Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 juli 2010, 17:02   #161
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Common Sense Bekijk bericht
Op een etalage niet, nee. Maar het is wel begrijpelijk dat men eerder het Engels probeert te gebruiken in Europa, dan het Arabisch of Fins.
Ik denk dat die winkelier wel de afweging zal maken welke taal meest gesproken wordt door zijn klanten.
Of die taal nu linguïstiek nauwer verbonden is met het Nederlands, of die taal nu een Europese taal is, en hoe verspreid die taal is in Europa, zal hem wordt wezen. En ik kan hem geen ongelijk geven, want het zijn drie irrelevante criteria.

Je bent nu hardnekkig aan het zoeken naar verschillen tussen Engels en Arabisch, maar je hebt nooit aangetoond wat de relevantie is van die verschillen.
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2010, 17:02   #162
Glenneke
Provinciaal Statenlid
 
Glenneke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2010
Berichten: 716
Standaard

Citaat:
Toch wel. Sommige mensen willen eerst zien, dan geloven.





En... de top van de ijsberg:



Dit zijn pas overtredingen van de taalwet.




Dat was om een statement te maken niet uit commerciële doeleinden

Laatst gewijzigd door Glenneke : 27 juli 2010 om 17:03.
Glenneke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2010, 17:03   #163
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

*foutje*
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 27 juli 2010 om 17:03.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2010, 17:14   #164
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

in de ikea staat het vol zweeds.
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2010, 17:14   #165
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
*foutje*
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2010, 17:17   #166
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
in de ikea staat het vol zweeds.
Voila, zie. Binnen honderd jaar lopen ze hier weer allemaal rond zoals in de tijd van de Vikingen.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2010, 17:17   #167
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2010, 17:27   #168
yassine
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Berichten: 93
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Glenneke Bekijk bericht
Dat was om een statement te maken niet uit commerciële doeleinden
Et alors?
yassine is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2010, 17:42   #169
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
We zouden alle vreemde talen een evenredige behandeling moeten geven, daar heb je idealistisch een punt. Echter is dat zeer moeilijk beheersbaar met een Engelse taal die overal de toon zet. Welaan, politiek overwint slechts door hart en vurigheid, ik wil niet dat het het arabisch is dat in toekomende tijden overal de toon gaat zetten daarom vind ik een aanklacht gegrond jegens arabische opschriften in mijn straatbeeld.

Trouwens, U stoort het misschien niet. Nog niet. Maar wie zegt dat je over enkele decennia nog evenzo denkt als het straatbeeld nog meer transformaties heeft moeten ondergaan en het Nederlands een heel stuk meer aan de lijve de verdringing heeft mogen ondervinden?

We zijn trouwens, met dit als symptoom, steeds meer en meer bezig met het faciliteren van een Islamitische zuil naast onze traditionele zuilen. Los van het feit dat ik helemaal geen zuilen meer wil, sta ik nog minder springen om een Islamitische zuil. Daarom moeten we een stapje voor zijn en preventief de aanklacht jegens het arabisch in ons midden levendig houden.
Als het Nederlands uit het straatbeeld dreigt te verdwijnen, is dat onze eigen schuld, niet die van de Arabisch-sprekende bevolking in Vlaanderen. Het Arabisch verdringt het Nederlands pakken minder dan dat het Engels dat wel doet op allerlei vlakken.

Wat die neo-verzuiling betreft: als jij dat niet wil zien gebeuren, wel, help dan die mensen te integreren in onze samenleving zodat ze zich niet hoeven terug te plooien op de eigen gemeenschap.

Die aanklacht tegen het Arabisch is een schijnaanklacht. Want gaat niet over de kern van de zaak. Wat is dan de kern van de zaak? Dat de Vlaamse samenleving blijkbaar niet sterk en zelfbewust genoeg is om dat allemaal op te vangen en te incorporeren. Of het nu gaat over Frans, Engels, Arabisch of welke taal of cultuur dan ook, de Vlaming voelt zich altijd bedreigd. Bedreigd door Frans in de rand en in Brussel, bedreigd door Engels in het onderwijs, bedreigd door Arabische winkelopschriften.

Daar waar de bedreigingen door het Frans en het Engels onderwerp zouden moeten zijn van een stroom aan verontwaardigde pm's, kiest men echter voor het gemakkelijkste: we gaan de Arabisch-talige gemeenschap nog eens even bijten.

Voor wanneer een pm over het toenemende Engels in het onderwijs? Iets dat voor veel meer dualisering zal zorgen in de Vlaamse samenleving en nefaster zal zijn voor het Nederlands dan Arabische opschriften. Maar nee, Engels is een wereldtaal, toekomst, staat dichter bij onze cultuur, 't is normaal in Europa en blablabla.

Het doet er allemaal niet toe, in feite. Wat er ook gezegd wordt, hoezeer dat anti-Arabisch betoog ook hapert, het doet er niet toe. Het is slecht, provocerend, bedreigend... omdat het Arabisch is. Punt. Geef dat gewoon toe.

Ik vraag me af hoe je zou reageren als een Vlaamse zanger(es) een liedje zou maken waarin één strofe door iemand in het Arabisch gezongen zou worden. Moord en brand! Het Vlaamse lied bedreigd!
Hoe is het mogelijk dat een volk dat over alle instrumenten beschikt om z'n taal te beschermen en te behouden, zo in z'n broek kakt bij het zien van een andere taal? Verbetering: bij het zien van Arabisch.
Kijk eens naar de Basken: die moeten vechten voor de overleving van hun taal en zingen complexloos in andere talen, gaan daar complexloos mee om en proberen net anderstaligen te betrekken bij hun taalstrijd.
De Vlamingen niet: wegduwen is het motto.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 27 juli 2010 om 17:53.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2010, 18:08   #170
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

can i have an AMEN! on that?
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2010, 18:08   #171
Renesse
Minister-President
 
Renesse's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2008
Berichten: 4.861
Standaard

Zit die nu nog niet in Namibië? Allez Di Rupo, voortdoen!!!
__________________
Renesse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2010, 06:56   #172
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.675
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Als het Nederlands uit het straatbeeld dreigt te verdwijnen, is dat onze eigen schuld, niet die van de Arabisch-sprekende bevolking in Vlaanderen. Het Arabisch verdringt het Nederlands pakken minder dan dat het Engels dat wel doet op allerlei vlakken.

Wat die neo-verzuiling betreft: als jij dat niet wil zien gebeuren, wel, help dan die mensen te integreren in onze samenleving zodat ze zich niet hoeven terug te plooien op de eigen gemeenschap.

Die aanklacht tegen het Arabisch is een schijnaanklacht. Want gaat niet over de kern van de zaak. Wat is dan de kern van de zaak? Dat de Vlaamse samenleving blijkbaar niet sterk en zelfbewust genoeg is om dat allemaal op te vangen en te incorporeren. Of het nu gaat over Frans, Engels, Arabisch of welke taal of cultuur dan ook, de Vlaming voelt zich altijd bedreigd. Bedreigd door Frans in de rand en in Brussel, bedreigd door Engels in het onderwijs, bedreigd door Arabische winkelopschriften.

Daar waar de bedreigingen door het Frans en het Engels onderwerp zouden moeten zijn van een stroom aan verontwaardigde pm's, kiest men echter voor het gemakkelijkste: we gaan de Arabisch-talige gemeenschap nog eens even bijten.

Voor wanneer een pm over het toenemende Engels in het onderwijs? Iets dat voor veel meer dualisering zal zorgen in de Vlaamse samenleving en nefaster zal zijn voor het Nederlands dan Arabische opschriften. Maar nee, Engels is een wereldtaal, toekomst, staat dichter bij onze cultuur, 't is normaal in Europa en blablabla.

Het doet er allemaal niet toe, in feite. Wat er ook gezegd wordt, hoezeer dat anti-Arabisch betoog ook hapert, het doet er niet toe. Het is slecht, provocerend, bedreigend... omdat het Arabisch is. Punt. Geef dat gewoon toe.

Ik vraag me af hoe je zou reageren als een Vlaamse zanger(es) een liedje zou maken waarin één strofe door iemand in het Arabisch gezongen zou worden. Moord en brand! Het Vlaamse lied bedreigd!
Hoe is het mogelijk dat een volk dat over alle instrumenten beschikt om z'n taal te beschermen en te behouden, zo in z'n broek kakt bij het zien van een andere taal? Verbetering: bij het zien van Arabisch.
Kijk eens naar de Basken: die moeten vechten voor de overleving van hun taal en zingen complexloos in andere talen, gaan daar complexloos mee om en proberen net anderstaligen te betrekken bij hun taalstrijd.
De Vlamingen niet: wegduwen is het motto.
Spijkers met koppen!

__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2010, 06:57   #173
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.675
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Zit die nu nog niet in Namibië? Allez Di Rupo, voortdoen!!!


ook
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2010, 11:16   #174
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Ik vraag me af hoe je zou reageren als een Vlaamse zanger(es) een liedje zou maken waarin één strofe door iemand in het Arabisch gezongen zou worden. Moord en brand! Het Vlaamse lied bedreigd!
Hoe is het mogelijk dat een volk dat over alle instrumenten beschikt om z'n taal te beschermen en te behouden, zo in z'n broek kakt bij het zien van een andere taal? Verbetering: bij het zien van Arabisch.
Eberhard zou hierbij wellicht de bedenking maken dat de meeste Vlaamse artiesten sowieso in het Engels zingen, maar dat er niemand is die daar enige aanstoot aan neemt.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2010, 11:22   #175
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

En hij zou ook gelijk hebben.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2010, 14:10   #176
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Als het Nederlands uit het straatbeeld dreigt te verdwijnen, is dat onze eigen schuld, niet die van de Arabisch-sprekende bevolking in Vlaanderen. Het Arabisch verdringt het Nederlands pakken minder dan dat het Engels dat wel doet op allerlei vlakken.
Het Nederlands kan in Vlaanderen niet uit het straatbeeld verdwijnen, de overheid moet het gebruiken voor alle officiële mededelingen. Iets anders is de horeca en de winkelopschriften, waar totale taalvrijheid heerst. Engelse en Franse benamingen bestaan al jaren, Arabische ken ik niet. Je opmerking hieromtrent raakt kant noch wal.
Citaat:
Wat die neo-verzuiling betreft: als jij dat niet wil zien gebeuren, wel, help dan die mensen te integreren in onze samenleving zodat ze zich niet hoeven terug te plooien op de eigen gemeenschap.
Ook hier zit je er naast. Allochtonen krijgen bij ons gratis inburgeringscursussen en taallessen, hetgeen in veel landen zoals Canada, Australië en Nieuw-Zeeland onbestaande is. Je moet de taal kennen, over een zeker kapitaal beschikken en een job hebben. Indien aan één van deze voorwaarden niet voldaan wordt, no paseran. Zo simpel is het.
Citaat:
Die aanklacht tegen het Arabisch is een schijnaanklacht. Want gaat niet over de kern van de zaak. Wat is dan de kern van de zaak? Dat de Vlaamse samenleving blijkbaar niet sterk en zelfbewust genoeg is om dat allemaal op te vangen en te incorporeren. Of het nu gaat over Frans, Engels, Arabisch of welke taal of cultuur dan ook, de Vlaming voelt zich altijd bedreigd. Bedreigd door Frans in de rand en in Brussel, bedreigd door Engels in het onderwijs, bedreigd door Arabische winkelopschriften.
Van kwaad naar erger. Je klutst alles door elkaar. Met de taaltoestanden in de randgemeenten kunnen we afrekenen, het (gedeeltelijk) gebruik van het Engels aan onze universiteiten is normaal, 99 % van de wetenschappelijke studies zijn in het Engels gesteld en de Arabische winkelopschriften zijn quasi onbestaande. Dus waar is de dreiging? Ik zie ze niet.
Citaat:
Daar waar de bedreigingen door het Frans en het Engels onderwerp zouden moeten zijn van een stroom aan verontwaardigde pm's, kiest men echter voor het gemakkelijkste: we gaan de Arabisch-talige gemeenschap nog eens even bijten.
Je hebt een minderwaardigheidscomplex,
Citaat:
Voor wanneer een pm over het toenemende Engels in het onderwijs? Iets dat voor veel meer dualisering zal zorgen in de Vlaamse samenleving en nefaster zal zijn voor het Nederlands dan Arabische opschriften. Maar nee, Engels is een wereldtaal, toekomst, staat dichter bij onze cultuur, 't is normaal in Europa en blablabla.
trouwens bevestigd door bovenstaande opmerking.
Citaat:
Ik vraag me af hoe je zou reageren als een Vlaamse zanger(es) een liedje zou maken waarin één strofe door iemand in het Arabisch gezongen zou worden. Moord en brand! Het Vlaamse lied bedreigd!
Hoe is het mogelijk dat een volk dat over alle instrumenten beschikt om z'n taal te beschermen en te behouden, zo in z'n broek kakt bij het zien van een andere taal? Verbetering: bij het zien van Arabisch.
Kijk eens naar de Basken: die moeten vechten voor de overleving van hun taal en zingen complexloos in andere talen, gaan daar complexloos mee om en proberen net anderstaligen te betrekken bij hun taalstrijd.
De Vlamingen niet: wegduwen is het motto
Indien er één regio bestaat die absoluut van niemand lessen hoeft te krijgen op gebied van taalvariatie is het Vlaanderen wel. De meeste Vlaamse zangers kwelen overigens in steenkolen-Engels. Het aanbod op radio en TV is nergens zo gevariëerd als bij ons.

Conclusie : je zoekt spijkers op laag water. Je bent al beter geïnspireerd geweest. Sommige Vlamingen, zelfs Flaminganten, zeggen "dank u wel" en steken zelfs de duim op wanneer ze een trap tegen de kont krijgen. Zo masochistisch ben ik allang niet meer, daarvoor loop ik iets te lang buiten.

Laatst gewijzigd door robert t : 29 juli 2010 om 14:17.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2010, 14:29   #177
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Dat de Vlaamse samenleving niet sterk en zelfbewust genoeg is om dat allemaal op te vangen en te incorporeren is best mogelijk, maar er is ook de factor van het aantal. Ongeacht hoe sterk en zelfbewust een samenleving ook is, als de instroom van migranten te groot wordt zal die samenleving breken. Een dorp van duizend inwoners kan gerust vijf migranten opvangen en integreren, maar dat dorp zal er niet in slagen als er plots vijfhonderd migranten binnen komen, ongeacht hoe sterk en zelfbewust dat dorp is. Die migranten zijn gewoon met teveel en zullen allemaal samenhokken in een wijk, de autochtonen buiten jagen en een etnisch eilandje vormen. Dat is wat er nu met Antwerpen gebeurt: meer dan de helft hier is al allochtoon. Dat is gewoon teveel.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2010, 14:48   #178
xrc
Parlementsvoorzitter
 
xrc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2005
Berichten: 2.114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
O, er zijn mensen die voor het NVA stemden omdat ze s morgens toen ze hun pistoleekes bij den bakker gingen kopen een andere klant dat in de taal van Molière hoorden doen. Ik vraag me echt af of er een politieke partij in een democratisch land dat de mensenrechten respecteert in staat zou zijn om het provocerende gebruik van een "vreemde" taal te verbieden.

Zolang ik een taal als communicatiemiddel op een praktische wijze kan gebruiken zal het me worst wezen of die al dan niet "toegelaten" is in het land waar ik verblijf.
Naar ik meen wil niemand het gebruik van andere talen verbieden. Uw post is dus irrelevant.
xrc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2010, 15:43   #179
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Dat de Vlaamse samenleving niet sterk en zelfbewust genoeg is om dat allemaal op te vangen en te incorporeren is best mogelijk, maar er is ook de factor van het aantal. Ongeacht hoe sterk en zelfbewust een samenleving ook is, als de instroom van migranten te groot wordt zal die samenleving breken. Een dorp van duizend inwoners kan gerust vijf migranten opvangen en integreren, maar dat dorp zal er niet in slagen als er plots vijfhonderd migranten binnen komen, ongeacht hoe sterk en zelfbewust dat dorp is. Die migranten zijn gewoon met teveel en zullen allemaal samenhokken in een wijk, de autochtonen buiten jagen en een etnisch eilandje vormen. Dat is wat er nu met Antwerpen gebeurt: meer dan de helft hier is al allochtoon. Dat is gewoon teveel.
Precies daarom willen de Franstalige partijen al jarenlang zoveel mogelijk vreemdelingen naar België - en dan in het bijzonder naar Vlaanderen - halen.

Zie bijvoorbeeld:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=132125

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 29 juli 2010 om 15:49.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2010, 15:51   #180
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Dat de Vlaamse samenleving niet sterk en zelfbewust genoeg is om dat allemaal op te vangen en te incorporeren is best mogelijk, maar er is ook de factor van het aantal. Ongeacht hoe sterk en zelfbewust een samenleving ook is, als de instroom van migranten te groot wordt zal die samenleving breken. Een dorp van duizend inwoners kan gerust vijf migranten opvangen en integreren, maar dat dorp zal er niet in slagen als er plots vijfhonderd migranten binnen komen, ongeacht hoe sterk en zelfbewust dat dorp is. Die migranten zijn gewoon met teveel en zullen allemaal samenhokken in een wijk, de autochtonen buiten jagen en een etnisch eilandje vormen. Dat is wat er nu met Antwerpen gebeurt: meer dan de helft hier is al allochtoon. Dat is gewoon teveel.
Een dikke vette 2
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be