Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Vakbonden
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 oktober 2016, 14:35   #161
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 177.089
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Dan moeten we dringend de wet aanpassen.
Degenen die iets organiseren zijn verantwoordelijk, kijk maar eens naar het voorbeeld bij een voetbalmatch. De club is verantwoordelijk voor haar supporters. Als die het te bont maken, kan dit leiden tot een uitslag van 5 - 0 of 0 - 5.
U hebt het hier over de regels van de Voetbalbond. Niet over ons strafwetboek.

Hoe kan een organisator nu aansprakelijk worden gesteld voor het wangedrag van een deelnemer aan een organisatie? Dat zou betekenen dat er niet langer sprake is van individuele verantwoordelijkheid.
Jan van den Berghe is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2016, 18:05   #162
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U hebt het hier over de regels van de Voetbalbond. Niet over ons strafwetboek.

Hoe kan een organisator nu aansprakelijk worden gesteld voor het wangedrag van een deelnemer aan een organisatie? Dat zou betekenen dat er niet langer sprake is van individuele verantwoordelijkheid.
Ai ai Roger rasarveke.
Vergeet die 'ons' en 'wij' vorm maar waarin u altijd schrijft.
U spreekt duidelijk niet meer in naam van anderen maar voor u alleen.
En dat is de 'mij' en 'ik' vorm.
Dus bij een betoging van de brandweer waarin ik meeloop is de organisatie verantwoordelijk als ik de boel kapot sla, ook al heb ik niks te maken bij de brandweer.
Rare redenatie heeft Roger rasarveke.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2016, 22:11   #163
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.242
Standaard

De wet is nochtans eenvoudig

Als ik als organisator van een dorpskoers rond de kerktoren tijdens het evenement schade aanricht aan het materiaal van stad moet ik dat betalen, raar maar waar

Als een aannemer zijn personeel dan nog wel tijdens de werken schade aanricht aan uw gebouw dan betaalt zijn verzekering dat... Raar maar waar

Als iemand tijdens een familiebezoek uw iPad op de grond laat vallen dan betaalt de familiale dat. Raar maar waar


En als de vakbond als zombies rondlopen, en notaben zijn troepen betaalt op te betogen, en nota bene zijn troepen in rode of groene vuilzakken stopt, dan zijn er hier twee dikkeneklullel die vinden dat de vakbond dat niet moet betalen

Laten we als volgt formuleren. Er is democratisch een meerderheid die vindt dat de,vakbond dat moet, verzekeren en dus betalen

En nu het criminele kantje. Die vraag blijft openstaan. Vanuit,misdaad en motief geredeneerd. Waarom zou een stakende burger het hoofdkwartier van de lobbyorganisatie van de staalbedrijven kort en klein slaan ? Naar misdaad en,motief lijkt het pij bizar dat betogers toevallig dit gebouw binnenwandelen om alles kort en klein te slaan
Ik denk zelfs dat betogers naar.motief toe, geen enkel eigen,motief hebben om dit te doen,, integendeel,,waarom,zou je dat doen

Maus twee slimmeriken. Vertel mij eens wat is het,motief,van een willekeurige staker om een lobbycollega aan,patroonszijde een lesje te leren ?,,
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2016, 22:11   #164
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.242
Standaard

De wet is nochtans eenvoudig

Als ik als organisator van een dorpskoers rond de kerktoren tijdens het evenement schade aanricht aan het materiaal van stad moet ik dat betalen, raar maar waar

Als een aannemer zijn personeel dan nog wel tijdens de werken schade aanricht aan uw gebouw dan betaalt zijn verzekering dat... Raar maar waar

Als iemand tijdens een familiebezoek uw iPad op de grond laat vallen dan betaalt de familiale dat. Raar maar waar


En als de vakbond als zombies rondlopen, en notaben zijn troepen betaalt op te betogen, en nota bene zijn troepen in rode of groene vuilzakken stopt, dan zijn er hier twee dikkeneklullel die vinden dat de vakbond dat niet moet betalen

Laten we als volgt formuleren. Er is democratisch een meerderheid die vindt dat de,vakbond dat moet, verzekeren en dus betalen

En nu het criminele kantje. Die vraag blijft openstaan. Vanuit,misdaad en motief geredeneerd. Waarom zou een stakende burger het hoofdkwartier van de lobbyorganisatie van de staalbedrijven kort en klein slaan ? Naar misdaad en,motief lijkt het pij bizar dat betogers toevallig dit gebouw binnenwandelen om alles kort en klein te slaan
Ik denk zelfs dat betogers naar.motief toe, geen enkel eigen,motief hebben om dit te doen,, integendeel,,waarom,zou je dat doen

Maus twee slimmeriken. Vertel mij eens wat is het,motief,van een willekeurige staker om een lobbycollega aan,patroonszijde een lesje te leren ?,,
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2016, 22:28   #165
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 177.089
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
De wet is nochtans eenvoudig

Als ik als organisator van een dorpskoers rond de kerktoren tijdens het evenement schade aanricht aan het materiaal van stad moet ik dat betalen, raar maar waar
Wie richt er schade aan? Moedwillig? Door een ongeluk?
Jan van den Berghe is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2016, 22:31   #166
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 177.089
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Als een aannemer zijn personeel dan nog wel tijdens de werken schade aanricht aan uw gebouw dan betaalt zijn verzekering dat... Raar maar waar
Ja, "tijdens de werken". Het gaat hier dus overduidelijk niet om schade om schade aan te richten, maar om schade als gevolg van werken. Men legt nieuwe pannen op uw dak en per ongeluk dondert er een hele stapel pannen recht op uw veranda. Dan zal de verzekering van de aannemer aangesproken worden.

Als de werkman echter uit pure vernielzucht een stapel pannen naar beneden gooit, zal het wel een ander verhaal worden.
Jan van den Berghe is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2016, 22:37   #167
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 177.089
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Laten we als volgt formuleren. Er is democratisch een meerderheid die vindt dat de,vakbond dat moet, verzekeren en dus betalen
Ik weet van geen meerderheid op dat vlak. En juridisch zal het ook geen hout snijden.
Jan van den Berghe is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2016, 22:40   #168
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 177.089
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
En nu het criminele kantje. Die vraag blijft openstaan. Vanuit,misdaad en motief geredeneerd. Waarom zou een stakende burger het hoofdkwartier van de lobbyorganisatie van de staalbedrijven kort en klein slaan ? Naar misdaad en,motief lijkt het pij bizar dat betogers toevallig dit gebouw binnenwandelen om alles kort en klein te slaan
Ik denk zelfs dat betogers naar.motief toe, geen enkel eigen,motief hebben om dit te doen,, integendeel,,waarom,zou je dat doen

Maus twee slimmeriken. Vertel mij eens wat is het,motief,van een willekeurige staker om een lobbycollega aan,patroonszijde een lesje te leren ?,,
Ik bezit niet de gave te kunnen kijken in de hoofden van de mensen. Wel stel ik vast dat er in het verleden al daders van gewelddaden en vernielingen door onze rechtbanken werden veroordeeld. Dat is mij meer dan voldoende.
Jan van den Berghe is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2016, 23:00   #169
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.242
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wie richt er schade aan? Moedwillig? Door een ongeluk?
Jan: de motiefvraag blijft openstaan. Waarom zou een burger dat doen ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2016, 23:02   #170
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.242
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik bezit niet de gave te kunnen kijken in de hoofden van de mensen. Wel stel ik vast dat er in het verleden al daders van gewelddaden en vernielingen door onze rechtbanken werden veroordeeld. Dat is mij meer dan voldoende.
Jan:

je moet niet in het hoofd zitten van de mensen, gewoon zelf nadenken. Yes you can

Vanuit het motief redeneren en de puzzelstukjes vallen al bete rinelkaar

Welk motief kan een betoger hebben om een 'zusterlobbyvereniging' aan 'patronale zijde' kort en klein te slaan.

Het antwoord: er is geen enkele betoger die het in zijn hoofd zou krijgen om dat te doen. Er bestaat voor geen enkele betoger een motief om dit te doen.

Maar wie heeft er wel een mogelijk motief ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2016, 06:07   #171
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
De wet is nochtans eenvoudig

Als ik als organisator van een dorpskoers rond de kerktoren tijdens het evenement schade aanricht aan het materiaal van stad moet ik dat betalen, raar maar waar
En als iemand die naar jouw dorpskoers is komen kijken een vlak bij de start gelegen terrasje kort en klein slaat? Moet jij dat dan ook betalen?
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2016, 07:13   #172
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.242
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
En als iemand die naar jouw dorpskoers is komen kijken een vlak bij de start gelegen terrasje kort en klein slaat? Moet jij dat dan ook betalen?
al wie deelneemt aan de koers (er is een 'deelname' en een 'handelsrelatie' want de deelnemer krijgt geld, middelen, pamfletten, vestzakje, treinticket) valt onder de verzekering. En de schade aan derden wordt betaald door de verzekering

Zo het risico niet te verzekeren valt, is de 'organisatie' verantwoordelijk

Kijk als vakbond ijver je al jaren voor de verantwoordelijkheid van de werkgevers op de werkvloer voor 'pesten', 'veiligheid van machinepark', 'werkomstandigheden' etc
En wanneer uw troepen zich eens uitleven op een gebouw van de patroons, dan zitten jullie alles maar uit te vinden waarom het zogenaamd niet van toepassing is

Ik zeg u, sleep gerust de vakbond voor de rechtbank inclusief al haar leden die het gedaan hebben, en als de vakbond een beetje eerlijk is ten opzichte van haar leden, zal ze dit ofwel op de verzekering draaien , zoniet zelf voor opdraaien.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2016, 10:48   #173
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
De wet is nochtans eenvoudig

Als ik als organisator van een dorpskoers rond de kerktoren tijdens het evenement schade aanricht aan het materiaal van stad moet ik dat betalen, raar maar waar

Als een aannemer zijn personeel dan nog wel tijdens de werken schade aanricht aan uw gebouw dan betaalt zijn verzekering dat... Raar maar waar

Als iemand tijdens een familiebezoek uw iPad op de grond laat vallen dan betaalt de familiale dat. Raar maar waar


En als de vakbond als zombies rondlopen, en notaben zijn troepen betaalt op te betogen, en nota bene zijn troepen in rode of groene vuilzakken stopt, dan zijn er hier twee dikkeneklullel die vinden dat de vakbond dat niet moet betalen

Laten we als volgt formuleren. Er is democratisch een meerderheid die vindt dat de,vakbond dat moet, verzekeren en dus betalen

En nu het criminele kantje. Die vraag blijft openstaan. Vanuit,misdaad en motief geredeneerd. Waarom zou een stakende burger het hoofdkwartier van de lobbyorganisatie van de staalbedrijven kort en klein slaan ? Naar misdaad en,motief lijkt het pij bizar dat betogers toevallig dit gebouw binnenwandelen om alles kort en klein te slaan
Ik denk zelfs dat betogers naar.motief toe, geen enkel eigen,motief hebben om dit te doen,, integendeel,,waarom,zou je dat doen

Maus twee slimmeriken. Vertel mij eens wat is het,motief,van een willekeurige staker om een lobbycollega aan,patroonszijde een lesje te leren ?,,
U vergeet de 'blauwe'.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2016, 17:22   #174
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.242
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
U vergeet de 'blauwe'.
moet ik nu die tekst verbeteren voor de blauwe ? op TV waren er in dat gebouw alleen groene en rode zakken te zien ? Of heb ik een selectief geheugen, help mij eens
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2016, 21:22   #175
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
moet ik nu die tekst verbeteren voor de blauwe ? op TV waren er in dat gebouw alleen groene en rode zakken te zien ? Of heb ik een selectief geheugen, help mij eens
Er namen rode,groene en blauwe deel aan de betoging.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2016, 09:59   #176
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 72.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
moet ik nu die tekst verbeteren voor de blauwe ? op TV waren er in dat gebouw alleen groene en rode zakken te zien ? Of heb ik een selectief geheugen, help mij eens
U heeft gelijk.
Er was gene blauwe vuilzak bij die vandalen.

Er is er hier iemand die een probleempje heeft met begrijpend lezen.
Een discussie volgen is al helemaal niet aan hem besteed.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2016, 09:59   #177
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 72.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Er namen rode,groene en blauwe deel aan de betoging.
Aan de betoging wel, maar daar gaat het hier niet om!
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2016, 15:42   #178
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Aan de betoging wel, maar daar gaat het hier niet om!
Daar gaat het juist wel om.
Ik kan als rode een blauwe of groene worden in de betoging en dan vernielingen aanrichten.
Daarna mijn rood vestje terug aantrekken en de schuld op iemand anders steken.
Maar daar hebben jullie nog niet aan gedacht.
Maar er gaat niks van komen, wacht maar gewoon af.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2016, 15:55   #179
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.242
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Daar gaat het juist wel om.
Ik kan als rode een blauwe of groene worden in de betoging en dan vernielingen aanrichten.
Daarna mijn rood vestje terug aantrekken en de schuld op iemand anders steken.
Maar daar hebben jullie nog niet aan gedacht.
Maar er gaat niks van komen, wacht maar gewoon af.
je moet nu niet paranoia doen hé, er zijn toch voldoende getuigenissen, en camerabeelden etc Dus het zal wel met een eenvoudig onderzoek van een objectieve neutrale politiedienst waar politiemensen niet benoemd worden door de rode zuil, en een objectief gerechtelijk onderzoek van een onafhankelijk niet benoemde rechters vastgesteld worden dat er daar rode zakken waren die een orgasme gekregen hebben van hun vandalenstreken. En ja de politiek zou beter eens werk maken van wat al jaren op de liberale agenda staat. Geen baldadigheden en geen strontlapperij door stakingen en betogingen, de vakbond moet zich leren gecivileerd gedragen of ze kan verhuizen naar syrie
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2016, 16:05   #180
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
je moet nu niet paranoia doen hé, er zijn toch voldoende getuigenissen, en camerabeelden etc Dus het zal wel met een eenvoudig onderzoek van een objectieve neutrale politiedienst waar politiemensen niet benoemd worden door de rode zuil, en een objectief gerechtelijk onderzoek van een onafhankelijk niet benoemde rechters vastgesteld worden dat er daar rode zakken waren die een orgasme gekregen hebben van hun vandalenstreken. En ja de politiek zou beter eens werk maken van wat al jaren op de liberale agenda staat. Geen baldadigheden en geen strontlapperij door stakingen en betogingen, de vakbond moet zich leren gecivileerd gedragen of ze kan verhuizen naar syrie
Er gaat juist niks gebeuren, wacht maar gewoon af.
En wie bent u om te schrijven wie naar Syrië moet verhuizen?
Wilt u misschien graag mee verhuizen?
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be