![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Adoptie is voor mij nog steeds een alternatief voor wie door copuleren niet in staat is zelf een kroost op de wereld te zetten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Doe eens een poging je kort geformuleerde conclusies te onderbouwen.
Laatst gewijzigd door Rudy : 19 januari 2008 om 18:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1 zijn voorkeur bepalen voor (een of meer uit een aantal personen of zaken) 2 een stem uitbrengen op 3 (iem.) bij keuze belasten met een functie of waardigheid dis·cri·mi·ne·ren (overgankelijk werkwoord, ook absoluut; discrimineerde, heeft gediscrimineerd; discriminering/discriminatie) 1 (iem.) achterstellen op grond van niet ter zake doende kenmerken 2 onderscheiden bron: http://www.vandale.nl/vandale/opzoeken/woordenboek/ Stoort het u, dat als wanneer wetenschappers, het er niet over eens zijn of adoptie door homoseksuelen, al dan niet nadelig is voor het kind in kwestie, ik liever geen risico neem en de voorkeur aan heterokoppels laat? Want dat is de grond van mijn voorkeur. Amaai mijn voeten! Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 19 januari 2008 om 18:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is nog steeds verschil tussen een idealistische utopische wereld binnen de geesten van studenten zonder veel levenservaring enerzijds, en wie ondertussen met beide voeten in de wereld staat. Laatst gewijzigd door Rudy : 19 januari 2008 om 19:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
|
![]() Citaat:
Om deze redenen is het wachten op "wetenschappelijke analyse" een drogreden omdat een objectieve, wetenschappelijke analyse nu eenmaal volstrekt onmogelijk is. De zogenaamd "wetenschappelijke methode" faalt compleet op het gebied van menselijke betrekkingen. Het is namelijk niet zonder reden dat daar al duizenden jaren perkamentrollen en boeken over volgeschreven staan. Ieder van ons heeft zijn eigen ideeën over opvoeding ed. Het mag niet zijn dat de overtuiging van de één volstaat om de overtuiging van de ander te onderdrukken, puur op grond van mathematische meerderheid (neen, ik ben geen democraat). Voed jij kinderen op zoals jij dat wil, ik zal dat doen zoals ik dat wil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
|
![]() Citaat:
![]() Dat het mij niet stoort is te danken aan het feit dat er geen wetenschappelijke betwisting is van het feit dat het niet nadelig is voor een kind.. ![]() Of toch niet noodzakelijk. De meeste problemen worden juist veroorzaakt door pestgedrag op school omdat het gezin "anders" is. ![]() Het zal u misschien verbazen, maar de wetenschap denkt niet in generalisaties stijl "homo's zijn per definitie niet in staat kinderen op te voeden." Als er problemen zijn in een gezin, dan worden die geval per geval bekeken en behandeld. ![]() ![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 19 januari 2008 om 19:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik je een drankje aanbied waarover er discussie is door wetenschappers of dit drankje ja of neen giftig is, dan heb jij weldegelijk een rationeel verdedigbare reden om dat drankje beleefd af te slaan. Als ik moet kiezen of kinderen geadopteerd mogen worden door homoseksuele koppels terwijl wetenschappers discuteren of dat nu ja of neen hetzelfde is als door een heterokoppel geadopteerd te worden, dan heb ik een rationeel verdedigbare reden om de voorkeur te geven aan heterokoppels. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik vind het ronduit schandelijk dat je de discussie onder wetenschappers over wat nu het beste is voor onze kinderen, straal negeert, uit puur eigenbelang. Tenminste, zo komt het bij mij over. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 19 januari 2008 om 20:08. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is wel betwisting. En het gaat niet over het feit of homoseksuelen bekwaam zijn, want dat zijn ze uiteraard, maar het gaat erom of dit het beste is voor onze kinderen. En daar is weldegelijk discussie over. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 19 januari 2008 om 20:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De discussie op wetenschappelijk niveau over de invloed van de geaardheid op de kwaliteit van opvoeding, negeer je volkomen. Van misplaatste arrogantie gesproken kan dit wel tellen vind ik. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Humane wetenschappen - nog meer dan exacte wetenschappen - zijn dat zeker niet, om maar te zwijgen van de vraag hoe men dat dient te bepalen. Zijn er redenen om a priori aan te nemen dat kinderen niet opgevoed kunnen worden door holebi's? Wel, neen. Daar is in geen geval ook maar enige vorm van discussie over. Er is geen a priori reden, want een a priori reden zou betekenen dat alle kinderen door homo's opgevoed slecht uitgedraaid zijn. Quod non. De vraag in geval van abortus draait ook niet om wat perfect is, maar over wat beter is dan een gegeven situatie. Me dunkt dat een kind in een weeshuis nu niet bepaald beter af is dan een kind bij een homokoppel, maar dat hangt dan weer af van welke waardenschaal ik heb. Als jij liever agressieve kinderen hebt, dan kan ik best begrijpen dat je ze liever samen houdt in een weeshuis (of enige andere vorm van collectivisering van kinderen). Ik vind dat een negatief aspect, dus ik kies eerder voor kinderen bij een homokoppel.
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik feliciteer op je totale onvermogen het te begrijpen.
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |