![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
PSA(Hessnatie), Nedloydd, Carglass, SGS, laten allemaal eerst testen afleggen die vergelijkbaar zijn met TQ en IQ testen en bepalen aan die uitslag of je mag beginnen of niet. En de staat doet dat al van in het begin, enkel zijn het daar zij met de laagste punten die mogen beginnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Of moeten we volgens jou gewoon maar alles doen en laten om de werkgever tegemoet te komen? Ik leef niet in functie van mijn werk...Jij wel? Laatst gewijzigd door Sickboy : 8 maart 2008 om 17:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Werken is zoveel meer als geld verdienen.... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bedrijven willen een goede match. Een Bachelor op een plek zetten waar ze normaal genoeg hebben aan een ASO/TSO diploma is gewoon dom. En dat doen ze ook niet. Of ge moet van die halve zolen hebben die dat werk aanpakken onder hun salaris en daar ook blijven zitten hun hele leven. Ik heb inzicht gehad in het recruteringsbeleid van een erg groot bedrijf. Mensen die duidelijk veel ambitie hebben, gedreven zijn en geschoold zijn, moeten op een plek gezet worden waar ze dat kunnen gebruiken, kunnen groeien. Anders zijn die weer weg. En als ge als bedrijf iemand voor u krijgt, ASO/TSO diploma, maar een erg verzorgd uiterlijk, beschaafd nederland, kennis van het frans, en ook nog eens wat manieren, wel, ik ga u er donders op zeggen dat een baas zo iemand aanneemt voor een bureaujob. Tzijn ideale mensen om intern op te leiden en door te laten groeien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik geef een voorbeeld: mijn vriendin werkt bij een bekende Electroketen.Eerst 4 maand interim,dan tijdelijk contract van 1 jaar,met proefperiode,dan vervangingscontract,daarna contract onbepaalde duur met proefperiode...dus 28 maand onzekerheid waar men je iedere dag op straat kan zetten...Verhuis jij daarvoor?Ik niet... Absoluut...maar ik vind het niet fair om andere mensen te beoordelen die deze keuzes niet willen of kunnen maken...Niet iedereen weegt werk op dezelfde manier... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zijn geen ongeschoolden die daar werken hoor. Citaat:
Voor de productie zelf nemen ze wel tijdelijk en interim personeel aan, dat ze direct kunnen afdanken bij verminderingen van verkoop. Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb nergens gesteld dat die keuze gemaakt moet worden zonder consultatie van anderen. Citaat:
Citaat:
Waarom zou je als je niet mobiel wil zijn, of als je niet wil studeren, dezelfde kansen, verloning en mogelijkheden moeten hebben als anderen die dat wel willen? Citaat:
Laat ik het verhaaltje omdraaien: jij kan een mooie functie versieren, maar je moet verhuizen, doe je het gezien haar onzekerheid, of verkies je om toch te blijven zitten? Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat denk je van 16 tot 18 per dag, 12 dagen op de 14 bezig zijn met je werk en zelfs op je werk slapen. 8 tot 10 uur per dag met je werk bezig zijn is wat elke werknemer doet. Vraag aan Mambo eens hoeveel uren per dag zijn mensen met hun job bezig moeten zijn. Als die daar slechts 10uur per dag mee bezig zijn, dan kan je ze na een tijdje van de grond krabben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een beetje initiatief nemen, je eigen lot beheren, het brengt je al ver. Ik ga zonder angst om buiten gesmeten te worden naar mijn werk; willen ze dat toch doen, dan doen ze dat maar en dan heb ik sowieso ruim voordat de settlement afloopt al ander werk... Zelfs zonder die actie krijg ik wel contractvoorstellen... Noem dat gerust slaven als je dat wil. Ik weet wel beter. Laatst gewijzigd door Sfax : 8 maart 2008 om 19:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Banneling
|
![]() Vreemd, ik voel nooit de behoefte om die vergelijking te maken; typerend voor de keuzes die je maakt zeg maar
![]() |
![]() |
![]() |