Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 augustus 2010, 08:12   #161
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Dat zegt dan meer over de moslims dan over de islamitische leer.

U kunt best wel overdrijven maar u mag het inderdaad op die manier stellen van mij.
Wat baat het om jezelf moslim te noemen als je de verplichtingen van de islamietische leer niet ten uitvoer brengt ( de andere moslims helpen ) ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2010, 08:20   #162
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Ooit gehoord van parasieten in varkensvlees? Dat is een ernstig probleem dat we vandaag (min of meer) onder controle hebben, maar in het verleden bijzonder groot was. Niet alleen lintworm maar tal van parasieten. Daarom eten moslims en joden geen varkensvlees. Dat was oorspronkelijk verstandig. Until science came along, that is.
Hetgeen verstandig is, is uw varkensvlees goed doorbakken, en dan heb je van die parasieten geen last meer. Die zijn dan dood. Simpel, hé ?
Nu zou ik zelf ook wel niet eten van een varken dat zijn voedsel moet bijéénscharrelen op een openbaar stort, of stront eet uit de latrine's bij gebrek aan beter. D�*n is dat vlees inderdaad onrein.
Maar een varken dat in een eikenbos rondloopt heel de dag, en daar zijn eten vind, daar is niks vies of vuil aan. Daarom waren de everzwijnen bij onze voorvaders ook heilige dieren : eens gedomesticeerd, was er geen hongersnood meer.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2010, 08:29   #163
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Neen.

Des dinges sprak over een 'dakloze moslim' en ik reageerde daarop. Dus ik zie niet in wat die reactie's te maken hebben met 'eigen volk eerst'.




Zaken waar ik niet voldoende kennis over heb daar spreek ik me liever niet over uit. Ik kan u uiteraard wel mijn persoonlijke visie geven; in alle eerlijkheid moet ik zeggen dat ik niet alleen mensen zou helpen die mijn religie aanhangen, ik help ook anderen zoals een tijdje geleden de haitianen. Maar ik word het meest geraakt door de Palestijnse bevolking. Ik zeg niet dat zij het meest in nood zijn maar met hen heb ik de grootse compassie. Maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke visie.
Jouw persoonlijke visie is volgens mijn persoonlijke visie behoorlijk gemanipuleerd door de politiek correcte media. Maar daar gaat het hier niet over.
Feit is dat er ongeveer 1.5 miljard moslims zijn, het grootste deel veel armer dan wij, die zelfs het broodnodige missen, en een kleinder deel enorm rijk, stinkend rijk zelfs, en die in een buitensporige, ongehoorde luxe leven, die wij ons eigenlijk amper kunnen voorstellen. Ik maak hieruit op dat die fameuze plicht om arme broeders in geloof te helpen totaal niet opgevolgd word. Integendeel. En dan word aan die arme mensen ook nog een belachelijk , volledig voorbijgestreefd voedselverbod opgelegd. Belachelijk, want varkens kweken en eten zou een groot deel van hen uit de miserie kunnen helpen. Kijk naar Egypte, waar een deel van de bevolking ( plaatselijke christenen ) letterlijk overleeft dankzij het kweken van varkens.

Laatst gewijzigd door den dinges : 8 augustus 2010 om 08:30.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2010, 08:32   #164
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Ja zeker, zoals de opdracht je vijf maal daags te wassen, je voorhuid af te snijden, een formule uit te roepen en tientallen geboden en verboden uit de islam en het christendom en de thora vandaag (bij gratie van de wetenschap) overbodig zijn en irrationele relicten. 'tuurlijk, dat vind ik erg zichtbaar.

Godsdienst was een verdienstelijke poging om de realiteit te begrijpen en te bevatten. Wetenschap is echter efficiënter. Maar dat is nog meer zeer onlangs doorgedrongen.
Hier kan ik mij volledig bij aansluiten.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2010, 08:33   #165
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Er is een andere reden. Varkens hebben véél water nodig en pollueren op de koop toe grote hoeveelheden water. Aan water is altijd gebrek geweest in
het Midden Oosten. Om de watervoorraden te beschermen werden varkens dus
uitgeroepen tot 'verboden dieren'. En d�*t is nog altijd geldig.
Dat heeft dus niets meer te maken met " onrein vlees " .
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2010, 08:34   #166
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Lama of schaap is doorgaans betrouwbaarder (en lekkerder) dan varken waar ik woon. Het is niet zozeer van belang welk dier verorberd wordt als wel hoe dat dier geleefd heeft als men wil nagaan hoe gezond het is voor de mens om te verorberen.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 8 augustus 2010 om 08:35.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2010, 08:36   #167
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Lama of schaap is doorgaans betrouwbaarder (en lekkerder) dan varken waar ik woon. Het is niet zozeer van belang welk dier verorberd wordt als wel hoe dat dier geleefd heeft als men wil nagaan hoe gezond het is voor de mens om te verorberen.
Zeer juist.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2010, 09:28   #168
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
Vorige zaterdag heb ik BBQ gedaan en spare ribs gemaakt en daarbij ne goeie Chateau Neuf du pape gedronken.
Châteauneuf-du-Pape bij verschroeid vlees?!? Van barbarij gesproken...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2010, 09:32   #169
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
Vorige zaterdag heb ik BBQ gedaan en spare ribs gemaakt en daarbij ne goeie Chateau Neuf du pape gedronken. Volgens het artikel is dat een extreem-rechtse methode.
Bullcrap. Het gaat erom dat daar een evenement wordt georganiseerd met de specifieke bedoeling om een bepaalde categorie mensen bij voorbaat uit te sluiten. Dat is plat racisme.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2010, 09:57   #170
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.873
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
God is een gelovige vele dierbaarder dan een varkenskotelet.
God, "het sprookje" bedoel je?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2010, 10:01   #171
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.873
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Bullcrap. Het gaat erom dat daar een evenement wordt georganiseerd met de specifieke bedoeling om een bepaalde categorie mensen bij voorbaat uit te sluiten. Dat is plat racisme.
De racistische erwtensoep en spek eters.

BBQ = slecht.
Halal = goed.

Die vuige Europeanen toch.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2010, 10:48   #172
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Bullcrap. Het gaat erom dat daar een evenement wordt georganiseerd met de specifieke bedoeling om een bepaalde categorie mensen bij voorbaat uit te sluiten. Dat is plat racisme.
Dat men een evenement organiseert dat specifieke andere mensen uitsluit, is op zich geen probleem. Als mijn vriendin een vrouwenavond organiseert, ben ik daarvan uitgesloten. Als een diepzeeduikclub een activiteit organiseert in de putten van Ekeren, dan zijn niet duikers daarvan uitgesloten. Als een schaakclub een tornooi organiseert, moeten basketters zich daarmee niet moeien. Als men een eetfestijn organiseert rond vleesgerechten, moeten vegetariërs niet komen zeuren dat ze niet welkom zijn.

Hetzelfde geldt in principe ook hier: wie om welke reden ook geen varkenvlees of alcohol consumeert, hoeft niet te komen.

Wat natuurlijk het verschil maakt is dat men een varkensvlees-festijn organiseert (en vooral aankondigt en promoot) om moslims te schofferen. Dat is idioot en het is abject. Het is overigens oneigenlijk gebruik van varkensvlees en alcohol die hier niet gebruikt worden om zichzelf een plezier te doen maar om anderen te kwetsen. How low can you go?
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •


Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 8 augustus 2010 om 10:48.
ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2010, 12:18   #173
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.873
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Dat men een evenement organiseert dat specifieke andere mensen uitsluit, is op zich geen probleem. Als mijn vriendin een vrouwenavond organiseert, ben ik daarvan uitgesloten. Als een diepzeeduikclub een activiteit organiseert in de putten van Ekeren, dan zijn niet duikers daarvan uitgesloten. Als een schaakclub een tornooi organiseert, moeten basketters zich daarmee niet moeien. Als men een eetfestijn organiseert rond vleesgerechten, moeten vegetariërs niet komen zeuren dat ze niet welkom zijn.

Hetzelfde geldt in principe ook hier: wie om welke reden ook geen varkenvlees of alcohol consumeert, hoeft niet te komen.

Wat natuurlijk het verschil maakt is dat men een varkensvlees-festijn organiseert (en vooral aankondigt en promoot) om moslims te schofferen. Dat is idioot en het is abject. Het is overigens oneigenlijk gebruik van varkensvlees en alcohol die hier niet gebruikt worden om zichzelf een plezier te doen maar om anderen te kwetsen. How low can you go?
Dat is het juist, ze zijn wel welkom. Alleen is het zo dat ze geen eisen te stellen hebben, ook de godsdienstwaanzinnigen niet.

We mogen toch nog lachen met de sprookjes gelovers?
__________________
Citaat:
Ta gueule!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 8 augustus 2010 om 12:18.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2010, 14:33   #174
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat is het juist, ze zijn wel welkom. Alleen is het zo dat ze geen eisen te stellen hebben, ook de godsdienstwaanzinnigen niet.

We mogen toch nog lachen met de sprookjes gelovers?
Oeioeioei, nu ga je toch last krijgen denk ik hoor !!
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2010, 14:34   #175
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Dat men een evenement organiseert dat specifieke andere mensen uitsluit, is op zich geen probleem. Als mijn vriendin een vrouwenavond organiseert, ben ik daarvan uitgesloten. Als een diepzeeduikclub een activiteit organiseert in de putten van Ekeren, dan zijn niet duikers daarvan uitgesloten. Als een schaakclub een tornooi organiseert, moeten basketters zich daarmee niet moeien. Als men een eetfestijn organiseert rond vleesgerechten, moeten vegetariërs niet komen zeuren dat ze niet welkom zijn.

Hetzelfde geldt in principe ook hier: wie om welke reden ook geen varkenvlees of alcohol consumeert, hoeft niet te komen.

Wat natuurlijk het verschil maakt is dat men een varkensvlees-festijn organiseert (en vooral aankondigt en promoot) om moslims te schofferen. Dat is idioot en het is abject. Het is overigens oneigenlijk gebruik van varkensvlees en alcohol die hier niet gebruikt worden om zichzelf een plezier te doen maar om anderen te kwetsen. How low can you go?
Ik ben zeker dat als een moslim zich daar aanbied, en lekker mee eet en drinkt, daar niemand zal zijn die hem gaat schofferen.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2010, 15:00   #176
Moslim!
Parlementslid
 
Moslim!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2010
Berichten: 1.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Klopt niet, vermits de moslims welkom zijn om van die soep te komen eten.
Het zou eerder zijn: " Kom met ons een maaltijd delen, een typische maaltijd van bij ons. Leer onze gerechten kennen, en leer ervan genieten ".
Idd 'eet de soep' en zet je eigen identiteit opzij want dat is nodig om onze vriend te mogen zijn. Daarom soupe identitaire; het is denk ik alleen een drang die men heeft als men jaloers is op de persoonlijkheid van een andere cultuur. Van een identiteitscrisis gesproken trouwens, dat sluit trouwens aan bij het topic over vlaamse cultuur (die onbestaande bleek te zijn).
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2010, 15:05   #177
Moslim!
Parlementslid
 
Moslim!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2010
Berichten: 1.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Maar waarom reklameren bijvoorbeeld de joden niet?

Als de Fransman zegt wij eten soep met spek, dat stoort de joodse bevolkingsgroep die ook geen varkenvlees eten toch helemaal niet?

Het niet eten van varkensvlees is toch een eigen keuze?

Waarom stoort het dan de islamgemeenschap?
Ik denk niet dat het veel mensen echt stoort, het irriteert soms wel als mensen zo het conflict op zoeken, de joden voelen zich er mss ook niet helemaal goed bij maar zijn zich wel bewust dat het niet ingericht wordt om hen te viseren.
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2010, 15:32   #178
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.873
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
Idd 'eet de soep' en zet je eigen identiteit opzij want dat is nodig om onze vriend te mogen zijn. Daarom soupe identitaire; het is denk ik alleen een drang die men heeft als men jaloers is op de persoonlijkheid van een andere cultuur. Van een identiteitscrisis gesproken trouwens, dat sluit trouwens aan bij het topic over vlaamse cultuur (die onbestaande bleek te zijn).
Is dan "geen spek eten" de identiteit van de moslim?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2010, 15:38   #179
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Moslims zouden daar geen probleem van mogen maken, als een ander individu varkensvlees wenst te consumeren dan doen ze dat toch gewoon.

Ach ja, laat die mensen toch genieten van hun speknekken feest, wie ligt daar nou wakker van?
De moslims liggen daar ook helemaal niet wakker van. Ik weet nog dat tijdens een Frans debat over de soupe identitaire een Jood moord en brand en Holocaust riep, terwijl een moslim antwoordde: wij organiseren toch ook acties voor 'onze' armen in de moskee of de synagoge?

De waarheid is dat de ene na de andere provocatie en belediging wordt gelanceerd door neoconservatieve en Zionistische provocateurs tegen de moslims in Europa en dat de moslims daar over het algemeen dankzij hun wijsheid niet op reageren.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2010, 15:39   #180
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Is dan "geen spek eten" de identiteit van de moslim?
Natuurlijk niet. Een moslim mag perfect spek eten als hij anders geen eten heeft.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be