Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

 
 
Discussietools
Oud 14 februari 2008, 11:02   #161
I amsterdam
Minister-President
 
I amsterdam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2007
Berichten: 5.368
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door floppy Bekijk bericht
Pallas,
Je hebt gelijk, het niveau van de media zakt zienderogen, kijk maar naar de vernieuwde Radio 1. Ik vind het voorbeeld wel slecht gekozen, omdat DS toch haar best doet om objectief te berichten. Iets wat van bepaalde andere kranten niet kan gezegd worden...
Anderzijds vind ik het niveau van de politiek zelf sneller zakken dan dat van de berichtgeving erover.

Groetjes,
floppy
Het is de taak van de politici om een regering te vormen en het is de taak van de media om de burgers zo goed mogelijk te infromeren over het doen en laten van de politici.
De Standaard vervult haar taak zoals het moet zijn ,daar is niks mis mee.
I amsterdam is offline  
Oud 14 februari 2008, 11:03   #162
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Ik zeg toch dat een partij enz... omvormen niet op 1,2,3 kan.

Volgende reden: de VL misprijzen ons, voelen zich superieur aan de Walen en zelfs als we NL leren, spreken zij onder elkaar een geheimtaal, (West-)Vlaams genoemd.
als je met zulke argumenten afkomt, geef je toe dat je er geen hebt.

trouwens, Walen misprijzen de Vlamingen ook, ze weigeren zelf onze taal te spreken als ze zich in Vlaanderen vestigen.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.

Laatst gewijzigd door vlijmscherp : 14 februari 2008 om 11:03.
vlijmscherp is offline  
Oud 14 februari 2008, 11:03   #163
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Ik zeg toch dat een partij enz... omvormen niet op 1,2,3 kan.

Volgende reden: de VL misprijzen ons, voelen zich superieur aan de Walen en zelfs als we NL leren, spreken zij onder elkaar een geheimtaal, (West-)Vlaams genoemd.
U heeft bij deze in principe een vogeltje verdiend.
Zwartengeel is offline  
Oud 14 februari 2008, 11:08   #164
stropdrager
Minister-President
 
stropdrager's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Locatie: Gents hoofdstedelijk gewest, Nederland
Berichten: 4.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Ik zeg toch dat een partij enz... omvormen niet op 1,2,3 kan.

Volgende reden: de VL misprijzen ons, voelen zich superieur aan de Walen en zelfs als we NL leren, spreken zij onder elkaar een geheimtaal, (West-)Vlaams genoemd.

Je doet me denken aan Gilbert Deleu; de racistische burgemeester van Komen-Waasten. Die zei een paar dagen geleden in De Standaard ook dat Walen in Vlaanderen gediscrimineerd worden.
stropdrager is offline  
Oud 14 februari 2008, 11:14   #165
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht

Je doet me denken aan Gilbert Deleu; de racistische burgemeester van Komen-Waasten. Die zei een paar dagen geleden in De Standaard ook dat Walen in Vlaanderen gediscrimineerd worden.
Wanneer ik VL bezig hoor over Walen dan hoor je heel vaak minder fraaie dingen.
Ze schrikken altijd wel even als ik zeg dat ik in WAL woon en dat het zo niet bedoeld was enz...

Behalve dat veel WAL denken dat alle VL voor VB stemmen, hoor ik verder alleen maar respect voor wat VL gerealiseerd heeft op alle vlakken.

Schoofzak... en weg tot vanavond laat om in VL te werken. Jammer dat het openbaar vervoer tusen VL en WAL zo slecht is en ik de auto moet gebruiken.
straatrue is offline  
Oud 14 februari 2008, 11:22   #166
boerenverstand
Parlementsvoorzitter
 
boerenverstand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 2.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Wanneer ik VL bezig hoor over Walen dan hoor je heel vaak minder fraaie dingen.
Ze schrikken altijd wel even als ik zeg dat ik in WAL woon en dat het zo niet bedoeld was enz...

Behalve dat veel WAL denken dat alle VL voor VB stemmen, hoor ik verder alleen maar respect voor wat VL gerealiseerd heeft op alle vlakken.

Schoofzak... en weg tot vanavond laat om in VL te werken. Jammer dat het openbaar vervoer tusen VL en WAL zo slecht is en ik de auto moet gebruiken.
En waarom denk jij dat VL zo zijn gaan praten over franstalige belgen ?
Pierre Lannoo is gestopt als parlementslid en gaf enkele maanden geleden een interview.
Hij verwonderde zich over zijn collega's PS-senatoren, die vonden dat ze eigenlijk maar als boerkes behandeld en bediend werden + entourage in de senaat i.v.m. hun ambtgenoten in Frankrijk.
Neem van mij gerust aan, de franstaligen hebben nooit last gehad van minoriteitsgevoelen.
Het is wel een onrustwekkende gedachte dat de vlamingen , die de boel betalen, vragen om eens normaal te doen en te gaan werken.
boerenverstand is offline  
Oud 14 februari 2008, 11:25   #167
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 22 augustus 2007
Berichten: 2.296
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
je moet abonnee zijn om het te lezen.
Oeps, dat "detail" had ik even over het hoofd gezien, waarvoor mijn excuses. Desgewenst stuur ik het je door via privé-bericht.
den ambetantsten is offline  
Oud 14 februari 2008, 11:29   #168
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Oeps, dat "detail" had ik even over het hoofd gezien, waarvoor mijn excuses. Desgewenst stuur ik het je door via privé-bericht.
ja, als je dat wilt, mag je dat doorsturen....
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 14 februari 2008, 11:49   #169
stropdrager
Minister-President
 
stropdrager's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Locatie: Gents hoofdstedelijk gewest, Nederland
Berichten: 4.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Wanneer ik VL bezig hoor over Walen dan hoor je heel vaak minder fraaie dingen.
Ze schrikken altijd wel even als ik zeg dat ik in WAL woon en dat het zo niet bedoeld was enz...

Behalve dat veel WAL denken dat alle VL voor VB stemmen, hoor ik verder alleen maar respect voor wat VL gerealiseerd heeft op alle vlakken.

Schoofzak... en weg tot vanavond laat om in VL te werken. Jammer dat het openbaar vervoer tusen VL en WAL zo slecht is en ik de auto moet gebruiken.
Men ziet de splinter in het oog van de ander; maar niet de balk in het eigen oog.
stropdrager is offline  
Oud 14 februari 2008, 12:42   #170
Kaal
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 november 2003
Berichten: 4.367
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Klopt. Als je leest:

dan vraag je je na de laatste zin af: Wat moeten we allemaal geloven van de rest van het artikel?
Hoeveel is waarheid en hoeveel is lekker lezende fictie?
Ik las iets heel anders. Namelijk dat alle standpunten die tijdens de crisis genomen/verkondigd werden door tactische overwegingen gedicteerd waren, dat iedereen bereid gevonden werd om zijn eigen programma in te slikken. Dat er onder elkaar wordt afgesproken om de kiezer verhaaltjes wijs te maken.

Ik heb dankzij DS bevestiging dat de BHV stemming één grote farce was, en dat parlementsleden aan wie ik mijn stem heb gegeven tot op de laatste miinuut op de bevelen van hogerhand wachten om te zien of het "ja" of "neen" zou worden.

Ik heb ook de opiniestukken van Rolf Falter en Peter De Graeve gelezen over onze democratie, onze instellingen en de soevereniteit van het volk.

DS heeft mijn aandacht gevestigd op de belangrijkste dingen die er zijn : de democratie, de werking van de instellingen, de vrijheden en rechten van de burger. Ik heb in mijn leven eigenlijk nog nooit zo'n belangrijke artikels gelezen.

Mogen wij het over de inhoud van die artikels hebben en de zoveelste discussie over Brussel en "hoe-slecht-die-Vlamingen-wel-niet-zijn" elders houden?

Laatst gewijzigd door Kaal : 14 februari 2008 om 12:44.
Kaal is offline  
Oud 14 februari 2008, 13:05   #171
backfire
Minister-President
 
backfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Elkeen die nog twijfel heeft omtrent Leterme, kan hem inderdaad het voordeel van de twijfel geven, zoals dat heet.

Bij mij en veel anderen is die twijfel er al lang niet meer, dus ook d�*t voordeel kan hij van ons niet meer genieten.

De realiteit van zaken blijkt nogal flink interpreteerbaar te zijn, overigens.

Waar u bijvoorbeeld stelt "...hij had ook na een paar maanden de voorkeur aan een postje kunnen geven, zoals gebruikelijk in België. Maar nee, hij vond zijn verkiezingsbeloften en het voortbestaan van het kartel belangrijker dan het voortbestaan van België..." is mijn vaststelling dat hij inderdaad de voorkeur heeft gegeven aan een postje (hij is nu toch minister en zelfs eerste minister in de dop, of niet ?) en dat hij zich duidelijk niet aan zijn verkiezingsbeloften (o.a. geen deelname aan een regering zonder verregaande staatshervorming) heeft gehouden, en ik twijfel er geen seconde aan dat hij het voortbestaan van België véél en véél belangrijker zal vinden dan dat van het kartel.

Maar goed, ik begrijp dat hij op dit ogenblik nog niet de steun en het begrip van �*l zijn achthonderdduizend kiezers kwijt is, en dat zijn overblijvende fans hem onvoorwaardelijk, en wars van de realiteit op het terrein, blijven steunen.

De toekomst zal uitwijzen hoe clever dat is.
De vraag is hoelang de echte touwtrekkers in de CD&V hun kopman zullen blijven steuren. Leterme heeft alleen zijn 800.000 voorkeursstemmen én de steun van een hele kleine minderheid binnen zijn eigen partij. Het is - mede dankzij de uitstekende reeks van De Standaard - al mogen blijken dat de zwaargewichten binnen de CD&V (Dehaene, Van Rompuy) Leterme & Vandeurzen niet veel steunen. En dat ze het kartel liever opgeblazen zien.
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence.
backfire is offline  
Oud 14 februari 2008, 15:59   #172
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 22 augustus 2007
Berichten: 2.296
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Ik las iets heel anders. Namelijk dat alle standpunten die tijdens de crisis genomen/verkondigd werden door tactische overwegingen gedicteerd waren, dat iedereen bereid gevonden werd om zijn eigen programma in te slikken. Dat er onder elkaar wordt afgesproken om de kiezer verhaaltjes wijs te maken.

Ik heb dankzij DS bevestiging dat de BHV stemming één grote farce was, en dat parlementsleden aan wie ik mijn stem heb gegeven tot op de laatste miinuut op de bevelen van hogerhand wachten om te zien of het "ja" of "neen" zou worden.

Ik heb ook de opiniestukken van Rolf Falter en Peter De Graeve gelezen over onze democratie, onze instellingen en de soevereniteit van het volk.

DS heeft mijn aandacht gevestigd op de belangrijkste dingen die er zijn : de democratie, de werking van de instellingen, de vrijheden en rechten van de burger. Ik heb in mijn leven eigenlijk nog nooit zo'n belangrijke artikels gelezen.

Mogen wij het over de inhoud van die artikels hebben en de zoveelste discussie over Brussel en "hoe-slecht-die-Vlamingen-wel-niet-zijn" elders houden?
²
den ambetantsten is offline  
Oud 14 februari 2008, 17:30   #173
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Kaal
Dat er onder elkaar wordt afgesproken om de kiezer verhaaltjes wijs te maken.
Ik volg nu ongeveer dertig jaar de politiek en wat u daar zegt somt het zowat op.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 14 februari 2008, 17:49   #174
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Bon, u hebt het niet voor Verhofstadt, Max. Laat ons duidelijk wezen : ik ook niet.

Ik heb het genoegen Leterme niet persoonlijk als mens te kennen, dus dat hij van nature een goed mens zou zijn, weet ik niet. Maar vermits u het met overtuiging zegt, en tot het tegendeel is bewezen, wil ik dat graag van u aannemen.

Echter : Vlaanderen (én België) heeft niet slechts een goed mens nodig, maar een staatsman met voldoende inzicht, talent, kennis, volharding, politieke integriteit, etc...etc...

D�*�*r wringt het schoentje !
The Peter Principle. "Everyone rises to their level of incompetence". [Lawrence J. Peter]
filosoof is offline  
Oud 14 februari 2008, 17:50   #175
Leo
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 augustus 2003
Locatie: Lage Landen
Berichten: 1.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
In de ogen van Chinezen, Amerikanen, enz... zijn Antwerpen, gent, enz.. voorsteden van Brussel hé.
Ik ben niet overal geweest en mijn waarneming is dus slechts een zéér beperkte steekproef. Maar goed: in Singapore heb ik gewerkt en daar kennen ze Antwerpen zeer goed (uitgerekend wegens die diamant), maar Brussel of België? "Nooit van gehoord". Het kan best zijn dat Brussel wat in de schijnwerper komt door de Europese instellingen, maar die brengen vooral Barosso, Merkel en Sarkozy in beeld. Dat zal wel niet zoveel helpen denk ik.
__________________
Heer, laat het Prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande;
Maak dat uit d’oude bron nieuw leven nogmaals vloeit, schenk ons de taaie kracht om fier, vol vroom vertrouwen,
Met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen, tot statig als een eik voor U ons volk herbloeit.
Leo is offline  
Oud 14 februari 2008, 17:51   #176
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

straatrue kent chinezen en amerikanen waarschijnlijk enkel van TV
born2bewild is offline  
Oud 14 februari 2008, 17:53   #177
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Ik las iets heel anders. Namelijk dat alle standpunten die tijdens de crisis genomen/verkondigd werden door tactische overwegingen gedicteerd waren, dat iedereen bereid gevonden werd om zijn eigen programma in te slikken. Dat er onder elkaar wordt afgesproken om de kiezer verhaaltjes wijs te maken.

Ik heb dankzij DS bevestiging dat de BHV stemming één grote farce was, en dat parlementsleden aan wie ik mijn stem heb gegeven tot op de laatste miinuut op de bevelen van hogerhand wachten om te zien of het "ja" of "neen" zou worden.

Ik heb ook de opiniestukken van Rolf Falter en Peter De Graeve gelezen over onze democratie, onze instellingen en de soevereniteit van het volk.

DS heeft mijn aandacht gevestigd op de belangrijkste dingen die er zijn : de democratie, de werking van de instellingen, de vrijheden en rechten van de burger. Ik heb in mijn leven eigenlijk nog nooit zo'n belangrijke artikels gelezen.

Mogen wij het over de inhoud van die artikels hebben en de zoveelste discussie over Brussel en "hoe-slecht-die-Vlamingen-wel-niet-zijn" elders houden?
Juist. Deze reeks verdient feitelijk een brede verspreiding, nu hebben alleen de Standaard-lezers er wat aan, een beperkt lezerspubliek dus. Dus uitgeven als essai of iets dergelijks. Succes verzekerd.
robert t is offline  
Oud 14 februari 2008, 17:53   #178
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
De vraag is hoelang de echte touwtrekkers in de CD&V hun kopman zullen blijven steuren. Leterme heeft alleen zijn 800.000 voorkeursstemmen én de steun van een hele kleine minderheid binnen zijn eigen partij. Het is - mede dankzij de uitstekende reeks van De Standaard - al mogen blijken dat de zwaargewichten binnen de CD&V (Dehaene, Van Rompuy) Leterme & Vandeurzen niet veel steunen. En dat ze het kartel liever opgeblazen zien.
Die reeks in DS heeft uiteindelijk maar drie mogelijke bronnen:
-Leterme zélf
-Vandeurzen
-De Wever

Doel? Een "eerbare" aftocht van Leterme voorbereiden in geval van mislukking, zodat hij "elders inzetbaar" blijft. Zijn voorkeurstemmen behouden.
PS, ik denk niet dat YLT genezen zal zijn met Pasen.

Laatst gewijzigd door filosoof : 14 februari 2008 om 18:01.
filosoof is offline  
Oud 14 februari 2008, 17:59   #179
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Juist!
Een staatsman die naam waard zou Belgique moeten euthanaseren inplaats van zijn doodstrijd te verlengen.
Programma van Knuppel, VB en NVA...
NVA deed al wat het kon hiervoor, Knuppel ook
filosoof is offline  
Oud 14 februari 2008, 18:01   #180
Pol
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 23 februari 2003
Berichten: 966
Standaard Achter de schermen

De reeks bevestigt de op het eerste zicht ongelofelijke analyses, die hier eerder al werden gemaakt over de politieke gebruiken in dit land. We hebben een koning en een premier, die het elk op hun niveau niet nauw nemen met de democratische regels.

Koning Albert werd na de verkiezingen van 10 juni wel eens schamper als partijlid gezien van voorzitter Reynders en zijn adjunct Maingain. Dit kan nu door zijn verschillende tussenkomsten worden bevestigd. Het willen breken van het Vlaams Kartel, het meewerken met de liberale valstrikken en de weigering om zich neer te leggen bij de uitslag van een democratische verkiezingsuitslag zijn geen toonbeelden van neutraal leiderschap.

Verhofstadt heeft ook duidelijk zijn paarse gebruiken van leugens en strategische spelletjes niet verleerd. Dat hij als 'Numero Uno' met Reynders en co nu het afgestraft beleid van wanbeheer verder kunnen zetten, is niet alleen een kaakslag voor ons democratisch stelsel maar toont vooral de volledige verrotting van ons staatsbestel.

De 'onthullingen' in deze reeks illustreren ook het nespotisme na acht jaar paars, waarin Verhofstadt, Reynders en hun partners vooral zichzelf hebben bediend en zich met alle middelen blijven nestelen aan de macht. We kregen al enkele voorbeelden van ongeoorloofde pesterijen aan het adres van Leterme, die onbetwistbaar door de kiezer werd aangeduid om ons land te leiden. Het zijn zeker geen daden van landsbelang, maar Verhofstadt en co hebben daar altijd bovengestaan en voor hen stond steeds eigenbelang of eigen grillen vooraan. Ze liggen logisch in het verlengde van het negeren van grondwet of het BHV-arrest van het Grondwettelijk Hof. Het 'kraken' van Leterme en andere tegenstanders is steeds hun belangrijkste optie geweest. Verhofstadt werkte reeds vanaf 11 juni 2007 aan zijn geslaagd parcours om, ondanks de afstraffing door de kiezer, premier te blijven en zijn opponent Leterme te vernederen...
Pol is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be