Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 mei 2013, 19:07   #161
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.418
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kameraad Mauser Bekijk bericht
Komt de drang naar kennis, waarbij we dan een flink deel ratio aan de dag leggen om die kennis te bekomen, niet voort uit gevoel?
Dat is een redelijk lastige vraag. Daar omtrent zijn al erg veel discussie,s.

Het ligt er allereerst aan hoe jij "rationeel denken" gaat definiëren. En of er überhaupt zoiets bestaat als irrationeel of rationeel denken.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2013, 19:35   #162
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mevrouw Bekijk bericht
Gattaca is niet volstrekt eugenetisch. Gattaca is eerder libertarisch transhumanistisch (dat libertarisch noemen, daar heb ik niet voor gekozen, een jammerlijke benaming).
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2013, 19:39   #163
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Kijk, in Gattaca worden mensen bij geboorte gescreend op ziektes en zo een rol in de maatschappij toebedeelt. De druk ligt op kunstmatige selectie naar erfelijke aandoeningen bij bevruchting om zo je kind de beste kansen te geven.

Daar ben ik niet in geïnteresseerd.

Ten eerste interesseert je kans op hartfalen voor 35 jaar mij niets. Ten tweede wil ik niemand rollen toebedelen in de samenleving puur op basis van genetica.

Wat ik wel wil doen is via beleid voortplanting op zo'n manier sturen dat bijv. het gemiddelde IQ van de populatie stijgt.
__________________
Wortelloze bomen vallen

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 13 mei 2013 om 19:46.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2013, 20:18   #164
Kameraad Mauser
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2013
Locatie: Tachanka
Berichten: 3.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Kijk, in Gattaca worden mensen bij geboorte gescreend op ziektes en zo een rol in de maatschappij toebedeelt. De druk ligt op kunstmatige selectie naar erfelijke aandoeningen bij bevruchting om zo je kind de beste kansen te geven.

Daar ben ik niet in geïnteresseerd.

Ten eerste interesseert je kans op hartfalen voor 35 jaar mij niets. Ten tweede wil ik niemand rollen toebedelen in de samenleving puur op basis van genetica.

Wat ik wel wil doen is via beleid voortplanting op zo'n manier sturen dat bijv. het gemiddelde IQ van de populatie stijgt.


Maar als we toch op een zeker ogenblik dergelijke zaken kunnen beïnvloeden en sturen zoals erfelijke ziektes wegwerken d.m.v. genen uit te schakelen of ander genen in te planten, waarom niet? Ik zie het ook wel enigszins zo evolueren.
Kameraad Mauser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2013, 20:27   #165
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kameraad Mauser Bekijk bericht
Maar als we toch op een zeker ogenblik dergelijke zaken kunnen beïnvloeden en sturen zoals erfelijke ziektes wegwerken d.m.v. genen uit te schakelen of ander genen in te planten, waarom niet? Ik zie het ook wel enigszins zo evolueren.
Ja, natuurlijk, dan moeten we dat zeker doen. Ik vind Gattaca ook een beetje een schijtfilm, puur wetenschappelijk dan.
__________________
Wortelloze bomen vallen

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 13 mei 2013 om 20:27.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2013, 21:05   #166
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.418
Standaard

Jij hebt hier intressante dingen gepost over gene van verschillende volkeren/rassen.

Nu zat ik toevallig op stormfront te kijken, en kwam ik deze post van FrisianWarrior tegen . Ondanks dat ik de meeste mensen op stormfront maar marginaal vind, vond/vind ik hem wel intelligent.

Maar nu vroeg ik mij af in hoeverre jij het eens bent met de post van hem in dit topic: http://www.stormfront.org/forum/t608907-3/
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2013, 21:25   #167
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Jij hebt hier intressante dingen gepost over gene van verschillende volkeren/rassen.

Nu zat ik toevallig op stormfront te kijken, en kwam ik deze post van FrisianWarrior tegen . Ondanks dat ik de meeste mensen op stormfront maar marginaal vind, vond/vind ik hem wel intelligent.

Maar nu vroeg ik mij af in hoeverre jij het eens bent met de post van hem in dit topic: http://www.stormfront.org/forum/t608907-3/
Over de 'blankheid' van Egypte weet ik het fijne niet.

Ik ben het voor het grote deel eens met zijn nog betrekkelijk genuanceerde (voor StormFront toch) beeld over intelligentie en ras.

Ik zou interraciale voortplanting wel niet 'ten allen tijde' voorkomen. Als je hele rassen bekijkt dan zou het IQ wel inderdaad dalen van halfbloedjes t.o.v. het blanke,. Maar ik bekijk die voortplanting zelf liever op individueel niveau, waar ras niet echt de parameter is die ik zou bekijken m.b.t. voortplanting. Eerder IQ zelf of psychische gezondheid zelf etc. Ik heb weinig bezwaar tegen een slimme Belg en slimme Turkse die zich voortplanten omwille van wat FrisianWarrior aanhaalt.

Dat van de Jood als eeuwige vernietiger, daar ben ik het niet echt mee eens. Maar over de afkomst van het Joodse 'ras' weet ik eigenlijk nog niet zoveel.
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2013, 21:30   #168
Kameraad Mauser
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2013
Locatie: Tachanka
Berichten: 3.435
Standaard

Kunnen we feitelijk wel spreken van rassen binnen onze primatensoort?
Kameraad Mauser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2013, 21:30   #169
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.418
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Over de 'blankheid' van Egypte weet ik het fijne niet.

Ik ben het voor het grote deel eens met zijn nog betrekkelijk genuanceerde (voor StormFront toch) beeld over intelligentie en ras.

Ik zou interraciale voortplanting wel niet 'ten allen tijde' voorkomen. Als je hele rassen bekijkt dan zou het IQ wel inderdaad dalen van halfbloedjes t.o.v. het blanke,. Maar ik bekijk die voortplanting zelf liever op individueel niveau, waar ras niet echt de parameter is die ik zou bekijken m.b.t. voortplanting. Eerder IQ zelf of psychische gezondheid zelf etc. Ik heb weinig bezwaar tegen een slimme Belg en slimme Turkse die zich voortplanten omwille van wat FrisianWarrior aanhaalt.

Dat van de Jood als eeuwige vernietiger, daar ben ik het niet echt mee eens. Maar over de afkomst van het Joodse 'ras' weet ik eigenlijk nog niet zoveel.
Het probleem is alleen, dat het veel makkelijker is om het per ras/bevolking te bekijken dan per individu.

Zeker wat omtrent eugenetica.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2013, 21:32   #170
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.418
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kameraad Mauser Bekijk bericht
Kunnen we feitelijk wel spreken van rassen binnen onze primatensoort?
Naja.. er zijn redelijk grote verschillen tussen bevolkingsgroepen zowel qua uiterlijk als gene, intelligentie enz.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2013, 17:01   #171
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kameraad Mauser Bekijk bericht
Kunnen we feitelijk wel spreken van rassen binnen onze primatensoort?
Natuurlijk kan dat.
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2013, 17:03   #172
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Het probleem is alleen, dat het veel makkelijker is om het per ras/bevolking te bekijken dan per individu.

Zeker wat omtrent eugenetica.
Tja, maar bedenk je hoe dom en ongeïnformeerd de gemiddelde blanke nog is ... Slimmer dan de gemiddelde Afrikaan of Arabier, dat wel.
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2013, 17:08   #173
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.418
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Natuurlijk kan dat.
Maar is dat dan meer een sociale constructie of ook biologisch?

Zo zijn er genetische verschillen tussen volkeren, maar kun je dan al spreken van verschillende rassen?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2013, 17:25   #174
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Maar is dat dan meer een sociale constructie of ook biologisch?
Biologisch. Ik moet het eerste 'sociaal' construct nog tegenkomen dat ik in theorie kan achterhalen a.d.h.v. je genoom.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Zo zijn er genetische verschillen tussen volkeren, maar kun je dan al spreken van verschillende rassen?
Is dat niet gewoon semantiek?

Hoe 'ras' meestal gebruikt wordt, zijn er ook genetische verschillen tussen rassen (bv. Afrikaan-Europeaan), veel meer zelfs als tussen volkeren (bv. Germaans-Slavisch).
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2013, 17:30   #175
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.418
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Biologisch. Ik moet het eerste 'sociaal' construct nog tegenkomen dat ik in theorie kan achterhalen a.d.h.v. je genoom.


Is dat niet gewoon semantiek?

Hoe 'ras' meestal gebruikt wordt, zijn er ook genetische verschillen tussen rassen (bv. Afrikaan-Europeaan), veel meer zelfs als tussen volkeren (bv. Germaans-Slavisch).
1: Ik bedoel sociale constructie meer in de zin van dat het makkelijk is om mensen in bepaalde hokjes te zetten.

2: Daar heb je een punt natuurlijk.

Maar qua rassen is het bij de mens niet zoals bij de hond. De hond is opzettelijk naar verschillende rassen gefokt, bij de mens is dat niet zo.

Uiteindelijk zijn wij allemaal homo sapiens.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2013, 17:45   #176
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
1: Ik bedoel sociale constructie meer in de zin van dat het makkelijk is om mensen in bepaalde hokjes te zetten.
Maakt dat uit? Ras is duidelijk terug te vinden in de biologie van mensen.
Wat mensen met hokjes doen, verandert dat niet.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Maar qua rassen is het bij de mens niet zoals bij de hond. De hond is opzettelijk naar verschillende rassen gefokt, bij de mens is dat niet zo.

Uiteindelijk zijn wij allemaal homo sapiens.
Uiteindelijk zijn hondenrassen ook allemaal honden. Die kunnen nog kruisen met elkaar, dus niemand betwist dat dat niet dezelfde soort is. Honden zijn zelfs dezelfde soort als wolven (dan spreekt men zelfs over sub-soorten i.p.v. rassen)
Ik zeg ook niet dat verschillende mensenrassen niet tot dezelfde soort behoren.

Nadat H. heidelberghensis uit Afrika vertrok zijn mensen ook in een heel andere omgeving geëvolueerd. Zelfs nadat H. neanderthalensis kruiste met H. sapiens, hebben hun nakomelingen (die al verschilden van de 'pure' H. sapiens in Afrika) zich verspreid en hebben die evolutie ondergaan in andere omgevingen. Resultaat: andere genotypes en fenotypes.

De reden dat we bij niet-gedomesticeerde dieren niet zo vaak 'rassen' tegenkomen, is dat meestal geografisch geïsoleerd zijn en nogal vlug bottle-nekken naar sub-soorten.

Bwa, we zijn allemaal Homo sapiens sapiens (sub-soort, net als hond of wolf) volgens de classificatie... Naar onze huidige kennis zou wel aanzienelijke kanttekening gemaakt mogen worden: we zijn allemaal deels afstammeling van Homo sapiens, maar niet iedereen stamt ook af van Homo neanderthanlensis (Afrikanen niet, de rest van de mensen wel).
__________________
Wortelloze bomen vallen

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 14 mei 2013 om 17:47.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2013, 18:05   #177
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.418
Standaard

Maar ook Afrikanen zijn toch gewoon homo sapiens sapiens?

En geld die theorie eigenlijk voor alle Afrikanen? Dus ook het Afrika uit het noorden?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2013, 06:03   #178
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Maar ook Afrikanen zijn toch gewoon homo sapiens sapiens?
Ja, maar wij misschien niet zo. Enfin, wij (de rest van de wereld) hebben nog een andere voorouder die Afrikanen niet hebben.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
En geld die theorie eigenlijk voor alle Afrikanen? Dus ook het Afrika uit het noorden?
Neen, maar dat zijn dan ook Berbers in het westen, en Arabieren in het oosten (en een mengeling daarvan). Dat zijn geen Afrikanen in termen van ras.
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2013, 13:31   #179
Voltian
Minister-President
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 4.384
Standaard

Welke albums en nummers staan bovenaan het lijstje als je sorteert op "aantal keer beluisterd"?
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2013, 14:41   #180
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Welke albums en nummers staan bovenaan het lijstje als je sorteert op "aantal keer beluisterd"?
Die functie doet het niet zo goed precies op mijn gsm.

Maar ik kan wel raden.

Artiest: Rammstein zal er wel ver boven uit steken, gevolgd door Ennio Morricone of Iron Maiden.

Album: Waarschijnlijk V-Rock cd van de GTA Vice City Soundtrack, Halo Soundtrack, Conan the Barbarian Soundtrack of Best of Ennio Morricone.

Nummer: Mann gegen Mann of Mein Land van Rammstein waarschijnlijk gevolgd door Madhouse van Anthrax. Die nummers beluister ik belachelijk veel.
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be