![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#17941 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik ga de 3 fases hier niet opnoemen want ik ben ervan overtuigd dat je dat zelf ook wel weet welke dat zijn. ![]() In ieder geval blijf ik deze discussie volgen. Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 17 mei 2008 om 22:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17942 | |
Banneling
|
![]() en waarom schoppen de mensen zo tegen anders denkenden aan?
onder andere hierdoor: Citaat:
Hoofdstuk 15 Pin d"Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 17 mei 2008 om 22:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17943 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Toch zet ik hem weer even neer: Citaat:
Zo! Nu weten mensen waarom ik door ga ondanks de ridiculisaties. Pin d"Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 17 mei 2008 om 22:29. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17944 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Lees verder ... Citaat:
Alléén zou je ze vooral zelf moeten beantwoorden, beste Pindar. Twee recente voorbeelden: Citaat:
Citaat:
Aan de sterkte van zijn argumentarium of het "wereldbeeld" van anderen zal het heus niet liggen. Case closed.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 17 mei 2008 om 23:16. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#17945 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Presidenten, ministers komen en gaan, en zijn allemaal ondergeschikt aan de markt economie, loopjongens van het Groot Kapitaal. Dus moet men enkel nog weten wie juist het Geld in handen heeft...Niet makkelijk om namen te plakken op de Kapitalistische Uitbuiters vandaag de dag, in deze tijd van multinationals en anonieme aandeelhouders... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17946 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17947 |
Parlementslid
|
![]() Op de website van Peter Tom jones vind ik deze intelligente weerlegiging van
de film global warming swindle. Wij weten hier dat Al Gore 33ste graad fee macon is en een agent van de machtselite die veel ruimere plannen heeft met de weredlbevolking en zich geen bal aan trekt van het milieu. Zeker na het lezen van zijn laatste boek bevestigd dit onze verdenking. Ze willen nl reductie vd bevolking en controle door een nieuwe religie; Ik kom David en Peter Tom soms tegen en zou het zo graag willen uitleggen; Maar als ik dit zomaar zeg kijken ze de andere kant op en bestempelen mij als nuts. Ze horen bij de mensen die strijden voor een betere wereld met een goed hart en die zich laten vangen als instrument van de macht in mijn ogen. Natuurlijk zien zij dat zo niet en 'geloven' ze in de goede bedoelingen van het IPPC rapport. Als ik argumenten tegen de gloabal warming hoax aanbreng ben ik ineens een soort holocaust ontkenner die belet dat er een wetgenig komt om die SUV autos te verbieden.... of mensen met de fiets te doen rijden die anders de auto pakten. Ja dat is 'klimaat' vriendelijk Welke argumenten kan ik aanbrengen in contact met hen die hen aan het denken zou kunnen zetten? Vullen julie aan als je aan iets denkt er is nl volgende week een bijeenkosmt en dit zou mij helpen? Bedankt ![]() - waar is het milieu vraagstuk? - het geschacher met CO2 zal dat helpen om tot een schone wereld te komen is de inetentie er om iets aan het mileu te doen? - Al Gore heeft zelf een grote voetstep en een vervuilende zinkmijn. - een rechter beoordeelde zijn film te manipulatief voor vertoning op de scholen in de UK en verbood het op vraag van ouders - Al Gore baseert zijn hypothese enkel op ice core methode - een klimatoloog die het menselijk aandeel bevestigt is nog geen consencus van alle wetenschappers op dat vlak zoals hun artikel zegt. - zijn jullie zelf niet degene die 'geloven' in een andere manipulatie en verdraaiing van de werkelijkheid? Moeten we het IPCC zomaar geloven als het zegt dat het zonnewarmende effect kleiner is als het opwarmende effect van de mens? Hoe kan je dat meten? - Ik weet dat peter Tom gaat zeggen dat het CO2 probleem al jaren bekend was bij het IPCC en nu pas de aandacht krijgt die het verdient. eindelijk in zjin ogen; He zijn wetenschappelijke feiten die CO2 verhoging - de film van al gore is propaganda met die hokeystick en werkt op de emoties van mensen met bangmakerij. Dat zijn psychologische methodes. -er zal geen schoon milieu komen als er geen schoon economisch beleid gevoerd is door regering en top in de bedrijven De armen en het milieu zijn enkel geholpen bij een van corruptie gespeende regering die werekelijk de wensen van het volk vertegenwoordigd en schone productieprocessen bedenkt. Daar hebben we geen klimaat panel voor nodig maar zonnepanelen op elk dak. - de maker van de film zou onbetrouwbaar zijn en hoe kan je weten dat Al Gore betrouwbaar is? Of het IPCC? -- - - http://www.yabasta.be/Het-bedrog-van-The-Great-Global Het bedrog van The Great Global Warming Swindle De Morgen, 3/8/2007 vrijdag 3 augustus 2007, door Peter Tom Jones Jones en de Gheldere: "De documentaire verdraait de werkelijkheid, is misleidend en zou bijgevolg uit de handel moeten worden genomen, stelden 37 klimaatexperts in een open brief aan de regisseur." Hoewel de recentste wetenschappelijke gegevens wijzen op een versnelling van de klimaatopwarming is er de laatste maanden een nieuwe golf van klimaatscepticisme aangespoeld. De documentaire The Great Global Warming Swindle van Martin Durkin werpt zich op als alternatief voor An Inconvenient Truth. Sinds de première van Durkins film in maart op de Britse commerciële zender Channel 4 gaat hij vlot over de toonbank en wordt hij via het internet massaal bekeken. In juli 2007 werd de documentaire ook nog op de Nederlandse televisie (KRO) vertoond, gevolgd door een hilarisch debat. Durkin is niet aan zijn proefstuk toe. Eerder maakte hij al een hele reeks controversiële programma’s in opdracht van Channel 4. Zo stelde hij in 1999 dat siliconenimplantaten de kans op borstkanker verkleinen. In Against Nature (1997) vergeleek hij milieuactivisten met nazi’s die een complot voerden tegen de armen in de wereld. En in de documentaire Modified Truth (2000) hield hij een kritiekloos pleidooi voor genetisch gemanipuleerde organismen. Telkens opnieuw kwamen er klachten van wetenschappers die zich misbruikt voelden door de misleidende wijze waarop Durkin omging met hun getuigenissen. Terwijl moderne klimaatsceptici als Björn Lomborg inmiddels erkennen dat de mens de aarde opwarmt (zijn kritiek is nu veeleer van economische aard), spitst Durkins documentaire zich opnieuw toe op de verantwoordelijkheidsvraag: is de mens wel verantwoordelijk voor de huidige opwarming? Het hoofdargument van zijn documentaire is gebaseerd op een alternatieve hypothese die voor de globale opwarming is. Verdedigers van deze theorie zoals Richard Linzen, kroongetuige in The Great Global Warming Swindle, stellen de natuurlijke cyclus van de zonneactiviteit verantwoordelijk voor de huidige opwarming. Het betreft zowel de intensiteit van de zonnebestraling zelf als de kosmische stralen die indirect een invloed hebben op het klimaat. Volgens deze hypothese gaat minder kosmische straling gepaard met minder wolken. Dat impliceert dat er minder zonne-energie wordt teruggekaatst, wat dan weer leidt tot een temperatuurstijging. In het rapport van het IPCC van februari 2007 werd deze hypothese uitgebreid onderzocht voor de periode 1750-2005. Hoewel het opwarmende effect van wijzigende zonneactiviteit werd erkend, stelde men vast dat dit zonne-effect ongeveer twintig keer kleiner is dan de opwarmende invloed van de uitstoot van broeikasgassen door de levensstijl van de mens. Veranderingen in zonneactiviteit zijn op geen enkele wijze in staat de opwarming te verklaren. Bovendien is een nieuwe vakpublicatie verschenen in The Proceedings of the Royal Society, waarin wordt aangetoond dat sinds 1985-’87 de zonneactiviteit precies in de klimaatafkoelende richting is geëvolueerd. Als de zonneactiviteit dan al een markante invloed zou hebben gehad, zou die met andere woorden een afkoeling moeten hebben veroorzaakt sinds 1987. In de praktijk zag men evenwel een verdere temperatuurstijging van 0,3 graden Celsius, die grotendeels verklaard kan worden door de versnelde toename van (door de mens uitgestoten) broeikasgassen in de atmosfeer. De basisstelling van The Great Global Warming Swindle deugt dus niet. De manier waarop kritiekloos wordt omgegaan met dit zonne-effect is typerend voor de rest van de film. Begrijpelijk als je weet dat de documentaire aan geen enkele vorm van kwaliteitscontrole is onderworpen. De reacties op de elementaire gebreken bleven niet lang uit. In totaal ontving Ofcom, de verantwoordelijke uitzender van de Channel 4-documentaire, 246 klachten. Professor Carl Wunsch, een van getuigen in de film, stelt dat zijn uitspraken totaal verkeerd zijn weergegeven. L’histoire se répète. Hij oppert dat de film niet meer dan pure propaganda is, volledig in de lijn met die van de Tweede Wereldoorlog. In een open brief aan Durkin stelden 37 klimaatexperts dat de film de werkelijkheid verdraait, misleidend is en bijgevolg uit de handel zou moeten worden genomen. Slotsom: Durkin is met zijn documentaire alvast in zijn opzet geslaagd om bij de leek eens te meer twijfel te zaaien. Het resultaat is dat, net op het moment dat de wetenschappelijke consensus over de menselijke oorzaak van een versnelde opwarming nog duidelijker wordt, sceptici de realiteit hopeloos verdraaien. De gevolgen laten zich raden. Een recente opiniepeiling heeft aangetoond dat in dit land één op de drie mensen nog altijd niet gelooft dat de mens de hoofdverantwoordelijke is voor de huidige klimaatcrisis. We zijn nochtans aanbeland op een tipping point in de geschiedenis. De keuzes die we vandaag maken, bepalen welke toekomst ons morgen te wachten staat. We kunnen het probleem blijven ontkennen, de andere kant opkijken en hopen dat iets of iemand anders de klimaatcrisis voor ons zal oplossen, of we kunnen ons focussen op de kansen die deze crisis met zich meebrengt. Dat zijn niet alleen nieuwe economische opportuniteiten en nieuwe banen, maar vooral - zoals Al Gore zegt - iets wat weinige generaties voor ons gekend hebben: een gezamenlijk moreel doel dat de grenzen van politieke partijen, regio’s en religies overstijgt, en dat ons dwingt om bekrompenheid en politieke conflicten terzijde te leggen en een echte morele en spirituele uitdaging aan te gaan. Serge de Gheldere is industrieel ingenieur elektromechanica. Hij is werkzaam als klimaatambassadeur voor Al Gore, gasthoogleraar aan Groep T Leuven Engineering School en zaakvoerder van Futureproof/ed. Peter Tom Jones is burgerlijk ingenieur milieukunde, doctor in de materiaalkunde en werkzaam als postdoctoraal onderzoeker aan de KU Leuven. Hij schreef mee aan Terra incognita: globalisering, ecologie en rechtvaardige duurzaamheid en Het klimaatboek. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17948 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Verleden keer ben je kwaad afgedropen in de 9/11 topic op aanraden van je "partner". Of je had last van je hormoontjes? Laat het echte debateren nu maar aan de volwassenen over. Doei.
![]() |
![]() |
#17949 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Graag gedaan ![]()
![]() |
![]() |
#17950 |
Europees Commissaris
|
![]() @Babylonia: was jij toevallig degene die aan de JongGroen! stand op het festival rond mei 68 (leuven) bent beginen te prate over het feit dat je de "co2-hype" niet geloofde?
Laatst gewijzigd door toccata : 17 mei 2008 om 23:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17951 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar ja, Pindar heeft eens gescholden en jij hebt wellicht aan het belleke getrokken. Je hebt je gelijk. Wat hij daarmee doet is op de keper beschouwd wel een pak onschuldiger dan met wat jij permanent "under the radar" bezig bent. Als jij de waarde niet kan zien van controversiele onderwerpen en graag op de man speelt met uw deus ex machina's, dan stel ik mij daar toch vragen bij... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17952 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17953 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17954 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
ivm de NWO http://store.junkscience.com/the-den...st-global.html Pin d"Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 18 mei 2008 om 06:48. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17955 |
Banneling
|
![]() Babylonia,
Deze is heeeel erg goed! Al Gore's Science Fiction, A Skeptic's guide to An Inconvenient Truth pdf bestand Bijbehorende video deel 1 deel 2 deel 3 Pin d"Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 18 mei 2008 om 06:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17956 |
Banneling
|
![]() Trouwens aan die GW warming gedoe, kan je heel goed zien hoe makkelijk het is mensen iets te laten 'geloven' Je spreekt bij wijze van spreken (hoewel) politiek zelfmoord als je nnog durft te beweren dat GW zoals gepresenteerd onzin is.
Maar ja, al die media vallen onder dezelfde machtsgroep als ie van de GW hoax. Maar veel mensen denken dat ze onafhankelijk worden ingelicht, not so! En vooral de wetenschappers trappen er zeer makkelijk in, die hebben nl geleerd te 'vertrouwen' op de officiele rapporten. Is lekker makkelijk, hoeven ze zelf niet te denken en te onderzoeken. weer 2 woorden Scientific Dictatorship Pin d"Ar |
![]() |
![]() |
![]() |
#17957 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Gewoon zalig! (al zullen net de believers niet eens begrijpen waarom ...)
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 18 mei 2008 om 07:59. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#17958 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Pindar leert ons zelf na te denken en kritisch te zijn, behalve uiteraard t.o.v. zijn denkbeelden en zijn pseudo-onderzoeken ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17959 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
nee hoor, ga zelf maar eens onderzoeken, ipv het extreem goedkope gedrag te vertonen door te ridiculiseren. Zoals eerder gezegd, als het je niet bevalt ga je weg of zet me op de negeer Dat je dat niet doet doet bij mj een 'verborgen agenda' vermoeden. Nuff said! Pin d"Ar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17960 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zoiets dacht ik al. Typisch een redenering van een paranoïde iemand. |
|
![]() |
![]() |