Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 juni 2021, 11:03   #161
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 22.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
...maar uiteraard weet de anti-vaxxers brigade het weer veel beter natuurlijk.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Waarom worden mensen die tegen dit vaccinatieBELEID zijn anti vax genoemd?
Er is een groot verschil tussen mensen die bv een geïnactiveerd vaccin afwachten dan volgzamen schapen die een experimenteel mRNA inspuiten en zich even gratis aanbieden als massa experiment.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2021, 12:24   #162
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
In Israel zijn sinds vandaag mondmaskers niet meer verplicht indoor, behalve in een aantal specifieke locaties.

Dankzij de vaccinaties dus.
Er is licht aan het eind van de tunnel.
We zullen zien he. In de UK, een van de beter gevaccineerde landen, slaat de gekte toch weer toe. Er zijn genoeg indicaties dat er nog basis genoeg zal zijn om waanzinnig blijven te doen he.
Zoals vorig jaar zijn er geen echte sanitaire redenen om gek te doen, maar zijn er sanitaire indicatoren die, mits voldoende schrikwekkend gebracht door propagandisten, zullen toelaten om de waanzin verder te zetten he. "nog even volhouden".
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  coronavirus-data-explorer(2).png‎
Bekeken: 8
Grootte:  377,9 KB
ID: 114460  

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  coronavirus-data-explorer(1).png‎
Bekeken: 9
Grootte:  603,3 KB
ID: 114461  

patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2021, 13:17   #163
Rapture
Staatssecretaris
 
Rapture's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
We zullen zien he. In de UK, een van de beter gevaccineerde landen, slaat de gekte toch weer toe. Er zijn genoeg indicaties dat er nog basis genoeg zal zijn om waanzinnig blijven te doen he.
Zoals vorig jaar zijn er geen echte sanitaire redenen om gek te doen, maar zijn er sanitaire indicatoren die, mits voldoende schrikwekkend gebracht door propagandisten, zullen toelaten om de waanzin verder te zetten he. "nog even volhouden".
In Israël is de vaccinatiegraad uiteindelijk blijven steken op 60,5%, blijkbaar voldoende dus.

Nochtans had stofzuigerverkoper Vandamme en grootorakel Ferguson verkondigd dat een vaccinatiegraad van MINSTENS 70% vereist is, stofzuigerverkoper Vandamme had het recent zelfs bijgesteld tot 90%.

Men zegt wel eens: al loopt de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt ze wel, maar nooit gedacht dat die Vandamme de sprintercapaciteiten van een Usain Bolt heeft aangezien niemand hem pakt op zijn uit de lucht gegrepen gezever, integendeel, men blijft aan zijn lippen hangen en zijn sterrenwichelarij voor waarheid aannemen.
__________________
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro.

Laatst gewijzigd door Rapture : 15 juni 2021 om 13:18.
Rapture is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2021, 13:23   #164
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
In Israël is de vaccinatiegraad uiteindelijk blijven steken op 60,5%, blijkbaar voldoende dus.
En in de UK met 61% gaat het "de slechte kant" uit.

Citaat:
Men zegt wel eens: al loopt de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt ze wel, maar nooit gedacht dat die Vandamme de sprintercapaciteiten van een Usain Bolt heeft aangezien niemand hem pakt op zijn uit de lucht gegrepen gezever, integendeel, men blijft aan zijn lippen hangen en zijn sterrenwichelarij voor waarheid aannemen.
Die heeft het bij mij verkorven toen die over zijn kapotte lymfeknopen begonnen is. Daar wist ik "dat is een vent die goed weet dat hij liegt".

Van een onnozelaar als Molenberghs wil ik nog aannemen dat die zelf zodanig idioot en zelf-ingenomen is dat hij zijn eigen zever gelooft.

Een *percentage* van de bevolking wil totaal niks zeggen over de propagatie capaciteit van een virus, omdat de bevolking geen koeien zijn op een boerderij die uitwisselbaar zijn.

En tegen dat we rond de de grote meerderheid van een bevolking zitten, heeft het concept zelf van groepsimmuniteit op den duur geen zin meer, omdat het eigenlijk wil zeggen: "grotendeels iedereen gaat ermee in contact komen, en dan zijt ge immuun of niet."

Zoals de plotjes tonen, zien we daar de best gevaccineerde landen van de wereld (ik heb een paar klein dingskes weggelaten wegens te weinig betekenis), en zien we dat de vaccinatie graad heel weinig correlatie vertoont met de recente dynamiek.

Laatst gewijzigd door patrickve : 15 juni 2021 om 13:24.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2021, 14:08   #165
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.973
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
En in de UK met 61% gaat het "de slechte kant" uit.
Juist, omdat ze zich gefocust hebben op één prik.
Lessons learned.
Ons vaccinatieschema is zo slecht nog niet.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2021, 14:45   #166
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Juist, omdat ze zich gefocust hebben op één prik.
Lessons learned.
Natuurlijk niet. Grotendeels omdat ze daar met A-Z gevaccineerd zijn, dat redelijk "transparant" wordt voor de Indische variant.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2021, 15:50   #167
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ga je over dezelfde leest schoeien als patricve : ik ga niet meer reageren op jouw posts omdat ik het te onaangenaam vind om met jou te discuteren.
En dat is dan nog zeer zacht uitgedrukt.
Jij hoeft helemaal niet te melden dat je weigert om nog te reageren op de posts van forumleden waarmee je van mening verschilt omdat je geen gelijk krijgt.
Je bent vrij om reacties te negeren en het boeit helemaal niemand dat gij het onaangenaam vindt om met je neus op de feiten gedrukt te worden en geen reactie meer wil geven omdat je geen weerwoord kunt bieden.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2021, 15:56   #168
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Onaangenaam is inderdaad nog een gigantisch eufemisme, gelukkig dat rabiate en schuimbekkende antivaxxers zoals Oma en Mambo hier perfect demonstreren hoever ze heen zijn.

En daardoor professioneel hun eigen antivaxx-ruiten ingooien.
Gewoon laten doen dus die bende irrationelen.
"Rabiate en schuimbekkende antivaxxers zoals Oma en Mambo, bende irrationelen?"
Heeft jouw moeder je geen fatsoen en respect voor andere mensen bijgebracht?

Mogen wij, net als jullie: schoofzak en parcifal, misschien ook rekenen op respect voor onze meningen, ook als ze niet stroken met jullie meningen?

Waarom kunnen jullie, vaxxers, niet gewoon als volwassenen in discussie gaan met forumleden over hun vrije meningen, die blijkbaar een doorn in jullie oog zijn, door weerlegging met feiten en argumenten in plaats van telkens die grofgebekte, persoonlijke en bedekte sneren om andersdenkende forumleden pogen de mond te snoeren of belachelijk te maken?
Vertel nu eens wat jullie hebben tegen critici over vaccinatie door zulke houding, volwassenen onwaardig, en zeer storend voor elke zinnige discussie?
Het lijken telkens wel het kinderachtige gekibbel van stampende kleuters met een woedeaanval zonder enige bijdrage aan de eigenlijke discussie.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2021, 16:24   #169
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
"
Mogen wij, net als jullie: schoofzak en parcifal, misschien ook rekenen op respect voor onze meningen, ook als ze niet stroken met jullie meningen?
Neen, daar mag je niet op rekenen, dat is evident.
Dat je dat nog maar durft vragen.

Laatst gewijzigd door parcifal : 15 juni 2021 om 16:24.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2021, 16:30   #170
gunter5148
Eur. Commissievoorzitter
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 8.170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
"Rabiate en schuimbekkende antivaxxers zoals Oma en Mambo, bende irrationelen?"
Heeft jouw moeder je geen fatsoen en respect voor andere mensen bijgebracht?

Mogen wij, net als jullie: schoofzak en parcifal, misschien ook rekenen op respect voor onze meningen, ook als ze niet stroken met jullie meningen?

Waarom kunnen jullie, vaxxers, niet gewoon als volwassenen in discussie gaan met forumleden over hun vrije meningen, die blijkbaar een doorn in jullie oog zijn, door weerlegging met feiten en argumenten in plaats van telkens die grofgebekte, persoonlijke en bedekte sneren om andersdenkende forumleden pogen de mond te snoeren of belachelijk te maken?
Vertel nu eens wat jullie hebben tegen critici over vaccinatie door zulke houding, volwassenen onwaardig, en zeer storend voor elke zinnige discussie?
Het lijken telkens wel het kinderachtige gekibbel van stampende kleuters met een woedeaanval zonder enige bijdrage aan de eigenlijke discussie.
Oma, wat wil je nu in debat gaan met idioten?
Het enige dat ze kunnen is "ontkennen."
Er ZIJN geen argumenten PRO biofascistische totalitaire dictatuur.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2021, 16:39   #171
Zephyrkaos
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 5 februari 2015
Berichten: 2.651
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
"Rabiate en schuimbekkende antivaxxers zoals Oma en Mambo, bende irrationelen?"
Heeft jouw moeder je geen fatsoen en respect voor andere mensen bijgebracht?

Mogen wij, net als jullie: schoofzak en parcifal, misschien ook rekenen op respect voor onze meningen, ook als ze niet stroken met jullie meningen?

Waarom kunnen jullie, vaxxers, niet gewoon als volwassenen in discussie gaan met forumleden over hun vrije meningen, die blijkbaar een doorn in jullie oog zijn, door weerlegging met feiten en argumenten in plaats van telkens die grofgebekte, persoonlijke en bedekte sneren om andersdenkende forumleden pogen de mond te snoeren of belachelijk te maken?
Vertel nu eens wat jullie hebben tegen critici over vaccinatie door zulke houding, volwassenen onwaardig, en zeer storend voor elke zinnige discussie?
Het lijken telkens wel het kinderachtige gekibbel van stampende kleuters met een woedeaanval zonder enige bijdrage aan de eigenlijke discussie.
tl;dr
__________________
*Jambon gooide zijn masker af voor de Waalse ondernemers vorige zomer in Namen: Die transfers, die onafhankelijkheid, die Vlaamse eisen dat was politieke marketing*
Zephyrkaos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2021, 16:45   #172
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Oma, wat wil je nu in debat gaan met idioten?
Het enige dat ze kunnen is "ontkennen."
Er ZIJN geen argumenten PRO biofascistische totalitaire dictatuur.
Je hebt gelijk, my mistake, ik ga nog altijd ervan uit om goedwillende, onwetende mensen wat wijzer te kunnen maken door argumenten in een discussie voor hun eigen bescherming terwijl het eigenlijk kwaadaardige fascisten blijken te zijn die iedereen in het ongeluk willen storten onder een china-regime.
Gelukkig is er toch al ene die aangeeft niet meer met mij te willen discussiëren, daar zijn we dan toch al van verlost.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2021, 16:48   #173
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Je hebt gelijk, my mistake, ik ga nog altijd ervan uit om goedwillende, onwetende mensen wat wijzer te kunnen maken door argumenten in een discussie voor hun eigen bescherming terwijl het eigenlijk kwaadaardige fascisten blijken te zijn die iedereen in het ongeluk willen storten onder een china-regime.
Gelukkig is er toch al ene die aangeeft niet meer met mij te willen discussiëren, daar zijn we dan toch al van verlost.
Kunnen jullie geen eigen forum oprichten ergens?
Wat is toch Win-Win?

Ik weet al een goede naam : Lalaland.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2021, 17:10   #174
gunter5148
Eur. Commissievoorzitter
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 8.170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Je hebt gelijk, my mistake, ik ga nog altijd ervan uit om goedwillende, onwetende mensen wat wijzer te kunnen maken door argumenten in een discussie voor hun eigen bescherming terwijl het eigenlijk kwaadaardige fascisten blijken te zijn die iedereen in het ongeluk willen storten onder een china-regime.
Gelukkig is er toch al ene die aangeeft niet meer met mij te willen discussiëren, daar zijn we dan toch al van verlost.
je gaf het zelf al aan. het zijn van die linksrijdende janm'nklotens die tegen 112 per uur op de "snel"weg al het achteropkomend verkeer ophouden "want dat is snel genoeg" en daar veel plezier aan beleven.
of ze dood of levend zijn, het raakt m'n kou kleren niet meer. Ze trachten enkel kwade reacties uit te lokken om banpunten aan te smeren.
Het zijn de kampbewakertjes die nodig zijn om hun medemensen aan de galg te praten, en zo de angst in stand te houden.
Het laagste van het laagste.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2021, 18:10   #175
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.244
Standaard

https://arstechnica.com/science/2021...zi-atrocities/

Om even terug te komen op de aanleiding van dit draadje.

Die Hospitaalgroep ,"Houston Methodist System" heeft 26000 werknemers waarvan er 178 op de deadline 7 juni laatstleden niet gevaccineerd bleken .
Als ze binnen 14 dagen niet gevaccineerd zijn (ze zoeken het zelf maar uit hoe),dan is dit het einde van hun carriere bij deze werkgever.

117 van hen hebben geprobeerd (dat was overigens reeds eerder geinitieerd) een proces aan te spannen tegen hun werkgever,maar nu heeft een Federale rechter hun argumenten platgeslagen.Ook de verwijzing naar de "Nurenberg-code" werd niet aanvaard.
Het komt er op neer dat hun werkgever het volste recht heeft vaccinatie te eisen van zijn werknemers.
Er volgt vermoedelijk nog wel een beroepsprocedure,/

Laatst gewijzigd door kelt : 15 juni 2021 om 18:13.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2021, 18:26   #176
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

De druk opvoeren met chanteren.

Dat bewijst dat het demonisch is.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2021, 18:28   #177
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Oma, wat wil je nu in debat gaan met idioten?
Het enige dat ze kunnen is "ontkennen."
Er ZIJN geen argumenten PRO biofascistische totalitaire dictatuur.
Oma duldt weinig tegenspraak of andere mening.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 15 juni 2021 om 18:29.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2021, 18:48   #178
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.973
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
je gaf het zelf al aan. het zijn van die linksrijdende janm'nklotens die tegen 112 per uur op de "snel"weg al het achteropkomend verkeer ophouden "want dat is snel genoeg" en daar veel plezier aan beleven.
of ze dood of levend zijn, het raakt m'n kou kleren niet meer. Ze trachten enkel kwade reacties uit te lokken om banpunten aan te smeren.
Het zijn de kampbewakertjes die nodig zijn om hun medemensen aan de galg te praten, en zo de angst in stand te houden.
Het laagste van het laagste.
Is dat niet een beetje natrapperij ?
Als je door mijn straat aan 60 rijdt waar max 30 mag, dan heb je prijs.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2021, 18:50   #179
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.973
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Oma duldt weinig tegenspraak of andere mening.
Het heeft zelfs niets met dulden van tegenspraak te maken.
Mij intrigeert de motivatie.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2021, 18:52   #180
Zephyrkaos
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 5 februari 2015
Berichten: 2.651
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
https://arstechnica.com/science/2021...zi-atrocities/

Om even terug te komen op de aanleiding van dit draadje.

Die Hospitaalgroep ,"Houston Methodist System" heeft 26000 werknemers waarvan er 178 op de deadline 7 juni laatstleden niet gevaccineerd bleken .
Als ze binnen 14 dagen niet gevaccineerd zijn (ze zoeken het zelf maar uit hoe),dan is dit het einde van hun carriere bij deze werkgever.

117 van hen hebben geprobeerd (dat was overigens reeds eerder geinitieerd) een proces aan te spannen tegen hun werkgever,maar nu heeft een Federale rechter hun argumenten platgeslagen.Ook de verwijzing naar de "Nurenberg-code" werd niet aanvaard.
Het komt er op neer dat hun werkgever het volste recht heeft vaccinatie te eisen van zijn werknemers.
Er volgt vermoedelijk nog wel een beroepsprocedure,/
wat? maar volgens mambo en co gaat Reiner Fuellmilch toch voor n 2de Process van Nuremburg zorgen en al de mensen die met in het complot zitten gaan voor n militartribunal verschijnen ?
__________________
*Jambon gooide zijn masker af voor de Waalse ondernemers vorige zomer in Namen: Die transfers, die onafhankelijkheid, die Vlaamse eisen dat was politieke marketing*
Zephyrkaos is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be