Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Bekijk resultaten enquête: Wat moet NVA doen bij splitsing van het Kartel ?
Samengaan met Lijst Dedecker 17 19,10%
Samengaan voor een echt Vlaams kartel met Vlaams Belang 32 35,96%
Als onafhankelijke partij opkomen 38 42,70%
Samengaan met nog een andere partij 2 2,25%
Aantal stemmers: 89. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 1 januari 2008, 18:10   #161
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Dat is zeker niet waar. Op sociaal economisch vlak staan NVA en Vlaams Belang nog dichter bij elkaar dan NVA en CD&V. Komt omdat Vlaams Belang helaas op dit vlak iets "liberaler" is dan CD&V.

Behalve het "solidarisme" / "Corporatisme" is er een zeer groot fundamenteel verschil nl. NV-A wil eigenlijk de "belgische federale koepel" vervangen door een "Europese" wat erop neerkomt dat er in feite geen fysische grens zou ontstaan met Wallonië/Bruxelles. VB wil een echt "onafhankelijk" Vlaanderen met misschien, enfin héél misschien een alliantie met de Navo type Frankrijk,
maar Vlaanderen zeker uit de EU en uit de Eurozone.. Als je daar de "verankering" van de economie bijtelt zouden ze eerder een "kartel" kunnen vormen met "Meervoud" ttz. de beweging die ijvert voor een Vlaamse Democratische Volksrepubliek dan met NV-A..

Het is eigenlijk wachten op een waardige "Leider" om deze beweging het nodige revolutionaire elan te geven om aldus "Groot Vlaanderen" te verwezenlijken inclusief FR.Vlaanderen, Zeeuws-Vlaanderen, zogenaamd Nederlands Limburg, het diets dialect sprekende Letzemburg en de verfranste delen van het oude Henegouwen, Picardië, Namen en Luik (bijna geheel België, dat we dan Vlaanderen zullen noemen).

Tempo toleras
sed vero aperas

Laatst gewijzigd door roger verhiest : 1 januari 2008 om 18:12.
roger verhiest is offline  
Oud 1 januari 2008, 18:21   #162
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pantoffeldiertje Bekijk bericht
Dus het VB-standpunt over vreemdelingen zou N-VA veel stemmen doen verliezen? En op wie gaan die dan stemmen?
Op Vlaams gezinden in andere partijen, al zou het niet met de grote goesting zijn.
vooruit is offline  
Oud 1 januari 2008, 18:24   #163
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Op partijen die door het Belgische afzeikregime als 'democratisch' beschouwd worden.

Keuze te over, daar in Grimbergen. In Halle-Vilvoorde worden er nu eenmaal een stuk meer lijsten ingediend dan in de rest van het land.

Och ja, 'Ofwel ben je voor mij ofwel ben je tegen mij'

Ik zal net zo goed nooit op VB stemmen als ik nooit op Groen! zal stemmen.
Als het feit dat iemand niet op het VB wilt stemmen genoeg is om van die persoon een regime slaaf te maken zegt dat meer over u dan iets anders.

Voor moest het je interesseren, ik ben tegen het cordon en alle uitsluitingen die daarmee gepaard gaan. Maar op een aantal punten verschil ik fundamenteel van mening met het VB, dus ze krijgen nooit mijn stem.
vooruit is offline  
Oud 1 januari 2008, 18:27   #164
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Stel je voor dat "men" "het licht" zou zien : alle ex-Spiritisten en het huidige Spirit terug met NVA verenigd in een neovolksunie (toch iets anders dan nieuwe tsjeven).
Dan hadden we terug een duidelijke "Nationalistische" pardon Vlaamsnationalistische partij.. hoevel aantrekkingskracht die partij zou hebben op de kiezers van enerzijds de "tradionelen" VLD (open of toe maakt niet uit), SPa (rood of roze..) CD&V, Groen!
of anderzijds de extreem-rechtse VB is dan de vraag.. Het politiek landschap zou alleszins duidelijker zijn dan tegenoordig aar men de keuze krijgt tussen halfslachtige kartellijsten, waar men denkt voor mainstream te kiezen en in feite minderheidstandpunten aan een overschot van vertegenoordiging helpt.

Concreet : NV-A heeft nu 5 kamerzetels, hadden dat er nu zonder kartel in feite geen 4 of minder moeten zijn ?
Het is jammer dat Vogels ipv Staes voorzitter van Groen! geworden is. Anders zat Spirit nu al samen met Groen!. Dat zou pas iets geven.

Verder denk ik dat het onrealistisch en nutteloos zou zijn om Spirit weer te laten samengaan met N-VA. Ze zijn niets voor niets gesplitst.
vooruit is offline  
Oud 1 januari 2008, 18:31   #165
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vooruit Bekijk bericht
Maar op een aantal punten verschil ik fundamenteel van mening met het VB, dus ze krijgen nooit mijn stem.
Welke punten zijn dat?

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 1 januari 2008, 18:41   #166
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Welke punten zijn dat?
Hun vreemdelingen standpunt is mij veel te extreem.
Ik irriteer me dood aan het doorgedreven multiculturalisme en cultuurrelativisme van oa. Groen! en SP.a. Iemand die naar hier komt moet zich aanpassen, de Westerse waarden aanvaarden en Nederlands leren. Maar daar stopt het dan ook. Wat iemand zijn godsdienst voor de rest is kan mij niets schelen.

Verder ben ik wel overtuigd van het nut van economische migratie.

En bovenal ben ik Europees federalist, iets wat niet te verzoenen valt met het VB.

En zo zijn er nog wel een aantal dingen.
vooruit is offline  
Oud 1 januari 2008, 18:44   #167
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als het feit dat iemand niet op het VB wilt stemmen genoeg is om van die persoon een regime slaaf te maken zegt dat meer over u dan iets anders.

Voor moest het je interesseren, ik ben tegen het cordon en alle uitsluitingen die daarmee gepaard gaan. Maar op een aantal punten verschil ik fundamenteel van mening met het VB, dus ze krijgen nooit mijn stem.
Het gaat hier niet om het VB zelf, maar om het feit dat je niet meer op de N-VA zou willen stemmen indien ze met het VB een kartel zouden vormen. Wie is er dan de slaaf, vraag ik me af? Trouwens, denk eraan dat vijftig jaar geleden mensen die op de VU durfden stemmen ook door het regime met de vinger werden gewezen. Wat indien die toen ook uit menselijk opzicht afgehaakt hadden? Trouwens, indien er een dag zou komen dat het regime zou vinden dat de N-VA te gevaarlijk zouden worden, gaat men er ook wel het nodige voor doen om ze te besmeuren, hoor. Cordon tegen het VB verbreken of niet, of al dan niet een 'democratisch' label hebben. Of dacht je nu echt dat België zijn tegenstanders zomaar zonder meer de vrije hand gaat laten in het afbreken van de staat, zonder het spel vuil te spelen?
Zwartengeel is offline  
Oud 1 januari 2008, 18:49   #168
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Het gaat hier niet om het VB zelf, maar om het feit dat je niet meer op de N-VA zou willen stemmen indien ze met het VB een kartel zouden vormen. Wie is er dan de slaaf, vraag ik me af? Trouwens, denk eraan dat vijftig jaar geleden mensen die op de VU durfden stemmen ook door het regime met de vinger werden gewezen. Wat indien die toen ook uit menselijk opzicht afgehaakt hadden? Trouwens, indien er een dag zou komen dat het regime zou vinden dat de N-VA te gevaarlijk zouden worden, gaat men er ook wel het nodige voor doen om ze te besmeuren, hoor. Cordon tegen het VB verbreken of niet, of al dan niet een 'democratisch' label hebben. Of dacht je nu echt dat België zijn tegenstanders zomaar zonder meer de vrije hand gaat laten in het afbreken van de staat, zonder het spel vuil te spelen?

Het draait daar niet om, het draait er om dat ik me onmogelijk kan verzoenen met een aantal standpunten van het VB.

Vlaamse onafhankelijkheid zonder een eengemaakt Europa is voor mij grotendeels nutteloos.

VB is zo Eurosceptisch als het groot is dus nee.

Maar net om de redenen dat ik niet op het VB zal stemmen zal de N-VA geen kartel aangaan met het VB. Te verschillend.

De enige manier waarop ze het wel zouden kunnen is door de helft van hun programma te schrappen, dus dan krijgen ze mijn stem niet meer.
vooruit is offline  
Oud 1 januari 2008, 19:02   #169
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Samengaan Met Groen!, Spirit, AEL of ermee kappen

Laatst gewijzigd door Duym : 1 januari 2008 om 19:03.
Duym is offline  
Oud 1 januari 2008, 19:58   #170
Pantoffeldiertje
Gouverneur

Pantoffeldiertje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op Vlaams gezinden in andere partijen, al zou het niet met de grote goesting zijn.
Tja, CD&V en LDD dan?
Dat zie ik ze niet direct doen.
Oud 1 januari 2008, 20:38   #171
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Wel Spirit is op zoek naar een nieuwe partner. Een kartel NVA-SPIRIT klinkt niet echt dus wat denk je van hmmmmmm VU?

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 1 januari 2008 om 20:39.
solidarnosc is offline  
Oud 1 januari 2008, 21:55   #172
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Of van Kwartel?
Chipie is offline  
Oud 1 januari 2008, 21:55   #173
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Stel je voor dat "men" "het licht" zou zien : alle ex-Spiritisten en het huidige Spirit terug met NVA verenigd in een neovolksunie (toch iets anders dan nieuwe tsjeven).
Dan hadden we terug een duidelijke "Nationalistische" pardon Vlaamsnationalistische partij.. hoevel aantrekkingskracht die partij zou hebben op de kiezers van enerzijds de "tradionelen" VLD (open of toe maakt niet uit), SPa (rood of roze..) CD&V, Groen!
of anderzijds de extreem-rechtse VB is dan de vraag.. Het politiek landschap zou alleszins duidelijker zijn dan tegenoordig aar men de keuze krijgt tussen halfslachtige kartellijsten, waar men denkt voor mainstream te kiezen en in feite minderheidstandpunten aan een overschot van vertegenoordiging helpt.

Concreet : NV-A heeft nu 5 kamerzetels, hadden dat er nu zonder kartel in feite geen 4 of minder moeten zijn ?
Heeft N-Va geen zes zetels ondertussen?
Peter Luycks uit Lommel heeft zopas de eed afgelegd, ik dacht in vervanging van Jo Vandeurzen.
Oud 1 januari 2008, 22:06   #174
Pantoffeldiertje
Gouverneur

Pantoffeldiertje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Wel Spirit is op zoek naar een nieuwe partner. Een kartel NVA-SPIRIT klinkt niet echt dus wat denk je van hmmmmmm VU?
Oud 1 januari 2008, 23:05   #175
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Heeft N-Va geen zes zetels ondertussen?
Peter Luycks uit Lommel heeft zopas de eed afgelegd, ik dacht in vervanging van Jo Vandeurzen.
En moest die oud-volvo baas echt uit de politiek stappen komt er nog een N-VAer in de plaats.
vooruit is offline  
Oud 1 januari 2008, 23:12   #176
Honoré gepluimd
Provinciaal Statenlid

Honoré gepluimd's schermafbeelding

Standaard

Het belangrijkste is dat NVA en VB niet samengaan.
Dat zou betekenen dat we in plaats van één Vlaamsnationale partij in een cordon we er twee zouden hebben !
Het Belgische systeem zou niks liever hebben.

Neen, laat de NVA maar zo lang mogelijk bij de CD&V blijven kwestie van daar de Belgicistische fossielen zoveel mogelijk te saboteren en op de zenuwen te werken.
1 man binnen de muren kan machtiger zijn dan een leger erbuiten !

Laatst gewijzigd door Honoré gepluimd : 1 januari 2008 om 23:13.
Honoré gepluimd is offline  
Oud 1 januari 2008, 23:20   #177
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Honoré gepluimd Bekijk bericht
Het belangrijkste is dat NVA en VB niet samengaan.
Dat zou betekenen dat we in plaats van één Vlaamsnationale partij in een cordon we er twee zouden hebben !
Het Belgische systeem zou niks liever hebben.

Neen, laat de NVA maar zo lang mogelijk bij de CD&V blijven kwestie van daar de Belgicistische fossielen zoveel mogelijk te saboteren en op de zenuwen te werken.
1 man binnen de muren kan machtiger zijn dan een leger erbuiten !
exactly!
vooruit is offline  
Oud 2 januari 2008, 00:10   #178
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het draait daar niet om, het draait er om dat ik me onmogelijk kan verzoenen met een aantal standpunten van het VB.
Dat is dan ook precies de Vlaamse zwakte.

We gaan niet naar een onafhankelijk Vlaanderen op maat gemaakt door en voor VB'ers, we gaan naar een onafhankelijk Vlaanderen.

Bij het VB is er maar 1 punt belangrijk, Vlaamse onafhankelijkheid, al de rest is bijzaak.
En dan mag u wel zeggen ik kan er me niet mee verzoenen, dat mag, maar dat is wel verkeerd want u schijnt er vanuit te gaan dat als we het VB gebruiken om Belgie te breken dat we dan de VB staat krijgen. Dat zou alleen maar kunnen als het VB het alleen moet doen.

Samenwerken is de boodschap, voor een onafhankelijk Vlaanderen gaan we alle onderlinge zever en haat opzij moeten zetten of we gaan er nooit niet raken.

Dat Belgie vandaag nog bestaat is niet te danken aan de Belgische kracht maar aan de Vlaamse zwakte.

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 2 januari 2008, 07:04   #179
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat is normaal dat je voor een aantal punten tegen iets bent, in dit geval, tegen het VB. Ik ben ook voor een aantal punten tegen het VB maar als het VB het enige schip is dat mijn bestemming aan doet, zal ik er op stemmen.

Kijk, ik zie het eerder zo, ik heb ook een aantal punten tegen de auto maar zonder geraak ik 's morgens niet op mijn werk. Jij zegt, dus blijf ik thuis. Ik denk dat dat geen goede oplossing is. Ik, daar tegenover, zal gebruik maken van de auto tot de dag gekomen is dat ik hem niet meer nodig heb. Zelfde geld voor het VB.

De dag dat we op onze bestemming zijn zal het echt niet alleen het VB zijn die tot de verdere mogelijkheden behoord en dan zien we wel verder maar NU, is het alleen met het VB dat ik op mijn bestemming kan komen, ondervoorbehoud dat het leeuwendeel van alle andere, die naar die zelfde bestemming willen, ook dat zelfde schip willen nemen.

We mogen met 80 % zijn, als er maar 10 % bereid zijn van op dat schip te stappen zal het zijn reis niet aanvatten en zullen we bij gevolg ook geen van allen op onze bestemming geraken.
Garry is offline  
Oud 2 januari 2008, 07:11   #180
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Dat is dan ook precies de Vlaamse zwakte.

We gaan niet naar een onafhankelijk Vlaanderen op maat gemaakt door en voor VB'ers, we gaan naar een onafhankelijk Vlaanderen.

Bij het VB is er maar 1 punt belangrijk, Vlaamse onafhankelijkheid, al de rest is bijzaak.
En dan mag u wel zeggen ik kan er me niet mee verzoenen, dat mag, maar dat is wel verkeerd want u schijnt er vanuit te gaan dat als we het VB gebruiken om Belgie te breken dat we dan de VB staat krijgen. Dat zou alleen maar kunnen als het VB het alleen moet doen.

Samenwerken is de boodschap, voor een onafhankelijk Vlaanderen gaan we alle onderlinge zever en haat opzij moeten zetten of we gaan er nooit niet raken.

Dat Belgie vandaag nog bestaat is niet te danken aan de Belgische kracht maar aan de Vlaamse zwakte.
Dat is precies zo !
Garry is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be