Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 juli 2022, 11:19   #161
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik vraag mij af hoe het komt dat er nu zoveel criteria zijn.
Ik herinner mij niet een vragenlijst. Niemand vroeg of je homo was, of je regelmatig eens een ander neukt, of je groot genoeg was.
Gewoon bloed geven, nadien kreeg je een pistolet met chocomelk, en dan vooruit met de geit.
In de jaren '80 zag je een explosie van hiv-infecties onder hemofiliepatiënten. Zowat al die infecties waren terug te voeren op homoseksuele donoren in combinatie met de transfusies die hemofiliepatiënten ter behandeling moesten ondergaan.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2022, 11:27   #162
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
De redenen hebben niets met leugens te maken. Uiteindelijk is het zogezegd om besmet bloed te vermijden. En nu plots wordt die wachttijd ingekort van 12 naar 4 maanden. Schaf die wachttijd dan ineens af hé zoals in Spanje.
Uiteindelijk is het idee wachttijd gebaseerd op de eerlijkheid van de bloedgever.
Wie gaat er nu in godsnaam bloed geven en doodleuk verklaren dat hij homo is.
Voor een zeer leerrijk college: https://www.youtube.com/watch?v=HLgwAWFKi7s

Die omschakeling van 12 naar 4 maanden is trouwens al problematisch genoeg. Het Rode Kruis vraagt dan ook flankerende maatregelen: https://www.rodekruis.be/nieuws-kale...en-met-mannen/
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2022, 11:42   #163
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.194
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Een paar maand geleden kreeg ik na bloed controle ook te horen dat ik het prille begin van suiker had.
3 maand verder en dieet is na nieuwe controle de suiker weer normaal.

Ik ben er tijdelijk toch weer vanaf.
Ik was pre-diabetes op mijn dertig. X aantal bloedonderzoeken laten doen en suikertesten in het labo. Kwam altijd op hetzelfde neer, pre-diabetes.
Type 2 op mijn vijftig, ouderdomssuiker... :/
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2022, 12:03   #164
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.973
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
In de jaren '80 zag je een explosie van hiv-infecties onder hemofiliepatiënten. Zowat al die infecties waren terug te voeren op homoseksuele donoren in combinatie met de transfusies die hemofiliepatiënten ter behandeling moesten ondergaan.
Aangezien ik 60+ ben laat ik minstens jaarlijks mijn bloed controleren. Dat blijkt een goeie gewoonte te zijn. Het duurt maximum 48 uur vooraleer ik het resultaat krijg.
Is het nu zo moeilijk om het bloed dat wordt gedoneerd te controleren ?
Het is al een tijd geleden dat ik bloed heb gedoneerd. Ik heb eens zo'n vragenlijst gelezen, en toen was mijn goesting over, en dan had ik zoiets van "bemoei jullie met jullie eigen zakens". Ze hoeven niet te vragen of je al eens met iemand anders in bed ligt of waar ook. Voor alle duidelijkheid, ik ben hetero.
Het bloed kan op zeer korte tijd worden gecontroleerd, en dan moet niemand met vragenlijsten afkomen.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2022, 12:07   #165
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 22.177
Standaard

Geef homo’s homobloed en hetero’s heterobloed?
Het is echt not done en ik weiger bloedtransfusie sedert dit akkoord.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2022, 21:16   #166
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Aangezien ik 60+ ben laat ik minstens jaarlijks mijn bloed controleren. Dat blijkt een goeie gewoonte te zijn. Het duurt maximum 48 uur vooraleer ik het resultaat krijg.
Is het nu zo moeilijk om het bloed dat wordt gedoneerd te controleren ?
Het is al een tijd geleden dat ik bloed heb gedoneerd. Ik heb eens zo'n vragenlijst gelezen, en toen was mijn goesting over, en dan had ik zoiets van "bemoei jullie met jullie eigen zakens". Ze hoeven niet te vragen of je al eens met iemand anders in bed ligt of waar ook. Voor alle duidelijkheid, ik ben hetero.
Het bloed kan op zeer korte tijd worden gecontroleerd, en dan moet niemand met vragenlijsten afkomen.
Dat bloed wordt ook gecontroleerd (per geheel van 6 bloedstalen), maar zo'n controles zijn nooit waterdicht en een recente hiv-besmetting is niet meteen detecteerbaar (de zogenaamde vensterperiode).
En ja, als seksueel actieve homomannen zonder restricties wordt toegestaan bloed te doneren, zullen die vragenlijsten nog langer en nog explicieter worden om de toename van het risico te compenseren. Waarop mogelijk meer mensen afhaken dan er door het opheffen van de restricties bijkomen.
En ook voor alle duidelijkheid: ik ben zelf homoseksueel.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2022, 21:17   #167
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Geef homo’s homobloed en hetero’s heterobloed?
Nee, dank u feestelijk.

Maar met een variant kan ik wel akkoord gaan: geef het 'homobloed' aan mensen die vooraf schriftelijk verklaren geen bezwaar te hebben tegen een transfusie met dat bloed.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2022, 23:25   #168
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ge hebt niet eens de keuze van wie ge bloed krijgt...
Als ge bv halfdood op de operatietafel ligt ....
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)


Laatst gewijzigd door cookie monster : 28 juli 2022 om 23:25.
cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2022, 06:43   #169
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.973
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Dat bloed wordt ook gecontroleerd (per geheel van 6 bloedstalen), maar zo'n controles zijn nooit waterdicht en een recente hiv-besmetting is niet meteen detecteerbaar (de zogenaamde vensterperiode).
En ja, als seksueel actieve homomannen zonder restricties wordt toegestaan bloed te doneren, zullen die vragenlijsten nog langer en nog explicieter worden om de toename van het risico te compenseren. Waarop mogelijk meer mensen afhaken dan er door het opheffen van de restricties bijkomen.
En ook voor alle duidelijkheid: ik ben zelf homoseksueel.
Ik maak mij de volgende bedenking.
Als iemand zo'n vragenlijst voor z'n neus krijgt dan verklaart die wat die wilt, homoseksueel of niet. Want, zoals we weten zijn er sectoren of diensten waar een bloedgever al eens een extra dagje verlof mag optekenen, wat het bloed geven wat aantrekkelijk maakt. Dat was alleszins vroeger zo.
Dus, dat systeem met vragenlijst is niet waterdicht. Ik vermoed dat al het bloed op een zeker moment wordt gecontroleerd, of ik zou mij moeten vergissen, en als dat niet zo is dan zijn we verkeerd bezig.
Als ik mij niet vergis is er ooit een schandaal geweest met het toedienen van besmet bloed.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2022, 06:47   #170
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 22.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Nee, dank u feestelijk.

Maar met een variant kan ik wel akkoord gaan: geef het 'homobloed' aan mensen die vooraf schriftelijk verklaren geen bezwaar te hebben tegen een transfusie met dat bloed.
Ik moet het niet meer hebben en weiger bloed en organen, noch doneer ik zelf.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 29 juli 2022 om 06:47.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2022, 06:50   #171
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 22.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Als ge bv halfdood op de operatietafel ligt ....
Een mens moet tegenwoordig op zijn voorhoofd laten tatoeëren: ik weiger alle medische hulp.
In geval ze u eens half dood vinden en ongewild vaccineren of bloed van homoseksuelen geven, vol van aids en apenpokken en zaken die ze nog niet kunnen traceren omdat ze nog niet alles weten.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 29 juli 2022 om 06:52.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2022, 06:53   #172
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 72.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Aangezien ik 60+ ben laat ik minstens jaarlijks mijn bloed controleren. Dat blijkt een goeie gewoonte te zijn. Het duurt maximum 48 uur vooraleer ik het resultaat krijg.
Is het nu zo moeilijk om het bloed dat wordt gedoneerd te controleren ?
Het is al een tijd geleden dat ik bloed heb gedoneerd. Ik heb eens zo'n vragenlijst gelezen, en toen was mijn goesting over, en dan had ik zoiets van "bemoei jullie met jullie eigen zakens". Ze hoeven niet te vragen of je al eens met iemand anders in bed ligt of waar ook. Voor alle duidelijkheid, ik ben hetero.
Het bloed kan op zeer korte tijd worden gecontroleerd, en dan moet niemand met vragenlijsten afkomen.
Het ligt er aan op wat het bloed gecontroleerd moet worden.
Bij sommige besmettingen moeten er testen gedaan worden die ietske langer duren dan één dag, soms zelfs 2 weken (kweken of zoiets) vooraleer je zeker bent. Bij HIV kan dat zelfs maanden duren

Een hiv-test is niet meteen positief na een risicocontact, maar pas na 2 weken tot 3 maanden. Daarom is het bij een negatieve test belangrijk om de test na 3 maanden opnieuw te laten afnemen.
https://www.gezondheidenwetenschap.b...etting-met-hiv

Bloed, plasma of bloedplaatjes zijn echter maar beperkt houdbaar.


Rudy, het is dus zeer belangrijk dat die vragenlijst ingevuld wordt.
Er zijn steeds twee vragen die ik weiger in te vullen.

Bloed- Plasma- of plaatjesdonoren weten welke vragen ik bedoel.

PS: Ik geef om de 14 dagen, de laatste keer was afgelopen dinsdag.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein

Laatst gewijzigd door reservespeler : 29 juli 2022 om 06:59.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2022, 07:01   #173
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 72.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Geef homo’s homobloed en hetero’s heterobloed?
Het is echt not done en ik weiger bloedtransfusie sedert dit akkoord.
Het is uw goed recht om bloed te weigeren.
U moet wel weten dat er heel veel medicatie gemaakt wordt van bloedproducten.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2022, 07:02   #174
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 22.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Het is uw goed recht om bloed te weigeren.
U moet wel weten dat er heel veel medicatie gemaakt wordt van bloedproducten.
Yep. Daarom neem ik zelfs geen pijnstillers meer.
Ik vraag al heel lang alternatieve geneeskunde aan, maar dat werd beantwoord met vervolging en stigmatisatie. De kindermoordenaars van Baphomet denken dat ze mij iets bij te leren hebben...
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 29 juli 2022 om 07:04.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2022, 07:02   #175
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 72.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik maak mij de volgende bedenking.
Als iemand zo'n vragenlijst voor z'n neus krijgt dan verklaart die wat die wilt, homoseksueel of niet. Want, zoals we weten zijn er sectoren of diensten waar een bloedgever al eens een extra dagje verlof mag optekenen, wat het bloed geven wat aantrekkelijk maakt. Dat was alleszins vroeger zo.
Dus, dat systeem met vragenlijst is niet waterdicht. Ik vermoed dat al het bloed op een zeker moment wordt gecontroleerd, of ik zou mij moeten vergissen, en als dat niet zo is dan zijn we verkeerd bezig.
Als ik mij niet vergis is er ooit een schandaal geweest met het toedienen van besmet bloed.
Bestaat dat extra verlof nog?
Ik dacht dat dit al lang, heel lang afgeschaft werd.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2022, 07:08   #176
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Aangezien ik 60+ ben laat ik minstens jaarlijks mijn bloed controleren. Dat blijkt een goeie gewoonte te zijn. Het duurt maximum 48 uur vooraleer ik het resultaat krijg.
Is het nu zo moeilijk om het bloed dat wordt gedoneerd te controleren ?
Het is al een tijd geleden dat ik bloed heb gedoneerd. Ik heb eens zo'n vragenlijst gelezen, en toen was mijn goesting over, en dan had ik zoiets van "bemoei jullie met jullie eigen zakens". Ze hoeven niet te vragen of je al eens met iemand anders in bed ligt of waar ook. Voor alle duidelijkheid, ik ben hetero.
Het bloed kan op zeer korte tijd worden gecontroleerd, en dan moet niemand met vragenlijsten afkomen.
ge zit met een lange incubatietijd, daarom is dat zo lastig om u te testen voor HIV.

Stel ge hebt nu met een grietje in bed gelegen dat ge eigenlijk nauwelijks kent en die daarvoor losse relaties heeft gehad met een paar bisexuelen die wel eens wat activiteit hebben gehad in een darkroom dan zijt ge pas in september / oktober zeker dat ge geen aids aan uwe flikker hebt, als ge u dan laat testen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2022, 09:45   #177
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.973
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
ge zit met een lange incubatietijd, daarom is dat zo lastig om u te testen voor HIV.

Stel ge hebt nu met een grietje in bed gelegen dat ge eigenlijk nauwelijks kent en die daarvoor losse relaties heeft gehad met een paar bisexuelen die wel eens wat activiteit hebben gehad in een darkroom dan zijt ge pas in september / oktober zeker dat ge geen aids aan uwe flikker hebt, als ge u dan laat testen.
Die lange incubatietijd.
Dat er mij dan eens iemand uitlegt wat er met het bloed van een homoseksuele donor gebeurt.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2022, 09:53   #178
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Die lange incubatietijd.
Dat er mij dan eens iemand uitlegt wat er met het bloed van een homoseksuele donor gebeurt.
Ah dat beestje zit erin, maar is nog niet zichtbaar, ... snapt ge , ge zijt besmet, we kunnen het nog niet zien, en dus is dat bloed wel besmet maar je kan het gewoon nog niet detecteren. Er is niet voldoende virus aanwezig zeg maar.

Maar dat geld ook voor hetro's he, vandaar dat ze polsen naar uw "activiteitsgraad"

Als gij elk weekend met andere wijven ligt te vogelen in ne parenclub met grieten die er ook vrolijk op los leven... Ja dan is uw risico om aids aan uwe flikker te krijgen groter dan nonkel pater die elk weekend zijn zelfde misdienaar verkracht.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2022, 10:25   #179
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.973
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ah dat beestje zit erin, maar is nog niet zichtbaar, ... snapt ge , ge zijt besmet, we kunnen het nog niet zien, en dus is dat bloed wel besmet maar je kan het gewoon nog niet detecteren. Er is niet voldoende virus aanwezig zeg maar.

Maar dat geld ook voor hetro's he, vandaar dat ze polsen naar uw "activiteitsgraad"

Als gij elk weekend met andere wijven ligt te vogelen in ne parenclub met grieten die er ook vrolijk op los leven... Ja dan is uw risico om aids aan uwe flikker te krijgen groter dan nonkel pater die elk weekend zijn zelfde misdienaar verkracht.
Dat begrijp ik.
Stel u echter in de plaats van iemand die regelmatig een scheve schaats rijdt en zich als kandidaat donor aanmeldt. We gaan toch niet zo naïef zijn te geloven dat die dat doodleuk gaat verklaren.
Stel, utopisch, dat hij (of zij) eerlijk is en geen bloed (of plasma, of plaatjes) mag geven, en thuiskomt, en de partner vraagt hoe het was. Oeps, geen spoor van een prik.
Kijk, met alle chinezen maar niet met den dezen. Dat systeem met vragenlijst is zo lek als een zeef.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2022, 10:47   #180
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dat begrijp ik.
Stel u echter in de plaats van iemand die regelmatig een scheve schaats rijdt en zich als kandidaat donor aanmeldt. We gaan toch niet zo naïef zijn te geloven dat die dat doodleuk gaat verklaren.
Stel, utopisch, dat hij (of zij) eerlijk is en geen bloed (of plasma, of plaatjes) mag geven, en thuiskomt, en de partner vraagt hoe het was. Oeps, geen spoor van een prik.
Kijk, met alle chinezen maar niet met den dezen. Dat systeem met vragenlijst is zo lek als een zeef.
Dat is iets anders...

Langs de andere kant, als je "zo goed" bent om vrijwillig uw bloed te gaan geven, dan heb je toch zekere normen en waarden ?

Maar je hebt gelijk uiteindelijk vul je op dat papierke in wat je maar wil.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be