![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
Bekijk resultaten enquête: Hoeveel punten krijgtr Djimi | |||
1 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
2 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
3 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
4 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
5 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
6 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
7 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
7.5 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
8 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 7,69% |
8.5 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 7,69% |
9 |
![]() ![]() ![]() |
6 | 46,15% |
9.5 |
![]() ![]() ![]() |
2 | 15,38% |
10 |
![]() ![]() ![]() |
3 | 23,08% |
Aantal stemmers: 13. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen die hem na zijn dood nog zouden hebben gezien? Tja, daar kan vanalles mee gebeurd zijn, hé. Misschien hebben die in de sixties wat teveel slechte LSD geslikt, misschien hebben die zo'n vurige wens Elvis te zien dat ze hem a.h.w. voor hun 'geestesoog' tevoorschijn roepen, misschien beweren die dat gewoon in de hoop ook hun 15 minutes of fame te krijgen, misschien is Elvis een engel geworden en komt hij nu af en toe terug op Aarde, ... Zolang ze geen fotootje of filmpje daarvan kunnen tonen, zullen ze er alleszins mee moeten leren leven dat de meeste andere mensen hen op ongeloof (en erger) zullen onthalen. Ik vind zo'n mensen altijd een beetje meelijwekkend, maar gelukkig ook ongevaarlijk. Tenzij Elvis hen zou vertellen dat ze iemand een kopje kleiner moeten maken (een scepticus als ikzelf bijvoorbeeld) of al hun geld aan Al Qaeda moeten geven, natuurlijk. Dan wordt dat toch wel iets anders. Maar ik denk niet dat Elvis zoiets zou doen. Daarvoor kon hij te goed zingen. ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik was nogal een 'freewheeler' vooraleer ik aan 'de job van mijn leven' begon. Waarschijnlijk zou ik dat nu nog steeds zijn. Ik tekende nooit graag 'vaste' contracten (werkte het liefst via uitzendkantoren/interimbureau's), maar misschien zou ik het tenslotte toch hebben gedaan, als ik een leuke job had gevonden. Ik gok dus maar op 'jobhopper' ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dag djimi, nog laat bezig zie ik.
Allereerst natuurlijk een zeer goed 2008 gewenst. De vraag: Je houdt van Brussel, als grote stad. Welke andere (grote) steden kunnen je goedkeuring wegdragen, en waarom? |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben nog laat bezig, en was eigenlijk van plan er voor vandaag (vannacht) maar mee te stoppen. Na dit antwoord doe ik dat trouwens, ik kan haast niet meer lezen wat ik schrijf Grote steden die ik 'ken' en die mijn goedkeuring kunnen wegdragen : Rotterdam, Amsterdam, Berlijn, Hamburg, Wenen, Stockholm, Lissabon, Londen, Glasgow, Basel, Kopenhagen, Marseille. Voor al die steden geldt min of meer hetzelfde : speciale sfeer, interessante 'urbanologie', boeiende geschiedenis, culturele rijkdom, menselijke diversiteit, esthetiek, intellectuele en mentale uitdaging, ... Van alle steden die ik vernoemde heb ik eigenlijk vooral voor Lissabon 'een boontje'. De nabijheid van de Atlantische Oceaan speelt daarin mee, maar ook de geografie, de vriendelijkheid van de mensen (voor een grote stad toch niet echt evident), en uiteraard ook het klimaat. Maar eigenlijik oefenen al die steden die ik vernoemde op mij een grote aantrekkingskracht uit, ik kan daar niks aan doen. Ik vind het eigenlijk erg moeilijk een keuze te maken. Zal ook wel met vermoeidheid te maken hebben. Ik ben al lang niet meer zo laat wakker gebleven. Gelukkig is het morgen zaterdag! Tot een volgende keer, djimi
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() --
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 5 januari 2008 om 04:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
![]() |
#167 |
Europees Commissaris
|
![]() Wist je dat Paul Staes zich zeer actief inzet voor de strijd voor Doel?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik had deze draad nog niet gezien, lijkt me wel leuk. In dit bericht http://forum.politics.be/showpost.ph...44&postcount=4 staat iets dat wel enigzins overeenkomt met wat ik zelf 'voel', of 'denk', of 'geloof' : << Er is geen boom en gras en appels. Alles "boomt" en "grast" en "appelt".>> Ook de term 'Heilige Geest' kan ik gemakkelijk accepteren. Theologie is niet onmiddellijk mijn specialiteit, en ook niet mijn voornaamste bezigheid, maar ik kan niet ontkennen dat ik niet langer de radicale atheïst ben die ik ooit was. Ik heb een aantal ervaringen achter de rug, die je voor mijn part gerust 'mystiek' kan noemen, en ik ben toch wel aan het twijfelen gegaan. Ik zou mezelf eerder 'voorzichtig agnost' willen noemen. Het is alleszins zo dat het onmogelijk is te bewijzen dat 'het hogere' NIET bestaat, net zoals het (voorlopig toch) onmogelijk is te bewijzen dat 'het hogere' WEL bestaat. De uitspraak "God is Liefde" heeft voor mij wèl betekenis, omdat volgens mij 'liefde' (in een eerder 'spirituele' zin) wel degelijk een belangrijke toegangspoort is tot dat 'hogere'. Ik ben ervan overtuigd dat er een verband is met 'collectief bewustzijn' en 'telepathie' (waarbij een 'religie' dan een soort van 'code' aanreikt om dat allemaal te vergemakkelijken), maar doe daar verder liever niet al te veel uitspraken meer over, uit schrik dat er vroeg of laat een of andere kwezel op basis van mijn gedachten een 'religie' zou stichten, iets dat alleen maar tot ellende kan leiden, aangezien nogal wat mensen niet echt in staat zijn met zo'n gegeven (georganiseerde religie en zo) op een correcte manier om te gaan. Ik hoop dat je dit antwoord bevredigend vindt. En, voor ik het vergeet : iemand doden in naam van een 'hogere macht' is, wat mij betreft, letterlijk 'uit den boze'. Dat is voor mij echt het werk van gevaarlijke psychopaten, die maar beter in verzekerde bewaring worden geplaatst, zodat ze kunnen worden behandeld. Geesteszieken zijn niet slecht, maar ziek. En als ze gevaarlijk worden, moeten gezonde mensen (en andere zieken) tegen deze zieken beschermd worden. Ook wie openlijk (of heimelijk) oproept tot het doden in naam van een 'hogere macht' behoort m.i. tot dezelfde categorie gevaarlijke zieken. Meer woorden wil ik daar niet aan vuil maken. Vriendelijke groeten, djimi
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 5 januari 2008 om 11:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb zo de indruk dat je overal wel een klare mening over hebt, dus kan deze niet wegblijven eh?
Wat vind je van ons Vlaamse land vol flitspalen?
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Fijn dat ik nu nog een bijkomende reden heb om die man te blijven steunen. Ik hoop echt ooit (véél) meer tijd te hebben om zèlf ook wat actiever te worden, o.a. in die strijd voor Doel (maar dat is helaas niet het enige 'dringende werk', zoals je wel weet). Ik zal iets aan mijn muziekverslaving (mega-melomanie) moeten gaan doen, hé ![]() Vriendelijke groeten, djimi
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2) Nu zal je me waarschijnlijk wel haten, maar ik durf dat risico wel aan. Hierover heb ik namelijk wel een uitgesproken mening : zolang gewone consumenten-auto's niet reeds van in de fabriek uitgerust worden met motoren die het snelhuidsduivels onmogelijk maken hun obsessie met 'warp speed' bot te vieren, vind ik zo'n flitspaal niet echt een ramp, integendeel zelfs. ER STAAN ER NOG LANG NIET GENOEG !!! Wat ik wel vind is dat 1. de opbrengst van de boetes 'lokaal' moet blijven (bij voorkeur op gemeentelijk vlak dus worden geïnvesteerd, in allerlei projecten die de verkeersveilgheid en de 'zachte' mobiliteit kunnen bevorderen) en 2. meer moet gewerkt worden aan 'preventie', d.w.z. dat de wegen zo moeten worden aangelegd dat hoge snelheden minder evident worden. Voor mij is dat ook een kwestie van 'ecologie', omdat het nog steeds zo is dat bij hoge snelheden onverantwoord veel méér benzine verbruikt wordt, terwijl ik vind dat we met om het even welke grondstof maar beter heel zuinig omgaan. Ik probeer altijd heel vroeg te vertrekken als ik ergens heen moet, zodat ik de reis op m'n dooie gemak kan maken, en aangezien ik toch geen auto meer heb, loop ik natuurlijk niet onmiddellijk het risico 'tegen de lamp' te lopen. Ik vind ten andere wèl dat die flitspalen ook tegen fietsers, voetgangers en andere 'zwakke' weggebruikers die zich van verkeersregels niets aantrekken moeten kunnen worden ingezet. Die regels gelden voor iederéén, ik zie dus niet in waarom er uitzonderingen zouden moeten worden gemaakt. Géén discriminatie, want daar kan ik niet zo goed tegen ![]() Voor alle duidelijkheid : ik vind het absoluut not done dat de opbrengsten van de boetes 'nationaal' worden gemaakt. Op dit vlak ben ik onverbiddelijk : subsidiariteit is een must. Het geld behoort toe aan de gemeenten waar de verkeersovertreders werden betrapt. PUNT. Elke verdere discussie over dit laatste punt vind ik, zacht gezegd, onzindelijk en onfatsoenlijk. Vriendelijke groeten, djimi
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 5 januari 2008 om 11:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Aangezien er "nog lang niet genoeg" zijn... moest jij de bevoegdheid hebben: waar zou je deze flitspalen dan zetten? en eventueel wegnemen?
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() 2) Waar ik ze zeker en vast zou zetten is vlakbij scholen, bejaardenhuizen, pleintjes waar veel mensen komen (bejaarden, gezinnen met kinderen), winkelcentra, in woonwijken, langs landelijke wegen en toeristische routes, daar waar er door omwonenden via referenda om wordt gevraagd, ... . De uiteindelijke beslissingsmacht over de plaatsing ervan moet echter in handen blijven van de lokale bewoners. Iemand die in Brussel woont moet zich dus niet moeien met wat inwoners van pakweg Ramskapelle in verband met die flitspalen willen doen. En het is al helemaal geen goed idee dat een Minister van Mobiliteit gaat beslissen wat waar moet gebeuren. Een Minister van Mobiliteit kan bijvoorbeeld wèl helpen bij het zoeken naar leveranciers van goedkoop en degelijk materiaal, of plaatselijke projecten die goed functioneren 'wereldkundig' maken, of spontane 'intercommunale' initiatieven moreel en logistiek/financieel ondersteunen, of autoproducenten die zèlf ook hun steentje willen bijdragen door bijvoorbeeld verkeersvriendelijke auto's te ontwikkelen daarbij te helpen (ik zeg maar wat: belastingvoordelen toekennen, interessante overheidscontracten voor dienstwagens aanbieden, ... ) Wat een Minister van Mobiliteit in èlk geval MOET doen is zèlf het goede voorbeeld geven. Een Minister van Mobiliteit die betrapt wordt op een verkeersovertreding, wordt als ik het voor het zeggen heb op staande voet ontslagen, wegens 'zware fout', en krijgt dus ook géén C4, en géén dopgeld. Dat is wel een absoluut minimum (en dat geldt voor èlke Minister, eigenlijk, maar vooral voor dieje van Mobiliteit). We moeten op dat vlak wel serieus blijven, vind ik. Dan hebben we des te meer reden en energie om eens goed te lachen en daarvan te genieten op die vlakken waar 'bittere ernst' uit den boze is. Waar flitspalen volgens mij al veel minder zin hebben, is op de grotere snelwegen, die ik dan wel graag in de mate van het mogelijke in tunnels zou willen stoppen. In Nederland zijn er verschillende zéér interessante plaatsen waar grote stukken autostrade niet langer een barrière vormen voor allerlei diersoorten (waaronder ook de mens) die nu gemakkelijk van één 'natuurgebied' naar een ander kunnen migreren, zonder het risico te lopen door een gemotoriseerde mens naar de eeuwige jachtvelden te worden doorverwezen. Voil�*. Dat is het zowat, een beetje naïef wellicht, en nogal beknopt, maar ik denk wel dat je nu een idee hebt van wat ik daarover zo allemaal denk. Vriendelijke groeten, djimi
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 5 januari 2008 om 12:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik durf daar maar moeilijk over oordelen. In een eerste reactie zou ik zeggen: zolang jijzelf en je omgeving er geen overlast van ondervinden, is daar geen reden voor.
Laatst gewijzigd door Kortaf : 5 januari 2008 om 12:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eén voorbeeld : jij vond het niet zo'n slecht idee dat ik wat vaker op café zou gaan, maar �*ls ik dat doe, hou ik alweer wat minder van mijn 'vrije tijd' over, die ik nu al, naar mijn gevoel, zo moeilijk kan vrijhouden voor mijn stokpaardje/dada/obsessie/ ... Ik zal er wel een oplossing voor vinden, als het echt moet. ![]() Vriendelijke groeten, djimi
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Flitsen in tunnels... is dat niet gevaarlijk, zo ineens een flits in een donker gat?
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien denk ik dat er wel technieken bestaan/kunnen worden ontwikkeld om alsnog snelheidsovertreders te 'pakken' zonder daarom het leven van andere weggebruikers in gevaar te brengen. Bovendien moeten die tunnels ook geen kilométers lang zijn. Om de paar honderd meter kan wat mij betreft ook een luchtgat van enkele tientallen meter breedte worden aangebracht, hoor. Trouwens, aangezien ik die tunnels eigenlijk vooral voor autosnelwegen voorzie, kan de maximumsnelheid best wel vrij hoog liggen, alleszins hoger dan bijvoorbeeld in de bebouwde kom. Vriendelijke groeten, djimi
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Heb je voorbeelden/idolen in je leven? Zo ja, wie?
![]() |
#179 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voorbeelden (uit mijn eigen leven, vooral) :
- mijn beste vriend, die al jarenlang heel rustig en konsekwent zijn eigen gangetje gaat en zijn eigen ding (muziek) doet, en tegelijk zijn twee kinderen op bewonderenswaardige wijze opvoedt en er voor zorgt dat zijn partner (de moeder van die kinderen) - wanneer ze 's avonds van het werk thuiskomt - een lekkere maaltijd op tafel aantreft en het huis netjes opgeruimd en gekuist terugvindt. Hij is dus tegelijkertijd huisman èn artiest, en het is een goede. Een hele goede, zelfs. - een collega van mij - die ondertussen ook een goede vriend is geworden - die een ongelooflijke werkkracht aan de dag legt en zich onvermoeibaar inzet voor de democratie, op school zowel als in de samenleving. Indrukwekkende kerel. - een heleboel familieleden, vrienden en kennissen die ondanks alles blijven proberen iets moois van hun leven te maken, en daar min of meer ook in slagen, zij het met iets meer vallen en opstaan dan die eerste twee 'voorbeelden'. Idolen (dat is wel een sterk woord, laat ik die gewoon ook voorbeelden noemen, waarbij het dan gewoon gaat om mensen die ik niet persoonlijk ken) : alle mensen die er voor zorgden dat er in deze wereld ook heel veel goeds, moois en waars is : kunstenaars, wetenschappers, activisten, ... Van elk van deze drie categorieën één voorbeeldje (terwijl ik vele anderen wegens plaatsgebrek niet vermeld) : - Leonardo da Vinci : voor zijn 'verzameld werk' - Ibn al-Haytham (Alhazen) : voor zijn 'Kitab al-Manazir' ('Book of Optics') Hij wordt algemeen aanvaard als de allereerste wetenschapper vanwege de introductie van de experimentele wetenschappelijke methode, en hij had bijgevolg een enorme invloed op de verdere evolutie van de menselijke kennis. - Martin Luther King, Jr. : voor 'I have a dream' (daar krijg ik nog steeds tranen in de ogen van, zo mooi vind ik dat) Dichter bij huis : Piet Mondriaan, Domela Nieuwenhuis, Simon Stevin, ... Maar dat zijn er maar enkelen die ik zou durven beschouwen als 'inspiratiebronnen', hoor. Als ik bijvoorbeeld aan een lijst van musici/componisten zou beginnen die ik om een of andere reden of op een of andere manier belangrijk vind, zit ik hier volgende week waarschijnlijk nog ![]() Ik ben echter geen lid van een fan-club, ik heb geen verzameling posters of andere trivia, zelfs geen T-shirt of zelfklever. Ooit had ik wel een T-shirt van een popgroepje "Think Tree", omdat ik de kleuren ervan zo mooi vond, maar erg lang heb ik daar toch niet mee rondgelopen, want hun tweede LP vond ik erg teleurstellend. Bij herbeluistering valt zelfs het eerste album al dik tegen, maar ja, als je jong bent, hé ! Ik hoop dat ik hiermee je vraag heb beantwoord ? Vriendelijke groeten, djimi
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 5 januari 2008 om 22:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Flitsen in een tunnel met licht, of flitsen om 3 uur 's nachts... met straatverlichting.... het blijft verschieten... is dat dan veilig? (en kom nu niet af dat ge u maar aan de regels moet houden eh)
![]() |
![]() |