik ben zelf ook niet zonder zonden hoor.
Oud 6 maart 2010, 17:54   #1764
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Ik vind dat je met twee maten meet. Een opmerking als 'we hebben de Hollanders buitengesmeten' is even onzinnig als 'alleen de Franstaligen wilden van het VKN af'.
Niet echt.
Onze voorvaderen hebben wel degelijk het Nederlands bewind over de grens gezet, en met behulp van Fransen buiten gehouden. Dat is geschiedenis.

Indien mensen hier komen beweren dat België veroverd is geweest en door Frankrijk en al 180 jaar bezet gebied is als wingewest van Frankrijk, dan moet ik daar eerlijk gezegd een beetje mee lachen.
Oud 6 maart 2010, 17:55   #1765
Alboreto

Standaard

Citaat:
Maar het is wel de waarheid.
Correctie, het is je mening, niet de waarheid
Oud 6 maart 2010, 17:57   #1766
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Correctie, het is je mening, niet de waarheid
Ach jo. Een hereniging met Frankrijk vindt u even logisch als één met Nederland. U spreekt stelselmatig over het Vlaams. U heeft nog geen week geleden gezegd dat we beter samenwerking met Nederland terug beperken. U heeft op hysterische toon een gezin Flodder-Nederlanders als model voor de modale Nederlander aangeduid. U heeft het op dogmatische toon over een 'arrogantie' wanneer u het oneens bent met een Nederlander en over een vervalsing van geschiedenis indien die niet voldoende België prijst. Ook uw selectieve beoordeling in de discussies over Nederlandse geschiedenis waarin een system of een Henri1 begrijpbaarder is dan een Ernst Niessen, een quercus of een Shadowke is tekenend hiervoor.
Men heeft u door hoor. Denkt u echt dat u met dommeriken van doen heeft?

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 6 maart 2010 om 18:02.
Oud 6 maart 2010, 18:01   #1767
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...

Onze voorvaderen hebben wel degelijk het Nederlands bewind over de grens gezet, en met behulp van Fransen buiten gehouden...
Wilt u zo goed zijn mijn voorvaderen er buiten te laten, a.u.b.?

Als kleine pachters van landbouwgrond die toebehoorde aan monsieur le baron hadden zij met die onverkwikkelijke geschiedenis NIKS te maken.

Wellicht werden ze pas m�*�*nden (indien niet j�*ren) nadien op de hoogte gebracht.

Dank bij voorbaat,

djimi

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2010, 18:06   #1768
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Wilt u zo goed zijn mijn voorvaderen er buiten te laten, a.u.b.?

[i]Als kleine pachters van landbouwgrond die toebehoorde aan monsieur le baron hadden zij met die onverkwikkelijke geschiedenis NIKS te maken[/I].

Wellicht werden ze pas m�*�*nden (indien niet j�*ren) nadien op de hoogte gebracht.

Dank bij voorbaat,

djimi
Dus ook niet veel met het VKN als ik het goed begrijp.

Laatst gewijzigd door system : 6 maart 2010 om 18:09.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2010, 18:14   #1769
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe vaak het ook herhaald wordt, het blijft historisch revisionisme, en dus ongeloofwaardig.
Wanneer dat revisionisme erop gericht is een leugenachtigheid van de officiële versie van historische feiten te ontmaskeren, dan is het geen revisionisme meer.
Oud 6 maart 2010, 18:16   #1770
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wanneer dat revisionisme erop gericht is een leugenachtigheid van de officiële versie van historische feiten te ontmaskeren, dan is het geen revisionisme meer.
Zegt de revisionist bij uitstek.
Oud 6 maart 2010, 18:23   #1771
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet echt.
Onze voorvaderen hebben wel degelijk het Nederlands bewind over de grens gezet, en met behulp van Fransen buiten gehouden. Dat is geschiedenis.

Indien mensen hier komen beweren dat België veroverd is geweest en door Frankrijk en al 180 jaar bezet gebied is als wingewest van Frankrijk, dan moet ik daar eerlijk gezegd een beetje mee lachen.
Feit is dat het Frans bewind (1795-1815) totaal anders werd en wordt gepercipieerd in Vlaanderen dan in Wallonië. Voor de Walen (nu nog steeds) was het "une époque fortunée", voor de Vlamingen gewoon een dwingelandij (zeker eenmaal Napoleon startte met gedwongen inlijving in het Franse leger). En je kunt er niet omheen, de aanvankelijke bedoeling van de Franstalige opstandelingen in 1830 was onweerlegbaar terug aansluiten bij "la mère patrie, la France". Voor mijn part hadden ze het gerust mogen doen, maar dan slechts voor la Wallonie, punt.
Oud 6 maart 2010, 18:23   #1772
schaveiger
Minister-President

schaveiger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog steeds kunnen Belgicisten niet in het reine komen met hun eigen geschiedenis verblind door irreële vaderlandsliefde.
Zoiets zou jij eens op een 11 November viering moeten uitbazuinen aan een of ander monument. Maar nee, julie "durven" alleen maar aan de ijzertoren of in Steenstrate nationalisme tetteren, zoniet incognito op fora zoals deze. In Wallonië vind je ook een handvol van die kwakzalvers. Onder elkaar zullen julie het wel kunnen vinden despijts de taal.
Oud 6 maart 2010, 18:24   #1773
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Zegt de revisionist bij uitstek.
je aan het verlagen tot het niveau van Henri, system?
of heeft hij jouw plaats ingenomen vandaag?
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2010, 18:26   #1774
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Feit is dat het Frans bewind (1795-1815) totaal anders werd en wordt gepercipieerd in Vlaanderen dan in Wallonië. Voor de Walen (nu nog steeds) was het "une époque fortunée", voor de Vlamingen gewoon een dwingelandij (zeker eenmaal Napoleon startte met gedwongen inlijving in het Franse leger). En je kunt er niet omheen, de aanvankelijke bedoeling van de Franstalige opstandelingen in 1830 was onweerlegbaar terug aansluiten bij "la mère patrie, la France". Voor mijn part hadden ze het gerust mogen doen, maar dan slechts voor la Wallonie, punt.
U herhaalt altijd dezelfde aprioristische voorgekauwde kost. De Franse vlag heeft slechts enkele ogenblikken uitgehangen aan het Brussels stadhuis tijdens de Belgische Omwenteling en werd onmiddellijk vervangen door de Brabantse driekleur. Brabantse driekleur die nog altijd de kleuren zijn van België.

Laatst gewijzigd door system : 6 maart 2010 om 18:28.
Oud 6 maart 2010, 18:27   #1775
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger Bekijk bericht
Zoiets zou jij eens op een 11 November viering moeten uitbazuinen aan een of ander monument. Maar nee, julie "durven" alleen maar aan de ijzertoren of in Steenstrate nationalisme tetteren, zoniet incognito op fora zoals deze. In Wallonië vind je ook een handvol van die kwakzalvers. Onder elkaar zullen julie het wel kunnen vinden despijts de taal.
11/11 is een moment om de doden van WO I & II te herdenken.
dan maakt het niet uit of je je Vlaming, Waal, Brusselaar of Belg voelt.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 6 maart 2010 om 18:41.
Oud 6 maart 2010, 18:29   #1776
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U herhaal altijd dezelfde voorgekauwde kost. De Franse vlag heeft slechts enkele ogenblikken uitgehangen aan het Brussels stadhuis tijdens de Belgische Omwenteling en werd onmiddellijk vervangen door de Brabantse driekleur. Brabantse driekleur die nog altijd de kleuren zijn van België.
ze werd door de Franse partij opgehangen en door de Brusselse burgerij vervangen.

maar een paar maanden hing ze er terug toen leden van de Franse partij de Brusselse burgerij uit Brussel joeg.
maar dat wordt niet vermeld door jou, de 'neutrale onderzoeker'.
Oud 6 maart 2010, 18:38   #1777
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger Bekijk bericht
U hebt alle contact met de realiteit verloren. Zowel de Eerste als de Tweede Wereldoorlog zijn voorbij (en hebben eigenlijk niets met uw vlagnationalisme te maken). Het doet me spijt dat de Tweede Wereldoorlog u heeft getraumatiseerd, maar u slaat er serieus naast, ik hoop dat u dat beseft.
Maar goed, ik heb u al beziggezien tegenover quercus. Volgens mij zou u niet geaarzeld gehad hebben hem onschuldig te liquideren als 'witten' (uit puur Belgisch nationalistische redenen en zwart/wit-denken). U bent in staat te moorden als het moet. Gevaarlijke fantasieën heeft u hoor...

P.S.: Voor mij hoeft Groot-Nederland trouwens niet, maar ik ben er gewoon niet tegen dus het mag wel en mij kan Belgisch nationalisme en nationalisme tout court gestolen worden.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 6 maart 2010 om 19:01.
Oud 6 maart 2010, 19:08   #1778
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
ze werd door de Franse partij opgehangen en door de Brusselse burgerij vervangen.

maar een paar maanden hing ze er terug toen leden van de Franse partij de Brusselse burgerij uit Brussel joeg.maar dat wordt niet vermeld door jou, de 'neutrale onderzoeker'.
Wat zou het. Die vlag hangt alleen uit in uw geest.
Oud 6 maart 2010, 19:27   #1779
schaveiger
Minister-President

schaveiger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U hebt alle contact met de realiteit verloren. Zowel de Eerste als de Tweede Wereldoorlog zijn voorbij (en hebben eigenlijk niets met uw vlagnationalisme te maken). Het doet me spijt dat de Tweede Wereldoorlog u heeft getraumatiseerd, maar u slaat er serieus naast, ik hoop dat u dat beseft.
Maar goed, ik heb u al beziggezien tegenover quercus. Volgens mij zou u niet geaarzeld gehad hebben hem onschuldig te liquideren als 'witten' (uit puur Belgisch nationalistische redenen en zwart/wit-denken). U bent in staat te moorden als het moet. Gevaarlijke fantasieën heeft u hoor...

P.S.: Voor mij hoeft Groot-Nederland trouwens niet, maar ik ben er gewoon niet tegen dus het mag wel en mij kan Belgisch nationalisme en nationalisme tout court gestolen worden.
Sorry vriend maar het volgens u "irreële vaderlandsgevoel" is een waanidee in stand gehouden door ventjes die opgescheept zitten met het BB-syndroom.

Dat je me als moorddadig afschildert is uw zaak, feit is dat fantasieën die jij en je akolieten pogen als de werkelijkheid te doen uitschijnen nog veel nefaster zijn.

Ik ben ook niet voor een "Groter Frankrijk" maar voor mij mag het ook indien het niet anders kan.
Oud 6 maart 2010, 19:39   #1780
Alboreto

Standaard

Scarabaeida, je rukt wel een en ander grondig uit de context, dus hier enkele correcties

Citaat:
Ach jo. Een hereniging met Frankrijk vindt u even logisch als één met Nederland.
Ik vroeg aan de Nederlanders 1 goede reden voor een h(v)ereniging.
Het antwoord was 'schaalvergroting'.
In het kader van die reden is een hereniging met Frankrijk zelfs logischer.

Citaat:
U spreekt stelselmatig over het Vlaams.
Vlaams is een woord dat zijn lading dekt, meer moet je er niet achter zoeken.

Citaat:
U heeft nog geen week geleden gezegd dat we beter samenwerking met Nederland terug beperken.
Ik ben even gedegouteerd over het succes van Vlaamse, Franse en Nederlandse racistische bewegingen.
Dat heeft niets te maken met anti-Nederlands, maar met anti racistisch.

Citaat:
U heeft op hysterische toon een gezin Flodder-Nederlanders als model voor de modale Nederlander aangeduid.
Dat is niet uit context, dit is gewoon een leugen.
Het ging er over dat op vakantie er Nederlanders waren die zich gedroegen als de familie flodder.
'Hysterisch' was het allerminst. Gedegouteerd is een beter woord.

Citaat:
U heeft het op dogmatische toon over een 'arrogantie' wanneer u het oneens bent met een Nederlander
Toen Nederlanders begonnen te zeggen dat wij Belgen van onze stereotype nederigheid af moesten, hield ik hen even een spiegel voor ivm de stereotype arrogantie.
Ik dacht dat dit vrij duidelijk was. Zo niet hoop ik je hierbij voldoende uitleg te hebben verschaft.

Citaat:
en over een vervalsing van geschiedenis indien die niet voldoende België prijst.
Het gaat niet over onvoldoende prijzen, het gaat gewoon over leugens.

Citaat:
Denkt u echt dat u met dommeriken van doen heeft?
Ik wacht even met antwoorden op deze vraag.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be