![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 24 januari 2008 om 23:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Noorse kerk Antwerpen is bedoeld voor zeelieden!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aha! bedankt voor je toelichting spook!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, toen mohammed nog leefde en hij verzen orakelde dat het een lieve lust was, werden die verzen zelfs op kamelenhuiden geschreven! Blijkbaar is het voor moslims niet beledigend om koranverzen op kamelenhuiden te schrijven, maar wèl op vrouwenhuid? De reden kan natuurlijk liggen in het feit dat vrouwen per definitie even onrein zijn als het varken, en dat men zich verplicht moet gaan wassen nadat men een vrouw heeft aangeraakt, of je gebed is niet geldig. Een vers waarin staat dat je je vrouw moet aftroeven op diezelfde afgetroefde vrouw schrijven als legitimatie waarom ze werd afgetroefd lijkt me niet zozeer provocerend dan wel een pijnlijke blik in de spiegel!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 25 januari 2008 om 07:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat ze dan op de scholen VERBODEN om over het Kerstfeest als dusdanig te spreken is gewoon weer eens een blijk van die doorgeschoten politieke correctheid. Ik vind dat alle beleidsleden en schooldirecties MINSTENS een paar maanden koranstudie moeten volgen, zodat ze tenminste weten waar ze over praten voordat ze hun broek voor de zoveelste keer afsteken voor de moslims. Moest Chantalleke en die schooldirectie geweten hebben dat Jezus voor moslims ook een profeetje was, dan mochten de vlaamse kindekes misschien nog wel "de herderkens lagen bij nachte" gezongen hebben. En recent werd in Engeland het sprookje van de drie biggetjes VERBOTEN. Misschien moeten het geitjes worden? (wel lastig voor de komende generatie kinderen: het sprookje van de ZEVEN geitjes, van de DRIE geitjes, roodkapje en de geit, Hans en Grietje wordt dan: Mohammed en Fatima en de JOODSE heks, Sneeuwwitje en de 7 dwergen krijgt binnenkort ook een verbod, die hoererij stoort de moslims vast ook, dat wordt dan Mohammed en de 7 hoeris etc.. etc..)
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 25 januari 2008 om 07:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Minister
|
![]() Circe, ivm de tekenfilm van de 3 biggetjes die in Engelse scholen niet getoond wordt om moslims niet te beledigen... (hij is niet verboden zoals jij zegt)
Ik dacht dat de vraag van moslims zelf kwam maar daar kan ik niets over vinden. Het zou een niet-islamitische vereniging zijn die het aanraad die tekenfilm niet te gebruiken in scholen of heb ik het mis? Vind het nogal moeilijk en onterecht om de islamitische gemeenschap dan een verwijt te maken. Wat niet wegneemt dat het een compleet belachelijk initiatief is dat meer slecht doet dan goed. Toen ik het geval hier aankaartte gisteren kreeg ik een reactie van ongeloof. Er worden westerse tekenfilms met varkentjes uitgezonden op televisiekanalen in het Midden-Oosten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laya, blijft wel overeind dat drie biggetjes in Engeland, op vraag van moslims of niet, een punt van duscussie werd.
En daar hebben moslims in Engeland dus wel wat mee te maken, die sfeer van angst om oslims te beledigen speelt langzamerhand overal. Wat ik van belang vind ik dat het niet om beledigen gaat zoals dit binnen niet moslimsculturen wordt ervaren maar puur op wat beledigend zou kunnen zijn vanuit strikt standpunt, waar zijn de gematigde moslims om dit te veroordelen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De drie biggetjes is niet het enige voorbeeld. Voordien mocht gemeentepersoneel in sommige gemeenten geen theemokken meer hebben met afbeeldingen van "knorretje" uit Whinnie The Pooh, mochten banken geen spaarvarkentjes meer als reclame gebruiken, konden in bepaalde klinieken de artsen en verpleegkundigen tijdens de ramadan overdag niet meer in hun standaard eetplaatsen eten om hun moslimcollega's niet voor het hoofd te stoten, kreeg een varkensvleesverwerkend fabriekje geen uitbatingsvergunning omdat de omliggende moslims vreesden dat ze "varkenslucht" zouden inademen... allemaal nog niet gehoord?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb het over ENGELAND en nee ik heb nergens beweerd dat ik weet dat de vraag van de moslims kwam:
Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Vreemdeling
|
![]() Neem me niet kwalijk maar toch komt het soms lachwekend over.
Het hoofddoel lijkt me hier om iets negatief te gaan zoeken en daarmee dan anders denkende aan te vallen. Ik ben meer iemand die de mooie zaken wil zoeken, al dan niet met mensen die het niet zo hoog hebben met de Islam. Blijkbaar is dit forum niet direct voor deze doelstelling gemaakt. Geef respect aan anderen en zij gaan u ook respecteren. Het spelletje van de politiek en afschaffing der religieuse zaken en dragen van symbolen, heeft een staartje gekregen. nu kunnen al die kindjes samen roepen. Ik mag dat niet dan mag dat ook niet... Och mensen toch, leef met elkaar inplaats van naast elkaar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U antwoordt niet!
U lijkt wat koudwatervrees te hebben om op zaken werkelijk in te gaan? Hoe wilt u met anderen leven als u geen rekening houdt met zienswijze van anderen? De hoofddoek wordt bekritiseerd, omdat ze staat voor de seksuele ongelijkheid tussen man en vrouw. Uiteraard kunt u wijzen op de mening van moslims hierover, maar daar tegenover staat de Westerse visie zoals ze is vastgelegd bij wet, iedere vorm van seksueel geweld tegenover vrouwen is strafbaar!En hier worden rechten van vrouwen bepaald door de wet en niet de koran. Natuurlijk staat het vrouwen vrij een andere mening te hebben en een hoofddoek te dragen. Maar daarom hoeft een samenleving nog niet ervoor te kiezen dus hoofddoeken overal en steeds goed te vinden, en aangezien dit gevoelig ligt bij heel wat niet moslims begrijp ik absoluut niet, waarom daarmee door moslims geen rekening kan gehouden worden! Voor mij is dan ook het hoofddoekenprotest een vorm van onverdraagzaamheid, het Islamitisch standpunt wordt als dominant en niet voor discussie vatbaar vooruit geschoven omdat dit moet? Voor ons? Het zou u sieren mocht u mijn vraag eernstig nemen en klaar en duidelijk antwoorden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hallo koepel ik wacht op uw reactie!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Vind u het dan goed dat mensen alles kritiekloos slikken ? Als ik een maaltijd voorgeschoteld krijg die me niet smaakt of waar een ranzig geurtje omheen hangt, hoeft de kok of de kelner ook niet af te komen met zo'n antwoord, zeker als ze niet wensen te antwoorden op m'n vragen ivm de samenstelling of bereiding van het voorgeschoven gerecht en bol ik het af zonder te betalen. Uw gesloten houding, het ontwijken van enigerlei antwoord zorgt dus zelf voor een negatief imago van uw zaak en het aangebrachte gerecht, niet de klant. Try again. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens mij vind de koepel deze discussie lachwekkend omdat wij onwetend zijn?
Wan wie kritisch is tegenover islam heeft het niet goed begrepen? Ik zie mezelf eerder als een vrouw die het juist heel goed begrepen heeft, wie moslima wordt, moet ook haar natuurlijke rol accepteren, zoals dit door God bedoeld is? En die is; huishouden en kinderen, natuurlijk, als je man het goed vindt mag je werken! En tja; vrouwen zijn nu eenmaal verleidelijk! Dan zijn er twee oplossingen, dit verbergen waar islam voor kiest, of van mannen verwachten dat zij met die realiteit van aantrekkingskracht weten om te gaan, en zich dus kunnen beheersen! In het Westen wordt de laatste houding verwacht, moslims promoten het andere, vrouwen moeten maar opletten dat...ja, doei! De hele emancipatie wordt op die manier met de grond gelijk gemaakt, niet vrouwen zelf maar God bepaald immers je lot? Komaan Koepel, wees dapper en ga eens een discussie aan met vrouwen die u weerwoord geven! |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
De moslims zoeken al euwig lang de beste oplossing om de samenleving te sturen maar die hebben ze nog niet gevonden wat trouwens ook het geval is in het westen. Citaat:
Idd,je praat wollig.
De profiteurs,dat zijn deze met zwembaden in hun tuinen,te veel autos op hun opritten enz Laatst gewijzigd door guerin : 26 januari 2008 om 11:06. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wollig?
Mooi dan kunt u me ongetwijfeld uitleggen wat het verband is tussen de vraag of Mohammed vooruitstrevend is voor vrouwen en dit vandaag de dag nog is, en kloosters? Mij lijkt die vergelijking slaan als een tang op een varken(excuseer!) omdat de vrijwillige keuze je leven in afzondering aan God te wijden van een andere orde is dan zwaaien met een koran die iedere vrouw verantwoordelijk maakt voor het seksueel gedrag van mannen, omdat dit moet van God! Mohammed was een zakkenman? U bedoeld waarschijnlijk zakenman, en ja u heeft gelijk, het contract wat onder je neus kwam vormt de basis van islam! Als u weet dat er in Marokko scholen en klinieken staan weet u ook dat dit niet betekend dat onderwijs en gezondheidszorg daarop toegankelijk zijn voor iedereen, uw argument slaat nergens op, het is niet omdat er ergens een bank staat dat iedereen en spaarrekening heeft! Hoezo zoeken moslims naar de beste manier om de samenleving te sturen??? Hoe dat moet vertelt de koran hoor, en als het op welzijn aankomt, voor iedereen ligt het Westen duidelijk voor vandaar de aanwezigheid van zoveel moslims of dacht u dat dit was vanwege onze architectuur? Uw betoog lijkt nergens naar als u argumenten heeft dan liefst iets betere! U fietst volslagen om de essentie heen en zwaait met commentaar die nergens mee te maken heeft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hiermee ga je de moslims op je dak krijgen, hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tussen haakjes, gezien ik geen arabish begrijp weet ik niet of die verzen enkel over de vrouw handelden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Tx |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik heb zo'n donkerblauw vermoeden dat het vers 4.34 is dat Van Gogh liet schilderen op de door slagen verminkte rug van de actrice in kwestie, vermits de film deels daarover ging. Het kon natuurlijk ook een recept geweest zijn om couscous te maken!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 26 januari 2008 om 14:22. |
||||
![]() |
![]() |