Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juli 2013, 13:54   #1761
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Werd die vrijgesproken?

net zoals iedereen was JVH juridisch onschuldig tot de schuld was bewezen. Ook al werd hij praktisch op heterdaad betrapt.
Er konden tijdens het proces verzachtende omstandigheden worden ingeroepen, vb. het feit dat hij aan asperger leed. Blijkbaar heeft noch de jury, noch de rechtbank die verzachtende omstandigheden als voldoende beschouwd om hem vrij te pleiten.

Dus waar slaat uw voorbeeld op?
Euhmmm, was Joe Van Holsbeeck niet het slachtoffer?
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2013, 13:55   #1762
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Ja, dat bestaat: leerkrachten die onnozele opdrachten geven en elke vijftig minuten op hun stoel blijven zitten en hun ogen sluiten als een leerling in de bank krast of naar een andere leerling spuwt of zichzelf mutileert; die maar een enkele toets doet per rapportperiode en op de klassenraad geen enkele klas kan voorleggen waar meer dan de helft van zijn/haar leerlingen geslaagd is.

Die gaat tennissen met de directeur die op zijn beurt elke woensdagvoormiddag op een begrafenis is, en mee aan tafel zit als Brussel eens op bezoek komt. ... enz.

Ja, die zijn er. In de jaren dat ik lesgaf, wel in de minderheid. Hoe de situatie nu is, weet ik niet.
De lerares Engels van mijn dochter van dit jaar gaf geen les . Ze liet de leerlingen de hele tijd oefeningen maken welke nooit (of haast nooit) werden verbeterd . Zowat alle ouders hebben de directie daarover aangesproken maar er werd nooit iets ernstigs aan gedaan .
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2013, 13:56   #1763
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Niet meer dan banale achterklap doorspekt met samenzweringstheorietjes die niet stroken met de realiteit. Maar wel aanzet tot polarisatie en haat tov moslims, die mooie "analyse" van je.
In de laatste jaren zijn er inderdaad elementen die aansturen op polarisatie.
We kunnen ze ondertussen zelfs een naam geven;.Salafisten.Met de koran in de hand roepen ze op tot strijd.Meestal zijn het kleedjes en baarddragende figuren die leven van de sociale zekerheid.Dat deze mensen onderhouden worden door onze sociale zekerheid is tegen onze wil en zelfs tegen de koran.
Ik heb al vaak samengewerkt met moslims,we verschillen van mening,ok ,maar we delen het respect.
Ik heb nog nooit met een salafistische baardaap gewerkt,want die werken niet.
Ze beschouwen zichzelf als geleerden,maar ze kennen slechts die delen van de koran die hun uitkomen.Als je wil dat ik de moslims ga aanvaarden,dan ga je eerst de gekken uit je geloof moeten zetten.Zolang dat niet gebeurt,is er géén vreedzame samenleving mogelijk.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2013, 13:57   #1764
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Er is helemaal geen pedomisbruik in dit verhaal, ...
Je kunt niet lezen en leeft in je eigen constructie...

Of er pedomisbruik is of niet is niet de portee. Het gaat om de, initiele, laconieke reactie van het eigenvolk op deze aanklacht. Normaal in een dociel Vlaanderen, niet normaal voor nieuwe Belgen.

En daar hebben ze volkomen gelijk in.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2013, 14:05   #1765
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Je kunt niet lezen en leeft in je eigen constructie...

Of er pedomisbruik is of niet is niet de portee. Het gaat om de, initiele, laconieke reactie van het eigenvolk op deze aanklacht. Normaal in een dociel Vlaanderen, niet normaal voor nieuwe Belgen.

En daar hebben ze volkomen gelijk in.
maw, jij zegt dat elke beschuldiging van pedofilie onmiddellijk moet gevolgd worden door massahysterie en een lynchpartij van de beschuldigden? en dat allemaal vooraleer er bewijzen zijn?

Ik ken nu toch ook wat van die nieuwe Belgen, Turken trouwens, en die gaan daar compleet anders op reageren hoor.

Jij hebt er duidelijk moeite mee dat een blanke die is beschuldigd uiteindelijk onschuldig blijkt. Dat is jouw probleem, niet dat van "een dociel Vlaanderen" hoor.
Oud 15 juli 2013, 14:05   #1766
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
ah, er was geen sprake van een massahysterie? niet alle Marokkanen of zelfs alle moslims werden op voorhand veroordeeld?
je bent zeker dat je toen het nieuws volgde?

Je hebt wel gelijk, als je mensen met bepaalde trekjes misdaden ziet plegen, dat je onmiddelijk aan Finnen moet denken, want die zijn bij uitstek misdadigers die mensen neersteken voor een nep-Ipod.

Laatst gewijzigd door maddox : 15 juli 2013 om 14:07.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2013, 14:10   #1767
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
In de laatste jaren zijn er inderdaad elementen die aansturen op polarisatie.
We kunnen ze ondertussen zelfs een naam geven;.Salafisten.Met de koran in de hand roepen ze op tot strijd.Meestal zijn het kleedjes en baarddragende figuren die leven van de sociale zekerheid.Dat deze mensen onderhouden worden door onze sociale zekerheid is tegen onze wil en zelfs tegen de koran.
Ik heb al vaak samengewerkt met moslims,we verschillen van mening,ok ,maar we delen het respect.
Ik heb nog nooit met een salafistische baardaap gewerkt,want die werken niet.
Ze beschouwen zichzelf als geleerden,maar ze kennen slechts die delen van de koran die hun uitkomen.Als je wil dat ik de moslims ga aanvaarden,dan ga je eerst de gekken uit je geloof moeten zetten.Zolang dat niet gebeurt,is er géén vreedzame samenleving mogelijk.
Ten eerste weet je niet eens wat "salafisme" juist inhoud. Ten tweede zijn de meeste salafisten vreedzaam en hebben ze kritiek op lui als s4b. Ten derde zijn er bitter weinig salafisten in België. Ten vierde, dat ze niet werken is een leugen.

Citaat:
"Breed genomen zijn er een paar duizend aanhangers van het salafisme in België"

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...or-belgie.aspx
Ten vijfde, zolang jij de radicale Vlaamse extremistische racisten en islamofoben niet buiten de samenleving zet, die wel meer dan een paar duizend aanhangers telt, is er géén vreedzame samenleving mogelijk.

Laatst gewijzigd door Salah : 15 juli 2013 om 14:14.
Salah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2013, 14:14   #1768
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Je hebt wel gelijk, als je mensen met bepaalde trekjes misdaden ziet plegen, dat je onmiddelijk aan Finnen moet denken, want die zijn bij uitstek misdadigers die mensen neersteken voor een nep-Ipod.
QED.
bedankt maddox om te bewijzen wat ik zei.
Oud 15 juli 2013, 14:14   #1769
vlaams realist
Banneling

Standaard

Je antwoord is zeer duidelijk.
Het word dus aansturen op conflict.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2013, 14:15   #1770
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Dan heb je daar vast wel ergens 'n linkje van...van dat 'alle marokkanen en alle moslims' schuldig waren en doodsbedreigingen kregen?

Jongen, ik vroeg je iets gelijkaardig zoals jij zelf liet uitschijnen, Joe VH werd VERMOORD!
och ja, bij Joe van Holsbeek wist men dat de daders lichtgetint en donkerharig waren. Sinds die grove fout om dan te denken dat het marokkanen waren zijn de Finnen nooit meer veilig geweest.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2013, 14:19   #1771
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ten eerste weet je niet eens wat "salafisme" juist inhoud.
Wil U de woordenboek definitie, of mijn persoonlijke interpretatie?
Citaat:
Ten tweede zijn de meesten salafisten vreedzaam en hebben ze kritiek op lui als s4b.
Alle Salafisten zijn uiterst vreedzaam. Moslims kunnen niet wreed zijn tegen niet moslims. Niet moslims krijgen perfect wat ze verdienen. Is dat nu tolerantie of absolute verdrukking.
Citaat:
Ten derde zijn er bitter weinig salafisten in België.
En zelfs die paar geven al meer gezeik dan me lief is.
Citaat:
Ten vierde, dat ze niet werken is een leugen.
Ze werken HEEL hard. Tegen.
Citaat:
Ten vijfde, zolang jij de radicale Vlaamse extremistische racisten en islamofoben niet buiten de samenleving zet, is er géén vreedzame samenleving mogelijk.
Natuurlijk niet. Je hebt maar 2 samenlevingen. Dar-El-Islam en Dar-El-Harb. In Dar-El-Islam heb je maar 2 groepen. Moslimmannen en voetvegen.
Oud 15 juli 2013, 14:20   #1772
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
QED.
bedankt maddox om te bewijzen wat ik zei.
Wat bewijs ik? Dat Finnen roofmoordenaars zijn?
Oud 15 juli 2013, 14:22   #1773
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ten eerste weet je niet eens wat "salafisme" juist inhoud. Ten tweede zijn de meeste salafisten vreedzaam en hebben ze kritiek op lui als s4b. Ten derde zijn er bitter weinig salafisten in België. Ten vierde, dat ze niet werken is een leugen.

Ten vijfde, zolang jij de radicale Vlaamse extremistische racisten en islamofoben niet buiten de samenleving zet, die wel meer dan een paar duizend aanhangers telt, is er géén vreedzame samenleving mogelijk.
zolang jullie zich "hier" blijven gedragen alsof dit een moslimland is, is een vreedzame samenleving niet mogelijk. Face it, invloeden van godsdiensten zijn "hier" niet meer wenselijk.
Niet akkoord ? Afbollen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2013, 14:24   #1774
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Face it, invloeden van godsdiensten zijn "hier" niet meer wenselijk.
Niet akkoord ? Afbollen.
Dat is uw opinie die bitter weinig gedeeld word. Niet akkoord? Afbollen...
Oud 15 juli 2013, 14:26   #1775
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is uw opinie die bitter weinig gedeeld word. Niet akkoord? Afbollen...
Daar zoudt ge u wel eens heel erg in kunnen vergissen. Maar doe gerust voort, de klets als ge met uw bakkes tegen de muur loopt, zal des te erger zijn.

Citaat:
Oud 15 juli 2013, 14:28   #1776
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Wat bewijs ik? Dat Finnen roofmoordenaars zijn?
Vlijmscherp's stelling, dat hij 't taboe doorbroken heeft; dat 'wij', hier bij 'ons', ook meteen iemand schuldig verklaren voordat de feiten bewezen zijn, zelfs voordat er 'n onderzoek heeft plaats gevonden om te bewijzen dat er zelfs maar 'feiten' gepleegd zijn.

Dat is onze cultuur.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2013, 14:29   #1777
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Daar zoudt ge u wel eens heel erg in kunnen vergissen. Maar doe gerust voort, de klets als ge met uw bakkes tegen de muur loopt, zal des te erger zijn.
Gij zijt de enige die zich, zoals gewoonlijk, schromelijk vermist en zijn eigen fantasietjes voor waar aanneemt. Ook hier klets je met uw bakkes tegen de muur.

Laatst gewijzigd door Salah : 15 juli 2013 om 14:32.
Oud 15 juli 2013, 14:30   #1778
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Vlijmscherp's stelling, dat hij 't taboe doorbroken heeft; dat 'wij', hier bij 'ons', ook meteen iemand schuldig verklaren voordat de feiten bewezen zijn, zelfs voordat er 'n onderzoek heeft plaats gevonden om te bewijzen dat er zelfs maar 'feiten' gepleegd zijn.

Dat is onze cultuur.
En ik die dacht dat onze cultuur trappisten drinken en brochetten bakken was.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2013, 14:32   #1779
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gij zijt de enige die zich, zoals gewoonlijk, schromelijk vermist. Ook hier klets je met uw bakkes tegen de muur.
denk nu maar niet dat de meerderheid vd bevolking die slecht opgevoerde komedie, zoals die van die krijsende zwarte kraaien tav die kinderjuffrouw, gaan blijven accepteren.

Citaat:
Oud 15 juli 2013, 14:32   #1780
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
En ik die dacht dat onze cultuur trappisten drinken en brochetten bakken was.
Da's jouw 'subcultuur'.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be