Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 juni 2008, 19:57   #161
luc154
Parlementslid
 
luc154's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2008
Berichten: 1.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Nee, zo zag Jesaja onze goede werken.
God had Jesaja wel aangesteld als de spreekbuis waardoor Hij sprak.
Lees 2 Timoteüs 3:16-17:
"de Bijbel is door God geïnspireerd en kan gebruikt worden om onderricht te geven, om dwalingen en fouten te weerleggen en om op te voeden tot een deugdzaam leven, zodat een dienaar van God voor zijn taak berekent is en voor elk goed doel volledig toegerust is."
luc154 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2008, 19:59   #162
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 Bekijk bericht
Er zijn 2 soorten "oordelen" nl 1 voor de mensen wiens naam in het boek des leven staat en daar zal God over oordelen als vader en die mensen gaan dus naar de hemel, maar ze zullen wel verantwoordelijk gehouden worden voor hun daden en dan heb je nog de andere mensen wiens naam dus niet in het boek des leven staat en daar gaat God over oordelen als rechter en dat is een heel ander verhaal want dan ga je sowieso naar de hel.

Je wil dus bij de eerste groep ziteen en dat is enkel mogen door het geloof in Jezus Christus en door een oprecht berouw te tonen ivm uw zonden en om vanaf dan uw best te doen om zonde te vermijden. Maar laat me duidelijk zijn dat als je bid tot God en je accepteert Jezus in uw hart en toont berouw en dat gaat niet gepaard met een verandering in uw leven ..... dan zou ik me ernstige zorgen maken en me afvragen of ik wel bekeerd ben.
Er wordt in oa het boek van openbaring heel veel over die "valse" christenen gepraat en Jezus zegt in Mattheus zelfs tegen die mensen "ga weg want ik heb u nooit gekend" waarmee hij duidelijk maakt dat ze dus nooit echt bekeerd waren.

Maar u kan uw bekering nooit verliezen !! Als u echt bekeerd bent dan kan dat niet, nooit, nimmer ongedaan gemaakt worden. En dat is maar goed ook !
Maar als ik niemand kwaad berokken, waarom zou ik dan verdoemd moeten worden?
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2008, 20:00   #163
dirk001
Parlementslid
 
Geregistreerd: 19 februari 2008
Berichten: 1.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc154 Bekijk bericht
Hier moet ik u tegenspreken. Lazarus kwam terug na 4 dagen dood te zijn. De persoon die begraven lag waarop het dode lichaam van de profeet Elisa geworpen werd kwam tot leven. De zoon van de weduwe te Sarefat die God door Zijn profeet Elia opwekte uit de dood. Een mens kan terugkomen uit de dood, tenzij God het toelaat. En Hij laat het uiteraard enkel toe als het tot Zijn glorie en heerlijkheid is.

Ik geloof echter ook dat die Maria verschijningen uit demonen komt.
De duivel en zijn trawanten proberen altijd op ingenieuze manieren de mensen af te houden van God en de waarheid.

Ja idd, dat klopt, maar wat ik eigenlijk bedoelde was dat die geestesverschijningen niet echt zijn. En ik denk niet dat men nu nog kan terugkeren van de doden sinds Jezus en de apostelen zijn gestorven, maar u hebt gelijk als God het toestaat kan het.
dirk001 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2008, 20:01   #164
luc154
Parlementslid
 
luc154's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2008
Berichten: 1.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
En waarom maakt God dan er eerst zo'n poespas van? Dat hij dan verschijnt op een afgesproken plaats voor 10.000 mensen. Dan is er geen twijfel meer mogelijk over zijn bestaan. En waarom schept God, die eeuwige liefde is, schepsels naar zijn gelijkenis om hen uiteindelijk (volgens u) eeuwig te verdoemen? En vermits God alles weet, wist hij toch ook reeds dat de schepsels verdoemd zouden zijn voordat hij ze schiep. Niet? Lijkt me toch allemaal zeer bizar, deze godsdiensten.
Je moet toch eens de Bijbel lezen vooraleer je met dergelijke stelling naar voren komt.
God heeft de mens geschapen naar zijn beeld. De mens was perfect en had een wil gekregen van God. Het is de wil van de mens die de oorzaak is van het verderf, van de val van Adam.
God, in Zijn goedheid, doodde Adam niet meteen. Hij liet hem leven en maakte een belofte. God zei dat er in de toekomst een mens naar de aarde zal komen die de zonde van de wereld weg zal nemen zodanig dat de relatie tussen de mens en God herstelt kan worden.
En die genade is er voorlopig nog altijd. De deur is nog niet dicht.
luc154 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2008, 20:03   #165
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc154 Bekijk bericht
Je moet toch eens de Bijbel lezen vooraleer je met dergelijke stelling naar voren komt.
God heeft de mens geschapen naar zijn beeld. De mens was perfect en had een wil gekregen van God. Het is de wil van de mens die de oorzaak is van het verderf, van de val van Adam.God, in Zijn goedheid, doodde Adam niet meteen. Hij liet hem leven en maakte een belofte. God zei dat er in de toekomst een mens naar de aarde zal komen die de zonde van de wereld weg zal nemen zodanig dat de relatie tussen de mens en God herstelt kan worden.
En die genade is er voorlopig nog altijd. De deur is nog niet dicht.
Maar toen God Adam schiep toen wist hij toch reeds dat Adam in de fout zou gaan. God weet toch alles? Dus God schiep een mens waarvan hij op voorhand wist dat deze mens zich zou laten verleiden door de duivel. Is niet erg verstandig van God. Is zelfs niet erg correct van God.

Laatst gewijzigd door system : 4 juni 2008 om 20:05.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2008, 20:05   #166
luc154
Parlementslid
 
luc154's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2008
Berichten: 1.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Maar als ik niemand kwaad berokken, waarom zou ik dan verdoemd moeten worden?
Heb jij nog nooit in uw leven kwaad berokkent?
Iets misdaan aan uw naaste? Eens de naam van de God die u het leven heeft gegeven in uw mond genomen en er een vuil woord naast geplaatst? G*dverdomme. Gelogen tegen iemand? Iets gestolen? Als was het maar een snoepje?
Zie je nu dat elk mens verdorven is van nature. Dat hij moet gered worden van zichzelf. En daarvoor heeft God gezorgd. Er is redding mogelijk is Christus.
luc154 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2008, 20:05   #167
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc154 Bekijk bericht
God had Jesaja wel aangesteld als de spreekbuis waardoor Hij sprak.
Hoe zou jij dat weten? Jij bent niet Jesaja.

De menstruatie is geen werk van de mens, maar een schepping van God. Bijgevolg kan de menstruatie onmogelijk lelijk zijn in de ogen van God. Hier spreekt dus een persoonlijke aversie van Jesaja, anders niks.

Citaat:
Lees 2 Timoteüs 3:16-17:
"de Bijbel is door God geïnspireerd en kan gebruikt worden om onderricht te geven, om dwalingen en fouten te weerleggen en om op te voeden tot een deugdzaam leven, zodat een dienaar van God voor zijn taak berekent is en voor elk goed doel volledig toegerust is."
"De bijbel is waar omdat in de bijbel staat dat de bijbel waar is", is een argument dat niet pakt.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2008, 20:05   #168
dirk001
Parlementslid
 
Geregistreerd: 19 februari 2008
Berichten: 1.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Maar als ik niemand kwaad berokken, waarom zou ik dan verdoemd moeten worden?

Dan zitten we weer in de discussie wat is "goed" zijn ... . Geef daar maar eens een werkbare definitie van.

En God zijn standaard ligt wel erg hoog als het gaat over "geen kwaad" berokkenen. Lees even exodus 20 daar staan de 10 geboden in. We hebben ze allemaal meermaals gebroken en sommigen wellicht ontelbare keren. Als het bijv over overspel gaat dan gaat het verder dan enkel "het plegen ervan" maar ook het denken aan is al zondig. Hetzelfde bij moord enzo .. .
En als we enkel nog maar naar het eerste gebod kijken "gij zult geen andere goden vereren" dan faalt iedereen daar al. Met "goden" wordt hier eigenlijk bedoelt alles wat belangrijker is dan God in uw leven. En om hier niet tegen te zondigen zou je 24/7 God als topprioriteit moeten hebben en dat is onmogelijk lol.

Laatst gewijzigd door dirk001 : 4 juni 2008 om 20:09.
dirk001 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2008, 20:07   #169
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc154 Bekijk bericht
Heb jij nog nooit in uw leven kwaad berokkent?
Iets misdaan aan uw naaste? Eens de naam van de God die u het leven heeft gegeven in uw mond genomen en er een vuil woord naast geplaatst? G*dverdomme. Gelogen tegen iemand? Iets gestolen? Als was het maar een snoepje?
Zie je nu dat elk mens verdorven is van nature. Dat hij moet gered worden van zichzelf. En daarvoor heeft God gezorgd. Er is redding mogelijk is Christus.
Neen ik stelde die vraag louter hypothetisch. Er zijn zo van die mensen die in heel hun leven geen vlieg kwaad doen. Dus die worden ook verdoemd in uw optiek omdat ze niet in God geloven.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2008, 20:07   #170
luc154
Parlementslid
 
luc154's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2008
Berichten: 1.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Maar toen God Adam schiep toen wist hij toch reeds dat Adam in de fout zou gaan. God weet toch alles? Dus God schiep een mens waarvan hij op voorhand wist dat deze mens zich zou laten verleiden door de duivel. Is niet erg verstandig van God. Is zelfs niet erg correct van God.
Je weet toch ook dat jouw kind u soms ongehoorzaam zal zijn. Zal dat jou verhinderen om kinderen te krijgen?

Laatst gewijzigd door luc154 : 4 juni 2008 om 20:07.
luc154 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2008, 20:07   #171
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Maar toen God Adam schiep toen wist hij toch reeds dat Adam in de fout zou gaan. God weet toch alles? Dus God schiep een mens waarvan hij op voorhand wist dat deze mens zich zou laten verleiden door de duivel. Is niet erg verstandig van God. Is zelfs niet erg correct van God.
Dit is inderdaad een problematisch punt. God schept ons onvolmaakt, en dan moeten wij blijkbaar maar kruipen en onszelf op de borst slaan over onze onvolmaaktheid, alsof het onze individuele fout is.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2008, 20:08   #172
dirk001
Parlementslid
 
Geregistreerd: 19 februari 2008
Berichten: 1.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Maar toen God Adam schiep toen wist hij toch reeds dat Adam in de fout zou gaan. God weet toch alles? Dus God schiep een mens waarvan hij op voorhand wist dat deze mens zich zou laten verleiden door de duivel. Is niet erg verstandig van God. Is zelfs niet erg correct van God.
En daarom zei hij tegen Adam en Eva ..... eet niet van die ene boom .... . Hij had hen dus gewaarschuwd !! Maar God is geen dwingende God, hij geeft ons de keuze, maar we moeten wel de gevolgen dragen van die keuze !!
dirk001 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2008, 20:09   #173
luc154
Parlementslid
 
luc154's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2008
Berichten: 1.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Neen ik stelde die vraag louter hypothetisch. Er zijn zo van die mensen die in heel hun leven geen vlieg kwaad doen. Dus die worden ook verdoemd in uw optiek omdat ze niet in God geloven.
U beseft niet wat zonde is. Zonde is God ongehoorzaam zijn. Niet geïnteresseerd zijn in Hem. Uw leven totaal voor uzelf nemen.
Het resultaat daarvan is liegen, stelen, moorden, overspel, opstandigheid tegen ouders, onverschilligheid...
Geen enkel mens, hoe lief die ook mocht handelen in zijn leven, is onschuldig.
luc154 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2008, 20:11   #174
luc154
Parlementslid
 
luc154's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2008
Berichten: 1.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Dit is inderdaad een problematisch punt. God schept ons onvolmaakt, en dan moeten wij blijkbaar maar kruipen en onszelf op de borst slaan over onze onvolmaaktheid, alsof het onze individuele fout is.
Nogmaals. God schept ons niet onvolmaakt. Adam en Eva waren perfect.
'En God zag dat het zeer goed was'.
Het is de wil van de mens die hem de das omdoet. Net zoals jij nu ook wilt God ongehoorzaam te zijn.
luc154 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2008, 20:12   #175
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 Bekijk bericht
Dan zitte, we weer in de discussie wat is "goed" zijn ... . Geef daar maar eens een werkbare definitie van.

En God zijn standaard ligt wel erg hoog als het gaat over "geen kwaad" berokkenen. Lees even exodus 20 daar staan de 10 geboden in. We hebben ze allemaal meermaals gebroken en sommigen wellicht ontelbare keren. Als het bijv over overspel gaat dan gaat het verder dan enkel "het plegen ervan" maar ook het denken aan is al zondig. Hetzelfde bij moord enzo .. .
En als we enkel nog maar naar het eerste gebod kijken "gij zult geen andere goden vereren" dan faalt iedereen daar al. Met "goden" wordt hier eigenlijk bedoelt alles wat belangrijker is dan God in uw leven. En om hier niet tegen te zondigen zou je 24/7 God als topprioriteit moeten hebben en dat is onmogelijk lol.
Ik denk dat het sommige begrippen van 'goed' en 'kwaad' veranderen in de loop van de tijd. De eerste christenen vonden slavernij niet slecht, want ze hadden zelf slaven. Als ze het echt slecht hadden gevonden dan hadden ze nooit slaven gehouden. Jezus zegt ook niets over het afschaffen van de slavernij. Een slavernij die in zijn tijd schering en inslag was. Jezus verzet zich nooit één keer tegen het slavendom in het evangelie.

Laatst gewijzigd door system : 4 juni 2008 om 20:12.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2008, 20:12   #176
Preuße
Minister
 
Preuße's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2006
Locatie: Königreich Belgien
Berichten: 3.008
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Komaan Luc, dat meen je toch niet echt.
Er staat dat hij grond kocht en viel waarop zijn organen eruit vlogen maar ook dat hij zich ophing....
Ik vraag me echt af waar U en de andere kinderen hier naar school zijn gegaan? Naar welke Katholiekenhatende school was dat? Het is vooral grappig dat U de Bijbel hier in het Engels citeert. Duidelijk copy & paste van "skeptische" (=godsdiensthaters) websites. Uzelf heeft nooit de Bijbel gelezen, waarom zou U ook?

U zou nu toch al beter moeten weten dan de Bijbel letterlijk nemen, zeker de profeten uit het OT zijn onmogelijk zo letterlijk te nemen. Uw kennis en omgaan met de Schrift lijkt wel die van een fundamentalist. Ooit al van exegese of uitlegplicht gehoord?
__________________
Mit Gott für König und Vaterland!

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2008, 20:15   #177
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Andro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Locatie: Spanje/La Nucia
Berichten: 11.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 Bekijk bericht
En daarom zei hij tegen Adam en Eva ..... eet niet van die ene boom .... . Hij had hen dus gewaarschuwd !! Maar God is geen dwingende God, hij geeft ons de keuze, maar we moeten wel de gevolgen dragen van die keuze !!
Onmogelijk bij een omniscient opperwezen.
__________________
"We did not know that child abuse was a crime." - Catholic archbishop Rembert G Weakland
Andro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2008, 20:17   #178
Preuße
Minister
 
Preuße's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2006
Locatie: Königreich Belgien
Berichten: 3.008
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc154 Bekijk bericht
Nogmaals. God schept ons niet onvolmaakt. Adam en Eva waren perfect.
Inderdaad, God kan geen fouten maken in de schepping. Alles wat fouten heeft is menselijk of het gevolg van menselijk ingrijpen. Ik heb me trouwens lang afgevraagd waar al de genetische defecten van de mens vandaan kwamen. Ik geloof dat dit te wijten is aan het feit dat alle mensen in feite van Noah's kinderen afstammen. Na de zondvloed waren er immers geen andere mensen meer. Wat denkt U?

Citaat:
Het is de wil van de mens die hem de das omdoet. Net zoals jij nu ook wilt God ongehoorzaam te zijn.
Bravon, bravo! Goed gezegd. De Bijbel waarschuwt voor dit gedrag op zovele plaatsen, het is niet te geloven dat mensen vandaag meer dan ooit denken dat ze van hun ego alleen kunnen leven. Het nieuwe gouden kalf is een afbeeldtenis van menselijke hoogmoed en verwaandheid. Zelfs de koningen van Israel smeekten dagelijks om "wijsheid". Die pubers hier denken dat ze het allemaal al weten, alleen omdat ze kunnen copy&pasten van google.

In feite maken ze van zichzelf een God. Ze beweren niet te geloven maar ze verheffen zichzelf tot God = tot bron van alle kennis en levenswijsheid. Dat doet hen natuurlijk de das om.
__________________
Mit Gott für König und Vaterland!

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).

Laatst gewijzigd door Preuße : 4 juni 2008 om 20:17.
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2008, 20:18   #179
dirk001
Parlementslid
 
Geregistreerd: 19 februari 2008
Berichten: 1.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
En waarom maakt God dan er eerst zo'n poespas van? Dat hij dan verschijnt op een afgesproken plaats voor 10.000 mensen.
LOL

De bijbel even lezen ... hij heeft beter gedaan dan wat je hier zegt, hij is verschenen aan geheel Israel ten tijde van de uittocht in Egypte. Dat waren meer dan 2 miljoen mensen !

Hij is verschenen ten tijde van Salomon nadat de tempel was gebouwd aan de israelieten om aan te geven dat hij "zijn huis op aarde" accepteerde. Er zijn de talloze mirakels van Jezus en de apostelen en de verschijning van Jezus na zijn dood aan honderden mensen .... .

Maar niet alleen is hij verschenen aan grote groepen hij heeft ook veel belangrijke mensen van het verleden overtuigd om zich tot hem te bekeren lees maar eens Daniel die 2 van de belangrijkste mensen van zijn tijd bekeert nl koning nebucanezzar (alleenheerser en toen blijkbaar 1 van de wereldleiders van die tijd kwa invloed ) en koning darius medebestuurder van het medo-perzische rijk.
Of de bekering van Nineveh dat de hoofdstad van het Assyrisch rijk was.

Wat u eigenlijk zegt is "ik wil dat hij nu voor mij verschijnt" en nee dat gaat hij wellicht niet doen.

Laatst gewijzigd door dirk001 : 4 juni 2008 om 20:23.
dirk001 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2008, 20:20   #180
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc154 Bekijk bericht
Nogmaals. God schept ons niet onvolmaakt. Adam en Eva waren perfect.
'En God zag dat het zeer goed was'.
Het is de wil van de mens die hem de das omdoet.
Dan had god maar mensen zonder wil moeten scheppen.

Citaat:
Net zoals jij nu ook wilt God ongehoorzaam te zijn.
Waaruit leid je af dat ik god ongehoorzaam wil zijn?
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be