![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() (Ik heb al gereden met de S-klasse van Mercedes, Jaguar, Cadillac, BMW 7...) En dat men met en SUV veel agressiever zou rijden, dat is (behoudens een paar uitzonderingen) larie... Een SUV straalt immers rust uit... Een SUV is ![]() ![]() Men moet mij eens komen wijsmaken dat bvb een BMW X of een Touareg minder comfortabel zou zijn dan een alledaagse personenwagen... ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Minder consumptie, daar draait het om. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Banneling
|
![]() Je kan ook niet verwachten dat managers, directeurs of topadvocaten met een Lada gaan rijden eh...
Ik bedoel zij ontvangen ook klanten en dienen ook te denken aan hun status. |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Minister
|
![]() In de scandinavische landen hebben ze daar relatief weinig problemen mee.
180 % taks op de aankoop van nieuwe voertuigen en het is dadelijk gedaan met die overdreven wagens en SUV's. Ik moet ook met klanten rondrijden en heb nog geen contract moeten mislopen omdat ik met een passat rondrij. |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is hip om met een zuinige en roetarme auto te rijden. Kijk maar naar de bluemotion lijn van VW. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Weliswaar niet door die SUV's te droppen in het bos maar eerder rechtstreeks op de pletmachine.
![]() |
![]() |
#169 |
Parlementslid
|
![]() Heb er ook eentje en die is inmiddels 14 jaar oud en is geblutst en bekrast. Rijd er zelden sneller dan 110km/u mee op de snelweg want dan zuipt dat ding gewoon diesel. Men passagiers zagen meestal dat ik te traag rijd want houd mij aan de opgelegde snelheden.
Rijd er ong. 5000 km per jaar mee en alleen als het nodig is. Voor men werk, om brandhout te halen in voor een normale wagen ontoegankelijk terrein, voor het trekken van een zware aanhangwagen en voor men hobby's. Voor andere verplaatsingen neem ik het wagentje van mijn vriendin. Het klopt wel dat velen met dergelijke wagens rondrijden omwille van het valse gevoel van veiligheid of het zien als statussymbool en denken dat de weg van hun alleen is. Dat merk ik als ik met ons klein wagentje rijd.
![]() |
![]() |
#170 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#171 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Of is een passat de norm? En is uw roetbak goed voor de gezondheid? ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 27 maart 2008 om 15:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dan viel een SUV tenminste nog eens op.. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U hebt natuurlijk gelijk dat veel mensen rondrijden met zo een zware dikke bak om een statement te maken. Ik beoordeel mensen liever op hun daden dan op hun auto. Een Q7 of een BMW X5 maken geen betere man. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een passat is een gezinswagen, en op dit moment ook verkrijgbaar in een zuinige bluemotion versie. En het mooie van de zaak is: deze auto is sneller en zuiniger als de gewone passat. Lang leve aerodynamica en motormanagement.... Dusja, comfort en milieuvriendelijkheid zijn geen twee tegengestelde dingen. Kijk ook maar eens naar de BMW 1 serie. Zuinig maar toch leuk om mee te rijden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En ik zei niet dat het de norm was dat is weer zoiets wat u ervan maakt. En nee ik had ook een golf kunnen nemen maar dan moest ik te lang wachten op de levering ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Minister
|
![]() Het zal aan mij liggen maar ik begrijp uw vraag niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Kan dat televisietoestel van uw buur u verwonden? Bent u er al vaak voor opzij moeten duiken? Heeft de aankoper een speciaal belastingsvoordeel gekregen?
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 27 maart 2008 om 16:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() En bent U al dikwijls moeten wegduiken voor een SUV? En bent U er dikwijls door verwond geweest? Laatst gewijzigd door Chipie : 27 maart 2008 om 17:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Neen, dat kon ik goddank voorkomen door mijn defensief weggebruik. Helaas is niet iedereen zo fortuinelijk geweest.
![]() |
![]() |