Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 februari 2024, 12:15   #161
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.866
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Als ik het goed begrijp gaat het Amerikaanse Parlement nu eerst een tijdje in verlof....De door de senaat goedgekeurde "bill" wordt dus voor de rest van de maand zelfs niet bekeken....laat staan geamendeerd(wat ongetwijfeld zou gebeuren)

In Kiev heeft men 2024 ongetwijfeld al als een verloren jaar afgestreept ,het zal zijn van "houdt u vast aan de takken van de bomen" zonder de Amerikaanse hulp...

Maar ook in Jeruzalem en Taipei zal de verbijstering groot zijn....

We zien dus iets redelijk unieks....De Amerikaanse vertegenwoordigende en executieve organen,inclusief de President zelf,worden gecommandeerd door iemand die nergens verkozen is,en zelfs nog dit jaar tot gevangenisstraf dreigt veroordeeld te worden en onderwijl ook nog even aan de Presidentsverkiezingen gaat deelnemen......


Zelfs de Belgische politiek is een toonbeeld van efficiency vergeleken daarbij....

Maar helaas ook de Russische......
Het Rusland van Putin is inderdaad zéér efficiënt in het fysiek elimineren van oppositie.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2024, 12:44   #162
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 15.278
Standaard

Voorlopig is het Trump tegen Biden maar ik vermoed dat dat zal veranderen voor de verkiezingen.

Om Trump te elimineren zonder een volksopstand te veroorzaken zal de VS deep state Biden opofferen. Zo krijgen beide partijen zogezegd iets. Of het Biden koninginneoffer de gemoederen zal kunnen kalmeren wanneer men verhindert dat een populaire Trump aan de verkiezingen kan deelnemen is nog maar de vraag. Als laatste redmiddel is er nog fraude voor het bananenimperium. Maar ideaal zou zijn twee deep state kandidaten die het tegen elkaar opnemen. Kandidaten die niet van plan zijn buitenlandse oorlogen te stoppen. Het levensbloed van dit imperium.

Om de republiek te redden zal het imperium dienen te verdwijnen.

Laatst gewijzigd door Bach : 20 februari 2024 om 12:48.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2024, 13:07   #163
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Om Trump te elimineren zonder een volksopstand te veroorzaken zal de VS deep state Biden opofferen.
Dit is een heel sterke voorspelling he: de twee ouwe zakken gaan neergelegd worden door deep state.

Maar eerst moet de ploeg terug uit Siberie waar ze net Navalny hebben omgelegd.

Het zou dan eens iets nuttigs zijn dat deep state doet, maar ik denk dat het deep fake zal worden. Zoals al de rest van uw sprookjeswereld.

Laatst gewijzigd door patrickve : 20 februari 2024 om 13:08.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2024, 09:22   #164
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.672
Standaard

Gezien de Voorzitter van het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden,en een groot aantal republikeinen geen enkele noodzaak zien voor het snel goedkeuren van hulppakketten aan bondgenoten van de VS gaan er ingrepen moeten gebeuren.....

Het Amerikaanse Parlement maakt nu integraal deel uit van de kiescampagne....dat hebben de MAGA Republikeinen zo gewild,dat hebben ze gekregen,niks meer aan te doen....

De Democraten gaan nu blijkbaar een wettelijke construktie toepassen waarbij dergelijke pakketten alsnog ter goedkeuring kunnen voorgelegd worden zonder gans de show van comitéés en de voorzitter te moeten passeren...Daarvoor moet de Voorzitter eerst tijdelijk "in de onmogelijkheid te besturen" gesteld worden.....Dat kan nadat een eenvoudige meerderheid gevonden wordt in het parlement....In de praktijk zouden 5 Republikeinen moeten helpen ,en die zijn er blijkbaar wel....


Even afwachten.....
__________________
Waarschuwing: geen betrouwbare informatiebron!

Laatst gewijzigd door kelt : 3 maart 2024 om 09:25.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2024, 18:04   #165
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.672
Standaard

Mevr. Haley heeft het formeel opgegeven...Mr Trump is nu de enige overblijvende kandidaat voor de *kuch* Republikeinse partij....

Gezien de Democraten enkel een opgewarmd lijk als kandidaat te velde zullen sturen weten we dus al wie in november 24 de Amerikaanse Presidentsverkiezingen gaat winnen,want het lijkt me sterk dat den Donald geen voldoende "kiesmannen" zou kunnen verzamelen...


__________________
Waarschuwing: geen betrouwbare informatiebron!

Laatst gewijzigd door kelt : 6 maart 2024 om 18:04.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2024, 18:19   #166
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 7.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Gezien de Democraten enkel een opgewarmd lijk als kandidaat te velde zullen sturen
Voorspelling: in augustus - op hun conventie - gaan de Democraten Biden bedanken voor de moeite en een andere presidentskandidaat aanstellen: Gavin Newsom.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het kan ook in scène gezet zijn hé.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2024, 19:38   #167
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 72.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Mevr. Haley heeft het formeel opgegeven...Mr Trump is nu de enige overblijvende kandidaat voor de *kuch* Republikeinse partij....

Gezien de Democraten enkel een opgewarmd lijk als kandidaat te velde zullen sturen weten we dus al wie in november 24 de Amerikaanse Presidentsverkiezingen gaat winnen,want het lijkt me sterk dat den Donald geen voldoende "kiesmannen" zou kunnen verzamelen...


Het lijk van de Republikeinen is daarentegen al in ontbinding aan de oranje kleur te zien.
__________________
Maar telkens als Rousseau op haast Steve Stevaert-achtige manier zijn punt maakte – ‘Iemand die geen geld heeft om zijn energiefactuur te betalen heeft zeker geen geld om zonnepanelen te kopen’ – begon diezelfde De Wever opzichtig goedkeurend te knikken. Die twee hebben elkaar gevonden.
https://www.knack.be/nieuws/belgie/p...t-oog-op-2024/
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2024, 21:03   #168
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 46.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Mevr. Haley heeft het formeel opgegeven..
|
Amper een week geleden stond ze haar aanhangers nog te beliegen toen ze zei dat ze nooit zou opgeven.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2024, 22:10   #169
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.672
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het lijk van de Republikeinen is daarentegen al in ontbinding aan de oranje kleur te zien.
Stel je eens voor zeg,dat net voor de verkiezingen blijkt dat wegens "plotsklapse natuurlijke oorzaken" de kandidaten op de biljetten niet meer beschikbaar zijn.....
__________________
Waarschuwing: geen betrouwbare informatiebron!
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2024, 22:38   #170
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 72.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Stel je eens voor zeg,dat net voor de verkiezingen blijkt dat wegens "plotsklapse natuurlijke oorzaken" de kandidaten op de biljetten niet meer beschikbaar zijn.....
De ouderdom van Biden is minder problematisch dan die van Trump. Biden gaat zich omringen met bekwame mensen en gaat geen domme dingen doen.

Trump daarentegen is een loose cannon, de vorige keer had de GOP nog wat controle over hem en zijn medewerkers. Deze keer gaat het full monty waanzin zijn.
__________________
Maar telkens als Rousseau op haast Steve Stevaert-achtige manier zijn punt maakte – ‘Iemand die geen geld heeft om zijn energiefactuur te betalen heeft zeker geen geld om zonnepanelen te kopen’ – begon diezelfde De Wever opzichtig goedkeurend te knikken. Die twee hebben elkaar gevonden.
https://www.knack.be/nieuws/belgie/p...t-oog-op-2024/
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2024, 18:34   #171
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.672
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De ouderdom van Biden is minder problematisch dan die van Trump. Biden gaat zich omringen met bekwame mensen en gaat geen domme dingen doen.

Trump daarentegen is een loose cannon, de vorige keer had de GOP nog wat controle over hem en zijn medewerkers. Deze keer gaat het full monty waanzin zijn.
Inderdaad,het "team" rond Biden bleek excellent...Maar dat "team" wordt nergens verkozen,het wordt BENOEMD.....

Maar zoals een medeforummer hier enkele postings geleden al suggereerde,misschien vinden de democraten deze zomer nog een manier om Mr Biden,al dan niet gracieus,te dumpen.....

Het is sneu aan een race te willen deelnemen als je vooraf al weet dat uw paard niet (meer) kan koersen tegen een steenezel.
__________________
Waarschuwing: geen betrouwbare informatiebron!

Laatst gewijzigd door kelt : 7 maart 2024 om 18:34.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2024, 09:50   #172
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.883
Standaard

Goede SOTU. De GOP stond erbij, keek er naar, en lachte groen…
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2024, 09:56   #173
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 54.413
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Goede SOTU. De GOP stond erbij, keek er naar, en lachte groen…
Opvallend "fris" ogend. Doping ???
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2024, 11:57   #174
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Opvallend "fris" ogend. Doping ???
Een van zijn dubbelgangers
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2024, 13:39   #175
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 54.413
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Een van zijn dubbelgangers
als dat zou kloppen, dan gelijkt hij er toch heel goed op
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2024, 15:21   #176
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Voorspelling: in augustus - op hun conventie - gaan de Democraten Biden bedanken voor de moeite en een andere presidentskandidaat aanstellen: Gavin Newsom.

Is mogelijk. Ook mevrouw Obama zou ik niet uitsluiten (en die zou denk ik veel kans maken te winnen) en zelfs HC zie ik het nog een keer proberen.

Met Biden de verkiezingen ingaan lijkt me een uiterst doome zet. Eerlijk gezegd kan ik me niet inbeelden dat Biden op een min of meer eerlijke manier kan winnen want hij kan enkel rekenen op stemmen van de die-hard Anti-Trumpers.
__________________
Roman soldiers were paid a silver denarius per day. About the size of a silver dime. Job description: brutal hand to hand combat against barbarian hordes.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2024, 22:07   #177
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 74.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Goede SOTU. De GOP stond erbij, keek er naar, en lachte groen…
Sterk moment, en de speaker zit ernaar te luisteren met een blik die boekdelen spreekt...

https://www.msnbc.com/opinion/msnbc-...cks-rcna142367
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 8 maart 2024 om 22:08.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2024, 22:52   #178
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 46.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Opvallend "fris" ogend. Doping ???
Dat viel mij ook toen ik hem bezig zag.

Ik denk dat ze die zoveel pillen hebben gegeven dat hij nu al niet meer wat hij daar vertelde.

Laatst gewijzigd door daiwa : 8 maart 2024 om 22:52.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2024, 03:09   #179
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.430
Standaard

Ik vind het al gek dat Donald Foemp meedoet met de verkiezingen. Ik dacht dat die crimineel in den bak zat. Nuja, die andere is een fossiel dus da's al niet veel beter, maar da's tenminste geen dictatoriale psychopathische loser gelijk den Donald
__________________
Etymologie van het woord Omvolking
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2024, 15:04   #180
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Ik vind het al gek dat Donald Foemp meedoet met de verkiezingen. Ik dacht dat die crimineel in den bak zat. Nuja, die andere is een fossiel dus da's al niet veel beter, maar da's tenminste geen dictatoriale psychopathische loser gelijk den Donald
Degenen die 'die andere' controleren zijn anders wel psychopathische losers. En 'die andere' is met zijn babysitter getrouwd en heeft een aan crack verslaafde zoon. Zelfs als er van al de rest (corruptie usw) niks aan de hand is, is hij per definitie uiterst makkelijk chanteerbaar.

Natuurlijk zat den Donald zijn kabinet ook vol van psychopathische creaturen.

Gedwongen te kiezen tussen de twee zou ik voor Trump kiezen om volgende redenen.

1. Het maakt het zo goed als zeker dat Europa minder slaafs de VS gaat volgen. Voor Europa een goede zaak.
2. Trump is een blaaskaak maar al bij al was zijn beleid niet erger (of veel beter) dan dat van andere VS presidenten. Bidens beleid daarentegen schat ik wel als veel erger dan gemiddeld in.


I.e. ik zie geen 'redder' voor de VS in 1 van beide. Maar de kans op WW3 is iets kleiner bij Trump en vooral de kans dat Europa zich minder als vazalstaat gaat gedragen en meer naar het eigen belang gaat kijken veel groter.

Voor Europa is het dus duidelijk best dat Trump wint.
__________________
Roman soldiers were paid a silver denarius per day. About the size of a silver dime. Job description: brutal hand to hand combat against barbarian hordes.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be