![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het verstandigste lijkt me om Charleroi verder uit te bouwen tot Low Cost luchthaven en Zaventem verder uit te bouwen voor mensen die bereid zijn om meer te betalen en intercontinentale vluchten. Liever twee luchthavens die elk goed scoren in een bepaalde niche dan twee luchthavens die elkaar op alle vlakken proberen om vliegen af te vangen waardoor we twee (dure) slecht draaiende luchthavens zouden hebben. Nu de kans dat economische ratio na een splitsing de bovenhand zou halen op emotionele ratio acht ik niet erg groot. In Brussel zie ik zowieso geen plaats voor twee internationale luchthavens (tenminste economisch niet). Laatst gewijzigd door solidarnosc : 9 april 2008 om 12:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat klopt maar een tiental jaar geleden bestond Charleroi Airport zo goed als niet. Idem voor Liege Airport. Vandaag ligt er een luchthaven met een capaciteit van ik dacht 5 miljoen passagiers per jaar dat makkelijk opgetrokken kan worden tot 7 miljoen (reeds voorzien) en mits investeringen in goede verbindingen met Brussel kan Charleroi een concurrent worden voor Zaventem. Idem voor Liege Airport maar dan op vlak van Cargo. Ik ben wel akkoor dat Zaventem nog altijd de beste troeven heeft en ik het weinig waarschijnlijk acht dat Charleroi ooit Zaventem kan voorbij steken. Het is ook de vraag wat Brussels Airlines zou doen. Ik acht het weinig waarschijnlijk dat ze naar Charleroi zouden verhuizen maar men weet maar nooit. ba dreigt er vandaag al mee om tenminste een deel van hun capaciteit te verhuizen (maar dan omdat ze Brussels Airport te duur vinden.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De luchthaven van Zaventem gaat in de toekomst ook een terminal bouwen voor de lageloonmaatschappijen die in Zaventem vliegen (zoals Easyjet en Sky Europe). De kans dat Charleroi Zaventem gaat voorbijsteken is inderdaad klein. Nu; Brussels South is geen uniek voorbeeld. Ryanair heeft 17 hubs in heel Europa. In Nederland stelde de luchthaven van Eindhoven ook amper iets voor; maar sinds Ryanair daar is gearriveerd, is het passagiersaantal ook daar spectaculair gestegen; maar de kans dat Eindhoven Schiphol gaat voorbijsteken is toch ook bijzonder klein. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beter één grote luchtvaartmaatschappij dan geen zou ik zeggen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Minister-President
|
![]() In 1 van mijn vorige berichten heb ik nog een fout gemaakt. Ryanair heeft 27 hubs in Europa, geen 17.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Minister-President
|
![]() Voorlopig wel nog; daarom dat er ook een paar lageloonmaatschappijen zijn die naar Brussels Airport vliegen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar komt dan nog bij dat het Vlaamse voorbeeld de linkerzijde in gans Europa zal versterken in haar eurokritische houding. Wellicht zullen ook die linke en de SP in Nederland gaan ijveren naar ontvoogding uit de EU. Ook in Frankrijk zullen de anti-EU stemmen zich aan Vlaanderen kunnen optrekken en in enkele jaren kan de EU compleet in elkaar storten. (En: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Vergeet niet dat Belgiek nog steeds als het rolmodel voor de EU wordt gepropageerd. Dat gaat nogal een afgang worden als dat rolmodel, notabene stichtend lidstaat, uit elkaar valt. Op naar een volkerenconfederatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die andere 25 lidstaten zullen Franstalig België niet steunen. Duitsland en GB zullen niet staan springen om Franse expantiedrift toe te juichen, zeker niet als de EU zetel er mee gemoeid is. En binnen de staten die eventueel de francofonie zouden kunnen steunen gaat het rommelen. Zelfs in Frankrijk zelf, waar basken, occitanen, corsicanen, bretoenen enz. al jaren ijveren voor minder Frankrijk, evenzo in eventuele bondgenoot Spanje. De Franse claim op Brussel en Wallonië zou wel eens simpelweg het einde van Frankrijk zelf kunnen betekenen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteraard niet. Vlaanderen zal dat blijven doen ongeacht Brussel nu deel uitmaakt van een toekomstige Vlaamse staat of niet. Het alternatief is Brussel omvormen tot een open riool, wat misschien niet zo erg zou zijn, ware er niet de zwaartekracht. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op Corsica na zijn de seperatistische tendenzen in Frankrijk verwaarloosbaar. In Frankrijk is er een lichte tendens om meer bevoegdheden over te dragen naar de regio's maar dat heeft weinig te maken met seperatistische of autonomistische stromingen. Je snapt nog altijd het onderscheid niet tussen Franse "expansiedrift" en de democratische beslissing van Franstalig België om na een eenzijdige Vlaamse onafhankelijkheidsverklaring haar toekomst te zien als een onderdeel van Frankrijk (wat altijd nog maar de vraag is). Trouwens als die 25 lidstaten een probleem hebben met die Franse expansiedrift hebben ze wellicht ook een probleem met de redenen die aan de basis liggen van die mogelijke Franse expansiedrift. Zonder een Vlaamse onafhankelijkheid is exansie van Frankrijk immers onmogelijk. Als je wilt dat anderen aanvaarden dat Vlaanderen het recht heeft om haar eigen toekomst te bepalen (zoals ondergetekende) dat moet je ook aanvaarden dat andere regio's dat zelfde recht hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als Brussel geen deel meer uitmaakt dan is er ook geen federaal niveau meer langswaar de transfers kunnen gaan eh. En aangezien je zelf aangeeft dat Vlaanderen geen EU lidstaat zal zijn, zal het ook langs daar niet meer lukken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Pelgrim : 9 april 2008 om 15:43. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Pelgrim, zonder jou zou het hier maar triestig zijn op dit forum... ![]() Laatst gewijzigd door Kallikles : 12 april 2008 om 20:06. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ja he
![]() Maar als ik u niet had zou ik me hier ferm vervelen, want discussiëren met libertariërs is ook al geen uitdaging meer ![]() |
![]() |
![]() |