Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 maart 2020, 10:51   #161
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Wie zegt dat de economie niet meer zou lijden onder een epidemie? Ik denk dat je het effect daarvan gewoon onderschat.
Ge snapt het niet he. De epidemie zal er TOCH zijn. Er gaan EVENVEEL slachtoffers zijn met of zonder maatregelen. Alleen gaat het gewoon veel langer duren.

En nee, als 5% van het volk op een maand dood gaat, doet dat economisch niet veel.

Als ge de wereldeconomie plat legt gedurende maanden/jaren, is ze voor een groot stuk omzeep voor de komende decennia.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2020, 10:52   #162
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Hou je glas halfVOL, Trick.
Gelukkig heeft de USA een Stabiel Genie aan 't roer.
Nee, die kwiebus panikeert ook.

Terwijl het zo simpel is: niks doen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2020, 10:53   #163
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Als er geen vaccin komt zal men zolang het wereldwijd circuleert omgangsvormen moeten wijzigen gedurende lange tijd.
Maar ik heb er geen probleem mee om geen wildvreemden niet te kussen.
Bijlange niet. Het volstaat dat dit virus goed propageert. Zoals de Spaanse griep. En nadien is het opgelost. Die zal nog wel blijven, maar zoals een gewone griep.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2020, 10:54   #164
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Covid 19 is een mutatie van het SARS coronavirus.
Nee. Het is van dezelfde familie, maar het SARS virus bestaat niet meer (die werd op tijd ingedijkt, maar dat is met covid-19 niet meer mogelijk).
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2020, 10:56   #165
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bece Bekijk bericht
Het kan natuurlijk ook zijn dat China onverwacht met een vaccin op de markt komt. Dan is het probleem snel opgelost. Uiteindelijk hebben zij het in hun eigen land verrassend snel onder controle gekregen. Relatief gezien zijn er in China ook veel minder besmettingen geweest en doden gevallen dan in Europa, waar maar half zoveel mensen wonen.
Het punt is wel dat ze in China hun lockdown nog altijd niet hebben opgeheven. Dus weten we niet of ze het "onder controle hebben". Het is pas als, na het opheffen van de lockdown, 3 maanden later, er nog altijd geen tweede piek is, dat we kunnen zeggen dat ze het opgelost hebben. Op een of andere magische manier is er dan geen enkele zieke meer bij hen, OF propageert het niet meer (wat gewoon wil zeggen dat ze ginder veel meer besmettingen hebben gehad dan ze zeggen).
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2020, 11:02   #166
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.758
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het punt is wel dat ze in China hun lockdown nog altijd niet hebben opgeheven. Dus weten we niet of ze het "onder controle hebben". Het is pas als, na het opheffen van de lockdown, 3 maanden later, er nog altijd geen tweede piek is, dat we kunnen zeggen dat ze het opgelost hebben. Op een of andere magische manier is er dan geen enkele zieke meer bij hen, OF propageert het niet meer (wat gewoon wil zeggen dat ze ginder veel meer besmettingen hebben gehad dan ze zeggen).
China is zijn adem aan het inhouden (maar niet TE lang) voor een tweede golf.
Bij ons hier in Hong Kong is die tweede golf ook aan het aankomen. Gelukkig met acceptabele aantallen tot nu.
Houwe zo, hopelijk...
breaking news
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 20 maart 2020 om 11:04.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2020, 11:08   #167
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
China is zijn adem aan het inhouden (maar niet TE lang) voor een tweede golf.
Geniaal uw vergelijking.

Wat die lockdown is, is "uw adem inhouden in de gaskamer".

patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2020, 11:09   #168
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 59.327
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Geniaal uw vergelijking.

Wat die lockdown is, is "uw adem inhouden in de gaskamer".

Ik veronderstel dat je je amuseert in deze Corona tijden...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2020, 11:13   #169
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ik veronderstel dat je je amuseert in deze Corona tijden...
Ik mag zelfs niet gaan fietsen. Binnen een maand heb ik er 10 kg bij.

Nu ja, ik ben 7 kg afgevallen op 2 weken met mijn covid-19 die er officieel geen was...

Maar anders is het wel plezant, ik heb een groot huis en een leuke tuin. Ik moet wel een beetje doen alsof ik telewerk

Voor mijne kleine is het geniaal: nu kunnen we die thuisonderwijs geven: op een paar maanden zal die dan 3 studiejaarkes ingehaald hebben.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2020, 12:12   #170
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.323
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ge snapt het niet he. De epidemie zal er TOCH zijn. Er gaan EVENVEEL slachtoffers zijn met of zonder maatregelen. Alleen gaat het gewoon veel langer duren.

En nee, als 5% van het volk op een maand dood gaat, doet dat economisch niet veel.

Als ge de wereldeconomie plat legt gedurende maanden/jaren, is ze voor een groot stuk omzeep voor de komende decennia.
de sterken worden mee opgeofferd nu
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2020, 12:19   #171
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 59.327
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik mag zelfs niet gaan fietsen. Binnen een maand heb ik er 10 kg bij.

Nu ja, ik ben 7 kg afgevallen op 2 weken met mijn covid-19 die er officieel geen was...

Maar anders is het wel plezant, ik heb een groot huis en een leuke tuin. Ik moet wel een beetje doen alsof ik telewerk

Voor mijne kleine is het geniaal: nu kunnen we die thuisonderwijs geven: op een paar maanden zal die dan 3 studiejaarkes ingehaald hebben.
Allee, een chance met een onchance.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2020, 12:49   #172
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het punt is wel dat ze in China hun lockdown nog altijd niet hebben opgeheven. Dus weten we niet of ze het "onder controle hebben". Het is pas als, na het opheffen van de lockdown, 3 maanden later, er nog altijd geen tweede piek is, dat we kunnen zeggen dat ze het opgelost hebben. Op een of andere magische manier is er dan geen enkele zieke meer bij hen, OF propageert het niet meer (wat gewoon wil zeggen dat ze ginder veel meer besmettingen hebben gehad dan ze zeggen).
Volledig oplossen zal niet gaan, het zal onder de radar blijven min of meer gecontroleerd. Ze hebben de discipline mondmaskers in publiek te dragen dus mi. komt het wel goed met hun economie. In the West daarentegen.. zeker the USA euh no comment, lol. Also ik heb toch een vermoeden dat het al reeds bestond in Asia (wet markets zijn after all zo ingrained in hun cultuur, niet enkel in China) v laten we zeggen id tijden stillekes, maar is dat steeds out of the picture gebleven hier id West enz. omdat er simpelweg veel minder gereisd werd, media -zoals men nu massaal kent, nagenoeg onbestaande waren.

De oude chinese geneeskunde bvb. met al z'n kwakzalver middeltjes tgn allerlei al dan niet ingebeelde kwalen, & die dan nog eens gezien de aard vd ingredienten v die vele 'medicijnen' op zich zoonotic besmetting id hand werkt.... Nee dat virus bestond volgens mij al v voor november zeker. Ik denk dat ze onder Mao & zo toch ook wat al in die aard moeten meegemaakt hebben maar dat het gewoon undetected in de doofpot bleef. We maken dus deels mee wat China ondanks haar gigantisch propaganda apparaat & censuur, niet meer weet te verdoezelen naar de buitenwereld toe. Likewise geloof ik dat ebola enz. altijd* al in Afrika heeft bestaan. *Allez bon 'altijd'.. (v sinds het bestaan vd mens.)

Laatst gewijzigd door bembem : 20 maart 2020 om 12:54.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2020, 13:14   #173
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Wat een gelul. RASPOUTINE's posts zijn duidelijker.

De stelling:

zal door de beste economisten ter wereld gedurende minstens 10 jaar als voorbeeld van intelligentie en doorzicht worden besproken.
Iedereen is "baffled"... min of meer.
Een mondmasker help wel om besmetting tegen te gaan.

Alleen is dat in veel westerse bollen nog niet doorgedrongen. Case in point, hier zit men letterlijk in de shit (lol), in Asia gaat het stilaan beter xD.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2020, 13:20   #174
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Voor scheefpoepers is het wel penibel aan het worden.
Uw hand is uw vriend. Wel handgel gebruiken.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 20 maart 2020 om 13:20.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2020, 13:24   #175
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Volledig oplossen zal niet gaan, het zal onder de radar blijven min of meer gecontroleerd. Ze hebben de discipline mondmaskers in publiek te dragen dus mi. komt het wel goed met hun economie. In the West daarentegen.. zeker the USA euh no comment, lol. Also ik heb toch een vermoeden dat het al reeds bestond in Asia (wet markets zijn after all zo ingrained in hun cultuur, niet enkel in China) v laten we zeggen id tijden stillekes, maar is dat steeds out of the picture gebleven hier id West enz. omdat er simpelweg veel minder gereisd werd, media -zoals men nu massaal kent, nagenoeg onbestaande waren.

De oude chinese geneeskunde bvb. met al z'n kwakzalver middeltjes tgn allerlei al dan niet ingebeelde kwalen, & die dan nog eens gezien de aard vd ingredienten v die vele 'medicijnen' op zich zoonotic besmetting id hand werkt.... Nee dat virus bestond volgens mij al v voor november zeker. Ik denk dat ze onder Mao & zo toch ook wat al in die aard moeten meegemaakt hebben maar dat het gewoon undetected in de doofpot bleef. We maken dus deels mee wat China ondanks haar gigantisch propaganda apparaat & censuur, niet meer weet te verdoezelen naar de buitenwereld toe. Likewise geloof ik dat ebola enz. altijd* al in Afrika heeft bestaan. *Allez bon 'altijd'.. (v sinds het bestaan vd mens.)
Meiske ... letterlijk al uw onnozele postings zijn ingegeven vanuit uw visceraal racisme tegen alles wat blank is. Neen, uw adoptiemama had u nooit mogen wegrukken uit uw habitat in het verre oosten en uw problematische relatie met haar heeft heel uw emotioneel weefsel voorgoed verminkt.

Maar we zijn uw braaksels hier een beetje euh ... kotsbeu aan het worden.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 20 maart 2020 om 13:29.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2020, 13:39   #176
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 71.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Een mondmasker help wel om besmetting tegen te gaan.

Alleen is dat in veel westerse bollen nog niet doorgedrongen. Case in point, hier zit men letterlijk in de shit (lol), in Asia gaat het stilaan beter xD.
Het helpt als besmette mensen het dragen.

Misschien gaan we in het Westen binnenkort ook mensen met griep of verkoudheid met mondmaskers zien rondlopen. Zou een goede zaak zijn.
__________________
Tijdens de zomervakantie van 2018 beslist Jambon om niet 100.000 euro, maar 200.000 euro uit de federale subsidiepot toe te kennen aan de organisatie van El Kaouakibi en Nguyen.

https://www.bruzz.be/analyse/mist-ro...jft-2021-04-13
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2020, 13:40   #177
discuz
Minister
 
Geregistreerd: 16 november 2006
Berichten: 3.295
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik mag zelfs niet gaan fietsen. Binnen een maand heb ik er 10 kg bij.

Nu ja, ik ben 7 kg afgevallen op 2 weken met mijn covid-19 die er officieel geen was...

Maar anders is het wel plezant, ik heb een groot huis en een leuke tuin. Ik moet wel een beetje doen alsof ik telewerk

Voor mijne kleine is het geniaal: nu kunnen we die thuisonderwijs geven: op een paar maanden zal die dan 3 studiejaarkes ingehaald hebben.
Het tuinbedrijf komt nog wel het onderhoud doen, neem ik aan? Of heb je daar zelf nu tijd voor? Het is omdat ik er hier regelmatig camionetten vol zie rijden, dus niet iedere veelverdiener lijkt solidair of bij de les te zijn en de handen uit de mouwen te steken.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2020, 13:46   #178
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
blijven bejaardenhuizen dicht tot er een vaccin is gevonden?
Boris Johnson zijn plan was inderdaad alle Britse bejaarden voor 4 maanden te isoleren maar doe mikte op de 'herd immunity' en niet op een vaccin.

Laatst gewijzigd door driewerf : 20 maart 2020 om 13:47.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2020, 13:47   #179
discuz
Minister
 
Geregistreerd: 16 november 2006
Berichten: 3.295
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Wat een gelul. RASPOUTINE's posts zijn duidelijker.

De stelling:

zal door de beste economisten ter wereld gedurende minstens 10 jaar als voorbeeld van intelligentie en doorzicht worden besproken.
Iedereen is "baffled"... min of meer.
Het komt helemaal niet goed daar als ze weer a volonté mensen heen en weer laten vliegen. Er glippen altijd gevallen door het net.

Iedereen die voorstander is om dit virus zomaar door miljoenensteden te laten razen is niet goed bij z'n hoofd. Je penthouses en security mensen gaan de menigte niet kunnen tegenhouden. Daar hoef je toch geen helderziende voor te zijn?
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2020, 14:54   #180
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ge snapt het niet he. De epidemie zal er TOCH zijn. Er gaan EVENVEEL slachtoffers zijn met of zonder maatregelen. Alleen gaat het gewoon veel langer duren.

En nee, als 5% van het volk op een maand dood gaat, doet dat economisch niet veel.

Als ge de wereldeconomie plat legt gedurende maanden/jaren, is ze voor een groot stuk omzeep voor de komende decennia.
Waar haal je dit vandaan? Als er voldoende intensieve zorg capaciteit is kunnen veel mensen en vooral veel levensjaren gered worden.

Wat je daar stelt doet een beetje afbreuk aan het moedige werk van onze zorgsector.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be