Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Bekijk resultaten enquête: Gaat u akkord met dit voorstel ?
Ronduit ja 5 8,47%
Ronduit neen 44 74,58%
Sommige zaken zijn goed, andere onaanvaardbaar 10 16,95%
Geen mening 0 0%
Aantal stemmers: 59. Je mag niet stemmen in deze enquête

 
 
Discussietools
Oud 19 november 2007, 20:08   #161
Eddy B
Europees Commissaris
 
Eddy B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2007
Locatie: Hoboken
Berichten: 6.274
Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Het spreekt voor zich dat Brussel de hoofstad wordt van het Dietse Keizerrijk met volstrekte tweetaligheid, dit betekent dan ook paritaire raden, zoals op gemeenteniveau als op gouwniveau. Een aantal randgemeenten dicht bij Brussel kunnen daar nog bij, maar het overgrote gedeelte van de Rand moet ééntalig Nederlands, dus Vlaams blijven.
Max, pakt een weekske verlof of zo jong, je raaskalt. Ga eens tot bij de dokter of zo. Die zal je zeker een goede psychiater aanraden.

Van harte beterschap gewenst.
__________________
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be



.
Eddy B is offline  
Oud 19 november 2007, 20:11   #162
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 13.027
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Groter Max? Maar je bent al stukken aan het weggeven om niet eens een honderdste te bereiken van jouw "einddoel".

Vlaanderen kan de wereld wel alleen aan. Wij hebben geen imperialistische dromen nodig.

Ik zou denken dat 177 jaar onder de knoet, je zou doen nadenken voor je onder een andere knoet gaat leven, je duurbevochten land en onafhankelijkheid zomaar weggeven...
Wie spreekt van imperialisme. Het Dietse Rijk zal een keizerrijk zijn naar nationaal solidaristisch principe. Dit betekent met ruime autonomie en met respect voor de identiteit van de mensen die in de Gewesten wonen. Samen vormen die volkeren een eenheid die hen internationaal veel sterker maakt en de volkeren vrijer.

De wapenspreuk: L'union fait la farce zal dan waarlijk L'union fait la force worden als het Dietse Keizerrijk wordt gevormd.
__________________
VAN DE MAAS TOT DE NOORDZEE - VLAANDEREN ONAFHANKELIJK

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline  
Oud 19 november 2007, 20:41   #163
Eddy B
Europees Commissaris
 
Eddy B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2007
Locatie: Hoboken
Berichten: 6.274
Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Wie spreekt van imperialisme. Het Dietse Rijk zal een keizerrijk zijn naar nationaal solidaristisch principe. Dit betekent met ruime autonomie en met respect voor de identiteit van de mensen die in de Gewesten wonen. Samen vormen die volkeren een eenheid die hen internationaal veel sterker maakt en de volkeren vrijer.

De wapenspreuk: L'union fait la farce zal dan waarlijk L'union fait la force worden als het Dietse Keizerrijk wordt gevormd.
Je hebt niet eens respect voor de bewoners van de rand, want die wil je zomaar weggeven...
Schoon zene! Erg geloofwaardig jong!
__________________
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be



.
Eddy B is offline  
Oud 19 november 2007, 20:52   #164
Ambiorix1
Partijlid
 
Geregistreerd: 9 november 2007
Berichten: 280
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Een Vlaamse republiek mag geen einddoel zijn, daarvoor is het te klein en......
Het einddoel laat ik in het middel, maar waar haal je vandaan dat de Vlaamse republiek te klein zou zijn?
Hiemee zeg je eigenlijk dat we minder bekwaam zijn dan Denemarken, Oostenrijk enz...

Ik denk dat je hiermee een gevoelig punt raakt.
Door de geschiedenis heen is deze regio steeds in handen geweest van een bezetter.
Zovele jaren later blijkt deze geschiedenis bij velen nog in de genen te zitten: "het ongeloof in eigen kunnen".

Laatst gewijzigd door Ambiorix1 : 19 november 2007 om 21:12.
Ambiorix1 is offline  
Oud 19 november 2007, 20:58   #165
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
We moeten komen tot een Heel-Nederlands Diets Keizerrijk met Vlaanderen, Wallonië, Holland, Friesland en Luxemburg.
Waarom moeten Wallonië en Luxemburg hier zonodig bijhoren? Wallonië hoort etnisch, cultureel, taalkundig en moreel veel meer bij Frankrijk dan bij Vlaanderen-Nederland. Ik ben voorstander van een onafhankelijk Vlaanderen dat nauw samenwerkt met Nederland en een politiek die beide landen op termijn dichter bij elkaar brengt, maar waarom Wallonië hierbij zou moeten horen blijft me een raadsel. Wallonië kan zich mijns inziens beter bij Frankrijk aansluiten.
Herr Oberst is offline  
Oud 19 november 2007, 20:58   #166
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 13.027
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix1 Bekijk bericht
Het einddoel laat ik in het middel, maar waar haal je vandaan dat Vlaamse republiek te klein zou zijn.
Hiemee zeg je eigenlijk dat we minder bekwaam zijn dan Denemarken, Oostenrijk enz...
Vlaanderen zou perfect om zichzelf kunnen bestaan, maar het is te zien wat de doelstellingen zijn op vlak van internationale politiek. Neent u genoegen met een geopolitieke invloed van een Oostenrijk bijvoorbeeld, dan kan Vlaanderen zeker onafhankelijk blijven.

Ik zou de lat graag hoger leggen.

Cyriel Verschaeve had als Vlaamse nationalist hetzelfde streven. Streven naar een autonoom en vrij Vlaanderen, binnen een sterk wereldrijk. Aangezien Duitsland helaas de oorlog verloren heeft en we weer onder het miserabel België zaten door de Amerikaanse vijanden, zullen we nooit weten of dat deze droom werkelijkheid zou worden.
__________________
VAN DE MAAS TOT DE NOORDZEE - VLAANDEREN ONAFHANKELIJK

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline  
Oud 19 november 2007, 21:02   #167
Eddy B
Europees Commissaris
 
Eddy B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2007
Locatie: Hoboken
Berichten: 6.274
Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Vlaanderen zou perfect om zichzelf kunnen bestaan, maar het is te zien wat de doelstellingen zijn op vlak van internationale politiek. Neent u genoegen met een geopolitieke invloed van een Oostenrijk bijvoorbeeld, dan kan Vlaanderen zeker onafhankelijk blijven.

Ik zou de lat graag hoger leggen.

Cyriel Verschaeve had als Vlaamse nationalist hetzelfde streven. Streven naar een autonoom en vrij Vlaanderen, binnen een sterk wereldrijk. Aangezien Duitsland helaas de oorlog verloren heeft en we weer onder het miserabel België zaten door de Amerikaanse vijanden, zullen we nooit weten of dat deze droom werkelijkheid zou worden.
Jaja, Vlaanderen redden door het weg te geven...

Raar he Max, dat je NIET quote om toch maar nioet op de gestelde vragen te moeten antwoorden.

Diep gezakt jong... Je blazoen heeft een serieuze smet gekregen. Oppoetsen!
__________________
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be



.
Eddy B is offline  
Oud 19 november 2007, 21:10   #168
Ambiorix1
Partijlid
 
Geregistreerd: 9 november 2007
Berichten: 280
Standaard

Ik volg je redenering max. Ik ben echter al tevreden met een onafhankelijk Vlaanderen waarin ik me eigen voel.
Ambiorix1 is offline  
Oud 19 november 2007, 21:14   #169
Eddy B
Europees Commissaris
 
Eddy B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2007
Locatie: Hoboken
Berichten: 6.274
Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix1 Bekijk bericht
Ik volg je redenering max. Ik ben echter al tevreden met een onafhankelijk Vlaanderen waarin ik me eigen voel.
En de inwoners van dat stuk rand dat hij zo graag weggeeft hebben NIET dat recht?

Egoist!
__________________
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be



.
Eddy B is offline  
Oud 19 november 2007, 21:20   #170
Ambiorix1
Partijlid
 
Geregistreerd: 9 november 2007
Berichten: 280
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
En de inwoners van dat stuk rand dat hij zo graag weggeeft hebben NIET dat recht?

Egoist!
Heb ik dat gezegd dan?
Koop een bril misschien, en lees mijn vorige bijdragen in deze topic vooralleer je begint te brullen.

Hmmmm,...bedankt voor het compliment.

Laatst gewijzigd door Ambiorix1 : 19 november 2007 om 21:23.
Ambiorix1 is offline  
Oud 19 november 2007, 22:44   #171
Eddy B
Europees Commissaris
 
Eddy B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2007
Locatie: Hoboken
Berichten: 6.274
Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix1 Bekijk bericht
Heb ik dat gezegd dan?
Koop een bril misschien, en lees mijn vorige bijdragen in deze topic vooralleer je begint te brullen.

Hmmmm,...bedankt voor het compliment.
Als je met Max akkoord gaat, dan geef je Vlaanderen weg. Vandaar mijn reactie.
__________________
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be



.
Eddy B is offline  
Oud 19 november 2007, 23:16   #172
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Als je met Max akkoord gaat, dan geef je Vlaanderen weg. Vandaar mijn reactie.
Aan wie geeft hij Vlaanderen weg Eddy?
__________________




Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 20 november 2007, 00:01   #173
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Na een grondige analyse van de politieke toestand vrees ik dat de geesten nog niet rijp zijn om door te duwen tot de Vlaamse onafhankelijkheid.
Ronduit neen another brick, bk232214, duveltje382, Eddy B, EXTREEM, Fab, Fieseler, fransV, Freddie, Hallebarde, Hellfigger, Herr Oberst, Jaani_Dushman, Jan Meuleman, Jean-Pierre, Johan217, John Stufflebeam, Kaal, kelt, Kim, koewachtenaar, largo_w, liberalist_NL, lomeanor, maarte, Ovidius, PAJOT, Randa, satiper, stab, Wiley E Coyote, Zwartengeel


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
U dacht wellicht dat ik wereldvreemd was en niet buitenkwam zekers .
Enne, al over de E.U. horen spreken?....

Laatst gewijzigd door filosoof : 20 november 2007 om 00:05.
filosoof is offline  
Oud 20 november 2007, 00:04   #174
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

.

Laatst gewijzigd door filosoof : 20 november 2007 om 00:04.
filosoof is offline  
Oud 20 november 2007, 00:30   #175
Ambiorix1
Partijlid
 
Geregistreerd: 9 november 2007
Berichten: 280
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Als je met Max akkoord gaat, dan geef je Vlaanderen weg. Vandaar mijn reactie.
Eddy,
T'is niet omdat je iemands redenering volgt, dat je daarom akkoord gaat met het idee en/of de middelen om dit idee te verwezenlijken.

een stukje van m'n citaat van 18.11:
....... Wat ik wil zeggen Max niet de overdracht van grond maar de jaarlijkse overdracht van geld moet het discussiepunt vormen in de onderhandelingen.
Zolang dit niet gebeurt los je finaal niets op. Dan mag je er nog zoveel grond tegenaan gooien zoveel je wil.............

Laatst gewijzigd door Ambiorix1 : 20 november 2007 om 00:32.
Ambiorix1 is offline  
Oud 20 november 2007, 05:26   #176
Eddy B
Europees Commissaris
 
Eddy B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2007
Locatie: Hoboken
Berichten: 6.274
Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Aan wie geeft hij Vlaanderen weg Eddy?
Een stuk aan Brussel, waarvan we niet zeker zijn of we het ooit kunnen "recupereren" en dan de rest aan Groot-Dietsland..
__________________
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be



.
Eddy B is offline  
Oud 20 november 2007, 05:29   #177
Eddy B
Europees Commissaris
 
Eddy B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2007
Locatie: Hoboken
Berichten: 6.274
Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix1 Bekijk bericht
Eddy,
T'is niet omdat je iemands redenering volgt, dat je daarom akkoord gaat met het idee en/of de middelen om dit idee te verwezenlijken.

een stukje van m'n citaat van 18.11:
....... Wat ik wil zeggen Max niet de overdracht van grond maar de jaarlijkse overdracht van geld moet het discussiepunt vormen in de onderhandelingen.
Zolang dit niet gebeurt los je finaal niets op. Dan mag je er nog zoveel grond tegenaan gooien zoveel je wil.............
Waar ik ook al niet mee akkoord ga. HUN steeds negeren van de wet, DAT zou ik even op het voorplan schuiven.
__________________
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be



.
Eddy B is offline  
Oud 20 november 2007, 06:47   #178
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

DIT was wel de vraag:

Citaat:
Uitbreiding van Brussel sleutel van deze formatie ?
Heb je echt niets zinnigers om handen om je tijd te verdoen?
Zwartengeel is offline  
Oud 20 november 2007, 07:27   #179
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Het is nog eenvoudiger Zwartengeel.
De vraag was: Gaat u akkoord met dit voorstel?

Ik stem niet gemakkelijk mee in polls, maar deze keer staat mijn stem er wél bij.


Ronduit NEEN:another brick, bk232214, duveltje382, Eddy B, EXTREEM, Fab, Fieseler, fransV, Freddie, Hallebarde, Hellfigger, Herr Oberst, Jaani_Dushman, Jan Meuleman, Jean-Pierre, Johan217, John Stufflebeam, Kaal, kelt, Kim, Knuppel, koewachtenaar, largo_w, liberalist_NL, lomeanor, maarte, Metternich, Ovidius, PAJOT, Randa, satiper, stab, Wiley E Coyote, Zwartengeel
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 20 november 2007, 07:30   #180
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

En wij zijn niet de enigen die niet akkoord zijn.

Citaat:
zaterdag 17 november 2007

OPEN BRIEF AAN

Mevrouw Joëlle MILQUET, voorzitter van de CdH
De heer Didier REYNDERS, voorzitter van de MR
De heer Olivier MAINGAIN, voorzitter van het FDF
De heer Elio DI RUPO, voorzitter van de PS

Geachte voorzitters,

Betreft: Brussel-Halle-Vilvoorde en onderhandelen.

Met verbazing en toenemende ergernis neem ik kennis van het standpunt van uw respectieve politieke formaties in verband met de splitsing van de kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde en van het gerechtelijke arrondissement Brussel.

U stelt zonder blikken of blozen dat:

Ø De stemming in de Kamercommissie voor Binnenlandse Zaken van 7 november 2007 dient geannuleerd te worden;
Ø De burgemeesters van Kraainem, Linkebeek en Wezembeek-Oppem onverwijld dienen benoemd te worden;
Ø Vlaamse gemeenten aan het Brussels gewest dienen toegevoegd te worden;

U stelt dat de niet benoeming van de onwillige kandidaat burgemeesters nog erger is dan de stemming van het wetsvoorstel in de Kamercommissie voor Binnenlandse Zaken en een belediging is van de Franstaligen en van de democratie.

Uw francofone verblindheid verwart nog altijd democratie met het uitoefenen van voorrechten door een minderheid. Democratie betekent nog altijd dat een democratisch gekozen meerderheid, via een eenvoudige meerderheid – de helft + 1 – wetten goedkeurt; en dat die wetten door de beleidsvoerders worden uitgevoerd.
Onderhandelen daaromtrent is de inhoud en de betekenis van het begrip democratie onder uit halen en de minderheid toelaten haar wil op te dringen: dit wordt een dictatuur genoemd.

Hoe restrictief en eigenzinnig u het begrip democratie gebruikt heeft de heer VAN OVERSTRAETEN ondervonden. Deze democratisch verkozen mandataris werd door de Franstalige assemblee zelfs verhinderd de ambtseed af te leggen; eigen Franstalig volk eerst, avant la lettre.

Het is dan ook aangewezen dat één van de voorzitters de naam van zijn politieke formatie veranderd in “Front de la Dictature des Francophones”; l’Union des Francophones kan hier misschien inspiratie in vinden.

Uw houding ten overstaan van de benoemende overheid is inderdaad een belediging. Een belediging voor de Vlaamse regering een belediging voor Vlaams minister Marino KEULEN, een belediging voor iedere democraat, een belediging voor iedere Vlaming.

U hebt bovendien nog altijd niet begrepen dat het aanhechten van Vlaamse gemeenten een gebrek is aan respect voor de integriteit van Vlaanderen.

Als rasechte en gezagsgetrouwe democraten kunt u er toch geen bezwaar tegen hebben dat, als in de Vlaamse randgemeenten een referendum georganiseerd wordt, gans Vlaanderen uitgenodigd wordt er aan deel te nemen gezien het de grenzen van Vlaanderen betreft.

Dezelfde instelling in acht genomen zal u er evenmin bezwaar kunnen tegen hebben dat bij een mogelijk in/uitschrijvingrecht voor de Francofone inwoners van de Vlaamse randgemeenten zij, naast de verkiezingen voor Kamer, Senaat en Europa, hun gemeentelijke stemrecht eveneens in het Brussels gewest dienen uit te oefenen.

Blijft eveneens de vaststelling dat u, noch de Franstalige media, de intellectuele eerlijkheid kunnen opbrengen hun bevolking omtrent de Vlaamse standpunten correct te informeren; spijtig genoeg kunnen de Franstaligen, door hun chronisch gebrek aan de kennis van het Nederlands, zelf geen kennis nemen van wat er in Vlaanderen beweegt en leeft.

Durft u het aan uw Franstalige en Waalse landgenoten er over te informeren dat uw politieke formaties meer belang hechten aan de voorrechten van Franstalige inwoners in de Vlaamse rand, die niet tot uw gewest noch tot uw gemeenschap behoren, en waarover u per definitie geen bevoegdheid heeft, dan bekommert te zijn omtrent het welzijn van 3.500.000 Waalse landgenoten.

Met bijzondere hoogachting,

Willy DE WAELE

Burgemeester



__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be