Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 maart 2008, 13:39   #161
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Belgie heeft nooit unitaire geweest.
Kom kom... niet alles beter willen weten he. België was wel degelijk unitair. Staatsvormen hebben nog altijd een specifieke naam. U hoeft er geen eigen invulling aan te geven.

Citaat:
En de geluidnormen moeten niet naar de federale regering, maar naar de EU.
Ik zou niet weten waarom... Moet de EU echt alles land per land gaan bekijken om daarna een "standaardnorm" uit te vaardigen die waarschijnlijk voor vele landen niet gunstig is?
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2008, 13:51   #162
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Kom kom... niet alles beter willen weten he. België was wel degelijk unitair. Staatsvormen hebben nog altijd een specifieke naam. U hoeft er geen eigen invulling aan te geven.

Ik zou niet weten waarom... Moet de EU echt alles land per land gaan bekijken om daarna een "standaardnorm" uit te vaardigen die waarschijnlijk voor vele landen niet gunstig is?
Ga,ga, unitair wil zeggen dat men vanuit één regering zorgt dat enkel regio of streek op de beste manier word behandeld en bestuurt.
Alleen het evenredigheidsstelsel was hier reeds een grote hinderpaal voor.

Nee, want geluid is voor iedereen even hinderlijk en even schadelijk.

Als de EU de geluidsnormen bepaald zoals ze de co² en veiligheidsregels voor grondvoertuigen bepaald is er toch geen enkel probleem meer.

Waarom zou een vliegtuig boven mijn hoofd minder lawaai mogen maken dan boven het hoofd van een Pool en meer dan boven het hoofd van een brusselaar? We zijn immers alle drie europese burgers hebben dus even veel recht op een goede nachtrust.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2008, 16:13   #163
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ga,ga
Stoer, héél stoer... Of nee, toch niet.

Citaat:
unitair wil zeggen dat men vanuit één regering zorgt dat enkel regio of streek op de beste manier word behandeld en bestuurt.
Alleen het evenredigheidsstelsel was hier reeds een grote hinderpaal voor.
Ik heb het louter op de staatsvorm, niet op persoonlijke context waarin jij het schetst.

Citaat:
Nee, want geluid is voor iedereen even hinderlijk en even schadelijk.
Ja, want elk land heeft z'n eigen specifieke omgeving, andere ligging luchthaven en elk vliegtuig heeft ook z'n eigen specificaties...

Citaat:
Waarom zou een vliegtuig boven mijn hoofd minder lawaai mogen maken dan boven het hoofd van een Pool en meer dan boven het hoofd van een brusselaar? We zijn immers alle drie europese burgers hebben dus even veel recht op een goede nachtrust.
Met dat verschil dat de bewoners in Polen misschien niet zo dom zijn om tegen lage prijzen in de buurt van de luchthaven te gaan wonen en dan te gaan klagen dat ze last hebben van overlast...

Laatst gewijzigd door Kim : 21 maart 2008 om 16:13.
Oud 21 maart 2008, 16:37   #164
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Stoer, héél stoer... Of nee, toch niet.

Ik heb het louter op de staatsvorm, niet op persoonlijke context waarin jij het schetst.
Je snapte dus wat ik bedoelde, jij zegt dat ik moet komen, maar daar gaat iemand anders niet mee kunnen lachen en die is sterker dan mij denk ik.

Citaat:
Ja, want elk land heeft z'n eigen specifieke omgeving, andere ligging luchthaven en elk vliegtuig heeft ook z'n eigen specificaties...
Maakt niet uit.

Citaat:
Met dat verschil dat de bewoners in Polen misschien niet zo dom zijn om tegen lage prijzen in de buurt van de luchthaven te gaan wonen en dan te gaan klagen dat ze last hebben van overlast...
Nu zijn we er; dus als men één regel voor heel Europa stelt, maakt het geen verschil of men dicht of ver van een luchthaven gaat wonen, de vliegtuigen hebben dan hun normen waar zij zich moeten aan houden en men kan deze danniet even gaan aanpassen omdat een paar kiekens goedkoop willen wonen.
Of omdat een verkozene toevallig in de aanvliegroute woont.

Laatst gewijzigd door Jantje : 21 maart 2008 om 16:39.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2008, 16:57   #165
Paracelsus
Minister

Paracelsus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BUB Bekijk bericht
Na het overtreden van 3 statutair vastgelegde regels(zie klachten in vetjes)en verschillende inbreuken hebt gepleegd die schade heeft berokkend aan de Belgische Unie – Union Belge is de statutaire commissie genoodzaakt om u volgende sanctie te geven. Hans Van De Cauter wordt met onmiddellijke ingang ontzet uit al zijn bestuurlijke posities binnen de B.U.B., hij krijgt het statuut van lid en is gerechtvaardigd om dit lidmaatschap de komende jaren te vernieuwen. Wel kan hij binnen de eerste 2 jaar geen bestuurlijke functie uitoefenen of zich ervoor kandidaat stellen. Na die 2 jaar kan hij zich weer op een democratische wijze aanspraak maken om een bestuurlijke functie uit te oefenen.
Dit moet nog aangepast worden op de nieuwe site merk ik.

Citaat:
http://www.belgischeunie-unionbelge.be/main_nl.htm
Raad van Bestuur B.U.B.
nationale ondervoorzitter: Ruben Cottenjé
nationale ondervoorzitter: Hans Van de Cauter
nationale Protocollair Attaché: Patrick Ryckier
Pleiten voor een sterkere federale staat is m.i. een stuk realistischer dan pleiten voor een herstel van de unitaire staat. Het houdt ook meer rekening met het verschil in culturele impactsfactor van beide talen. Ook doe je zo aan drempelverlaging en dat zal mogelijk een pak meer stemmen en/of publiciteit opleveren. Alvast veel succes toegewenst.
Paracelsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2008, 17:38   #166
Wildcat
Vreemdeling

Standaard

Hans Van De Cauter beweert dat Ruben Cottenje wegens ernstige reden uit de partij werd gezet.(De redenen die Hans hier aangeeft lijken mij nogal zwak)
Misschien profileerde Dhr Cottenje zich te veel naar de goesting van Dhr Van De Cauter. Wat is er met de andere BUB RVB leden gebeurt? Werd hun het zwijgen opgelegd omdat ze de nieuwe partijstructuur en statuten gestemd hadden?

Mij lijkt het dat Dhr Cottenje niet alleen staat maar door postjes jagers belaagt word.
Wildcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2008, 17:54   #167
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Postjesjagers in de BUB? Lopen er echt zulke gekken rond?
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2008, 20:20   #168
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wildcat Bekijk bericht
Hans Van De Cauter beweert dat Ruben Cottenje wegens ernstige reden uit de partij werd gezet.(De redenen die Hans hier aangeeft lijken mij nogal zwak)
Misschien profileerde Dhr Cottenje zich te veel naar de goesting van Dhr Van De Cauter. Wat is er met de andere BUB RVB leden gebeurt? Werd hun het zwijgen opgelegd omdat ze de nieuwe partijstructuur en statuten gestemd hadden?

Mij lijkt het dat Dhr Cottenje niet alleen staat maar door postjes jagers belaagt word.
En gij registreert u speciaal om dat te vertellen? Mij lijkt het dat je een nepprofiel bent, en gezien je belachelijke dt-fouten wellicht Cottenjé zelf. Kunnen jullie de BUB niet gewoon gerust laten, en een eigen, federalistische clubke oprichten?
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2008, 21:48   #169
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Kunnen jullie de BUB niet gewoon gerust laten, en een eigen, federalistische clubke oprichten?
Elaba, niks tegen een federalistisch "clubke" he.
Oud 22 maart 2008, 00:16   #170
Kristof Vermassen
Lokaal Raadslid

Kristof Vermassen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wildcat Bekijk bericht

Zonder me te willen mengen in deze zonderlinge discussie: Hebt u zich echt ingeschreven om de Nederlandse taal oneer aan te doen? En als ik het goed begrijp wil U nu een federalistische partij oprichten, waarmee U zich toch buiten BUB zet? En dan doet u al die moeite om die vriendelijke mensen hier lastig te vallen? En nog krijgt u ongelijk? Wat jammer voor U nou...
Kristof Vermassen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2008, 00:21   #171
Kristof Vermassen
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BUB Bekijk bericht
De Statutaire Commissie is in zijn beslissing niet harteloos geweest gezien Hans Van De Cauter,medestichter is van de B.U.B.

Met beleefde groeten,

Voorzitter van de statutaire commissie B.U.B.

François Wolters, GSM: +32 498 54 54 54

overige leden:
Yves Huybrechts
Michael Lemenu
Dit lijken me best aardige mensen hoor, ondanks al hun ongein...

Voor wat dient dat telefoonnummer? Moeten de forumleden daar naar bellen? Zijn er bepaalde vragen waarbij het gesprek meteen over is?

Kadert dit in acties als N-GA enzo?

Doet U ook feestjes?

Laatst gewijzigd door Kristof Vermassen : 22 maart 2008 om 00:33.
Oud 22 maart 2008, 00:23   #172
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar BCD Stuur een bericht via Skype™ naar BCD
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
En gij registreert u speciaal om dat te vertellen? Mij lijkt het dat je een nepprofiel bent, en gezien je belachelijke dt-fouten wellicht Cottenjé zelf. Kunnen jullie de BUB niet gewoon gerust laten, en een eigen, federalistische clubke oprichten?
Jah... Naar de VLD willen ze misschien niet overstappen omdat deze namelijk het CONfederalisme in hun programma hebben opgenomen, net zoals CD&V en SP.a. Je kan moeilijk als unitarist aansluiten bij een 'clubke' dat pleit voor confederalisme.
Of hoe groot die verschillen ook wel weer zijn.
BCD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2008, 00:26   #173
Kristof Vermassen
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BCD Bekijk bericht
Jah... Naar de VLD willen ze misschien niet overstappen omdat deze namelijk het CONfederalisme in hun programma hebben opgenomen, net zoals CD&V en SP.a. Je kan moeilijk als unitarist aansluiten bij een 'clubke' dat pleit voor confederalisme.
Ik denk niet dat mijnheer Patriot een (con)federalist is hoor, als ik zijn posts zo lees.
Oud 22 maart 2008, 00:28   #174
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Is herroepen door de februariverklaring. En ook al is mijn partij federalistisch, ik ga dat federalisme niet verdedigen. Iedereen is vrij om te doen wat ze willen, en als Cottenjé en zijn kliek het federalisme willen gaan uitdragen doen ze dat maar in een eigen particuul, maar het unitarisme van de BUB willen afnemen is gewoon de ziel van de BUB wegnemen. Maar soit, ik hoor dat die mensen toch geen lid meer zijn, dus het maakt niet uit.

Trouwens, Cottenjé was eerder al lid van de confederalistische partijen CD&V en VeiligBlauw, dus ik neem aan dat confederalisme niet echt een bezwaar is voor de brave man.

Laatst gewijzigd door Patriot! : 22 maart 2008 om 00:30.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2008, 00:28   #175
Kristof Vermassen
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paracelsus Bekijk bericht
Dit moet nog aangepast worden op de nieuwe site merk ik.
Op die nieuwe site (?) staat niet echt veel inhoudelijks te lezen. Maar ik vind het best grappig.
Oud 22 maart 2008, 00:28   #176
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Vermassen Bekijk bericht
Zonder me te willen mengen in deze zonderlinge discussie: Hebt u zich echt ingeschreven om de Nederlandse taal oneer aan te doen? En als ik het goed begrijp wil U nu een federalistische partij oprichten, waarmee U zich toch buiten BUB zet? En dan doet u al die moeite om die vriendelijke mensen hier lastig te vallen? En nog krijgt u ongelijk? Wat jammer voor U nou...
Nenee u moet het bub programma er maar eens op nalezen. Zij pleiten eerst voor een unie-federalisme, dit moet de stap naar het unitarisme vergemakkelijken (lees: De eerste stap is het versterken van de federale staat, door het wegnemen van het tweeledig denken. Dit vereenvoudigt de stap naar een centraal bestuur.)

U kan gerust verder neuten over -dt fouten, ik zal me beperken tot de inhoud van de posts die zijn belangrijker.
Oud 22 maart 2008, 00:31   #177
Kristof Vermassen
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Nenee u moet het bub programma er maar eens op nalezen. Zij pleiten eerst voor een unie-federalisme, dit moet de stap naar het unitarisme vergemakkelijken (lees: De eerste stap is het versterken van de federale staat, door het wegnemen van het tweeledig denken. Dit vereenvoudigt de stap naar een centraal bestuur.)

U kan gerust verder neuten over -dt fouten, ik zal me beperken tot de inhoud van de posts die zijn belangrijker.
Ik vind uw vetgedrukt deel wel grappig hoor, het versterken van de federale staat door de federale staat geestelijk te vernietigen. Nou moe
Oud 22 maart 2008, 00:32   #178
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paracelsus Bekijk bericht
Is een perfecte kennis van beide landstalen werkelijk vereist, of is een gemiddelde kennis al voldoende?

Ik zie bv. op de website van de huidige BUB secretaris J. Longheval :

http://web.mac.com/jlongheval/Longheval/CV.html

Was Ruben Cottenjé z'n kennis daarvan dan minder dan 'moyenne' ?
Tuurlijk is een perfecte kennis van de twee talen geen vereiste, zolang je geen bedreiging vormt voor Hans is er niks aan de hand.
Oud 22 maart 2008, 00:34   #179
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Vermassen Bekijk bericht
Ik vind uw vetgedrukt deel wel grappig hoor, het versterken van de federale staat door de federale staat geestelijk te vernietigen. Nou moe
Provinciale federatie duh... blijkbaar ken je de BUB niet ofwel hou je best geheim voor Hans dat je zijn programma niet kent anders vlieg je er uit.
Oud 22 maart 2008, 00:35   #180
Kristof Vermassen
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Tuurlijk is een perfecte kennis van de twee talen geen vereiste, zolang je geen bedreiging vormt voor Hans is er niks aan de hand.
En die BUB-light, verdedigt die ook nog het unitarisme, want ik merk daar niet zoveel van op hun site. Waar kan ik terecht voor de pennevruchten van mijnheer Ruben Cottenjé? Ik wil graag kennismaken met de gedachten van deze man omtrent onze staatsinrichting.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be