![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Wie van de misdadigers verdient de doostraf? | |||
Alle betrokkenen die op de hoogte waren van de feiten - allen zijn ze verantwoordelijk voor moord, want dit was een collectieve actie |
![]() ![]() ![]() |
6 | 19,35% |
Alleen de criminele bazen van GlaxoSmithKline en de marketeers |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,23% |
De bazen, de marketeers en de academici die zich lieten omkopen, terwijl ze objectief moesten zjin |
![]() ![]() ![]() |
4 | 12,90% |
De investeerders, de bazen, de marketeers en de bureaucraten |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,23% |
Niemand, ik ben altijd tegen de doodstraf, maar ben in dit geval wel voor levenslang |
![]() ![]() ![]() |
2 | 6,45% |
Niemand, ik ben tegen de doodstraf en wil de straf in dit geval beter analyseren op basis van duidelijker feiten |
![]() ![]() ![]() |
13 | 41,94% |
Ander |
![]() ![]() ![]() |
4 | 12,90% |
Aantal stemmers: 31. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Vreemdeling
|
![]() Ik heb een vraag.
Weet iemand of dat seroxat blijvende werkingen/neveneffecten heeft? Zelfs 10 jaar na gebruik? *neveneffecten waar ik mee bedoel: lusteloosheid, passieviteit.........* Laatst gewijzigd door Peregrinus : 17 februari 2009 om 00:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() dat is eigenlijk geweten, maar 't mag niet geweten zijn.
Elke keer als iemand durft wat kritische te zijn komt er een storm van tegenreacties los waardoor enkel mensen die niks te verliezen hebben zich durven uitspreken en door de goed georganiseerde tegenwind kun je door het bos geen bomen meer zien. Bijv een artikel uit 2003 (http://news.bbc.co.uk/1/hi/health/2932736.stm): Seroxat saved my life' Emma Wallace says the drug worked for her The government's Committee on the Safety of Medicines has launched an inquiry into anti-depressant drugs such as Seroxat and Prozac following claims by patients that they had become hooked on the pills, or felt suicidal after taking them. Health Minister Hazel Blears revealed last week that between 2000 and 2002, the Department of Health's Yellow Card scheme had received eight reports of suicides and more than 1,000 reports of adverse reactions among patients who had taken Seroxat. However, the drug has been taken successfully by many thousands of people world-wide. BBC News Online's Jane Elliott spoke to one woman who believes the drug saved her life. -------------- kijk naar de titel en het heiligmakend interview. Veel macht die industrie.
![]() |
#163 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Zeker wel, er gewoon mee stoppen. En weer van het leven genieten, u niet laten klein maken de medicatie, maar ook niet door de mensen. Dat is als depressieve persoon moeilijk, maar mensen zijn nu éénmaal pesters. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Banneling
|
![]() Diabetes en antidepressiva
| 15/04/2009 | Diabetes en antidepressiva Mensen die bepaalde antidepressiva, gedurende een lange periode (meer dan 2 jaar) innemen, hebben volgens wetenschappers 84 procent meer kans om diabetespatiënt te worden. De studie hieromtrent werd gepubliceerd in het wetenschappelijk vakblad 'The American Journal of Psychiatry'. Volgens de Duitse auteurs geldt het verhoogde risico vooral voor de antidepressiva Deroxat, Seroxat Paxil, Elavil, Endep, paroxetine en amitriptyline. Deze antidepressiemiddelen zouden meehelpen aan een aanzienlijke toename van het lichaamsgewicht, schrijven de auteurs. Dit onderzoek komt overeen met de resultaten van een ander recente studie - het Diabetes Prevention Program - die ook een rechtstreeks verband legde tussen het gebruik van bepaalde antidepressiva en suikerziekte. De wetenschappers volgden voor hun onderzoek niet minder dan 165958 mannen en vrouwen, die tussen 1990 en 2005 antidepressiva hebben gebruikt. Gen enkele van de proefpersonen was diabeticus bij het begin van deze langdurige studie. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Gouverneur
|
![]() Los van complotten, kan iemand mij inlichten over het geneesmiddel Lyrica? Het heeft als hoofdbestand Pregabiline en word onder ander ook gebruikt tegen GAD ( gegeneraliseerde angststoornis)
![]() |
#166 |
Banneling
|
![]() ARE ANTIDEPRESSANTS, BONE DRUGS, AND STATINS CAUSING HEART FAILURE?
![]() http://www.newswithviews.com/Richards/byron174.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Banneling
|
![]() Ik heb eens Seroxat geprobeerd. Was asexueel voor een klein weekje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om redenen heb ik enkele maanden terug wat opzoekingen gedaan omtrent Seroxat. Oa de medicijnenbanken online. Hoe ga je om met iemand die afhankelijk is van Seroxat ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ge gaat een beetje specifieker moeten zijn dan dat rudy.
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Seroxat wordt voorgeschreven voor wie last heeft van oa angststoornissen. Mijn ervaring is dat wie gebruiker is van Seroxat uiteindelijk immuun wordt voor omgevingsimpulsen, toont geen emoties, reageert gewoon niet, doet alsof er niets aan de hand is, reageert robotachtig op een onmenselijke manier. Persoonlijk, en dit is louter een mening, vind ik dat je best op de hoogte bent omtrent het gebruik van dergelijke medicijnen bij wie je dagelijks mee te maken hebt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bron: observatie (vaak een betere bron dan statistiek). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Seroxat zorgt ervoor dat angstige mensen zichzelf kunnen zijn. Pieke zal je de chemische werking op de hersenen beter kunnen uitleggen. Seroxat heeft de bijwerking dat het de mannelijke seksuele drang bijna tot nul reduceert bij sommige gebruikers. Ik was quasi volkomen aseksueel na het gebruik ervan. Dit schijnt een vrij vaak voorkomende klacht te zijn. Van symptomen zoals jij die hebt beschreven heb ik niks gehoord noch ondervonden. Men wordt overlijk euforisch van Seroxat. Dat wel. Maar het blokkeert geen impulsen van de buitenwereld, het regelt je seratoninekringloop (details bij Pieke). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar, wat niet tussen de hersenen zit: bestaat er een verband tussen overgewicht en het gebruik van Seroxat ? Terzijde: ik baseerde mijn mening op basis van ervaring en wat ik in de e-bijsluiters op het net heb gelezen. Laatst gewijzigd door Rudy : 5 mei 2009 om 13:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Banneling
|
![]() Op je vraag betreffend overgewicht en Seroxat heb ik helaas geen antwoord.
Wat is jouw ervaring met Seroxat dan? |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
|
![]() Citaat:
er is een correlatie tussen gewichtstoename en nagenoeg alle antidepressiva. De exacte relatie is nog niet gekend. Of er een direct verband is ook niet. De klasse waartoe seroxat behoort wordt algemeen aanschouwt als de klasse die het minst het gewicht beïnvloedt. Jammer genoeg is paroxetine (seroxat) de uitzondering
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Banneling
|
![]() Als iemand bang is om buiten te komen, om mensen aan te spreken, om in groep te vertoeven.
Als iemand dichtklapt als een meisje hem aanspreekt, niet uit verlegenheid, maar uit pure angst. Als iemand geen spreekbeurt kan afleggen omdat hij bijna flauwvalt van de stress. |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
|
![]() Citaat:
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. Laatst gewijzigd door Pieke : 5 mei 2009 om 14:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |