![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lees eens opnieuw wat ik schrijf... Daar valt dan te lezen dat mensen die uit louter materialistische en eigengereide redenen geen kinderen wensen, egoïsten willen. In een bepaald berich stel ik trouwens heel duidelijk dat er mensen zijn die uit ware altruïstische redenen geen kinderen wensen en dat die dit niet doen uit egoïstische beweegredenen. Wel zijn mensen als egoïsten als ze geen kinderen wensen omdat hun jaarlijks reisje naar de Caraïben in gevaar komt, omdat ze 's nachts zouden moeten opstaan, omdat ze drukte en beweging in huis niet willen, omdat ze schrik hebben voor problemen tijdens de puberteit... Dan zijn het in mijn ogen weldegelijk egoïsten. En voor de duidelijkheid: lees maar eens het openingsbericht. Daarvoor ging het ten slotte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb nergens een dergelijke veralgemenende uitspraak gedaan. 't Etiket "egoïsme" heb ik in welbepaalde en welomlijnde omstandigheden gebruikt. Gelieve het maar eens na te lezen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | ||
Minister-President
|
![]() Wat is er soms fout aan "stijgende groei"?
Citaat:
Citaat:
Natuurlijk moet dat aangepakt worden, maar als de bevolking ondertussen blijft exponentieel groeien is dat vechten tegen de bierkaai. Men vindt dan oplossingen voor problemen die al voorbijgestreefd zijn.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley Laatst gewijzigd door L. J. Brutus : 20 januari 2008 om 15:23. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() misschien omdat u de dingen niet goed uitlegt? of het gewoon een warreboel is aan gegevens
![]() |
#165 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zou ik blij moeten zijn met stijgend ik-gericht materialisme dat geen verantwoordelijkheid meer wil opnemen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Minister-President
|
![]() "Groei" is een feit, dat kan stijgen of dalen. Vandaar, stijgende groei, dalende groei. Ik hoop dat u op dit niveau wel meebent.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#169 |
|
![]() dubbel
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen. Laatst gewijzigd door Duvelke : 20 januari 2008 om 15:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
|
![]() Citaat:
![]() Dat leren ze nog niet in het lager onderwijs e ![]()
![]() |
![]() |
#171 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In die betekenis wel, maar uit de context is dat helemaal niet zo te begrijpen. Ik had het immers juist over een dalend aantal geboorten en dus een toename van mensen die geen kinderen wensen te krijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Minister-President
|
![]() Me dunkt dat ik duidelijk heb gemaakt dat bewuste kinderloosheid minstens even verantwoordelijk is.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De aarde kan gerust een stijgende bevolking aan. Aan de mensheid om de leefvoorwaarden van eenieder op deze planeet voortdurend te verbeteren. Dat is onze opgave. Niet de defaitistische en levensmoeë houding om de uitdaging niet aan te gaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Minister-President
|
![]() Op lange termijn kan ze dat aan, ja. Het is een onomstreden feit dat het tempo waaraan dat nu gebeurt onmogelijk is zonder dat de natuur daarbij ingrijpt.
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dergelijke zaken dacht de Club van Rome ook, maar ondertussen is gebleken dat hun conclusies voorbarig en ongefundeerd waren. En Malthus' visie hierop is ondertussen al lang achterhaald. De mens is dermate creatief, iedere generatie opnieuw, dat die steeds weer oplossingen vindt voor uitdagingen. Met een levenmoeë houding die sommigen hier ten toon spreiden, geraken we echter nergens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |