Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 9 juli 2016, 19:12   #161
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 42.278
Standaard

alice


Citaat:
Waar staat dat ik die mensen ham wil laten eten?
Maar als je alle islamieten veroordeeld zonder onderscheid, wat wil U dan wel?


Citaat:
Ik vind dat het niet zo ingewikkeld is, religie staat niet boven burgerschap.
En burgerschap houdt in dat je de wetten respecteert, dus ook alle wetten betreffende zelfbeschikkingsrecht, in het bijzonder voor vrouwen en holebi's.

Uiteraard, dat spreekt voor zich. Scheiding tussen kerk en staat.


Citaat:
Wel vind ik dat het tijd wordt dat wij, niet moslims een veel duidelijker standpunt innemen en veel minder tolerant moeten zijn tegenover de intoleratie van religies.
idd, maar als mensen privé een godsdienst willen belijden, moet dat kunnen.

Citaat:
Stromingen binnen islam zijn al erg oud, dan kunt u zelf ook uitzoeken, maar lees eens wat Tarik Ramadan daar zelf over schreef in het boek Westerse moslims en de toekomst van islam" als kleinzoon van de stichter van de moslimbroeders heeft hij alle stromingen goed uitgelegd.
De moslimbroeders zijn eigenlijk de eerste radicale ideologie, die hard bestreden werd door Nasser en nu door Sisi.


Citaat:
Neen. Het komt "niet evengoed overal en bij iedereen voor" de onderdrukking van vrouwen komt vooral binnen Islamitische samenlevingen voor, lees " zwartboek de positie van vrouwen wereldwijd " maar eens.
Vrouwen worden meer onderdrukt in Zwart-Afrika, Indië en sommige Aziatische landen.


Citaat:
Neen. Meisjes die thuis gehouden worden, om bij anderen het huishouden te doen vindt je ook in steden.
Meer zeldzaam.

Citaat:
De economisch sociale positie van de familie bepaald dat gebruik en niet zozeer waar ze wonen.
Klopt, maar toch een duidelijk onderscheid tussen stad en platteland.




Citaat:
moet het Westen voor ontwikkeling van moslimlanden zorgen? Dat ze dit eens zelf doen? Armoede en religie hangen samen hoor!
Nee, maar ze moeten die landen gerust laten, hoeveel Arabische landen is het Westen al niet binnengevallen de laatste 20 jaar? En dan heb je de sancties tegen Iran, steun aan terroristen allerhande (bvb. in Syrië), etc.
tomm is offline  
Oud 9 juli 2016, 19:14   #162
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 42.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Ja, loop maar weg bij gebrek aan tegenargumenten. Ik baseer mij op diverse geschriften en het feit dat mohammed er niet goed uitkomt is niet mijn schuld. Omdat ik uw mening niet deel, ben ik dus een dommerik. Wat een arrogantie.

Het zijn juist de mohammedanen die het niet in de historische context bekijken. Die volgen nog steeds dat 7e eeuws boekje, velen tot op de letter. IS, boko haram en konsoorten zijn de ultieme volgelingen van de profeet. Die handelen zoals de profeet het heeft voorgedaan en bevolen.

Ik wacht nog steeds op een antwoord op mijn vraag om aan te tonen dat JC in zijn leven geweld heeft gebruikt ...
Nee, u bent een dommerik omdat U denkt dat U alles van de Islam weet, terwijl dit een zeer complex onderwerp is. Volgens opiniepeilingen vindt 90% van de moslims wereldwijd dat IS niets met Islam te maken heeft.

Het is zeer gemakkelijk te zeggen "God is met ons", God heeft geen twitter account om dat te ontkennen...

Laatst gewijzigd door tomm : 9 juli 2016 om 19:15.
tomm is offline  
Oud 9 juli 2016, 19:17   #163
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 42.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Hij zou eens tegen z'n mohamedaanse vrienden moeten vertellen hoe hij over hun koran denkt, ze zullen zich 'n bult lachen ... of iets anders.

In mohamedaanse contreien zou hij gevangenisstraf riskeren, zelfs zweepslagen om hun koran, hun profeet en hun allah te beledigen.
zoals ik aangetoond heb worden zulke dingen openlijk gezegd, bvb. op televisie in Egypte.
tomm is offline  
Oud 9 juli 2016, 21:06   #164
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.762
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Nee, u bent een dommerik omdat U denkt dat U alles van de Islam weet, terwijl dit een zeer complex onderwerp is. Volgens opiniepeilingen vindt 90% van de moslims wereldwijd dat IS niets met Islam te maken heeft.

Het is zeer gemakkelijk te zeggen "God is met ons", God heeft geen twitter account om dat te ontkennen...
Ik heb nooit beweerd dat ik alles weet van de islam. Dat maakt u er van. U heeft waarschijnlijk deze indruk omdat u er zelf niets van af weet, buiten hetgeen uw moslimvrienden in uw oor hebben gefluisterd. Ik betwijfel sterk dat u ooit de koran hebt gelezen.

Geef mij eens een objectieve bron van die 90%, want daar geloof ik niets van. Wordt er bedoeld dat de IS-ers geen moslims zijn of keuren zij alleen hun daden af? Groot verschil. Trouwens de profeet deed net hetzelfde. Heeft hij dan ook niets te maken met de islam?
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)
Lukkas is offline  
Oud 10 juli 2016, 00:21   #165
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
alice




Maar als je alle islamieten veroordeeld zonder onderscheid, wat wil U dan wel?





Uiteraard, dat spreekt voor zich. Scheiding tussen kerk en staat.




idd, maar als mensen privé een godsdienst willen belijden, moet dat kunnen.



De moslimbroeders zijn eigenlijk de eerste radicale ideologie, die hard bestreden werd door Nasser en nu door Sisi.




Vrouwen worden meer onderdrukt in Zwart-Afrika, Indië en sommige Aziatische landen.




Meer zeldzaam.



Klopt, maar toch een duidelijk onderscheid tussen stad en platteland.






Nee, maar ze moeten die landen gerust laten, hoeveel Arabische landen is het Westen al niet binnengevallen de laatste 20 jaar? En dan heb je de sancties tegen Iran, steun aan terroristen allerhande (bvb. in Syrië), etc.
Dat ik " alle islamieten veroordeel zonder onderscheid" zijn uw woorden, kunt u even aantonen op welke uitspraken van mijn kant u zich baseert om dit hier even te poneren?

Fijn dat u het vanzelfsprekend vindt dat zelfbeschikkingsrecht voor vrouwen bestaat, en u ziet niet dat het merendeel van moslims die mening echt niet delen? Scheiding kerk en staat? Doe die Westerse bril eens af, islam erkent die scheiding niet, omdat ze binnen die religie niet bestaat.



Wanneer iemand als individu zijn of haar religie belijdt, kan dit evengoed tot intolerantie leiden. Of hoe noemt u rellen om cartoons, doden omwille van vrije meningsuiting, of het afknallen van een regisseur op de fiets anders?

Ja, Amerikanen en het Westen moeten uit die conflicten in het Midden Oosten blijven. Evengoed voel ik weinig voor een kolonisering van de samenleving door islam. En dat is ook al even bezig, denkt u niet?
alice is offline  
Oud 10 juli 2016, 01:39   #166
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

De negereuropeaan loopt met een taboe, als het ware een ring, in zijn neus.

Zolang de werkelijke aanstokers van de mosliminvasie niet mogen worden benoemd is er geen hoop.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline  
Oud 10 juli 2016, 06:44   #167
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
alice




Maar als je alle islamieten veroordeeld zonder onderscheid, wat wil U dan wel?





Uiteraard, dat spreekt voor zich. Scheiding tussen kerk en staat.




idd, maar als mensen privé een godsdienst willen belijden, moet dat kunnen.



De moslimbroeders zijn eigenlijk de eerste radicale ideologie, die hard bestreden werd door Nasser en nu door Sisi.




Vrouwen worden meer onderdrukt in Zwart-Afrika, Indië en sommige Aziatische landen.




Meer zeldzaam.



Klopt, maar toch een duidelijk onderscheid tussen stad en platteland.






Citaat:
Nee, maar ze moeten die landen gerust laten, hoeveel Arabische landen is het Westen al niet binnengevallen de laatste 20 jaar? En dan heb je de sancties tegen Iran, steun aan terroristen allerhande (bvb. in Syrië), etc.
Terroristen zijn een algemeen gevaar voor de hele wereld .. allemaal zo simpel niet wat in Syrië gebeurd is ... het gaat over de controle en de macht over die controle toch ? terroristen wil jij dan de macht geven? als je dit schrijft ... en inderdaad het Westen laat teveel bevolkingsgroepen toegang hebben in hun continent die hier niet thuis horen..

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 10 juli 2016 om 06:45.
de vuile muilekoek is offline  
Oud 10 juli 2016, 09:09   #168
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Terroristen zijn een algemeen gevaar voor de hele wereld .. allemaal zo simpel niet wat in Syrië gebeurd is ... het gaat over de controle en de macht over die controle toch ? terroristen wil jij dan de macht geven? als je dit schrijft ... en inderdaad het Westen laat teveel bevolkingsgroepen toegang hebben in hun continent die hier niet thuis horen..
Jurgen Graf heeft een nieuw boek uit: Der geplante Volkstod.
Je hebt een sterke maag nodig om het te lezen. Toch doen.
__________________
Ex Gladio Libertas

Laatst gewijzigd door Gamla : 10 juli 2016 om 09:10.
Gamla is offline  
Oud 10 juli 2016, 12:24   #169
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Jurgen Graf heeft een nieuw boek uit: Der geplante Volkstod.
Je hebt een sterke maag nodig om het te lezen. Toch doen.
Vakantielectuur voor aan het zwembad?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 10 juli 2016 om 12:24.
Another Jack is offline  
Oud 10 juli 2016, 13:01   #170
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Vakantielectuur voor aan het zwembad?
Ken je Jurgen Graf? Het is een revisionist.
Je durft het niet eens te lezen.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline  
Oud 10 juli 2016, 13:02   #171
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Ken je Jurgen Graf? Het is een revisionist.
Je durft het niet eens te lezen.
Is het zo griezelig?
Another Jack is offline  
Oud 10 juli 2016, 19:50   #172
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 46.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Wordt er bedoeld dat de IS-ers geen moslims zijn of keuren zij alleen hun daden af? Groot verschil. Trouwens de profeet deed net hetzelfde. Heeft hij dan ook niets te maken met de islam?
Bijna alles wat IS-ers doen kan je terug vinden in de koran.
Het zijn dus 100% moslims.
daiwa is offline  
Oud 10 juli 2016, 19:54   #173
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Jurgen Graf heeft een nieuw boek uit: Der geplante Volkstod.
Je hebt een sterke maag nodig om het te lezen. Toch doen.
genoteerd
de vuile muilekoek is offline  
Oud 10 juli 2016, 20:52   #174
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.762
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Bijna alles wat IS-ers doen kan je terug vinden in de koran.
Het zijn dus 100% moslims.
Het zijn perfecte klonen van de profeet.

Alle moslims die beweren dat IS geen echte moslims zijn, dus in feite ongelovigen, dan zijn zij afvallig aan de islam. Doodstraf dus en branden in de hel. Indien zij de daden van IS afkeuren, beledigen zij de profeet. Want die deed net hetzelfde. Doodstraf dus en branden in de hel.

Dus moslims die IS afkeuren zijn leugenaars.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)

Laatst gewijzigd door Lukkas : 10 juli 2016 om 21:22.
Lukkas is offline  
Oud 10 juli 2016, 21:10   #175
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Ken je Jurgen Graf? Het is een revisionist.
En een negationist. Wat zowat alles wat de man schrift ineens waardeloos maakt.
Scorpio is offline  
Oud 10 juli 2016, 23:22   #176
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 42.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Ik heb nooit beweerd dat ik alles weet van de islam. Dat maakt u er van. U heeft waarschijnlijk deze indruk omdat u er zelf niets van af weet, buiten hetgeen uw moslimvrienden in uw oor hebben gefluisterd. Ik betwijfel sterk dat u ooit de koran hebt gelezen.

Geef mij eens een objectieve bron van die 90%, want daar geloof ik niets van. Wordt er bedoeld dat de IS-ers geen moslims zijn of keuren zij alleen hun daden af? Groot verschil. Trouwens de profeet deed net hetzelfde. Heeft hij dan ook niets te maken met de islam?
U zegt zelf dat U niets van de Islam kent, dus ook niets van de "profeet".
Globally 72% of Muslims said violence against civilians is never justified, and in the US, 81% of Muslims opposed such violence. About 14% of Muslims in the nations surveyed (and 8% of Muslims in the US) said violence against civilians is "often" or "sometimes" justified.
https://en.wikipedia.org/wiki/Muslim...ards_terrorism
tomm is offline  
Oud 11 juli 2016, 00:10   #177
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 46.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
U zegt zelf dat U niets van de Islam kent, dus ook niets van de "profeet".
[l]
Genoeg om te weten dat hij volgens de geschriften een moordzuchtige pedofiel en karavanrover was.
daiwa is offline  
Oud 11 juli 2016, 12:19   #178
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 74.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dat was geen invasie, anders kun je ook zeggen dat het Westen Afghanistan binnenviel. De Russen hielpen hun Afghaanse bondgenoten te strijden tegen radicale islamieten die bewapend werden en gesteund door de VS, waaronder Osama Bin Laden.

Maar goed ik zie dat je de Amerikanen daarin nog steunt, dus je vind al-quada en IS prachtig blijkbaar, zoveel haatgroepen oprichten zodat die regio's totaal arm en achterlijk blijven, dat is een strategie die U steunt dus.

En dat er soms ene zich opblaast in Brussel of Orlando, of Europa volstroomt met vluchtelingen, dat moeten we er dan maar bij pakken zeker?

Overigens veel Russen, vooral deze die familie verloren hadden in Afghanistan, hadden leedvermaak tijdens 9/11. He monster van Frankenstein dat de VS gecreëerd hadden beet de meester in eigen hand. Idem dito gebeurde er in Irak, Libië, Syrië, etc. Pro-Russische regimes werden verwijderd, totale chaos en radicale jihadisten kwamen in de plaats, en begonnen uiteindelijk het Westen aan te vallen. Moraal van het verhaal: loontje komt om z'n boontje.

De Russen sluiten hun grenzen af en de jihadisten en extremisten worden opgejaagd als aangeschoten wild, het Westen heeft er uiteindelijk meer last van dan de Russen. Sommige Russen vinden het maar rechtvaardig dat het
Liedje over Tsjetsjeense terrorist, ontsnapt uit de Gulag, die opgejaagd wordt in de bossen door militairen en honden.

https://www.youtube.com/watch?v=UdeA6jQ3nSY
Probeer vooral niet uit te leggen aan zeloten dat het probleem het salafisme is hoor tomm, dat is volkomen tijdverlies.
In onze maatschappij kan dit niet, maar principieel is de aanpak van de russen en chinezen de enige juiste. Met hun sjieeten en soefi moslims is er nooit miserie. In nog geen twee decennia is door massale injectie van geld uit saoudi arabië en de golfstaten een enorme opgang van het salafisme in de vroegere sovjet republieken in gang gestoken. Niet toevallig is de achterlijkheid toen terug opgedoken, met in zijn kielzog het terrorisme.
De russen weten hoe ze dat moeten aanpakken, de tsjetsjenen ook.

Ook bij ons is er enkel een structurele oplossing mogelijk als men de salafistische stroming in de kiem smoort en hun werking blokkeert en onmogelijk maakt.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline  
Oud 11 juli 2016, 12:20   #179
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 74.432
Standaard

dubbel
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 11 juli 2016 om 12:23.
Pandareus is offline  
Oud 11 juli 2016, 13:16   #180
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Probeer vooral niet uit te leggen aan zeloten dat het probleem het salafisme is hoor tomm, dat is volkomen tijdverlies.
In onze maatschappij kan dit niet, maar principieel is de aanpak van de russen en chinezen de enige juiste. Met hun sjieeten en soefi moslims is er nooit miserie. In nog geen twee decennia is door massale injectie van geld uit saoudi arabië en de golfstaten een enorme opgang van het salafisme in de vroegere sovjet republieken in gang gestoken. Niet toevallig is de achterlijkheid toen terug opgedoken, met in zijn kielzog het terrorisme.
De russen weten hoe ze dat moeten aanpakken, de tsjetsjenen ook.

Ook bij ons is er enkel een structurele oplossing mogelijk als men de salafistische stroming in de kiem smoort en hun werking blokkeert en onmogelijk maakt.
Repressie dus. De enige manier om dat volk in bedwang te houden, net als in hun eigenste moslimlanden.

Zoniet verandert je land in complete chaos, geweld, bloedvergieten, moord, doodslag & meer van dat fraais.

Exact wat in de koran staat voorgeschreven ... geweld, bloedvergieten, moord & doodslag etc...
SDX is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be