Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 maart 2008, 11:14   #161
lordoffaith
Provinciaal Statenlid

lordoffaith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Jiddisch of Hebreeuws was beter geweest, zeker?

Als we turks toelaten waarom dan niet alle talen van de wereld?
Oud 13 maart 2008, 11:36   #162
forzaflandria
Parlementslid

forzaflandria's schermafbeelding

Standaard

Precies. Dan hoeft er niemand nog wiskunde te leren, elke dag krijgen de leerlingen vier verschillende talen te slikken.
Tegen het einde van het lager onderwijs spreken ze 20 talen half en half.
forzaflandria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2008, 14:23   #163
neutron
Banneling

neutron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
wees dan eens concreet en geef me die studies eens? Ik ben al meerdere jaren bezig met alles wat met taalproblematiek te maken heeft en ik ben zoiets nog nooit tegengekomen, behalve van mensen die er eigenlijk niet veel van af weten. Ik ken daarentegen wel meerdere levende voorbeelden van het tegendeel. Kinderen die zelfs drietalig zijn opgevoed en alle drie de talen vloeiend kennen.

zo is het Pelgrimmeke,
wij zitten op dezelfde golflengte

www.neutr-on.be
neutron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2008, 14:31   #164
neutron
Banneling

Standaard

Citaat:
Om te beginnen is dat complete nonsens. Je kan perfect meerdere talen tegelijk leren, er zijn kinderen die ik ken die van bij geboorte drietalig werden opgevoed en alle drie de talen vlot en goed kennen, beter dan de meeste eentaligen zelfs. De beste methode om een taal te leren is overigens in die taal leven, en dat is nu exact wat deze apartheids-maatregel tegengaat.
Trouwens, aangezien ze in Vlaanderen komen wonen moeten ze maar één taal 'goed leren' en dat is het Nederlands. Dat heeft voorrang, als deze kinderen hun leven in dit land gaan slijten.
Inderdaad,
dus, zo vlug mogelijk beginnen met de kinderen vertrouwd te maken met enkele 'belangrijke' talen zoals Engels, Frans
bevordert hun taalgevoel, taalgehoor en taalbeheersing,

tegenwoordig gaat dat gemakkelijker dan vroeger
via pc-learning, taallabo's, taalreizen, films, karaoke, liedjes, boeken, TV, chatten, enz.

www.neutr-on.be

Laatst gewijzigd door neutron : 13 maart 2008 om 14:33.
Oud 13 maart 2008, 16:08   #165
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

waarom 'belangrijk' talen?
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2008, 19:37   #166
neutron
Banneling

Standaard

Citaat:
waarom 'belangrijke' talen?
u moet hier niet te veeel achter zoeken,
Engels en Frans zijn nu eenmaal de belangrijkste talen, waar men het verst mee komt op wereldniveau,
of ben je daar niet mee akkoord?

www.neutr-on.be
Oud 14 maart 2008, 10:05   #167
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neutron Bekijk bericht
u moet hier niet te veeel achter zoeken,
Engels en Frans zijn nu eenmaal de belangrijkste talen, waar men het verst mee komt op wereldniveau,
of ben je daar niet mee akkoord?

www.neutr-on.be
Hij is nu arabisch aant leren ,want tijdens zijn pelgrimstocht met zijn libanees koranneke in de hand zal hij ten strijde trekken als een ware profeet tegen het o zo slechte westen!
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2008, 15:00   #168
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Hebt gij uw vijf gebeden naar Mekka al gedaan?
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2008, 15:27   #169
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Hebt gij uw vijf gebeden naar Mekka al gedaan?
Nope just gaan biechten in de kerk.
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2008, 11:01   #170
Heiden
Vreemdeling

Standaard

Hoe kan dat nu dat op een Vlaamse openbare school les wordt gegeven in het Turks? Waarom niet in het Marokkaans? ... Belgen komen toch uit Marokko...? Neenee, maar serieus, hoe kan dat nu dat ze in het Turks op school onderwijzen? Frans zou ik nog kunnen toejuichen, maar Turks? Dat zou hetzelfde zijn alsof ze in Turkije in't Vlaams les gaven. Totaal overbodig. Ik spreek thuis ook geen woord Nederlands en heb het ook allemaal moeten leren en tegen ons hebben ze in't kleuterklasje ook alleen nederlands gesproken. Dat ze dan naar een nationale school gaan he, maar ja die nemen nu eenmaal niet iederen op he. Mja, bravo België, bravo. Voor 2010 streven we ernaar dat alle, en ik zeg alle vrouwen hoofddoeken dragen he. Mja doe so voort.
Als België zo verder blijft doen, verdient ze haar noodlot dubbel en dwars.
Heiden is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2008, 11:15   #171
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

op TV zendr Live! of zoiets hoorde ik verleden week die muzikant Axl Peleman bezig.
Uiteraard zo verdraagzaam als iet, daarom dat hij een bloedhekel had aan één derde van de Antwerpenaren.

"Ik leer nu arabisch" zei de brave jongen, want ik vind het noodzakelijk dat we met elkaar kunnen communiceren.....

En ja hoor, hij had veel gekleurde vrienden: turken, marokkanen, zèlfs een Zairees zei de verdraagzame man!

En hij leerde dus arabisch om met die turken, de zairezen en de berbers te kunnen communiceren..... wat een slimme verdraagzame kerel toch!
volgens mij had hij zijn broek al tot op de enkels laten zakken, maar ze filmden enkel zijn verdraagzame kop.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 15 maart 2008 om 11:17.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2008, 23:38   #172
neutron
Banneling

Standaard

peuter van 17 maanden kan lezen

http://www.gva.be/nieuws/in_de_rand/...-F33058D05EF6}

www.neutr-on.be

Laatst gewijzigd door neutron : 17 maart 2008 om 23:39.
Oud 17 maart 2008, 23:55   #173
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neutron Bekijk bericht

pffff

ik sprak spaans op 12 maanden - mijn ouders waren er nog fier op ook.

mijn ouders waren toen even gastarbeider ginder in Espana.. beetje project uitvoeren je kent dat wel... maar ja , ge kent dat hé, wit, blond, blauwogig... niet gesubsidieerd....weten niet beter hé.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 17 maart 2008 om 23:59.
Oud 17 maart 2008, 23:58   #174
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lordoffaith Bekijk bericht
Inderdaad, geen Turks toelaten dus.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2008, 11:43   #175
neutron
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
pffff

ik sprak Spaans op 12 maanden - mijn ouders waren er nog fier op ook.
nog maar eens een bewijs dat als je maar vroeg genoeg met een taal begint je ze met de paplepel krijgt ingegoten

besluit,
immigranten die willen blijven kunnen beter zo vlug mogelijk met het Nederlands beginnen

www.neutr-on.be

Laatst gewijzigd door neutron : 18 maart 2008 om 11:44.
Oud 18 maart 2008, 12:34   #176
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lordoffaith Bekijk bericht
Electoraal niet interessant voor de Gentse sossen. Hun grootste (en binnenkort enige) kiesvee zijn Turkse allahtonen.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2008, 12:51   #177
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
op TV zendr Live! of zoiets hoorde ik verleden week die muzikant Axl Peleman bezig.
Uiteraard zo verdraagzaam als iet, daarom dat hij een bloedhekel had aan één derde van de Antwerpenaren.

"Ik leer nu arabisch" zei de brave jongen, want ik vind het noodzakelijk dat we met elkaar kunnen communiceren.....

En ja hoor, hij had veel gekleurde vrienden: turken, marokkanen, zèlfs een Zairees zei de verdraagzame man!

En hij leerde dus arabisch om met die turken, de zairezen en de berbers te kunnen communiceren..... wat een slimme verdraagzame kerel toch!
volgens mij had hij zijn broek al tot op de enkels laten zakken, maar ze filmden enkel zijn verdraagzame kop.
Moet hij dan tegelijkertijd naast Arabisch ook geen Turks en Swahili leren? Kwestie dat hij zijn andere vrienden ook in hun eigen taal kan te woord staan en niemand discrimineert?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2008, 13:02   #178
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Moet hij dan tegelijkertijd naast Arabisch ook geen Turks en Swahili leren? Kwestie dat hij zijn andere vrienden ook in hun eigen taal kan te woord staan en niemand discrimineert?
bah neen! dat is toch zo opgelost als iedereen gewoon arabisch leert zeker? Zelfs Allah verstaat je dan.

Oud 31 maart 2008, 12:10   #179
anakin
Partijlid

anakin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wees dan eens concreet en geef me die studies eens? Ik ben al meerdere jaren bezig met alles wat met taalproblematiek te maken heeft en ik ben zoiets nog nooit tegengekomen, behalve van mensen die er eigenlijk niet veel van af weten. Ik ken daarentegen wel meerdere levende voorbeelden van het tegendeel. Kinderen die zelfs drietalig zijn opgevoed en alle drie de talen vloeiend kennen.
Wees jij dan concreet. Waarom geef je je kinderen dan niet iedere dag onderwijs in vijf talen, kwestie van taalvaardig te zijn. Al wat ik zeg is dat ze minder taalvaardig zullen zijn in hun MOEDERtaal. En van dat vloeiend spreken en schrijven in drie talen.....zever en pakskes.
Oud 31 maart 2008, 12:14   #180
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anakin Bekijk bericht
Wees jij dan concreet. Waarom geef je je kinderen dan niet iedere dag onderwijs in vijf talen, kwestie van taalvaardig te zijn. Al wat ik zeg is dat ze minder taalvaardig zullen zijn in hun MOEDERtaal. En van dat vloeiend spreken en schrijven in drie talen.....zever en pakskes.
sinds wanneer is MOEDERTAAL erfelijk overdraagbaar? Nog nooit gehoord van MOEDERS die hun kinderen als primaire taal, de taal aanleren van het land waarin ze zijn komen wonen?

Dan mag je wel niet turks of marokkaans zijn, want die mensen schijnen te lomp te zijn om die inspanning te kunnen leveren.

Mensen wier betovergrootmoeder ooit Frans sprak, schijnen dat gen ook nooit meer kwijt te geraken en zijn dus verplicht om steeds het frans als moedertaal te gebruiken, net zoals de turken, de berbers en arabischsprekenden.

Volgens mij gaan ze dat binnenkort toch als ernstige handicap beschouwen.

Maar geen nood: niemand weerhoudt U om zelf in het onderwijs van uw kinderen in uw moedertaal te voorzien. voor mijn part het Inuit of het hottentots. maar betaal het dan wel zelf.

Laatst gewijzigd door circe : 31 maart 2008 om 12:17.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be