Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 maart 2012, 14:45   #161
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.662
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
En wat is uw bron om te beweren dat die nota niet gelezen is?
Op zondag was die nota 'inbuvable'.

Op maandag was die nota 'voor 90% gelijk aan het programma van de PS'.

Op dinsdag bleek dat laatste dan toch niet te kloppen.

...

Het is dus best mogelijk dat die nota wél werd gelezen, maar dan zal dat noch op zondag noch op maandag erg grondig gebeurd zijn.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg

Laatst gewijzigd door djimi : 4 maart 2012 om 14:45.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2012, 14:47   #162
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Eéneiige tweelingen die met mekaar op de vuist gaan, is niet zo'n prettig zicht natuurlijk. Kortom, ruzie in het Vlaams-nationalistisch eng straatje.
1. Zo eng is dat straatje niet.
2. Dat twee partijen een veschillende mening hebben is goed, indien dit niet zo was, dan konden ze net zo goed samensmelten tot één partij.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2012, 14:50   #163
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjampetter Bekijk bericht
Iemand die echt links denkt én Vlaams die kan niet anders meer dan op het Vlaams Belang stemmen.

De Sp.a en de PVDA komen immers niet als Vlaamse partij in aanmerking.
Probeer je gewoon iets voor te stellen bij de notie "echt links" en "Philip Dewinter" en zet die dan samen. Hou dan je adem in, en probeer je lach in te houden. Ik weet het, het is moeilijk. Mij lukt het niet...
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2012, 15:07   #164
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
De meest belangrijke beslissingen ivm met de devaluatie van bijvoorbeeld de BEF gebeurden ook op vakantie in de Ardennen. Het is niet omdat de politiekers niet tezamen op vakantie zijn vertrokken dat er geen belangrijke banden en akkoorden werden gesmeed.

De onderonsjes tussen Fons Verplaetsen, Wilfried Martens en co tijdens hun vakantie in de Ardennen zijn pas jaren later in de pers gelekt.
Zijn Elio en Sanderke dan samen op verlof geweest in de Abruzzen? En is het daar dat ze besloten hebben om samen de hardwerkende en spaarzame Vlaming uit te kleden?
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2012, 15:09   #165
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
In de federale botert het niet met PS, CDH, MR, SPa, Groen, oVLD en CD&V.
In de Vlaamse regering daarentegen, botert het niet met oVLD en Groen, maar loopt alles op rolletjes met SPa en CD&V.
Ken je dat liedje niet: van links naar rechts, van onder naar boven...
Beweren dat het botert met de SP.A in de Vlaamse regering is wel wat eufemistisch uitgedrukt. Ik denk niet dat ze in 2014 eerste keus zullen zijn om de N-VA aan een meerderheid te helpen
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2012, 15:11   #166
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
1. Zo eng is dat straatje niet.
2. Dat twee partijen een veschillende mening hebben is goed, indien dit niet zo was, dan konden ze net zo goed samensmelten tot één partij.
Precies of er nu nog veel verschil is tussn het VB en de NVA. Er is bijna geen verschil. Het enige dat de NVA nu wil, is de stemmen afsnoepen van het VB. Dat is trouwens nog de enige vijver waarin de NVA nog kan vissen. De VB-vijver en de minuscule restanten van de LDD. En daarna zijn ze uitgevist.

Laatst gewijzigd door system : 4 maart 2012 om 15:13.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2012, 15:16   #167
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dus...
een vogel is geen mus. Geen domme opmerkingen aub. Maak uw punt.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2012, 15:21   #168
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Precies of er nu nog veel verschil is tussn het VB en de NVA. Er is bijna geen verschil. Het enige dat de NVA nu wil, is de stemmen afsnoepen van het VB. Dat is trouwens nog de enige vijver waarin de NVA nog kan vissen. De VB-vijver en de minuscule restanten van de LDD. En daarna zijn ze uitgevist.
Hoe is het overigens met uw staatsvrouw in wording ?
Nog iets gehoord van Genez ?
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2012, 15:21   #169
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.662
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Precies of er nu nog veel verschil is tussn het VB en de NVA. Er is bijna geen verschil. Het enige dat de NVA nu wil, is de stemmen afsnoepen van het VB. Dat is trouwens nog de enige vijver waarin de NVA nog kan vissen. De VB-vijver en de minuscule restanten van de LDD. En daarna zijn ze uitgevist.
Dat is wellicht waar u op hoopt, maar helemáál zéker kunt u daar toch niet van zijn.

Vergeet niet dat de regering Di Rupo I ook haar duit in het zakje kan/mag/zal doen.

Ze zal kansen genoeg krijgen om CD&V-, Open-VLD- en SP.a-kiezers diep teleur te stellen of integendeel dolblij te maken.

Ook en zélfs déze partijen kunnen nog holderdebolder pardoes de berg af, me dunkt.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2012, 15:33   #170
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht

Die regering spartelt nog wel een paar maanden. De enige test lijkt mij de uitslag van de gemeenteraadsverkiezingen. Als ze die overleven dan doen ze de legislatuur volledig uit.
Dat denk ik niet, de regering zal haar rit uitdoen hoe moeilijk het ook is. Er zit geen enkele partij te wachten om opnieuw 500+ dagen te onderhandelen.
Dit zou wel eens de meest solide regering in twintig jaar kunnen blijken te zijn. Uit noodzaak.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2012, 15:40   #171
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Dat denk ik niet, de regering zal haar rit uitdoen hoe moeilijk het ook is. Er zit geen enkele partij te wachten om opnieuw 500+ dagen te onderhandelen.
Dit zou wel eens de meest solide regering in twintig jaar kunnen blijken te zijn. Uit noodzaak.
Uit angst, niet uit noodzaak, verre van.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2012, 15:47   #172
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Probeer je gewoon iets voor te stellen bij de notie "echt links" en "Philip Dewinter" en zet die dan samen. Hou dan je adem in, en probeer je lach in te houden. Ik weet het, het is moeilijk. Mij lukt het niet...
Als zich verkleden als August de clown extra stemmen zou opleveren doet Annemans het ook.

Ze weten precies niet goed meer waar de klepel hangt.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 4 maart 2012 om 16:08.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2012, 16:00   #173
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Precies of er nu nog veel verschil is tussn het VB en de NVA. Er is bijna geen verschil. Het enige dat de NVA nu wil, is de stemmen afsnoepen van het VB. Dat is trouwens nog de enige vijver waarin de NVA nog kan vissen. De VB-vijver en de minuscule restanten van de LDD. En daarna zijn ze uitgevist.
Waar hebben CD&V en Ø-VLD dan zo'n schrik voor? Hun vijvertje is dan toch al leeggevist? Of zou het nog leger dan leeg kunnen worden?
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2012, 16:02   #174
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Het feit dat ik dat liedje ken wilt nog niet zeggen dat ik begrijp waar u naartoe wilt. Ik betwijfel of u dat zelf wel weet.

Ik wist zelfs niet dat OVLD en GROEN in de Vlaamse regering zaten.
Ben vergeten te zeggen bij de onderhandelingen, of moet ik zeggen bij de eisen van N-VA.
Wat ik bedoel is dat ik niet hou van schurken tegen ieder been, dat hun goed uitkomt, vandaag CD&V, morgen oVLD, wie is de volgende?
En ik onderschat je niet, want je weet goed genoeg wat ik bedoelde.
Als je opperhoofd openlijk zegt, VOKA is mijn baas, dan zou iedere werknemer moeten weten, dat door N-VA genomen beslissingen, nooit in zijn voordeel kunnen zijn.
Dokken moeten we ook bij al de andere partijen, maar daarom moet het niet met de hakbijl gelijk N-VA het wil.
En maak de mensen niet wijs dat jullie zonder belastingen, enkel met bezuinigingen, de begroting onder controle kunnen krijgen. In Vlaanderen zijn de belastingen al een stuk hoger dan in Wallonië. En daar zijn er ook bij, die zijn doorgevoerd met jullie erbij.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2012, 16:06   #175
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Dat denk ik niet, de regering zal haar rit uitdoen hoe moeilijk het ook is. Er zit geen enkele partij te wachten om opnieuw 500+ dagen te onderhandelen.
Wie spreekt er nog over onderhandelen? Trouwens, wachten tot 2014, met samenvallende Vlaamse en federale verkiezingen, zou wel eens een erg slechte gok kunnen blijken te zijn. Het brengt immers met quasi-zekerheid de N-VA aan de macht in de Vlaamse regering en dan is de vraag of hun partner in die regering op federaal vlak de N-VA nog eens gaat dumpen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Dit zou wel eens de meest solide regering in twintig jaar kunnen blijken te zijn. Uit noodzaak.
Uit pure doodsangst zullen ze aan elkaar klitten. Dat is duidelijk. De vraag is of de mindere goden het gaan blijven slikken van elke keer opnieuw de verkiezingen te verliezen, het zijn tenslotte hun postjes die op de tocht komen te staan, niet die van de partij-juntas. Het zou wel eens flink kunnen gaan stormen op de partijbureaus na Oktober 2012. Benieuwd wie het overleeft
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)

Laatst gewijzigd door fonne : 4 maart 2012 om 16:07.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2012, 16:08   #176
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Als zich verkleden als August de clown extra stemmen zou opleveren doet Annemans het ook.
Bijgevoegde afbeelding(e)
 

Laatst gewijzigd door born2bewild : 4 maart 2012 om 16:08.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2012, 16:14   #177
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Ben vergeten te zeggen bij de onderhandelingen, of moet ik zeggen bij de eisen van N-VA.
Wat ik bedoel is dat ik niet hou van schurken tegen ieder been, dat hun goed uitkomt, vandaag CD&V, morgen oVLD, wie is de volgende?
Misschien zijn ze morgen wel zo groot dat de andere partijen bij hen komen aanschurken? Owee
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
En ik onderschat je niet, want je weet goed genoeg wat ik bedoelde.
Als je opperhoofd openlijk zegt, VOKA is mijn baas, dan zou iedere werknemer moeten weten, dat door N-VA genomen beslissingen, nooit in zijn voordeel kunnen zijn.
Is goed betaald werk hebben in toekomstgerichte bedrijven dan in het nadeel van de werknemer?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Dokken moeten we ook bij al de andere partijen, maar daarom moet het niet met de hakbijl gelijk N-VA het wil.
Over welke hakbijl heb je het? Een ding is wel duidelijk, en dat is dat er structurele maatregelen nodig zijn die ons sociaal-economisch weefsel opnieuw duurzaamheid verlenen. Het huidige systeem staat aan de rand van het ravijn.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
En maak de mensen niet wijs dat jullie zonder belastingen, enkel met bezuinigingen, de begroting onder controle kunnen krijgen.
Waarom niet? VRT verkopen aan de privé bespaart alleen al een paar honderd miljoen Euro per jaar op de begroting.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
In Vlaanderen zijn de belastingen al een stuk hoger dan in Wallonië. En daar zijn er ook bij, die zijn doorgevoerd met jullie erbij.
Ho? Leg dat eens uit van belastingen die hier hoger zijn dan in Wallonië. Betalen ze daar hun belastingen niet wil je zeggen?
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)

Laatst gewijzigd door fonne : 4 maart 2012 om 16:15.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2012, 16:24   #178
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.662
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Illuminatus Bekijk bericht
... in een vorig leven, toen ik nog in Limburg (geboortestreek) woonde stemde ik Vlaams Blok! Ik had (toen nog) een Vlaamse reflex en de anti islamstandpunten van het VB kon ik (toen) wel pruimen ...
Dat kan ik eigenlijk best wel geloven.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2012, 16:51   #179
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.943
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjampetter Bekijk bericht
Niet moeilijk... Je bent waarschijnlijk ook niet "echt Vlaams".
Wat betekent dit, "echt Vlaams"?
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2012, 17:18   #180
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Natuurlijk moet iedere partij water bij de wijn doen bij onderhandelingen.
Je spreekt echter niet meer over onderhandelen als de ene partij puur water krijgt en de andere partij zuivere wijn.
Wat N-VA vergeet is dat ze niet alleen regeren voor hun kiezers, maar voorlopig voor alle Belgen en in Vlaanderen voor alle Vlamingen. Houden ze daar geen rekening mee en willen ze enkel de standpunten van de harde lijn in hun partij volgen, zal het hun zuur opbreken en soms sneller als ze denken.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be