Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 20 maart 2008, 17:19   #161
Luc Bekaert
Gouverneur

Luc Bekaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
En d�*t weet Luc evengoed als jij en ik.
Ik weet dat CD&V moeite zal doen om zijnwoord te houden , anders lijdt ze gezichtsverlies , mogelijk ook stemmenverlies . Dat is elementaire logica . Meer durven we niet hopen . Er is geen beter alternatief . Gebraden kippen vliegen niet zomaar in de mond , zelfs niet een vlaamsgezinde mond ....
Oud 20 maart 2008, 17:24   #162
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luc Bekaert Bekijk bericht
Ik weet dat CD&V moeite zal doen om zijnwoord te houden , anders lijdt ze gezichtsverlies , mogelijk ook stemmenverlies . Dat is elementaire logica . Meer durven we niet hopen . Er is geen beter alternatief . Gebraden kippen vliegen niet zomaar in de mond , zelfs niet een vlaamsgezinde mond ....

Leterme hééft al gezichtsverlies geleden, en stemmen verliezen zullen de tsjeven ook. Zelfs als de N-VA in het kartel blijft rondlummelen. Dat is elementaire logica bij fameus kiezersbedrog.

Er is wél een beter alternatief. Leterme kénde dat zelfs!
De bedrieger is echter zijn eigen woorden alweer vergeten.

Ik geloof niet echt in een toekomst in een Belgische context. Ik bedoel: de toekomst van de christen-democratie die zich baseert op een Belgische realiteit. Dit is voorbij. Wij moeten meer dan ooit vertrekken vanuit Vlaanderen.
Oud 20 maart 2008, 17:30   #163
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gebraden kippen vliegen niet zomaar in de mond , zelfs niet een vlaamsgezinde mond ....
VOORAL in geen Vlaamsgezinde mond!
In die van de Franstaligen echter....

Met andere woorden: Vlaanderen betaald OPNIEUW de prijs voor het overeind houden van het Belgische regime.

DAT is de kracht van De Franstalige minderheid. Ze WEET dat de ....ahum... 'Vlamingen'... Belgique niet zullen opgeven. Tegen geen prijs! Zoals ze weet dat er, uitgerekend om die reden, NOOIT referenda zullen toegelaten worden in dit corrupte en tot op het bot verziekte koningdom.
Oud 20 maart 2008, 17:38   #164
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet dat CD&V moeite zal doen om zijnwoord te houden , anders lijdt ze gezichtsverlies , mogelijk ook stemmenverlies . Dat is elementaire logica . Meer durven we niet hopen .
Dat is toch wel erg zwak als basis om vertrouwen te geven, niet Luc? Het programma van de VLD halverwege jaren '90 en de Burgermanifesten waren ook zéér Vlaamsgezind. Die Vlaamsgezindheid heeft geen dag de verkiezingen van 1999 verleefd.

Mijn analyse is dat in de zomer 2007 met Leterme hetzelfde gebeurd is als met Verhofstadt in 1995: Yves heeft begrepen dat hij met zijn Vlaamsgezind programma geen schijn van kans maakte om Belgisch premier te worden, en heeft zijn les getrokken. Zelfs de heimelijke bruidschat die VHS betaald heeft (de "herfinanciering" van het Franstalig onderwijs) zullen we waarschijnlijk bij Leterme moeten herkennen. Ik gok op het kapotmaken van Zaventem als economische luchthaven ten voordele van Bierset en Gosselies.

En vanaf nu gaat Leterme doen wat VHS gedaan, en wat elke Vlaming moet doen die Belgisch premier wil worden: alle schaamte verliezen en elke eis van de Franstaligen inwilligen nog voor ze hem gesteld hebben. Watch it.
Rob Roy is offline  
Oud 20 maart 2008, 17:43   #165
Luc Bekaert
Gouverneur

Standaard

Citaat:
VOORAL in geen Vlaamsgezinde mond!
In die van de Franstaligen echter....

Met andere woorden: Vlaanderen betaald OPNIEUW de prijs voor het overeind houden van het Belgische regime.

DAT is de kracht van De Franstalige minderheid. Ze WEET dat de ....ahum... 'Vlamingen'... Belgique niet zullen opgeven. Tegen geen prijs! Zoals ze weet dat er, uitgerekend om die reden, NOOIT referenda zullen toegelaten worden in dit corrupte en tot op het bot verziekte koningdom.

kom , kom , niet overdrijven en niet teveel zwart-wit redeneren .
De franstaligen zijn op sommige punten weliswaar tegenstanders en inderdaad ze hebben een vervelende blokkeringsminderheid , maar ze kunnen niet zomaar de hervormingsgezintheid van de meerderheid blijven tegenhouden . U houdt helemaal niet van België , dat is uw goed recht , ik erger er mij ook aan : maar een meerderheid wil het mits hervormingen behouden ; met deze realiteit moet je wel rekening hhouden als je aan politiek wil doen ....
En of referenda nooit zullen kunnen ben ik niet zeker .
België scoort redelijk hoog op de corruptie-index , inderdaad ; maar niet alles is er corrupt . "tot op het bot verziekt" lijkt me wat overdreven , eerder "weinig efficiënt en transparant "
Oud 20 maart 2008, 17:52   #166
Luc Bekaert
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
Dat is toch wel erg zwak als basis om vertrouwen te geven, niet Luc? Het programma van de VLD halverwege jaren '90 en de Burgermanifesten waren ook zéér Vlaamsgezind. Die Vlaamsgezindheid heeft geen dag de verkiezingen van 1999 verleefd.

Mijn analyse is dat in de zomer 2007 met Leterme hetzelfde gebeurd is als met Verhofstadt in 1995: Yves heeft begrepen dat hij met zijn Vlaamsgezind programma geen schijn van kans maakte om Belgisch premier te worden, en heeft zijn les getrokken. Zelfs de heimelijke bruidschat die VHS betaald heeft (de "herfinanciering" van het Franstalig onderwijs) zullen we waarschijnlijk bij Leterme moeten herkennen. Ik gok op het kapotmaken van Zaventem als economische luchthaven ten voordele van Bierset en Gosselies.

En vanaf nu gaat Leterme doen wat VHS gedaan, en wat elke Vlaming moet doen die Belgisch premier wil worden: alle schaamte verliezen en elke eis van de Franstaligen inwilligen nog voor ze hem gesteld hebben. Watch it.

The proof of the pudding is in the eating .
Een redelijke oplossing voor BHV en een stap in de staatshervorming zijn voor mij de doelstellingen , uiteraard zonder de vlaamse belangen te schaden .
We zien wat eruitkomt . Indien het niks wordt zal er nood zijn aan een nieuwe strategie met het oog op de verkiezingen van 2009.
Momenteel is er geen realistisch alternatief . Zeker het VB niet dat al 20 jaar de vlaamse onafhankelijkheid belooft , zonder ooit iets te hebben gerealiseerd .
Oud 20 maart 2008, 18:00   #167
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
In de vorige regeringen zaten er ook 15 ministers; alleen voor de interimregering werd er een uitzondering gemaakt.

Ik vind het aantal staatssecretarissen onrustwekkender. Er zijn 7 staatssecretarissen ( 2 Nederlandstaligen en 5 Franstaligen).
Je reinste postjespakkerij. Destijds werd het aantal ministers terecht serieus beperkt, er waren slechts twee staatssecretarissen, nu zijn 't er al zeven. Dit heeft niets meer met goed bestuur te maken!
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline  
Oud 20 maart 2008, 18:06   #168
DebianFox
Minister

DebianFox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Je reinste postjespakkerij. Destijds werd het aantal ministers terecht serieus beperkt, er waren slechts twee staatssecretarissen, nu zijn 't er al zeven. Dit heeft niets meer met goed bestuur te maken!

7 staatssecretarissen hebben we er nu, waarvan er 2 Vlaams zijn ...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het ernstige van uw schrijven is dat velen in Israel er echt zo over denken
DebianFox is offline  
Oud 20 maart 2008, 18:59   #169
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

20 excellenties, waarvan 8 Nederlandstaligen en 12 Franstaligen... en dan zijn er nog altijd "opiniemakers" die menen te moeten ageren tegen de Vlaamse arrogantie en zelfgenoegzaamheid...
den ambetantsten is offline  
Oud 20 maart 2008, 19:06   #170
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
20 excellenties, waarvan 8 Nederlandstaligen en 12 Franstaligen... en dan zijn er nog altijd "opiniemakers" die menen te moeten ageren tegen de Vlaamse arrogantie en zelfgenoegzaamheid...
t' Is inderdaad onbegrijpelijk...
(Is het niet 10 en 14?)

Laatst gewijzigd door Chipie : 20 maart 2008 om 19:09.
Chipie is offline  
Oud 20 maart 2008, 19:15   #171
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
(Is het niet 10 en 14?)
Als 't lijstje in DS klopt, kom ik toch uit op een 60F/40N-verhouding. Qua veruitwendiging van de krachtsverhoudingen lijkt mij dit klaar en duidelijk!

Na een kleine controle blijkt DS zijn huiswerk inderdaad niet zo goed te hebben gedaan. De verhouding ligt ietsje meer in het voordeel van de Nederlandstaligen, met 10N en 12F. Tenzij ook 't lijstje van 'de redactie' niet goed klopt...

Nu ja, als goeie Vlaming heb ik daar absoluut geen probleem mee hoor, begrijp me niet verkeerd! We hebben mogen stemmen (of was dat toch van "moetens"?) en we hebben nu eindelijk een krachtdadige regering die op een democratische meerderheid kan rekenen in 't parlement om op budgettair vlak orde op zaken te stellen, de vergrijzing verder voor te bereiden, justitie te hervormen, de arbeidsmarkt te "finetunen", de sociale zekerheid veilig te stellen,... oh en - uiteraard - een grote staatshervorming binnen de kortste keren door te voeren. Zeg nu zelf: wat mag een mens meer wensen, toch?!

Laatst gewijzigd door den ambetantsten : 20 maart 2008 om 19:29.
Oud 20 maart 2008, 19:23   #172
Den Ardennees

Standaard

wacht eens even...

BHV komt sowieso op de regeringstafel omdat het belangenconflict werd ingeroepen

en aan die regeringstafel zitten de Franstaligen nu dus serieus in de meerderheid...
Den Ardennees is offline  
Oud 20 maart 2008, 19:34   #173
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
wacht eens even...

BHV komt sowieso op de regeringstafel omdat het belangenconflict werd ingeroepen

en aan die regeringstafel zitten de Franstaligen nu dus serieus in de meerderheid...
Ik denk niet dat dit correct is. Staatssecretarissen zijn immers "light"-ministers die zowat onder voogdij staan van een "echte" minister. Ze mogen dus niet altijd aan "tafel" schuiven.
Oud 20 maart 2008, 19:35   #174
DebianFox
Minister

DebianFox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als 't lijstje in DS klopt, kom ik toch uit op een 60F/40N-verhouding. Qua veruitwendiging van de krachtsverhoudingen lijkt mij dit klaar en duidelijk!

Na een kleine controle blijkt DS zijn huiswerk inderdaad niet zo goed te hebben gedaan. De verhouding ligt ietsje meer in het voordeel van de Nederlandstaligen, met 10N en 12F. Tenzij ook 't lijstje van 'de redactie' niet goed klopt...

Nu ja, als goeie Vlaming heb ik daar absoluut geen probleem mee hoor, begrijp me niet verkeerd! We hebben mogen stemmen (of was dat toch van "moetens"?) en we hebben nu eindelijk een krachtdadige regering die op een democratische meerderheid kan rekenen in 't parlement om op budgettair vlak orde op zaken te stellen, de vergrijzing verder voor te bereiden, justitie te hervormen, de arbeidsmarkt te "finetunen", de sociale zekerheid veilig te stellen,... oh en - uiteraard - een grote staatshervorming binnen de kortste keren door te voeren. Zeg nu zelf: wat mag een mens meer wensen, toch?!
Waar kan ik die lijst zien?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het ernstige van uw schrijven is dat velen in Israel er echt zo over denken
DebianFox is offline  
Oud 20 maart 2008, 19:36   #175
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat dit correct is. Staatssecretarissen zijn immers "light"-ministers die zowat onder voogdij staan van een "echte" minister. Ze mogen dus niet altijd aan "tafel" schuiven.
gelukkig maar.
Den Ardennees is offline  
Oud 20 maart 2008, 19:43   #176
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
Waar kan ik die lijst zien?
Een beetje rondsnuffelen op nieuwssites (van De Standaard of VRT, om er maar twee te noemen) en de cv's van de nieuwe excellenties worden je om de oren geslingerd.
Oud 20 maart 2008, 19:44   #177
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
wacht eens even...

Juist.
Oud 20 maart 2008, 19:51   #178
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Juist.
Ik durf dit betwijfelen, maar goed. Bovendien meen ik dat beslissingen altijd in consensus moeten worden genomen, wat neerkomt op geen beslissing als niet iedereen het ermee eens is. Een mes dat aan twee kanten snijdt dus...
Maar anderzijds ben ik het er wel mee eens dat dit waarschijnlijk onuitgegeven is en eigenlijk een aanfluiting van de reden waarom de functie van staatssecretaris werd ingevoerd. Zelfs op dit vlak hebben de Vlamingen zich in 't zak laten zetten, zonder meer. Maar wees gerust: 't heeft allemaal te maken met ehm... goed bestuur!
Oud 20 maart 2008, 19:51   #179
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
We zien wat eruitkomt . Indien het niks wordt zal er nood zijn aan een nieuwe strategie met het oog op de verkiezingen van 2009.
Tiens, ik dacht dat er dure eden gezworen waren dat we "niet in een regering zouden stappen zonder grote staatshervorming en zonder splitsing van BHV", en dat dat was omdat daar dringende nood aan was?

En dat is nu plots allemaal verdwenen? Dat soort extreme flexibiliteit geeft een onprettig gevoel van onbetrouwbaarheid.

Bent u zeker dat, terwijl u "ziet wat er uitkomt", geen koehandel afgesloten wordt rond BHV waarbij Vlaanderen misschien grond en mensen maar in elk geval bevoegdheden verliest?

Citaat:
Momenteel is er geen realistisch alternatief . Zeker het VB niet dat al 20 jaar de vlaamse onafhankelijkheid belooft , zonder ooit iets te hebben gerealiseerd .
Stop nu toch eens met te zeuren over dat Blok zeg! Waarom wil u hen in godsnaam zo belangrijk maken? U lijkt wel Karel De Gucht...

Laatst gewijzigd door Rob Roy : 20 maart 2008 om 19:52.
Rob Roy is offline  
Oud 20 maart 2008, 19:53   #180
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Neen hoor, dit is gewoon CVP.
Rob Roy is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be