Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 februari 2008, 15:08   #161
roderidder
Schepen

roderidder's schermafbeelding

Standaard

ik pleit voor een duidelijk reglement

RR
roderidder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2008, 16:55   #162
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Trouw met me.
Ah, een deelgenoot in soortgelijke ervaringen .
Oud 19 februari 2008, 17:02   #163
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik pleit in elk geval voor toezicht (valpartijen, duwpartijen, uitschuiven, hoofd tegen de grond, poef, bloederige toestanden) uit veiligheidsoverwegingen.

Misschien omdat ik mijn kinderen steeds vrij heb opgevoed bestaat bij ons het "onderbroekensyndroom" totaal niet. Ik heb geen van beide dochters tenminste nooit horen reclameren over het gezamenlijke omkleden in de grote ruimte van het zwembad, ook dat was (hopelijk) onder begeleiding.

Ik begrijp Freespirit daarom héél goed: in het post-dutroux tijdperk is er ineens een soort heksenjacht ontstaan liefst tegenover vrijwilligers die hun vrije tijd opofferen om met een bende kinderen op kamp te gaan;

Dat er soms (regelmatig? laten we hopen van niet) malversaties gebeuren dat betwijfel ik niet. Maar dat die dan persé "onder de douche" gebeuren als men in één grote ruimte staat lijkt me inderdaad weinig waarschijnlijk.

Ik heb ooit één (1) krantenartikel gelezen waarbij een pedo-begeleider kinderen lastig viel in het privé douchehokje.

Ik begrijp Freespirit wel en ga helemaal niet mee in de denkpiste dat indien Freespirit hier een vraag over stelt, of een probleem heeft met de paranoia van sommige ouders, er vast "iets" met hem niet in orde moet zijn.

Ikzelf zou me ook blauw ergeren aan zulke opmerkingen. Met mij is zeker niet "iets" niet in orde. Maar ouders die daar zo'n levensgroot probleem van maken, kunnen beter zèlf met hun kinderen op kamp gaan, in plaats van ze uit te besteden aan goedkope vrijwilligers!
Akkoord.
(Zie je wel dat we soms akkoord kunnen zijn, circe)

Laatst gewijzigd door filosoof : 19 februari 2008 om 17:07.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2008, 17:03   #164
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk Bekijk bericht
Tja, dat soort kampen was niet bevorderlijk voor de relatie met mijn ouders. De laatste keer dat ze me ernaar toestuurden, heb ik na mijn terugkeer zes maanden geen woord meer gezegd.

Ik was zo woedend...twee weken uitgeleverd worden aan een stel sportgekken met een kindercomplex. Overlevingstochten..2 dagen lang langs asfaltbanen sjokken met zo'n oranje container op je rug om dan 's nachts ergens in een bos onder zo'n vochtig stuk plastic te gaan liggen, en altijd wel een mierennest in de buurt dat in het midden van je diepe slaap plots actief wordt .

Stoere jongens die blauwe plekken, schrammen en andere wondjes verzamelden als zichtbare tekenen van mannelijkheid. Roekeloze idioten werden aanzien voor durvers, waar je bewondering voor moest hebben. Zo herinner ik mij een jongen die langs een boomstam naar beneden gegleden was waardoor het vel van de binnenkant van zijn benen afgestroopt was. Kijk eens, hij huilt niet. Stoere, flinke jongen! Terwijl hij meer geholpen was met de wetenschap: je bent een kluns die beter niet in bomen klimt, denk aan je vel. Huilen deed hij misschien niet, maar verongelukken en daarover klagen des te meer. Een wandelende verzekeringsnachtmerrie.

En dan die voortdurend losbarstende samenzang van je 'hiya, hiya, ho' of 'de boom stond op de berg' of 'vogelke gij zijt gevangen' en 'tikke takke, tikke takke, ring, ring, ring'. Die sfeer van geforceerde kampvuurromantiek. Begeleiders die menen dat kinderen van 6 tot 16 allemaal op hetzelfde intellectuele niveau staan en dus allemaal als debielen toegesproken moeten worden: traag, monosyllabisch en overdreven articulerend/gesticulerend

Sommige leidsters die hun ontluikende moederinstincten eens op iets anders wilden uitproberen dan gewone poppen... Het was trouwens dat type dat altijd ongevraagd kwam kijken 'of ik me wel goed waste'. En maar niet begrijpen dat ik me uit alle macht aan haar greep probeerde te ontworstelen omdat ik al genoeg had aan 1 moeder in dit universum. Het voorwerp worden van overdreven, te lang opgekropte affectie is meestal de ergste vorm van vernedering die je in dergelijke context kunt ondergaan

I so f**king hated it....zodra ik mocht ging ik dan nog liever werken tijdens vakanties.
wil je een harem?

even ter verduidelijking:

zelf heb ik het twee weken volgehouden als would-be chiromeisje. Tot ik "ingehaald" werd of zoiets en ze me allemaal moesten kussen. Laatste keer. Ik geloof dat mijn moeder net het uniform gekocht had.

Tweede poging jaren later duurde ook zo'n week of drie.

Eigen dochter: vier keer scouts

Jongste eigen dochter: zelfs geen poging tot!

Je moet aanleg hebben voor die jeugd-toestanden!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2008, 17:46   #165
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk Bekijk bericht
Tja, dat soort kampen was niet bevorderlijk voor de relatie met mijn ouders. De laatste keer dat ze me ernaar toestuurden, heb ik na mijn terugkeer zes maanden geen woord meer gezegd.

Ik was zo woedend...twee weken uitgeleverd worden aan een stel sportgekken met een kindercomplex. Overlevingstochten..2 dagen lang langs asfaltbanen sjokken met zo'n oranje container op je rug om dan 's nachts ergens in een bos onder zo'n vochtig stuk plastic te gaan liggen, en altijd wel een mierennest in de buurt dat in het midden van je diepe slaap plots actief wordt .

Stoere jongens die blauwe plekken, schrammen en andere wondjes verzamelden als zichtbare tekenen van mannelijkheid. Roekeloze idioten werden aanzien voor durvers, waar je bewondering voor moest hebben. Zo herinner ik mij een jongen die langs een boomstam naar beneden gegleden was waardoor het vel van de binnenkant van zijn benen afgestroopt was. Kijk eens, hij huilt niet. Stoere, flinke jongen! Terwijl hij meer geholpen was met de wetenschap: je bent een kluns die beter niet in bomen klimt, denk aan je vel. Huilen deed hij misschien niet, maar verongelukken en daarover klagen des te meer. Een wandelende verzekeringsnachtmerrie.

En dan die voortdurend losbarstende samenzang van je 'hiya, hiya, ho' of 'de boom stond op de berg' of 'vogelke gij zijt gevangen' en 'tikke takke, tikke takke, ring, ring, ring'. Die sfeer van geforceerde kampvuurromantiek. Begeleiders die menen dat kinderen van 6 tot 16 allemaal op hetzelfde intellectuele niveau staan en dus allemaal als debielen toegesproken moeten worden: traag, monosyllabisch en overdreven articulerend/gesticulerend

Sommige leidsters die hun ontluikende moederinstincten eens op iets anders wilden uitproberen dan gewone poppen... Het was trouwens dat type dat altijd ongevraagd kwam kijken 'of ik me wel goed waste'. En maar niet begrijpen dat ik me uit alle macht aan haar greep probeerde te ontworstelen omdat ik al genoeg had aan 1 moeder in dit universum. Het voorwerp worden van overdreven, te lang opgekropte affectie is meestal de ergste vorm van vernedering die je in dergelijke context kunt ondergaan

I so f**king hated it....zodra ik mocht ging ik dan nog liever werken tijdens vakanties.
Heerlijke tekst. Respect.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2008, 20:56   #166

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Dit topic lijkt zich wel te ontwikkelen naar een tweedracht tussen enkele forummers, helaas dreigen we in een soort kringdiscussie terecht te komen waar geen einde aan komt en uitmondt in een welles / nietes spelletje, wat uiteindelijk tochv vrij zinloos is. Het mag duidelijk zijn dat er omtrent dat douchetoezicht verschillende meningen en opinies circuleren, op zich niets mis mee, ware het niet dat enkele personen er dan niets beters op vinden om anderen (onrechtstreeks) van verdachte ideeën en handelingen te beschuldigen, van een heksenjacht gesproken !

Ik neem mij dan ook voor een laatste keer te posten in dit topic, daar sommigen toch niet bereid zijn tot enige constructieve en wederzijds respectvolle discussie over te gaan, we vallen ook allemaal (ik incluis, ik beken) zeer veel in herhaling en ik denk wel dat de verschillende standpunten nu wel duidelijk naar voren zijn gekomen. Toch wil ik hierbij nog een aantal puntjes op de 'i' zitten, of jullie mij nu geloven of niet, ik weet dat ik niets verkeerd doe en hoe sommigen hierover mij denken laat mij eerlijk gezegd steenkoud !

- Zoals sommigen hier suggereren, worden wij helemaal niet rijk of zo van dat jeugdkamp, zoals gelukkig iemand anders aanhaalde zijn wij allemaal vrijwilligers en we offeren onze vrije tijd hier dan ook graag voor op (en neen, niet alle begeleiders zijn studenten of scholieren, in onze monitorsploeg zitten ook heel wat werkende mensen met maar vier of vijf weken vakantie per jaar !). Wij doen deze begeleiding heel graag, maar eisen wel van de kinderen, en liefst bij uitbreiding ouders, een minimale vorm van respect. Loze beschuldigingen of verdachtmakinge kunnen we uiteraard missen als kiespijn. Bedenk ook goed dat zonder de talloze vrijwilligers die talrijke jeugdkampen inrichten, de vaak 'werkende' ouders (of ze gaan graag onder hun twee op reis zonder de kinderen erbij) veel meer geld kwijt zijn om hun kinderen tijdens vakantieperiodes op te vangen. Of vinden jullie het beter en veiliger ze gewoon de godganse dag op straat te laten spelen, welke risico's loop je dan !?

- Op ons kamp zijn er allemaal professionele en gekwalificeerde begeleiders, de minste 'opleiding' is een monitorscursus op pakweg 17-jarige leeftijd. Vele leiders zijn ook in hun 'professionele' bestaan bezig met kinder- en jeugdwerking (opvoeder, onderwijzer, CLB, jeugdconsulent, etc.) Wie niet bekwaam is, wordt geen leider, zo simpel is het ! Dit in tegenstelling tot de scouts en de chiro, met alle respect, waar je vaak op basis van leeftijd of lidmaatschap bijna automatisch doorgroeit naar het leidersbestaan. Let op, de meeste scouts- en chiromensen leveren puik werk en verdienen dan ook oprecht mijn respect.

- We hebben wel degelijk een strategie binnen ons leidingsteam qua toezicht bij het douchemoment of in de slaapblokken. Voor de moeilijke verstaanders in dit topic herhaal ik het nog eens één maal: wij doen altijd minstens toezicht met twee begeleiders, nooit alleen, juist om potentiële wantoestanden te voorkomen ! Dat toezicht houden is bij ons zeker geen synoniem van 'bekijken' of naar de kinderen 'kijken', eerder aanwezig zijn in de buurt en ingrijpen wanneer nodig blijkt. Als sommigen hier vanalles bij fantaseren bij dit toezichtmoment, zegt dat meer over hen dan over mij (of over de rest van de leiding).

- Ter informatie: de bezettingsgraad van mijn kamp is steeds 100 %, we moeten zelfs mogelijke deelnemers weigeren. De tevredenheidsgraad is ook bijzonder hoog, daar de meeste kinderen steeds meegaan tot ze buiten de leeftijd vallen (ouder dan 13). Een aantal van onze deelnemers 'stoot' na verloop van jaren door tot leiding, op voorwaarde dat ze een cursus en stage gevolgd hebben. Ook de ouders zijn laaiend enthousiast over ons kamp, wij organiseren 'in het jaar' een paar activiteiten met zowel kinderen als ouders samen, er is dus een open communicatie. Als er ouders problemen met dat douchetoezicht zouden hebben (met de nadruk op zouden), willen wij hier altijd in alle kalmte uitleg over verschaffen en een dialoog aangaan. Wij respecteren andere meningen, ook al onderschrijven zij niet de kampregels. Na een gesprek zien de meeste ouders echter wel in dat dat toezicht vaak onontbeerlijk is. Als ze echt radicaal tegen de kampregels zijn en er een principekwestie van maken, mogen de ouders - ook na inschrijving - hun kind altijd van het kamp weghouden, ze krijgen het geld zelfs terug. Maar in de praktijk is dit nog nooit voorgevallen bij ons, hoe zou dat nu toch komen?

- Zoals iemand beschreven heeft, ken ik ook inderdaad kampen waar het niet leuk toeven is en waar kinderen tot allerlei 'onmenselijke' activiteiten gedwongen worden. Maar valt ons kamp over dezelfde kam te scheren, vermits wij een tevredenheidsgraad van quasi 98 % hebben? (er is er altijd wel eentje bij die zoveel heimwee heeft dat het kamp nooit goed kan zijn).

Conclusie: ik wil mezelf (en de rest van de leiding) niet graag 'bestoeffen', maar gelet op de tevredenheid van kinderen, ouders en begeleiders en het succes van de vakantie, vind ik dat ik goed - net zoals duizenden andere begeleiders - vrijwilligerswerk aflever dat vooral nuttig is en de kinderen een aangename (en verantwoord veilige) tijd bezorg. En zij denken er net zo over ! Dat hier enkele individuen zijn die hun kinderen niet met mij willen 'meegeven', dat is hun probleem ... zeker niet het mijne. Ik sta recht in mijn schoenen, iedereen mag 'ter controle' ons kamp komen bezoeken en vragen stellen, wij doen niets dubieus of 'duister' met de deelnemers. Aan die individuen zou ik zeggen: hou u kinderen thuis, trek ze een ruimtepak aan, laat ze zich niet wassen en steek ze in een steriele kamer, dan lopen ze zeker geen enkel 'gevaar'. Het grappige bij dit alles is dat jullie mij eigenlijk toch niet kennen, kunnen jullie nu nog wel met een gerust geweten je kinderen met mij meesturen (als ze dat natuurlijk zouden mogen) zonder dat jullie weten wie die verduivelde 'freespirit' nu eigenlijk is? (héhé, binnenpretje ...).

Om op het niveau van onze blote boezem-lover Anna List af te sluiten: Als jij, zoals je lijkt uit te schijnen, zelf met kinderen en jongeren werkt, zou ik geen collega van je willen zijn. Als je hier de mensen al zo makkelijk beschuldigd van 'verdacht' gedrag, wat moet dat dan wel met je werkmakkers zijn? O nee, sorry, daar kan je je niet verschuilen achter een duister pseudoniem ... daar kennen ze je echte naam en ben je misschien te laf om kleur te bekennen? Het is van mezelf ook laf dat ik mijn identiteit niet wens prijs te geven, ik weet het, maar dit is vooral noodzakelijk om mij tegen paranoïde geesten zoals jij te beschermen. Maar jouw pseudoniem lijkt me niet zo slecht gekozen ... misschien tijd voor een broodnodige zelf-anna-lyse ?
Even ter verduidelijking freespirit ... ik val je niet aan, hoop dat dit niet zo is over gekomen.
Ikzelf zit al dertig jaar in de jeugdwerking als hoofdopvoeder van kansarmen (eerst als gewone opvoeder).
Ik begrijp volkomen wat je wil zeggen maar wil er onmiddellijk aan toevoegen dat er heel wat valkuilen zijn waar men zich, als begeleider beter kan tegen behoeden.
Wat gevoelens betreft ... kan ik er meteen aan toevoegen dat gevoelens altijd correct zijn, of ze nu aanvaard worden door de maatschappij of niet.
Ikzelf heb weet van begeleiders die verliefd zijn geworden op jonge meisjes en diezelfde begeleiders hebben met die gevoelens enorm geworsteld. Enerzijds hebben we de maatschappelijke norm van "het mag niet" maar anderzijds hebben we dan toch het gevoel van "dit gevoel is er toch". De meeste begeleiders gaan daar heel professioneel mee overweg door dit gevoel te negeren of weg te duwen. Een aantal begeleiders lukt dit niet met alle gevolgen vandien. Vandaar dat ik steeds blijf pleiten voor "procedures" waarbij er als het ware "een schild" wordt gecreëerd tegen dergelijke situaties.

Laat het niet teveel aan je hart komen en probeer te relativeren.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2008, 21:41   #167
Ramón Gitannes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Jammer, maar helaas. Zo eenvoudig is het helaas niet. Wij zitten in een vast 'stenen' verblijf met dito (helaas verouderd) sanitair. Ik denk dat de beheerder niet zo tevreden is met hout en canvas in zijnen bouw. Daarom denken we aan suggestie tot verbouwen en vernieuwen, kost helaas veel geld en project kan op lange baan geschoven worden. En het feit dat de kinderen niet afgeschermd zijn als ze douchen, is geen voldoende argumentatie voor de betreffende instantie om tot onmiddellijke werken over te gaan. Het kamp dat ik doe is overigens niet verbonden met scouts of chiro, het valt onder een onafhankelijke vzw die onder andere jeugdvakanties aanbiedt. Vele activiteiten zullen wel overeenkomen met vakanties bij Souts of Chiro.
Je kan douchegordijntjes maken die je met een zuignapsysteem kan bevestigen. Die materialen hoeven echt niet duur te zijn en je kan dat als activiteit met de kinderen doen.
Ramón Gitannes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2008, 22:24   #168
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit topic lijkt zich wel te ontwikkelen naar een tweedracht tussen enkele forummers, helaas dreigen we in een soort kringdiscussie terecht te komen waar geen einde aan komt en uitmondt in een welles / nietes spelletje, wat uiteindelijk tochv vrij zinloos is. Het mag duidelijk zijn dat er omtrent dat douchetoezicht verschillende meningen en opinies circuleren, op zich niets mis mee, ware het niet dat enkele personen er dan niets beters op vinden om anderen (onrechtstreeks) van verdachte ideeën en handelingen te beschuldigen, van een heksenjacht gesproken !
Dag Freespirit.

Misschien heb ik een of andere paragraaf over het hoofd gezien. Toch even deze vraag: Hoe groot is het probleem eigenlijk dat je hier schetst? Is die bezorgdheid bij de ouders nu echt zo groot of gaat het om enkelingen, totaal paranoia, ouders die tegenwoordig iedere begeleider, opvoeder, of wat dan ook als een potentiële pedofiel bezien ?
Wordt het probleem niet te veel uitvergroot?

Mijn mening is dat iemand met een zuiver geweten zich weinig hoeft aan te trekken van de eeuwige zeurder die, wegens te veel tijd of totaal paranoia, van kankeren zijn of haar geliefkoosde bezigheid heeft gemaakt.

Dus nogmaals, is er eigenlijk wel een probleem ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2008, 22:43   #169
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik denk wel dat er een probleem is.
Men denk te veel dat kinderen of jonge mensen geen schaamtegevoel hebben door hun leeftijd, maar dat is er te dikwijls wel.
Als kind vond ik het niet kunnen naakt te gaan staan tussen anderen en als volwassene vind ik het nog niet kunnen.
Oud 19 februari 2008, 23:35   #170
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
of jullie mij nu geloven of niet, ik weet dat ik niets verkeerd doe en hoe sommigen hierover mij denken laat mij eerlijk gezegd steenkoud !
Waarom al die verdedigingen?
Ik beschuldig u niet van pedoseksuele neigingen maar van een onprofessionele houding t.o.v. terechte zorgen van ouder. Als bij u alles zo goed geregeld is én er zijn procedures, wat zeurt u dan? Dan zal het u toch een zorg zijn wat sommign denken?

Citaat:
zijn wij allemaal vrijwilligers en we offeren onze vrije tijd hier dan ook graag voor op
Dit noemen we A. Vergelijk dit zo met B.

Citaat:
- Op ons kamp zijn er allemaal professionele en gekwalificeerde begeleiders
Dit noemen we: B.

Citaat:
We hebben wel degelijk een strategie binnen ons leidingsteam qua toezicht
Waarom maakt u zich dan zo druk?
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2008, 00:05   #171
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dag Freespirit.

Misschien heb ik een of andere paragraaf over het hoofd gezien. Toch even deze vraag: Hoe groot is het probleem eigenlijk dat je hier schetst? Is die bezorgdheid bij de ouders nu echt zo groot of gaat het om enkelingen, totaal paranoia, ouders die tegenwoordig iedere begeleider, opvoeder, of wat dan ook als een potentiële pedofiel bezien ?
Wordt het probleem niet te veel uitvergroot?

Mijn mening is dat iemand met een zuiver geweten zich weinig hoeft aan te trekken van de eeuwige zeurder die, wegens te veel tijd of totaal paranoia, van kankeren zijn of haar geliefkoosde bezigheid heeft gemaakt.

Dus nogmaals, is er eigenlijk wel een probleem ?

Ik wil uw vraag graag nog beantwoorden: het gaat gelukkig nog steeds om een minderheid van de ouders, al neemt het percentage wel steeds toe. Vroeger was dit topic bijna niet aan de orde, nu wordt er steeds meer een probleem van gemaakt. Ik beoogde met dit topic te posten deze maatschappelijke evolutie naar de paradox tussen enerzijds meer 'preutsheid' en anderzijds het steeds meer seksualiseren van het (kinder)lichaam, te onderschrijven. Ik wilde dit doen door mijn eigen concrete ervaringen als jeugdbegeleider op dat vlak als 'case' aan te halen. Helaas, ik herhaal het nog eens, hadden enkele zielen hier het op mijn uiteenzetting niet zo goed begrepen. Ik vond het dan ook mijn plicht tijdens de discussies hier in de verdediging te gaan, om die bepaalde personen geen carte blanche te geven en het debat met hun vaak 'onwetendheid' te overheersen.

Ik hoop hiermee uw vraag ten dele beantwoord te hebben.

De groeten.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2008, 00:08   #172
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Waarom al die verdedigingen?
Ik beschuldig u niet van pedoseksuele neigingen maar van een onprofessionele houding t.o.v. terechte zorgen van ouder. Als bij u alles zo goed geregeld is én er zijn procedures, wat zeurt u dan? Dan zal het u toch een zorg zijn wat sommign denken?

Dit noemen we A. Vergelijk dit zo met B.

Dit noemen we: B.

Waarom maakt u zich dan zo druk?
Juist uw ongenunanceerde eerdere posts hebben mij genoopt mij in het defensief te begeven. Blij dat u nu toch enigzins nuanceert.

Noot: het wil niet zeggen dat wij vrijwilligers zijn (= niet betaald, onbezoldigd), dat wij daarom geen pedagogische kwalificaties zouden hebben. Het één hoeft het ander dus niet uit te sluiten. Vrijwilligerswerk staat hier zeker niet gelijk met amateurisme !
Oud 20 februari 2008, 00:14   #173
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Juist uw ongenunanceerde eerdere posts hebben mij genoopt mij in het defensief te begeven. Blij dat u nu toch enigzins nuanceert.
Ik doe pas twee pagina's mee. U zat uzelf al vanaf het begin te verdedigen.

Maar even serieus freespirit, als bij u alles zo goed geregeld is, waarom maakt u zich dan zo druk over die paar ouders? Dan volstaat het toch om die ouders de procedures uit te leggen? Ouders maken zich (terecht) zorgen. Als u door goede informatieverstrekking die zorgen kunt wegnemen is er toch geen probleem?
Oud 20 februari 2008, 00:19   #174
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik doe pas twee pagina's mee. U zat uzelf al vanaf het begin te verdedigen.

Maar even serieus freespirit, als bij u alles zo goed geregeld is, waarom maakt u zich dan zo druk over die paar ouders? Dan volstaat het toch om die ouders de procedures uit te leggen? Ouders maken zich (terecht) zorgen. Als u door goede informatieverstrekking die zorgen kunt wegnemen is er toch geen probleem?
Excuses, u bent er pas later bijgekomen, ik zou eigenlijk eerder die man met de avater van de jonge vrouw met ontblote boezem moeten benoemen, maar aan hem wens ik niet meer te veel woorden vuil te maken ... Maar eerlijk gezegd, u heeft toch naar mijn mening op zijn haatdiscours verder gebouwd. Gelukkig heb ik ook veel genuanceerde mails gelezen, ik moet niet noodzakelijk mijn 'moreel' gelijk halen, zeker niet, maar enig wederzijds respect en begrip mag hier toch verwacht worden.
Oud 20 februari 2008, 00:29   #175
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Excuses, u bent er pas later bijgekomen, ik zou eigenlijk eerder die man met de avater van de jonge vrouw met ontblote boezem moeten benoemen, maar aan hem wens ik niet meer te veel woorden vuil te maken ... Maar eerlijk gezegd, u heeft toch naar mijn mening op zijn haatdiscours verder gebouwd. Gelukkig heb ik ook veel genuanceerde mails gelezen, ik moet niet noodzakelijk mijn 'moreel' gelijk halen, zeker niet, maar enig wederzijds respect en begrip mag hier toch verwacht worden.
Ja, we hebben allemaal een tere ziel maar u heeft nog steeds geen antwoord gegeven. Wat is nu werkelijk uw probleem?

U heeft het over wederzijds respect en begrip. Waar heeft u dat getoond ten opzichte van zich voor hun naaktheid schamende kinderen en hun bezorgde ouders?
Oud 20 februari 2008, 00:38   #176
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ja, we hebben allemaal een tere ziel maar u heeft nog steeds geen antwoord gegeven. Wat is nu werkelijk uw probleem?

U heeft het over wederzijds respect en begrip. Waar heeft u dat getoond ten opzichte van zich voor hun naaktheid schamende kinderen en hun bezorgde ouders?
In één van mijn vorige posts (die laatste zeer lange) staat wel degelijk beschreven dat we een degelijke overlegcultuur met ouders en deelnemers hebben. Ik zal u misschien verbazen, maar als er al eens een ouder op een serieuze manier zijn bezorgdheid zou uiten over de situatie, zonder direct met een beschuldigende vinger naar ons te wijzen, dan zou ik daar nog begrip voor kunnen opbrengen. Laat mij wel duidelijk wezen, begrijpen is niet hetzelfde als die in mijn ogen overdreven preutsheid goedkeuren. Moest er echt een kind zijn met zeer begripvolle ouders, waarbij dat gezamenlijk douchemoment de enige struikelblok zou zijn, zouden we als leiding zelfs kunnen overwegen om hen achteraf apart te laten douchen, maar zulke maatregel kan zeker geen algemene regel worden (dat zou ook praktisch niet haalbaar zijn).

Ik heb overigens geen enkel probleem in die aard waar u op zou aansturen. Tenzij u het als een probleem beschouwt dat ik het initiatief neem om hier een topic over dit onderwerp op te starten.
Oud 20 februari 2008, 10:10   #177
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
wil je een harem?

even ter verduidelijking:

zelf heb ik het twee weken volgehouden als would-be chiromeisje. Tot ik "ingehaald" werd of zoiets en ze me allemaal moesten kussen. Laatste keer. Ik geloof dat mijn moeder net het uniform gekocht had.

Tweede poging jaren later duurde ook zo'n week of drie.

Eigen dochter: vier keer scouts

Jongste eigen dochter: zelfs geen poging tot!

Je moet aanleg hebben voor die jeugd-toestanden!
Same here. De oudste is er dol op, de jongste huivert alleen al bij de gedachte. En hij vindt dat echt leuk, dus laten we hem vooral doen.

Maar de school- en sportkampen die ik heb meergemaakt waren verplichte nummertjes in groepsdrill. Ik kan mij niet op commando amuseren, en zeker niet in massaverband.
Oud 20 februari 2008, 12:15   #178
André de Hollander
Minister

André de Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Gelooft er nu écht iemand dat er wat dan ook zal of zelfs kan gebeuren als 10 kinderen samen onder de douche staan in hun blootje en de jeugdleider komt binnen? Voor 10 getuigen?
Ik mis het begrip voor bezorgde ouders in die opvatting. Idem bij freespirit. Tevens mis ik begrip voor preutse kinderen, die er problemen mee hebben om naakt te zijn in aanwezigheid van anderen. Of die zich schamen voor hun beginnende ontwikkeling (dat kan al bij 10 jaar).

Misschien kan het helpen je te verplaatsen in de persoon van een pedofiel, die zich in de functie van jeugdbegeleider op het kamp heeft weten te manouvreren. Je geeft hem de taak toezicht te houden op het douchen en hij gaat die taak met plezier uitvoeren.

Nee, hij zal niet ineens de kinderen verkrachten, maar je geeft hem wel de gelegenheid de kinderen te begluren en zijn perverse gevoelens te voeden.

Ik was als kind preuts en voelde me naakt al ongemakkelijk tussen leeftijdsgenoten. Gelukkig kwam daar niet ook nog een controlerende volwassene bij. Ze waren in mijn omgeving verstandig genoeg om buiten, met de rug naar de deur, te controleren. Dus niet visueel. Dat is voldoende, er zijn nooit problemen geweest.
André de Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2008, 13:05   #179
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door André de Hollander Bekijk bericht
Ik mis het begrip voor bezorgde ouders in die opvatting. Idem bij freespirit. Tevens mis ik begrip voor preutse kinderen, die er problemen mee hebben om naakt te zijn in aanwezigheid van anderen. Of die zich schamen voor hun beginnende ontwikkeling (dat kan al bij 10 jaar).

Misschien kan het helpen je te verplaatsen in de persoon van een pedofiel, die zich in de functie van jeugdbegeleider op het kamp heeft weten te manouvreren. Je geeft hem de taak toezicht te houden op het douchen en hij gaat die taak met plezier uitvoeren.

Nee, hij zal niet ineens de kinderen verkrachten, maar je geeft hem wel de gelegenheid de kinderen te begluren en zijn perverse gevoelens te voeden.

Ik was als kind preuts en voelde me naakt al ongemakkelijk tussen leeftijdsgenoten. Gelukkig kwam daar niet ook nog een controlerende volwassene bij. Ze waren in mijn omgeving verstandig genoeg om buiten, met de rug naar de deur, te controleren. Dus niet visueel. Dat is voldoende, er zijn nooit problemen geweest.
Maar nu een open vraagje, André, zonder enig cynisme of insinuatie of zo. U bent zeker niet de enige die zich als preuts omschrijft. Ik vraag mij echter steeds af:

Waarom ben je (als kind) preuts? Heeft dit te maken bij u met opvoeding, omgevingsfactoren, vind u gewoon dat u van zichzelf preuts bent?

En waarom schaamt u zich voor beginnende ontwikkeling (dit kan idd al op jongere leeftijd, was zelf 'vroegrijp')? Is daar iets speciaals mee of zo?

Nogmaals, deze vraag is geen kritiek of afkeuring of iets dergelijks, ik vroeg het me gewoon af wat u dreef / drijft om preuts te zijn.
Oud 20 februari 2008, 13:20   #180
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar nu een open vraagje, André, zonder enig cynisme of insinuatie of zo. U bent zeker niet de enige die zich als preuts omschrijft. Ik vraag mij echter steeds af:

Waarom ben je (als kind) preuts? Heeft dit te maken bij u met opvoeding, omgevingsfactoren, vind u gewoon dat u van zichzelf preuts bent?

En waarom schaamt u zich voor beginnende ontwikkeling (dit kan idd al op jongere leeftijd, was zelf 'vroegrijp')? Is daar iets speciaals mee of zo?

Nogmaals, deze vraag is geen kritiek of afkeuring of iets dergelijks, ik vroeg het me gewoon af wat u dreef / drijft om preuts te zijn.
U vraagt het niet aan mij maar als ik het antwoord moest geven zou ik zeggen dat neurotisch gedrag helemaal niets met keuze te maken heeft.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be