Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 januari 2011, 23:45   #161
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Na mijn boodschappen geef ik er eentje altijd mijn winkelwagen-euro op het parkeerterrein van de Aldi waar ik kom. Maar ja, mij hebben ze nog niets misdaan, en ik denk: als ze die euro niet nodig hebben, zouden ze hier toch niet zitten? Maar als ik hier zo één en ander lees, ben ik kennelijk naief, wat die nieuwkomers in ons land betreft...
Ik geef enkel aan bedelaars die duidelijk géén zigeuners zijn.
Jaja, zeg het maar, ik speel het klaar om zelfs als ik aan liefdadigheid doe te discrimineren. Je zou dat inderdaad zo kunnen noemen, maar dat is dan verkeerd uitgedrukt.
De Roma's doen de daklozen oneerlijke concurrentie aan, en daar wil ik niet aan meehelpen.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2011, 23:55   #162
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Iedereen, buiten die met hetzelfde stereotiepe beeld van de zigeuner, weet beter dan u.
Een nietszeggende opmerking, die echter laatdunkend bedoeld naar mij toe... Zwakjes, hé ventje...?
Als je met zulke zever de Roma's wil populair maken, amai...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2011, 02:12   #163
Rapture
Staatssecretaris
 
Rapture's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Iedereen, buiten die met hetzelfde stereotiepe beeld van de zigeuner, weet beter dan u.
Dus uw stelling luidt dat zigeuners gemiddeld gezien evenveel stelen in vergelijking met andere bevolkingsgroepen?

Hetzelfde als de stelling dat mannen meer misdrijven plegen dan vrouwen.
Uit deze stelling kunt ge niet afleiden dat:
- alle mannen misdrijven plegen.
- vrouwen geen misdrijven plegen.

Hetzelfde zeg ik nu over zigeuners; namelijk dat ze meer stelen dan niet-zigeuners.

Kom nu dus niet af dat ik gezegd heb dat alle zigeuners stelen en dat alleen zigeuners dit doen.

Maar zolang men weigert dit feit onder ogen te willen zien, kunnen we niet over naar de volgende vraag: die luidt "waarom stelen zigeuners meer dan niet-zigeuners?"

Volgens u zijn antropologie, sociologie en criminologie dan allemaal racistische wetenschappen? Aangezien zij kenmerken toedichten aan bevolkingsgroepen.
__________________
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro.
Rapture is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2011, 04:50   #164
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 46.205
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Als jij minder dan 25euro per dag netto verdient, zou je beter eens je vakbond consulteren.
Eerst een collega op het werk pesten, dan zal men hem rapper verdedigen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2011, 08:45   #165
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Leg het eens uit ? Ik ben benieuwd welke betekenis je daaraan geeft ...
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=113
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2011, 08:56   #166
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Dus uw stelling luidt dat zigeuners gemiddeld gezien evenveel stelen in vergelijking met andere bevolkingsgroepen?

Hetzelfde als de stelling dat mannen meer misdrijven plegen dan vrouwen.
Uit deze stelling kunt ge niet afleiden dat:
- alle mannen misdrijven plegen.
- vrouwen geen misdrijven plegen.
Het ging hierover:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Hun " cultuur " dat is alle mogelijke manieren van stelen en bedelen. Plus wat bijgeloof. En dat is het zowat.
Wat in uw vergelijking overeenkomt met zeggen dat mannen alleen maar misdrijven kunnen plegen.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2011, 15:07   #167
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Het ging hierover:


Wat in uw vergelijking overeenkomt met zeggen dat mannen alleen maar misdrijven kunnen plegen.
Nee, ze zouden wel ander werk kunnen doen als misdrijven plegen, maar dat is het probleem juist : ze doen het niet.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2011, 15:33   #168
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Nee, ze zouden wel ander werk kunnen doen als misdrijven plegen, maar dat is het probleem juist : ze doen het niet.
Niet dat gij weet, nee.

De meeste andere mensen hebben een meer genuanceerd beeld van de realiteit.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)

Laatst gewijzigd door Alboreto : 9 januari 2011 om 15:33.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2011, 15:45   #169
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Niet dat gij weet, nee.

De meeste andere mensen hebben een meer genuanceerd beeld van de realiteit.
ha ja? in welke job zie jij dan zigeuners werken?

Ik ken enkel het zeer tijdelijke seizoenwerk in de druivenpluk enzo. Spijtig is dat ze nadien dan blijven teren.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2011, 15:47   #170
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Idem voor een leefloon. Dat is ook niet voor elk lid van het gezin.
Bedankt voor de correctie; ik ben inderdaad zeer onwetend over uitkeringen omdat ik er geen wil. Mijn inkomen verdien ik zelfstandig, en het bereikt nog steeds niet dat van een zigeunergezin, als ik het zo bekijk. Ik denk dat ik ze in de zomer geen geld meer geef. In de winter, hm, is het wel een zielige aanblik, vind ik het moeilijk om van mijn hart een steen te maken.

Het zal wel irrationeel zijn.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2011, 16:00   #171
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dat is een uitleg over de oorsprong van het woord maar het geeft nauwelijks de betekenis weer.
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2011, 16:02   #172
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Bedankt voor de correctie; ik ben inderdaad zeer onwetend over uitkeringen omdat ik er geen wil. Mijn inkomen verdien ik zelfstandig, en het bereikt nog steeds niet dat van een zigeunergezin, als ik het zo bekijk. Ik denk dat ik ze in de zomer geen geld meer geef. In de winter, hm, is het wel een zielige aanblik, vind ik het moeilijk om van mijn hart een steen te maken.

Het zal wel irrationeel zijn.
Aan de andere kant steun je met geld geven een systeem van kinderhandel, en kinder- dieren en vrouwenmishandeling. Wees gerust: ze hebben onderdak, auto's, dure kostuums (de mannen dan), méér dan genoeg te eten. Bovendien ondersteun je door geld te blijven geven een systeem dat onze échte daklozen de grootste ellende bezorgt.

(Cfr mijn lijst van getuigenissen van ECHTE daklozen op p. 1 of 2).
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2011, 16:08   #173
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Bedankt voor de correctie; ik ben inderdaad zeer onwetend over uitkeringen omdat ik er geen wil. Mijn inkomen verdien ik zelfstandig, en het bereikt nog steeds niet dat van een zigeunergezin, als ik het zo bekijk. Ik denk dat ik ze in de zomer geen geld meer geef. In de winter, hm, is het wel een zielige aanblik, vind ik het moeilijk om van mijn hart een steen te maken.

Het zal wel irrationeel zijn.
Zielige aanblik of niet, ik laat me door dat soort zaken inmiddels al lang niet meer emotioneel chanteren. Vooral door de wetenschap da ze er toch geen lering uit trekken en de volgende winter wéér een zielige aanblik gaan geven.

Het is dus niet de wil tot één- of tweemalig helpen -want die is bij mij aanwezig- maar mijn onwil tot keer op keer dezelfden helpen omdat ze zich niet aanpassen en geen lering willen trekken, en omdat ze er heel berekenend vanuit gaan dat er altijd wel domme gadjes zijn die ze uit de brand zullen helpen.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2011, 16:11   #174
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Dat is een uitleg over de oorsprong van het woord maar het geeft nauwelijks de betekenis weer.
Ik gaf ook een link naar de tekst van het lied. Heb je die tekst niet gelezen?

Bij de intrede van de term "klootjesvolk" op het forum heb ik dit opgezocht, en dit komt uit een lied dat Armand uitbracht in 1967 "Wat het klootjesvolk wil weten"
http://www.lyricsvip.com/Armand/Wat-...en-Lyrics.html

Wie is het klootjesvolk?

In 1967 bracht Armand de single "Wat het klootjesvolk wil weten" uit, en introduceerde daarmee een woord dat tot vandaag gebruikt wordt om de gegoede, ignorante burger te omschrijven. “Ik had het woord gehoord in een tv-programma,” zegt Armand, ‘Zo is het toevallig ook nog eens een keer. Daarin werd een dominee gepersifleerd en die verzuchtte op een dag: ‘Mocht ik u eenmaal zijn tot tolk, Christus, welk een klootjesvolk.’ Ik werkte op de telexafdeling van Philips en ik vond dat de meeste mensen daar inderdaad zwaar zaten te klooien. Ik heb die tekst toen op de deur van de lift gehangen.”
"Het nummer Klootjesvolk is nog altijd actueel. Het werd zelfs gekoppeld aan de opkomst van Pim Fortuyn. ‘Eindelijk staat het klootjesvolk op,’ schreef een krant, ‘zoals Armand destijds al voorspeld heeft.’ Lulkoek natuurlijk. Ik h�*d het helemaal niet over die mensen. Maar het woord blijft zo wel hangen.”
http://nl.vivat.be/cultuur/muziek/ar...sp?pageid=1884
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2011, 16:13   #175
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Ik geef enkel aan bedelaars die duidelijk géén zigeuners zijn.
Jaja, zeg het maar, ik speel het klaar om zelfs als ik aan liefdadigheid doe te discrimineren. Je zou dat inderdaad zo kunnen noemen, maar dat is dan verkeerd uitgedrukt.
De Roma's doen de daklozen oneerlijke concurrentie aan, en daar wil ik niet aan meehelpen.
Merci beaucoup.

Er zijn verschillende georganiseerde netwerken die het voor daklozen verpesten:

* de daklozenkrant: uitbuiters die mensen gebruiken die NIET dakloos, maar wel erg dom zijn - meestal Oosteuropeanen van het Roma-slag. Die gebruiken die krant dan weer als alibi om andere culturele activiteiten te promoten zoals bedelen, drugs gebruiken, hondjes verkopen, stelen...

* bepaalde onthaalcentra: ze 'onthalen' hopeloze mensen die vaak een ONVERZORGDE psychische aandoening hebben, geven hen een kamer, laten hen onbetaald werken en toucheren de OCMW's van al hun klanten, praktisch NETTO. Indien ze het werk weigeren worden ze weer op straat gezet.

* de Roma netwerken die vrouwen/kinderen op straat gooien om de hele dag te bedelen. Géén van die lui zijn dakloos maar ze zijn ook niet bepaald snugger. Ik heb met een paar gesproken en volgens mij zijn de meesten zo afgestompt omdat ze als kind verdoofd in de armen van een vrouw lagen om als bedelmateriaal te dienen en daardoor een zware ontwikkelingsachterstand hebben opgedaan.

Het is wel vreemd (antropologisch vreemd dan), hoe bepaalde bevolkingsgroepen over de hele wereld hetzelfde lijken te doen: Pakistani openen nachtwinkels, en Roma's bedelen en verkopen een NEP-daklozenkrant, zoals in Engeland de 'Big Issue'.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2011, 16:14   #176
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Dus uw stelling luidt dat zigeuners gemiddeld gezien evenveel stelen in vergelijking met andere bevolkingsgroepen?

Hetzelfde als de stelling dat mannen meer misdrijven plegen dan vrouwen.
Uit deze stelling kunt ge niet afleiden dat:
- alle mannen misdrijven plegen.
- vrouwen geen misdrijven plegen.

Hetzelfde zeg ik nu over zigeuners; namelijk dat ze meer stelen dan niet-zigeuners.

Kom nu dus niet af dat ik gezegd heb dat alle zigeuners stelen en dat alleen zigeuners dit doen.

Maar zolang men weigert dit feit onder ogen te willen zien, kunnen we niet over naar de volgende vraag: die luidt "waarom stelen zigeuners meer dan niet-zigeuners?"

Volgens u zijn antropologie, sociologie en criminologie dan allemaal racistische wetenschappen? Aangezien zij kenmerken toedichten aan bevolkingsgroepen.
Zij stelen meer omdat ze vinden dat ze dat mogen.
Ziehier de legende waarop zigeuners zich wel eens beroepen om te verklaren waarom ze stelen:
De zigeuners hebben getracht de nagels van het kruis te stelen. Ze wilden niet, dat Jezus zou lijden. Toen zij één spijker hadden gestolen, werden zij betrapt. Ze sloegen met deze spijker op de vlucht. En daarom is Jezus niet met vier, maar met drie spijkers doorboord. Eén door elke hand en de derde door de over elkaar geslagen voeten. Het lijden van Jezus werd daardoor verzacht. Daarom vormen de zigeuners nu zijn uitverkoren volk. Zigeuners zijn eigenlijk de echte mensen op aarde. Het woord Rom zegt dit reeds. Wij noemen ons Rom en dat betekent mens'
Er bestaan verschillende versies van het verhaal, gewoonlijk is het maar één zigeuner die de diefstal pleegde en niet om het lijden van Christus te verzachten maar wel omdat ijzeren nagels in die tijd zeldzaam en dus kostbaar waren.
Bovenstaande versie is die van een zigeunerkoning, Koka Petalo.
http://www.meertens.knaw.nl/bedevaart/bol/plaats/227
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2011, 16:50   #177
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Niet dat gij weet, nee.

De meeste andere mensen hebben een meer genuanceerd beeld van de realiteit.
Ik wil dat allemaal wel aannemen van jou, maar dan moet je toch met bewijzen afkomen ? In welke ( eerlijke ) jobs zijn de zigeuners goed vertegenwoordigd ? In welke sector maken zij carriére gewoonlijk ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2011, 16:52   #178
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Aan de andere kant steun je met geld geven een systeem van kinderhandel, en kinder- dieren en vrouwenmishandeling. Wees gerust: ze hebben onderdak, auto's, dure kostuums (de mannen dan), méér dan genoeg te eten. Bovendien ondersteun je door geld te blijven geven een systeem dat onze échte daklozen de grootste ellende bezorgt.

(Cfr mijn lijst van getuigenissen van ECHTE daklozen op p. 1 of 2).
Inderdaad. De volwassen mannen gedragen zich als pooiers van hun eigen familie. Lager kan het niet.

Laatst gewijzigd door den dinges : 9 januari 2011 om 16:52.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2011, 17:12   #179
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Inderdaad. De volwassen mannen gedragen zich als pooiers van hun eigen familie. Lager kan het niet.
Goede woordkeuze, den. Helaas.

Ik hoor zoveel verschrikkelijke en normen- en waarden-loze verhalen van dingen die de daklozen meemaken met die gasten...

Ook als ik bepaalde daklozen ga bezoeken, dan heb ik vaak dingen bij me waarvan ik weet dat ze ze nodig hebben (boeken ofzo). Dan komen die zigeuners binnen de halve minuut op me af en de daklozen moeten ze tegenhouden of ze gaan in mijn tas graaien!
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2011, 17:18   #180
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Ik wil dat allemaal wel aannemen van jou, maar dan moet je toch met bewijzen afkomen ?
Gij poneert een stelling, gij zult met bewijzen moeten komen makker.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be