Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 17 februari 2015, 12:14   #161
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 176.801
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Dat soort bedenkelijke eerbetonen valt allerlei zogenaamd idealistische misdadigers te beurt. Verschaeve, nazi's her en der, moordenaars-nationalisten in de Balkan, Mao, ... Teken dat er in de wereld een hoop rottigheid omgaat.
Wanneer gebeurde de laatste gewelddaad rond de Verschaeveherdenking? Kunt u concrete elementen voorleggen waaruit kan aangetoond worden dat er tot strafbare daden wordt opgeroepen op zo'n bijeenkomst?
Jan van den Berghe is nu online  
Oud 17 februari 2015, 12:40   #162
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Dat soort bedenkelijke eerbetonen valt allerlei zogenaamd idealistische misdadigers te beurt. Verschaeve, nazi's her en der, moordenaars-nationalisten in de Balkan, Mao, ... Teken dat er in de wereld een hoop rottigheid omgaat.
Wat was Verschaeve zijn misdaad misschien?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 17 februari 2015, 13:17   #163
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 21.325
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Wat was Verschaeve zijn misdaad misschien?
Dat staat in het vonnis dat tegen hem in '46 werd uitgesproken. Of er op zijn herdenkingen misdrijven zijn gepleegd weet ik niet. Al is het opgraven van een lijk, zoals zijn aanhangers in '73 hebben gedaan, wel een misdrijf. Op de andere herdenkingen waar ik naar verwijs worden op zich geen misdrijven gepleegd. Maar er wordt wel respect betoond aan mensen die dat bitter weinig hebben verdiend.
dalibor is nu online  
Oud 17 februari 2015, 13:25   #164
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Dat staat in het vonnis dat tegen hem in '46 werd uitgesproken. Of er op zijn herdenkingen misdrijven zijn gepleegd weet ik niet. Al is het opgraven van een lijk, zoals zijn aanhangers in '73 hebben gedaan, wel een misdrijf. Op de andere herdenkingen waar ik naar verwijs worden op zich geen misdrijven gepleegd. Maar er wordt wel respect betoond aan mensen die dat bitter weinig hebben verdiend.
Je weet het dus niet.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 17 februari 2015, 13:25   #165
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Dat soort bedenkelijke eerbetonen valt allerlei zogenaamd idealistische misdadigers te beurt. Verschaeve, nazi's her en der, moordenaars-nationalisten in de Balkan, Mao, ... Teken dat er in de wereld een hoop rottigheid omgaat.
zo'n Verschaeve herdenking, valt die eigenlijk onder de vrije meningsuiting of eerder onder de dichterlijke vrijheid?
Anna List is offline  
Oud 17 februari 2015, 13:30   #166
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je weet het dus niet.
Citaat:
Op 12 november 1947 werd Verschaeve bij vonnis geveld door de Krijgsraad te Brugge van de Belgische nationaliteit vervallen verklaard.

tiens, afnemen van een nationaliteit, was dat geen fascisme ? ...
Anna List is offline  
Oud 17 februari 2015, 13:54   #167
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
tiens, afnemen van een nationaliteit, was dat geen fascisme ? ...
De nationaliteit afnemen van de moslimterroristen van de vrede, dat is fascisme.
De nationaliteit afnemen van de anti-Belgische Vlaming is gerechtigheid.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 17 februari 2015, 13:56   #168
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Dat staat in het vonnis dat tegen hem in '46 werd uitgesproken. Of er op zijn herdenkingen misdrijven zijn gepleegd weet ik niet. Al is het opgraven van een lijk, zoals zijn aanhangers in '73 hebben gedaan, wel een misdrijf. Op de andere herdenkingen waar ik naar verwijs worden op zich geen misdrijven gepleegd. Maar er wordt wel respect betoond aan mensen die dat bitter weinig hebben verdiend.
Men heeft het nochtans met het allergrootste respect gedaan, er was zelfs een dokter bij die al de beenderen nagekeken en geordend heeft.

Alleszins, Oostenrijk heeft bij mijn weten nooit achter de uitlevering van de onverlaten gevraagd om ze te veroordelen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 17 februari 2015, 13:56   #169
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De nationaliteit afnemen van de moslimterroristen van de vrede, dat is fascisme.
De nationaliteit afnemen van de anti-Belgische Vlaming is gerechtigheid.
ik ga zo'n dingen moeten beginnen opschrijven, vrees ik.

België, gemakkelijk wordt dat nooit hé.


ik krijg eigenlijk compassie met mensen die menen zulke toestanden te moeten verdegigen ... last van veel principes en consequent zijn mogen die toch ook ni hebben ...

Laatst gewijzigd door Anna List : 17 februari 2015 om 13:57.
Anna List is offline  
Oud 17 februari 2015, 14:01   #170
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 21.325
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De nationaliteit afnemen van de moslimterroristen van de vrede, dat is fascisme.
De nationaliteit afnemen van de anti-Belgische Vlaming is gerechtigheid.
Hij is in 1946 ter dood veroordeeld. Bij verstek uiteraard, want onze paster had na de feiten iets minder moed dan tijdens en was als een lafaard gaan lopen. Lijkt me essentiëler dan de nationaliteitskwestie. Maar u bent wel vaker bedreven in het fixeren op een detail en de hoofdzaak vergeten.

Wel mooi dat er een dokter mee was om zijn knoken ineen te puzzelen.
dalibor is nu online  
Oud 17 februari 2015, 14:11   #171
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Hij is in 1946 ter dood veroordeeld. Bij verstek uiteraard, want onze paster had na de feiten iets minder moed dan tijdens en was als een lafaard gaan lopen. Lijkt me essentiëler dan de nationaliteitskwestie. Maar u bent wel vaker bedreven in het fixeren op een detail en de hoofdzaak vergeten.

Wel mooi dat er een dokter mee was om zijn knoken ineen te puzzelen.
En zo'n vonnis bij verstek, welke juridische waarde heeft zoiets?

Op zichzelf is dat toch een juridische frats, een proces voeren tegen iemand die er niet eens bij aanwezig is, en hem dan ter dood veroordelen op grond van het feit dat hij er niet bij is.

Daar kan je toch alleen maar eens het hoofd bij schudden?

En dat ik eerder een verzameling details zie dan een geheel zonder details - zoals de neuro-typische mens, is het resultaat van mijn toestand, die eerlijk gezegd redelijk abominabel is, maar verder niet van wezenlijk belang is in deze zaak.

Verder, kijk naar onze Syrie-strijders, diegenen die bij verstek veroordeeld zijn, de dag dat men ze oppakt tekenen ze verzet aan en gaat het originele vonnis bij verstek gelijk de vuilbak in wegens juridisch waardeloos en niet meer geldig.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 17 februari 2015, 14:13   #172
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Onze Standaard, de vroegere kwaliteitskrant, valt vandaag op met een totaal politiek incorrect opiniestuk.

HIER te lezen.

Het Vlaams Belang vatte het even voor u samen:

Citaat:
Jyllands Posten: “We moeten ophouden moslims als slachtoffers te zien”

In een haarscherp opiniestuk dat vandaag in De Standaard verscheen, laat de redactie van de Deense krant Jyllands Posten geen spaander heel van het gevoerde immigratiebeleid van de afgelopen decennia.

Hoewel De Standaard een stalinistische censuurreputatie heeft als het aankomt op politiek incorrecte opiniestukken, heeft de nieuwsluwte van de Krokusvakantie blijkbaar een positieve invloed op de redactie. Zo publiceert de krant vandaag een vlijmscherp opiniestuk van de Deense krant Jylllands Posten over islamisering en immigratie. Wie het niet weet, zou haast denken het Vlaams Belang-programma ter hand te hebben.

We halen er voor u de markantste passages uit:
“De politici van vandaag moeten moed en durf tonen. Zij zijn er medeverantwoordelijk voor dat de deuren werden opengezet voor de massale immigratie vanuit het Midden-Oosten. Dat is een fundamentele vaststelling, waarover velen nog altijd liever zwijgen.”

“Verontschuldigend wordt vaak gezegd dat de islamisten van vandaag in Europa geboren zijn en dus Europeanen zijn: Fransen en Denen. Maar dat is precies de kern van de zaak. Ook al zijn ze Europese burgers, geboren en getogen in Europa, toch hebben ze zich de cultuur en de waarden van Europa nooit eigen gemaakt. Daarom zou je onomstreden moeten kunnen vaststellen dat de aanslagen van dit jaar een van de grimmige gevolgen zijn van de immigratie uit het Midden-Oosten, op een samenleving die de islamisten onderdak en mogelijkheden heeft gegeven.”

“De politici moeten nu een culturele strijd aanvatten. Maar het bevordert die strijd niet als we het cliché in leven houden dat de moslimmigranten slachtoffers zijn.”

“Er is een soort oorlog aan de gang in Europa. Die oorlog draait om cultuur en om waarden, maar het is ook een godsdienstoorlog. Dat moeten we beseffen, als we ons samenlevingsmodel willen verdedigen.”

“Hoe vaak is de bewering de laatste tien jaar niet herhaald: de Mohammedcartoons vernederen een vervolgde en onderdrukte minderheid. Maar de moslimminderheid wordt niet onderdrukt of vervolgd. Integendeel, ze heeft meer rechten - of eigent zich meer rechten toe - dan veel andere minderheden. De mythe dat de Europese moslims de 'joden van deze tijd' zijn, is gewoon een leugen, waar vooral de linkervleugel zich krampachtig aan vastklampt.”

“Het wordt tijd dat we ermee ophouden de moslims als slachtoffers te zien. Dat verzwakt onze weerstand tegen het islamisme. We mogen ons niet verschuilen achter allerlei pseudosociologische verklaringen of relativeringen van de terreur in Europa.”

“We moeten begrijpen dat er ideologische, gewelddadige en mobiliserende krachten werkzaam zijn en we moeten er hard en krachtdadig tegen optreden.”

Lees HIER het volledige opiniestuk.


#DeStandaard #immigratie #Jyllands-Posten
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 17 februari 2015 om 14:13.
circe is offline  
Oud 17 februari 2015, 14:16   #173
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 21.325
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
En zo'n vonnis bij verstek, welke juridische waarde heeft zoiets?

Op zichzelf is dat toch een juridische frats, een proces voeren tegen iemand die er niet eens bij aanwezig is, en hem dan ter dood veroordelen op grond van het feit dat hij er niet bij is.

Daar kan je toch alleen maar eens het hoofd bij schudden?

En dat ik eerder een verzameling details zie dan een geheel zonder details - zoals de neuro-typische mens, is het resultaat van mijn toestand, die eerlijk gezegd redelijk abominabel is, maar verder niet van wezenlijk belang is in deze zaak.

Verder, kijk naar onze Syrie-strijders, diegenen die bij verstek veroordeeld zijn, de dag dat men ze oppakt tekenen ze verzet aan en gaat het originele vonnis bij verstek gelijk de vuilbak in wegens juridisch waardeloos en niet meer geldig.
Goed dat u de vergelijking maakt. Verschaeve was de Belkacem van zijn tijd, en verdiende een zware straf. Dat die bij verstek werd uitgesproken lag aan zijn laffe vlucht. Aan niets anders.
dalibor is nu online  
Oud 17 februari 2015, 14:20   #174
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Goed dat u de vergelijking maakt. Verschaeve was de Belkacem van zijn tijd, en verdiende een zware straf. Dat die bij verstek werd uitgesproken lag aan zijn laffe vlucht. Aan niets anders.
Ik heb over Belkacem niet gesproken, laat staan hem vergeleken met Verschave.

Ik had het over de mensen die veroordeeld zijn zonder dat ze enige kans op weerwoord hadden, diegenen die er niet bij waren tijdens het proces.

Dat was misschien een detail uit mijn post dat je wegens uw neuro-typische toestand niet opgemerkt had.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 17 februari 2015, 14:34   #175
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Hij is in 1946 ter dood veroordeeld. Bij verstek uiteraard, want onze paster had na de feiten iets minder moed dan tijdens en was als een lafaard gaan lopen. Lijkt me essentiëler dan de nationaliteitskwestie. Maar u bent wel vaker bedreven in het fixeren op een detail en de hoofdzaak vergeten.

Wel mooi dat er een dokter mee was om zijn knoken ineen te puzzelen.
als ik me niet vergis zat Verschaeve van na zijn pensioen, ergens midden de oorlog al in Duitsland, niet ?

maar soit, dat is idd een detail.
Anna List is offline  
Oud 17 februari 2015, 14:39   #176
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
En zo'n vonnis bij verstek, welke juridische waarde heeft zoiets?

Op zichzelf is dat toch een juridische frats, een proces voeren tegen iemand die er niet eens bij aanwezig is, en hem dan ter dood veroordelen op grond van het feit dat hij er niet bij is.

Daar kan je toch alleen maar eens het hoofd bij schudden?

En dat ik eerder een verzameling details zie dan een geheel zonder details - zoals de neuro-typische mens, is het resultaat van mijn toestand, die eerlijk gezegd redelijk abominabel is, maar verder niet van wezenlijk belang is in deze zaak.

Verder, kijk naar onze Syrie-strijders, diegenen die bij verstek veroordeeld zijn, de dag dat men ze oppakt tekenen ze verzet aan en gaat het originele vonnis bij verstek gelijk de vuilbak in wegens juridisch waardeloos en niet meer geldig.
bij verstek 'ter dood voor het vuurpeleton' veroordeeld.

maar wel door de Krijgsraad, een uitzonderingsrechtbank, op basis van retro-actief gestemde wetten ...

men had het, me dunkt, evengoed onder het Canoniek recht kunnen doen...

ps even terzijde, ik roep toch alweer op om ook de Syriëstrijders voor een Belgische Krijgsrechtbank te brengen. men kan zich beroepen op diezelfde wetten. deze keer bestonden ze toch al voor die 'strijders' vertrokken, da's al beterschap hé

men plukke één of andere voetbalhooligan van straat (soit, straatcrapuul van deze tijd) men geve hem/haar een uniform van krijgsauditeur, met heel wat franjes en lintjes, en we zijn vertrokken...


niks nieuws onder de zon.
Anna List is offline  
Oud 17 februari 2015, 14:44   #177
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Goed dat u de vergelijking maakt. Verschaeve was de Belkacem van zijn tijd, en verdiende een zware straf. Dat die bij verstek werd uitgesproken lag aan zijn laffe vlucht. Aan niets anders.
men zal geen feiten vinden om Belkacem te veroordelen (tenzij men weer het invloed hebben op iemand anders' trouwfeest relevant en een verzwarende omstandigheid zal noemen) ... wellicht zou een echte rechtzaak tegen Verschaeve met hetzelfde probleem gekampt hebben.

maar ik ga helemaal voor een deel mee in je vergelijking. naar alle waarschijnlijkheid (maar dat is in een rechtstaat onvoldoende) waren zij beiden ronselaar.


Verschaeve tegen het communistische regime, geheel in lijn met de algemene politieke lijn in heel West-Europa
en Belkacem ook voor zoiets nobels zeker ?
Anna List is offline  
Oud 17 februari 2015, 15:09   #178
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Dat staat in het vonnis dat tegen hem in '46 werd uitgesproken. Of er op zijn herdenkingen misdrijven zijn gepleegd weet ik niet. Al is het opgraven van een lijk, zoals zijn aanhangers in '73 hebben gedaan, wel een misdrijf. Op de andere herdenkingen waar ik naar verwijs worden op zich geen misdrijven gepleegd. Maar er wordt wel respect betoond aan mensen die dat bitter weinig hebben verdiend.
O ! je gaat al terug tot 1973. Meer dan 40 jaar geleden. Wat heeft Verschaeve je misdaan dat je nog zolang haat koester?
Sukkelaar is offline  
Oud 17 februari 2015, 15:15   #179
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 21.325
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
O ! je gaat al terug tot 1973. Meer dan 40 jaar geleden. Wat heeft Verschaeve je misdaan dat je nog zolang haat koester?
Zo oud ben ik niet. Ik vermeldde hem trouwens in een reeks gelijksoortige gevallen doorheen de geschiedenis. Om aan te tonen dat eerbetoon aan overleden figuren die dat allesbehalve verdienen van alle tijden en alle continenten is.

Ik heb in de familie wel een grootoom die destijds als 17jarige naar het Oostfront is getrokken, onder impuls van Verschaeve en andere priesters. Hij is levend teruggekomen, is veroordeeld. Hij heeft daarover niemand iets verweten, behalve Verschaeve en andere priesters die dit als een religieuze plicht hadden voorgesteld. Proef de actualiteitswaarde.
dalibor is nu online  
Oud 17 februari 2015, 15:29   #180
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Om aan te tonen dat eerbetoon aan overleden figuren die dat allesbehalve verdienen van alle tijden en alle continenten is....
Zo staat er in Antwerpen nog een pontificaal en groots standbeeld van Leopold II. Jeweetwel die gast die meer dan een miljoen negers uitroeide.

En niemand die er met zijn poten aan durft te komen....
Eberhard Leclerc is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be