Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 maart 2008, 13:05   #161
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Duidelijk leugens van de LSP om de gecoördineerde aanval van de anarchisten proberen goed te praten. Natuurlijk horen die anarchisten bij die tegenbetoging, ze zijn er enkel "uitgezet" zodat de LSP geen verantwoordelijkheid moet dragen. Maar iedereen weet natuurlijk wel dat de poging van de anarchisten om ons aan te vallen gesteund werd door de LSP.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2008, 13:10   #162
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Duidelijk leugens van de LSP om de gecoördineerde aanval van de anarchisten proberen goed te praten. Natuurlijk horen die anarchisten bij die tegenbetoging, ze zijn er enkel "uitgezet" zodat de LSP geen verantwoordelijkheid moet dragen. Maar iedereen weet natuurlijk wel dat de poging van de anarchisten om ons aan te vallen gesteund werd door de LSP.
Zwakke uitleg. Niets beters?
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2008, 13:13   #163
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Het had misschien wel aangewezen geweest om op voorhand extremistische groeperingen te weren uit uw anti-betoging, zoals de NSV dat gedaan heeft met Blood & Honour, niet?

In ieder geval, de linkse "verdraagzaamheid" en het linkse "pacifisme" is maar weer eens bewezen.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2008, 13:22   #164
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht

pets pets, daar slaat de werkelijkheid Knuppel in het gezicht.
Ancapa Knuppel noemen is anders ook best idioot.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2008, 13:40   #165
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

pffff, fascistisch gespuis is en blijft fascistisch gespuis, welke naam ik er ook aan geef.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2008, 13:40   #166
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Wel veel bruin gespuis bij die linksen.
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2008, 14:57   #167
Montalcino
Parlementslid

Montalcino's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die ene links onder, is dat Sara?
Montalcino is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2008, 15:11   #168
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:

pets pets, daar slaat de werkelijkheid Knuppel in het gezicht.
mijn bron is wel de standaard hé !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2008, 15:16   #169
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Telt ze genoeg leden om meer dan een marginale (lees: onbeduidende) beweging te zijn?
Als ge 2 van de 3 voorzitters van een van de grootste partijen in het land moogt leveren...
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2008, 15:26   #170
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=system;3290755]
Citaat:

In het verdraaien van de waarheid zijn ze kleine meesters. Ik zeg wel kleine meesters, want zelfs dat lukt hen niet.

drie foto's van een speech en een gedeelte van de manifestatie maken dit niet goed

http://www.zoomin.tv/videoplayer/ind...y=2&pid=vumstd
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 7 maart 2008, 15:34   #171
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
pffff, fascistisch gespuis is en blijft fascistisch gespuis, welke naam ik er ook aan geef.
links gespuis bedoel je...

bekijk het intervieuw en de rust die de NSV-student uitstraalt en de zenuwachtige bijna stotterende "rooie" leugenaar

http://www.zoomin.tv/videoplayer/ind...y=2&pid=vumstd
Oud 7 maart 2008, 15:38   #172
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
zelfs de Morgen geeft het toe...
Oud 7 maart 2008, 15:40   #173
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BCD Bekijk bericht
Jongens toch, moet jij nu achter alles iets gewelddadig zoeken? Dit zij CO2 filters. Om zo de uitgeademde CO2 te reduceren.

of tegen traangas...
Oud 7 maart 2008, 15:42   #174
Metternich

Standaard

Links verbrandt een spandoek dat oproept tot de Vlaamse onafhankelijkheid. Nogmaals een bewijs dat marxisme een gif is. We zullen het onthouden, we zullen het onthouden.

Laatst gewijzigd door Metternich : 7 maart 2008 om 15:43.
Oud 7 maart 2008, 15:48   #175
StevenNr1

Standaard

Op indymedia-, youtube- en blogcommentaren begint stilaan een ietwat anders dan in de media verkondigd verhaal vorm te krijgen:
Citaat:
Ik weet wel van mensen die ik ken die in de overpoort waren (om te werken) dat de facho's daar lelijk huisgehouden hebben (studenten aanvallen, pitazaken proberen te bestormen, enz enz. Dat zonder veel ingrijpen van de politie. Die waren blijkbaar te druk bezig met onschuldige linkse betogers aan het aftuigen op het Sint Pietersplein ...
Citaat:
Bij de grote LSP demonstratie verzamelde ook een groot blok Anarchisten. Zo'n 300 man vertrok vanaf 'het Zuid' zoals men dat noemt, naar de studentenwijk die de SVP (fasho's) symbolisch wilde gaan bezetten. Het Anarchistisch blok kwam een heel eind tot er busjes ME opdoemden en de groep wilden tegenhouden. Ongeveer de helft heeft kunnen doorbreken en is al opgejaagd op een plein langs de route van de extreem-rechtse betoging terecht gekomen. Hier heeft men zich gemanifesteerd.
De andere groep was weinig nieuws over bekend maar later kwamen er berichten over dat zij werder gegijzeld in een straat en later zelfs werden opgepakt. Voor de antifascisten op het plein op de route gold later het zelfde.
Er was door de politie aangeboden dat als de antifascisten de stokken weg deed en de maskers af, dat er dan een vrije aftocht zou zijn. Later mochten maskers opblijven. Echter heeft de politie hun beloftes nooit nagekomen en hebben zij opeens de antifascisten ingesloten en het waterkanon in gezet. Niemand kon ergens heen en mensen doken tegen de achterste linie ME.
Vervolgens werd der groep (van werkelijk 200 man ofzo) die totaal geen kant op kon, gesommeerd te gaan zitten. Iets wat totaal niet mogelijk was, en omdat dat niet ging begon de smeris (flikken) buitensporig hard op de menigte in te slaan. Hierbij zijn een aantal mensen behoorlijk hard op hun hoofd geraakt ook etc. Dit terwijl niemand wat terug deed of wat dan ook en ook geen kant op kon.
Op het moment dat de antifascisten in het nauw werden gedreven zijn er een aantal stokken en flessen naar de smeris gevlogen maar dit was van geen enkele betekenis.
Alle 'omstanders' cq 'normaal uitziende mensen' werden tussen de ME linies weggelaten, de rest werd selectief opgepakt. (dit ging behoorlijk hardhandig).
Na de arrestatie zijn de antifascisten met zo'n 150 man op de koude binnenplaats van een politiebureau in Gent gezet. Prikkeldraadrekken werden neergezet en de politie gedroeg zich denegrerend. Vooral voor de mensen die door het waterkanon zijn geraakt was het behoorlijk koud.
Uiteidenlijk is een groep nederlandse antifascisten door de smeris op de bus gezet om een uur of half 2/2 uur. De belgen hadden het minder goed getroffen en moesten nog een tijd in de kou op de binnenplaats blijven (zittend op de grond).
Citaat:
Veel mensen voelen zich gebruikt. Zeker als ze de berichtgeving zien op het nieuws. Het was trouwens niet zo dat iedereen van de afscheuring een "anarchist" is en dat iedereen fisieke confrontatie wou met het NSV.
Ik wilde voornamelijk niet tussen de LSP promo tour lopen en opgepakt worden tja tis iets anders dan een afterparty op het zuid
Citaat:
Wij verlore onze anti? Wij ginge ze tenminste echt van de strate hale ipv aan den andere kant van gent wa te gaan slogans roepe. Wij hebbe de overpoort bezet en daar bijna 3 uur stand gehoude, wa hebt gelle bereikt? Een paar krantjes verkocht en wa nieuwe lede want daar is ulle om tedoen e
Verder nog, flikke ware veel te geweldadig, vakbondmensen die al dan niet met een deftige rede werde opgepakt in het anachistisch blok zulen hun werk er wel van make. Politiegeweld word beantwoord me geweld
Citaat:
Er is door “het linkse kamp” niemand in elkaar geslagen. (hoogstens een flik die een duw kreeg)
Er is zelf geen “echte” confrontatie geweest met het NSV. ( laat op de avond waren er wel paar losgeslagen skinheads die op de vuist wilden gaan met alles dat er links of alternatief uitzag)
Het NSV had blijkbaar niet veel vat op zijn troepen. Tijdens hun optocht zijn enkele fietsers hardhandig aangepakt door NSV’ers omdat ze er “links” uitzagen. Er zijn mensen met bruine huidskleur bespuwd & bedreigt geweest. Er is bovendien wel veel vandalisme gedaan lang hun traject.
En nu willen ze erkend worden op de UNIF om de centen….. Het was in ieder geval geen goede strategie van hun.
Citaat:
Het waren niet de tegenbetogers die de vuilbakken op de straten gesmeten hebben waardoor alles nu in het rond slingert, ik heb vanuit mijn raam een groepje van 5 NSV’ers gade geslaan die ermee bezig waren.
Juist is juist he.
Citaat:
Het waterkanon vooraan: “Ok jullie waren gewaarschuwd”, en hop ‘t waterkanon werd ingezet. Enkele harde kerners begonnen te smijten met eieren en wat ze bijhadden of vonden en apprecieerden dat water blijkbaar best wel, de rest (toch meer dan 150 “gewone” mensen die ingesloten waren inmiddels) raakte volledig in paniek maar konden geen kant op.
Daarna vielen de agenten in battle-dress zelf ook aan met de wapenstok, iedereen werd natgespoten, ineengeklopt, en moest gaan neerzitten (maar kregen nog steeds van ‘t waterkanon en de wapenstok). Ik heb de Gentse politie al op betere momenten meegemaakt moet ik zeggen.
Er was 1 uitweg: een spleet tussen de kermisattracties. Die werd versperd door iemand van de foor zelf (of een agent in burger waarschijnlijk) die niemand wou doorlaten.
Ik was niet van plan neer te zitten om natgespoten te worden noch om klop te krijgen, plus ik wou niet dat er iets met mijn vriendin gebeurde, dus wij zijn door die spleet ontsnapt (we werden doorgelaten ofwel omdat die man medelijden had met mijn vriendin ofwel uit schrik omdat ik eigenlijk wel een beetje serieus agressief werd).
Daarna geen last meer gehad en probleemloos bij de wagen geraakt - maar alle anderen van die groep werden wel opgepakt en afgevoerd…inderdaad met een twintigtal relschoppers, maar voor de meerderheid gewone studenten die deze ervaring wellicht niet vlug zullen vergeten. Toch een serieuze deuk in ‘t imago van de Gentse “flikken”.
Citaat:
Vrienden van mij zaten in die groep van 150 mensen. Ze hadden niets met de betoging te maken en gingen gewoon na een avondje uit terug naar hun kot. Waterkanon, ingesloten en gaan neerzitten. Hoe meer blauw op straat hoe onveiliger ja!

En De Gentenaar:
Citaat:
Na de betogingen kwam het rond 22 uur echter tot een rechtstreekse confrontatie aan het Kramersplein. Enkele linkse gemaskerde betogers hadden zich daar al een tijd opgesteld aan de rand van het Sint-Pietersplein en toen een vijftigtal rechtse betogers naar de Overpoortstraat kwam afgezakt, vlogen ze er meteen in. Ook toeschouwers deelden in de klappen.

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 7 maart 2008 om 16:03.
Oud 7 maart 2008, 15:49   #176
Revolutie
Parlementslid

Revolutie's schermafbeelding

Standaard

hoe geraakt dat krapuul aan een spandoek van VBJ?
Oud 7 maart 2008, 15:58   #177
Avondland
Lokaal Raadslid

Avondland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Revolutie Bekijk bericht
hoe geraakt dat krapuul aan een spandoek van VBJ?
In Mortsel hing een tijd geleden zo'n spandoek. Wellicht hebben ze in Gent er ook een gezien en hebben ze het meegenomen.
Avondland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2008, 16:02   #178
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Op indymedia-, youtube- en blogcommentaren begint stilaan een ietwat anders dan in de media verkondigd verhaal vorm te krijgen:

De Gentenaar:
mag ik een zakdoekje

linkse losers en blijters... was Bertje Anciaux er ook bij
Oud 7 maart 2008, 16:09   #179
StevenNr1

Standaard

Slideshowke: http://flickr.com/photos/pietermorli...62804735/show/

Bij die NSV-betoging loopt er toch ook volk dat ge niet graag in den donker tegenkomt, zou me verbazen als die niets hebben uitgestoken.
Oud 7 maart 2008, 16:11   #180
Metternich

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Slideshowke: http://flickr.com/photos/pietermorli...62804735/show/

Bij die NSV-betoging loopt er toch ook volk dat ge niet graag in den donker tegenkomt, zou me verbazen als die niets hebben uitgestoken.
Vooroordelen, vooroordelen...

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be