![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Schepen
|
![]() ik pleit voor een duidelijk reglement
RR |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ah, een deelgenoot in soortgelijke ervaringen
![]()
![]() |
#163 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(Zie je wel dat we soms akkoord kunnen zijn, circe ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 19 februari 2008 om 17:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
even ter verduidelijking: zelf heb ik het twee weken volgehouden als would-be chiromeisje. Tot ik "ingehaald" werd of zoiets en ze me allemaal moesten kussen. Laatste keer. Ik geloof dat mijn moeder net het uniform gekocht had. Tweede poging jaren later duurde ook zo'n week of drie. Eigen dochter: vier keer scouts Jongste eigen dochter: zelfs geen poging tot! Je moet aanleg hebben voor die jeugd-toestanden!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ikzelf zit al dertig jaar in de jeugdwerking als hoofdopvoeder van kansarmen (eerst als gewone opvoeder). Ik begrijp volkomen wat je wil zeggen maar wil er onmiddellijk aan toevoegen dat er heel wat valkuilen zijn waar men zich, als begeleider beter kan tegen behoeden. Wat gevoelens betreft ... kan ik er meteen aan toevoegen dat gevoelens altijd correct zijn, of ze nu aanvaard worden door de maatschappij of niet. Ikzelf heb weet van begeleiders die verliefd zijn geworden op jonge meisjes en diezelfde begeleiders hebben met die gevoelens enorm geworsteld. Enerzijds hebben we de maatschappelijke norm van "het mag niet" maar anderzijds hebben we dan toch het gevoel van "dit gevoel is er toch". De meeste begeleiders gaan daar heel professioneel mee overweg door dit gevoel te negeren of weg te duwen. Een aantal begeleiders lukt dit niet met alle gevolgen vandien. Vandaar dat ik steeds blijf pleiten voor "procedures" waarbij er als het ware "een schild" wordt gecreëerd tegen dergelijke situaties. Laat het niet teveel aan je hart komen en probeer te relativeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien heb ik een of andere paragraaf over het hoofd gezien. Toch even deze vraag: Hoe groot is het probleem eigenlijk dat je hier schetst? Is die bezorgdheid bij de ouders nu echt zo groot of gaat het om enkelingen, totaal paranoia, ouders die tegenwoordig iedere begeleider, opvoeder, of wat dan ook als een potentiële pedofiel bezien ? Wordt het probleem niet te veel uitvergroot? Mijn mening is dat iemand met een zuiver geweten zich weinig hoeft aan te trekken van de eeuwige zeurder die, wegens te veel tijd of totaal paranoia, van kankeren zijn of haar geliefkoosde bezigheid heeft gemaakt. Dus nogmaals, is er eigenlijk wel een probleem ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk wel dat er een probleem is.
Men denk te veel dat kinderen of jonge mensen geen schaamtegevoel hebben door hun leeftijd, maar dat is er te dikwijls wel. Als kind vond ik het niet kunnen naakt te gaan staan tussen anderen en als volwassene vind ik het nog niet kunnen.
![]() |
#170 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik beschuldig u niet van pedoseksuele neigingen maar van een onprofessionele houding t.o.v. terechte zorgen van ouder. Als bij u alles zo goed geregeld is én er zijn procedures, wat zeurt u dan? Dan zal het u toch een zorg zijn wat sommign denken? Citaat:
Citaat:
Waarom maakt u zich dan zo druk? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil uw vraag graag nog beantwoorden: het gaat gelukkig nog steeds om een minderheid van de ouders, al neemt het percentage wel steeds toe. Vroeger was dit topic bijna niet aan de orde, nu wordt er steeds meer een probleem van gemaakt. Ik beoogde met dit topic te posten deze maatschappelijke evolutie naar de paradox tussen enerzijds meer 'preutsheid' en anderzijds het steeds meer seksualiseren van het (kinder)lichaam, te onderschrijven. Ik wilde dit doen door mijn eigen concrete ervaringen als jeugdbegeleider op dat vlak als 'case' aan te halen. Helaas, ik herhaal het nog eens, hadden enkele zielen hier het op mijn uiteenzetting niet zo goed begrepen. Ik vond het dan ook mijn plicht tijdens de discussies hier in de verdediging te gaan, om die bepaalde personen geen carte blanche te geven en het debat met hun vaak 'onwetendheid' te overheersen. Ik hoop hiermee uw vraag ten dele beantwoord te hebben. De groeten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Noot: het wil niet zeggen dat wij vrijwilligers zijn (= niet betaald, onbezoldigd), dat wij daarom geen pedagogische kwalificaties zouden hebben. Het één hoeft het ander dus niet uit te sluiten. Vrijwilligerswerk staat hier zeker niet gelijk met amateurisme ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
|
![]() Citaat:
Maar even serieus freespirit, als bij u alles zo goed geregeld is, waarom maakt u zich dan zo druk over die paar ouders? Dan volstaat het toch om die ouders de procedures uit te leggen? Ouders maken zich (terecht) zorgen. Als u door goede informatieverstrekking die zorgen kunt wegnemen is er toch geen probleem? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
|
![]() Citaat:
U heeft het over wederzijds respect en begrip. Waar heeft u dat getoond ten opzichte van zich voor hun naaktheid schamende kinderen en hun bezorgde ouders? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heb overigens geen enkel probleem in die aard waar u op zou aansturen. Tenzij u het als een probleem beschouwt dat ik het initiatief neem om hier een topic over dit onderwerp op te starten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar de school- en sportkampen die ik heb meergemaakt waren verplichte nummertjes in groepsdrill. Ik kan mij niet op commando amuseren, en zeker niet in massaverband.
![]() |
![]() |
#178 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Misschien kan het helpen je te verplaatsen in de persoon van een pedofiel, die zich in de functie van jeugdbegeleider op het kamp heeft weten te manouvreren. Je geeft hem de taak toezicht te houden op het douchen en hij gaat die taak met plezier uitvoeren. Nee, hij zal niet ineens de kinderen verkrachten, maar je geeft hem wel de gelegenheid de kinderen te begluren en zijn perverse gevoelens te voeden. Ik was als kind preuts en voelde me naakt al ongemakkelijk tussen leeftijdsgenoten. Gelukkig kwam daar niet ook nog een controlerende volwassene bij. Ze waren in mijn omgeving verstandig genoeg om buiten, met de rug naar de deur, te controleren. Dus niet visueel. Dat is voldoende, er zijn nooit problemen geweest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Waarom ben je (als kind) preuts? Heeft dit te maken bij u met opvoeding, omgevingsfactoren, vind u gewoon dat u van zichzelf preuts bent? En waarom schaamt u zich voor beginnende ontwikkeling (dit kan idd al op jongere leeftijd, was zelf 'vroegrijp')? Is daar iets speciaals mee of zo? Nogmaals, deze vraag is geen kritiek of afkeuring of iets dergelijks, ik vroeg het me gewoon af wat u dreef / drijft om preuts te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |