Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

 
 
Discussietools
Oud 16 mei 2006, 07:42   #161
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
Ik heb ook kennis via via van de structuren van de partij... [SIZE=1]sommige mensen zijn nu éénmaal ook politiek actief buiten de fora.... [/SIZE][SIZE=2]Mijn 'vooroordeel' is dus gestoeld op idd 'hear/say' maar wel vrij betrouwbare bronnen. Een congres is trouwens geen werkgroep...[/SIZE]
Hahaha! U weet blijkbaar niet dat de congressen vooraf worden gegaan door werkgroepbesprekingen. Dit is voor de actieve leden. Hierbij worden de teksten van het congres - die ons weken op voorhand worden opgestuurd - besproken en desnoods geamendeerd. Uiteindelijk worden de teksten gestemd. Uw "viaviavia" is dus niet zo betrouwbaar.

In de namiddag is er dan meestal het congres waarop de teksten worden voorgelegd die in de voormiddag werden besproken en desnoods aangepast (of desnoods een totaal nieuwe tekst van gemaakt, zoals al meer dan eens is gebeurd).
Jan van den Berghe is offline  
Oud 16 mei 2006, 07:42   #162
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
Oppositie voeren is nu éénmaal tien maal makkelijker dan regeren hé....
Helemaal niet
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline  
Oud 16 mei 2006, 07:44   #163
cookie@vws
Minister-President
 
cookie@vws's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2005
Locatie: Antwerpen City
Berichten: 4.672
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Helemaal niet
Kom, kom, ....
__________________
cookie@vws is offline  
Oud 16 mei 2006, 07:45   #164
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
Kom, kom, ....
Jij denkt misschien dat oppositieleden enkel "nee" en "wat is dat slecht" moeten roepen, daar ben je dan fout in. Dat je ook slechte oppositie kan voeren, wordt wel duidelijk bij het aanschouwen van de CD&V.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline  
Oud 16 mei 2006, 07:46   #165
cookie@vws
Minister-President
 
cookie@vws's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2005
Locatie: Antwerpen City
Berichten: 4.672
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hahaha! U weet blijkbaar niet dat de congressen vooraf worden gegaan door werkgroepbesprekingen. Dit is voor de actieve leden. Hierbij worden de teksten van het congres - die ons weken op voorhand worden opgestuurd - besproken en desnoods geamendeerd. Uiteindelijk worden de teksten gestemd. Uw "viaviavia" is dus niet zo betrouwbaar.

In de namiddag is er dan meestal het congres waarop de teksten worden voorgelegd die in de voormiddag werden besproken en desnoods aangepast (of desnoods een totaal nieuwe tekst van gemaakt, zoals al meer dan eens is gebeurd).
Daarvan was ik ook op de hoogte, maar u ontwijkt de vraag op slinkse De Croo wijze..... Worden mensen niet weerhouden op een congres omdat zij een 'afwijkend' stemgedrag vertonen?
__________________
cookie@vws is offline  
Oud 16 mei 2006, 07:47   #166
cookie@vws
Minister-President
 
cookie@vws's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2005
Locatie: Antwerpen City
Berichten: 4.672
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Jij denkt misschien dat oppositieleden enkel "nee" en "wat is dat slecht" moeten roepen, daar ben je dan fout in. Dat je ook slechte oppositie kan voeren, wordt wel duidelijk bij het aanschouwen van de CD&V.
Die richtten zich dan ook toekomstgericht en voeren idd een tamme oppositie.
__________________
cookie@vws is offline  
Oud 16 mei 2006, 08:10   #167
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ja, ik vraag steeds beweringen te gronden. Indien men dat niet kan, toont het duidelijk aan dat men verkeerd bezig is. Ook hier is dat duidelijk. Beweringen als zou het puntenplan racistisch zou zijn, kan blijkbaar hier niemand concreet aantonen.
Zou intelectuele eerlijkheid niet gebieden dat je dat ook zou doen bij uitspraken van uiw geestesgenoten ? Of zij over cijfermateriaal, teksten, ... beschikken om hun beweringen te staven.

Ofwel speelt u uw spelletje eerlijk en voor iedereen, ofwel verlaag je je tot demagogie en tot intimidatie van de tegenstander.
Je mag kiezen welke rol je hier verder speelt.

Vraag je vooral niet af waarom mensen die nog vrij kunnen denken een zo lage dunk hebben van VB-ers en hun technieken.
spherelike is offline  
Oud 16 mei 2006, 08:15   #168
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bob. Bekijk bericht
--------


Armando,

vrees niet man , wat je hier op dit forum leest zijn linkse koorknapen op de loonrol of stok-in-het-hoederhok-gooien-posters.
Quantité négligable dus.

Wat belangrijker is , is dat wij in onze omgeving (familie, vrienden, werk) de andere kant van het linkse ongelijk vertellen zodat deze mensen hun electorale beslissing op basis van waarheidsgetrouwe feiten kunnen nemen , en niet op basis van halve en hele media-leugens.
Uw bijdrage is daar al een hele goede start toe.

At your service
Ik ben al zover dat ik iedereen in mijn familie zelf zijn mening laat vormen, en de waarheid (of zijn waarheid) laat ontdekken.
Het zal wel een oud vlaamse waarde zijn zeker om zijn familie te indoctrineren en te beinvloeden.
spherelike is offline  
Oud 16 mei 2006, 08:17   #169
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Indien woorden al niets meer betekenen voor jullie, is het erg gesteld met jullie kennis. Er is weldegelijk een verschil tussen ras en nationaliteit. Bepaalde rechten voorbehouden aan het al dan niet hebben van de nationaliteit is geen vorm van racisme. Anders is de staat in België bijvoorbeeld racistisch als ze - nog steeds - bepaalde staatsfuncties voorbehoudt aan mensen met de Belgische nationaliteit. Iedere staat kan de toegang tot die nationaliteit beperken en omschrijven, en daaruitvloeiend ook bepalen welke rechten en plichten die nationaliteit inhouden.

Wie bijvoorbeeld IJslander wil worden, moet niet alleen een taaltest afleggen (en SLAGEN), maar moet tegelijkertijd een IJslandse voor- en achternaam aannemen. Ook moet men afstand doen van z'n vroegere nationaliteit. Enzovoort. Is IJsland nu een racistisch land? Natuurlijk niet: er is een wezenlijk verschil tussen racisme en nationaliteitgebonden materies.
Op de letter heb je gelijk.

Wat doe je dan met de bewering dat het plan discrimineert in het recht op vereniging en xenefoob is ?
spherelike is offline  
Oud 16 mei 2006, 08:23   #170
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garben Bekijk bericht
VB is niet rascistisch, de wereld is plat, en jij bent naïef, end of story.
De diepgang van jouw argumentatie is opmerkelijk. Ik denk dat je er nog veel mensen mee gaat overtuigen.
__________________
baarle is offline  
Oud 16 mei 2006, 08:27   #171
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Franstaligen zullen misschien liever naar de Franse kust dan naar de Vlaamse kust tijdens de zomer gaan.............
Ze gaan al jaren naar Braydunes en verder. En worden met plezier vervangen door toeristen uit Duitsland, Engeland en Nederland. En de laatste jaren ook door kansarme Franstalige Brusselaars die er zich vestigen (omwille van de betere OCMW-voorzieningen?).
__________________

Laatst gewijzigd door baarle : 16 mei 2006 om 08:28.
baarle is offline  
Oud 16 mei 2006, 08:41   #172
DeoSolis
Schepen
 
DeoSolis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Locatie: vlaanderen
Berichten: 443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Zou intelectuele eerlijkheid niet gebieden dat je dat ook zou doen bij uitspraken van uiw geestesgenoten ? Of zij over cijfermateriaal, teksten, ... beschikken om hun beweringen te staven.

Ofwel speelt u uw spelletje eerlijk en voor iedereen, ofwel verlaag je je tot demagogie en tot intimidatie van de tegenstander.
Je mag kiezen welke rol je hier verder speelt.

Vraag je vooral niet af waarom mensen die nog vrij kunnen denken een zo lage dunk hebben van VB-ers en hun technieken.
En wie zijn die mensen die nog vrij kunnen denken?
Zij die van zichzelf denken dat ze beter, of slimmer, zijn dan de anderen.
Zij die zich laten meeslepen door de publicitair best ondersteunde strekking.
Wat er is gebeurt is niet goed te praten. Absoluut niet.
Maar als we dergelijke daden in de toekomst willen vermijden is dit zeker niet door de situatie te misbruiken om zichzelf als beter voor te doen dan anderen.
Het is volgens mij even walgelijk wat de media, en de traditionele politieke partijen er nu mee doen.

En weet je wat het ergste is. De manier waarop het gebracht is, zo goedkoop zo voorspelbaar. Ik had die zogenaamde intellectuelen toch tot een beetje meer vindingrijkheid in staat geacht.
Hij rookte op school......amaai.Hij is skinhead. HIJ is Gothic. Hij speelde geweldadige videogames,hij speelde "GTA, en had een tepel gezien..Hij had familie bij het VB............

Mensen,mensen wat een professionaliteit.
Pas op ik ben geen vlaams belanger,maar is dit de manier.Stemmetjes verzamelen, of publiciteit halen uit moord van een baby en een kindermeisje.
DeoSolis is offline  
Oud 16 mei 2006, 08:52   #173
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeoSolis Bekijk bericht
En wie zijn die mensen die nog vrij kunnen denken?
Zij die van zichzelf denken dat ze beter, of slimmer, zijn dan de anderen.
Zij die zich laten meeslepen door de publicitair best ondersteunde strekking.
Wat er is gebeurt is niet goed te praten. Absoluut niet.
Maar als we dergelijke daden in de toekomst willen vermijden is dit zeker niet door de situatie te misbruiken om zichzelf als beter voor te doen dan anderen.
Het is volgens mij even walgelijk wat de media, en de traditionele politieke partijen er nu mee doen.

En weet je wat het ergste is. De manier waarop het gebracht is, zo goedkoop zo voorspelbaar. Ik had die zogenaamde intellectuelen toch tot een beetje meer vindingrijkheid in staat geacht.
Hij rookte op school......amaai.Hij is skinhead. HIJ is Gothic. Hij speelde geweldadige videogames,hij speelde "GTA, en had een tepel gezien..Hij had familie bij het VB............

Mensen,mensen wat een professionaliteit.
Pas op ik ben geen vlaams belanger,maar is dit de manier.Stemmetjes verzamelen, of publiciteit halen uit moord van een baby en een kindermeisje.
Waarom u uw mening uitgerekend aan deze post van mij koppelt is mij een compleet raadsel, ik zie echt geen verband met mijn tekst.
spherelike is offline  
Oud 16 mei 2006, 08:56   #174
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.981
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schavuit Bekijk bericht
De ijzerwake is dan weer geen neo-nazi bijeenkomst....
Schavuit est un petit comique...........
Everytime is offline  
Oud 16 mei 2006, 08:58   #175
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.981
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Ik heb niet gezegd dat u een neo-nazi bent, maar er zijn wel neo-nazi's aanwezig. 8)
Inderdaad. Te beginnen met het VB zelf.
Everytime is offline  
Oud 16 mei 2006, 08:59   #176
MisterXYZ
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 10 mei 2005
Berichten: 2.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik ben ook tegen het vreemdelingenstemrecht, en iedere burger is daar logischerwijs tegen. Zij hebben stemrecht, wij opkomstplicht, wat bewijst dat de democratische gelijkheid helemaal niet gerespecteerd wordt.

Ofwel krijgen zij opkomstplicht, maar dat kan je niet maken, of wel schaf je die van ons af. Consequent zijn, heet zoiets.

Enfin, dat terzijde.

Weer een politiek foutje erbij, goed bestuur noemen de paarsen dit!!
MisterXYZ is offline  
Oud 16 mei 2006, 09:02   #177
slegie
Staatssecretaris
 
slegie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2004
Berichten: 2.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garben Bekijk bericht
Haha.

VB is niet rascistisch, de wereld is plat, en jij bent naïef, end of story.
En de PS en sp.a zijn heilige partijen hé hahahaha, het zijn verdomme de grootste criminelen en leugenaars die er zijn.

in plaats van te zagen over hoe ze het vlaams belang zouden kunnen aanpakken zouden ze beter de echte criminaliteit eens aanpakken en harder straffen.
criminelen jongeren worden vrijgelaten omdat er geen plaats meer voor is.
moordenaars en verkrachters worden belachelijk laag gestraft en komen na een paar jaar al terug vrij en ga zo maar door. ik vraag me af wie het echte gevaar voor de samenleving is, een partij is op komt voor haar eigen volk en daarmee bepaalde twistpunten in haar programma heeft staan op de partijen die nu aan de macht zijn die de criminaliteit welig laten tieren en straffeloos maken????
slegie is offline  
Oud 16 mei 2006, 09:02   #178
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Voor de kampioen van de cijfers en de correcte beweringen dhr JVDB

Waar zijn de cijfers en de onderbouwing van uw partij voor de bewering dat een overheidsorgaan beter en goedkoper zou zijn dan de uitkeringen via de vakbonden en mutualiteiten te doen.

Waar zijn de cijfers die aantonend dat het de allochtonen en illegalen zijn die de sociale zekerheid onderuit zullen halen, en niet bvb de frauderende en zwartwerkende eigen volker ?

Waar is de tekst of de interpretatie van de wet, die de bewering staaft dat kerkasiel strafbaar zou zijn

Op wat baseert uw partij zich om rondhangende jongeren te vereenzelvigen met "kutmarokkaantjes"

Laatst gewijzigd door spherelike : 16 mei 2006 om 09:04.
spherelike is offline  
Oud 16 mei 2006, 09:09   #179
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MisterXYZ Bekijk bericht
Weer een politiek foutje erbij, goed bestuur noemen de paarsen dit!!
Is het dan niet consekwent om alle buitenlanders gelijk te behandelen ?

Die regeling bestond al voor europese burgers, en daar was niets aan te doen, wegens europese regelgeving.

Waar heb je het bovendien over ? De heer JVDB heeft hier naar aanleiding van het 70-punten plan , nog maar net gezegd dat het "normaal" is om mensen anders te behandelen naargelang hun nationaliteit.
spherelike is offline  
Oud 16 mei 2006, 09:35   #180
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Is het dan niet consekwent om alle buitenlanders gelijk te behandelen ?

Die regeling bestond al voor europese burgers, en daar was niets aan te doen, wegens europese regelgeving.
EU-burgers zijn geen "buitenlanders" zoals pakweg Chinezen of burgers van de Fiji-eilanden. Ze zijn namelijk burger van hetzelfde superland-in-spe als wij, kiezen voor hetzelfde parlement, zijn aan dezelfde EU-richtlijnen onderworpen etc.

Het is dan ook logisch dat ze in elk van de deelstaten van de Unie als een EU-burger behandeld worden. Tenzij je een 19de eeuwse staatsnationalist bent die vindt dat enkel burgerschap van de nationale staten telt.
__________________
baarle is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be