Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 april 2008, 16:27   #161
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Wat doet Belgie ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Is dat echt waar?

Ik vraag me af..

Zou het in WOII gepast zijn geweest om Manneken P gekleed te hebben als concentratiekamp gevangene?

Ik bedoel maar. Dat Tibetaanse plateau, dat is één groot ghetto.
Met een symbolische bevolking, van jawel: 6 miljoen.

Ze worden in elkaar geslagen, hun tempels en boetiekjes in brand gestoken, de vrouwen verkracht, in gevangenschap gehouden, en de wereld zwijgt.

Zondag was er die reportage op Canvas. Prima. Uitstekende reportage, gepresenteerd door hoe heet hij, die William.

En wat doet de wereld? Wir haben es nicht gewüsst.

Wat doen de Tibetanen? Neen, géén stenen gooien, of raketten afschieten.
Alles wat ze hebben zijn boeddhistische teksten.

En wat doet België?
Manneken Pis aankleden?

OK, beter dan niks?
Belgie stuurt Karel D.G. naar de Olympische spelen. Hij zal een cadeau meehebben: een valies met 50 exemplaren van "Kuifje in Tibet". Hij deelt die dan uit op het Tienamen plein.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2008, 16:34   #162
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Ervaring

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Ik begon bij eenklein familiegedrijf, later bij multinationals.
Ik heb dezelfde ervaring
Ik begon bij een Vlaamse KMO, daarna naar een Duitse multinational en tenslotte bij een Amerikaanse die een groot Vlaams bedrijf had opgekocht. Veruit het best bij de Amerikanen !

Oud 19 april 2008, 11:17   #163
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geachte pelgrim,
het bestaan, de onwikkeling van de computer en ook dit discussieforum is ondenkbaar zonder multinationals.
graag de natuurwet of het goddelijk gebod dat dat bepaald heeft?
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 11:21   #164
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Pelgrim,

nu eens gewoon vanuit het standpunt van de werkmens

heb jij ervaring bij beiden ? ( de kmo vs een multinational/groot bedrijf) ?
Ja. In wezen heb ik geen fundamenteel verschil ondervonden.

Citaat:
ik kan u uit ervaring zeggen : als je ooit de kans krijgt : ga dan voluit voor het grootste bedrijf hoor ! je wordt er als wkn veel beter behandeld/betaald/gewaardeerd en krijgt er veeeeel meer kansen (dan spreken we nog niet over het surplus aan menselijke contacten)
ik heb in een megagrote multinational gewerkt, waar ik me doodverveelde aan mentaal bandwerk zonder vooruitzicht op iets beter, in het kleine bedrijfje waar ik nu zit heb ik me nog geen seconde verveeld. Dat zijn puur subjectieve ervaringen dus en niet relevant.
Wat wel relevant is, of toch zou moeten zijn voor zelfverklaarde Vlaams-nationalisten, is het feit dat die multinational waar ik gewerkt heb in Franse handen is, terwijl de kmo waar ik nu werk nog steeds in Vlaamse handen is.
Oud 19 april 2008, 11:23   #165
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik begon bij eenklein familiegedrijf, later bij multinationals.
Ik heb dezelfde ervaring
uw subjectieve ervaring doet niet ter zake, want ik heb een andere ervaring en dan is het puur uw woord tegen het mijn. Als consequent Vlaams soevereinist geldt voor mij de vraag of de welvaart in Vlaamse dan wel in andere handen is.
Aangezien jij niet zo veel voelt voor een consequent Vlaamsgezind beleid, pleit jij voor de economische machtsovername van buitenlands grootkapitaal. Mij goed, uw rcht natuurlijk maar wees dan consequent en stop met uw hypocriet 'Vlaams' gekakel.
Oud 19 april 2008, 11:27   #166
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Nope, de multinationals zijn dat in België.
neen, de kmo's zijn dat.

Citaat:
Trouwens zelfs als hun vraag naar arbeid kleiner zou zijn dan die van de KMO's dan nog is er geen enkele reden om hun te bestrijden.
Tot zover de 'Vlaamse' rethoriek van Savatage en de rechtse volksverraders...

Citaat:
Ik lees dagelijks de krant en economische studieboeken en wekelijks economische tijdschriften, en daarin wordt telkens bevestigd welke positieve rol multinationals spelen voor onze economie.
Om iemand uit mijn kennisenkring te citeren: 'Wij van wc eend adviseren... wc eend!'

Citaat:
Ik ging nochtans straight to the point in m'n antwoord. Hoeveel procent van de Vlamingen zit er volgens jou te wachten op een onafhankelijke autarktische staat die vijandig staat t.o.v. multinationals?
autarkische staat? Waar spreek ik over een autarkische staat?
Hoeveel procent van de Vlamingen zit trouwens te wachten op Vlaamse onafhankelijkheid? Of liberaliseringen?
Oud 19 april 2008, 11:29   #167
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En gebruik je ook niets van Dell of HP of Oracle? Of ga je ook nooit tanken bij Esso of Total of Shell of Q8? Eet je ook nooit Mars of Twix of Pringles? Gebruik je nooit producten zoals Dreft of Dash of Ariel? Of drink je nooit Stella of Jupiler of Cola of Sprite?
ik heb geen auto. Ik eet zelden of nooit snoep. Ik gebruik ecover en ik drink in de weinige gevallen dat ik bier drink geen inbev.
Maar dat doet niet eens ter zake, welk logo er op plakt zal mij een zorg wezen, wat mij betreft wordt de coca cola fabriek morgen gewoon genationaliseerd en maken we er Vlaamse cola van.
Oud 19 april 2008, 12:42   #168
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Welvaart ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
uw subjectieve ervaring doet niet ter zake, want ik heb een andere ervaring en dan is het puur uw woord tegen het mijn. Als consequent Vlaams soevereinist geldt voor mij de vraag of de welvaart in Vlaamse dan wel in andere handen is.
Aangezien jij niet zo veel voelt voor een consequent Vlaamsgezind beleid, pleit jij voor de economische machtsovername van buitenlands grootkapitaal. Mij goed, uw rcht natuurlijk maar wees dan consequent en stop met uw hypocriet 'Vlaams' gekakel.
De ekonomische macht is al voor een groot deel in handen v.h. buitenlands én binnenlands kapitaal. Onze grote welvaart kregen we van onze voorouders die lange tijd gewerkt hebben als de slaven. We hébben die welvaart, d�*t is belangrijk. Laat ons ervan genieten!

Oud 19 april 2008, 14:31   #169
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
graag de natuurwet of het goddelijk gebod dat dat bepaald heeft?
Dat is uiteraard niet bepaald door een natuurwet of goddelijk gebod, wel een gevolg van internationale (vooral VSA) samenwerking in multinationals.
Oud 19 april 2008, 14:45   #170
luc broes

Standaard

Citaat:
ik heb in een megagrote multinational gewerkt, waar ik me doodverveelde aan mentaal bandwerk zonder vooruitzicht op iets beter, in het kleine bedrijfje waar ik nu zit heb ik me nog geen seconde verveeld. Dat zijn puur subjectieve ervaringen dus en niet relevant.
Wat wel relevant is, of toch zou moeten zijn voor zelfverklaarde Vlaams-nationalisten, is het feit dat die multinational waar ik gewerkt heb in Franse handen is, terwijl de kmo waar ik nu werk nog steeds in Vlaamse handen is.
Blij dat je uiteindelijk toch een goede baan gevonden hebt.
Werkzekerheid is belangrijk, dat vind je mogelijk soms in een Vlaams bedrijf.
Maar ontwikkeling en opzoekingswerk is zo enorm duur dat de meeste bedrijven moeten versmelten met multinationals om te overleven
Dat was bv noodzakelijk voor Gevaert, Janssens farmaceutica, Claeys enz.
In de autoindustrie en de petrochemische nijverheid is er trouwens geen keuze, een eigen Vaams bedrijf is er totaal onmogelijk.

Wie hier een klein beetje mee vertrouwd is weet dat.
Met vlaamsnationalisme heeft dat niets te zien.

Laatst gewijzigd door luc broes : 19 april 2008 om 14:46.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 14:50   #171
luc broes

Standaard

Citaat:
ik heb geen auto. Ik eet zelden of nooit snoep. Ik gebruik ecover en ik drink in de weinige gevallen dat ik bier drink geen inbev.
Maar dat doet niet eens ter zake, welk logo er op plakt zal mij een zorg wezen, wat mij betreft wordt de coca cola fabriek morgen gewoon genationaliseerd en maken we er Vlaamse cola van.
Pelgrim, ik hoop dat je beseft dat je hier grappen maakt.
Welke partij zet in zijn programma: nationaliseren van de coca cola ?
Oud 19 april 2008, 14:54   #172
luc broes

Standaard

Citaat:
Geachte pelgrim, ik heb ook geen auto, maar mijn woning is wel verwarmd met gas. en het is géén Vlaams gas!
Oud 19 april 2008, 17:25   #173
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
neen, de kmo's zijn dat.
Nope, dat zijn ze niet, hun omvang verhindert hen dat te zijn.

Citaat:
Tot zover de 'Vlaamse' rethoriek van Savatage en de rechtse volksverraders...
Dat woordje 'volksverraders' ligt u precies wel goed om elke Vlaams gezinde die niet precies met jouw politieke visie overeenkomt in te steken. Nu, je doet maar hoor, het laat mij koud

Citaat:
Om iemand uit mijn kennisenkring te citeren: 'Wij van wc eend adviseren... wc eend!'
De relevantie van dat citaat ontgaat me volledig.

Citaat:
autarkische staat? Waar spreek ik over een autarkische staat?
Hoeveel procent van de Vlamingen zit trouwens te wachten op Vlaamse onafhankelijkheid? Of liberaliseringen?
U wenst toch een onafhankelijk Vlaanderen dat zich volledig afzondert van multinationals? Dat resulteert direct in een autarkie.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 22:54   #174
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De ekonomische macht is al voor een groot deel in handen v.h. buitenlands én binnenlands kapitaal. Onze grote welvaart kregen we van onze voorouders die lange tijd gewerkt hebben als de slaven. We hébben die welvaart, d�*t is belangrijk. Laat ons ervan genieten!

Laat ons ervan genieten door ze niet uit handen te geven.
Oud 19 april 2008, 22:54   #175
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is uiteraard niet bepaald door een natuurwet of goddelijk gebod, wel een gevolg van internationale (vooral VSA) samenwerking in multinationals.
Er is geen enkele natuurwet die zegt dat het niet anders kan.
Oud 19 april 2008, 22:55   #176
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Pelgrim, ik hoop dat je beseft dat je hier grappen maakt.
Welke partij zet in zijn programma: nationaliseren van de coca cola ?
Dat moet niet in een partijprogramma staan, dat moet gewoon gedaan worden.
Oud 19 april 2008, 22:56   #177
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geachte pelgrim, ik heb ook geen auto, maar mijn woning is wel verwarmd met gas. en het is géén Vlaams gas!
Ja en? Ik wil gerust met Hugo Chavez gaan onderhandelen om een interessante deal te sluiten maar ik zie geen reden om dan al onze economie in Venezolaanse handen te laten terechtkomen.
Oud 19 april 2008, 22:59   #178
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nope, dat zijn ze niet, hun omvang verhindert hen dat te zijn.
dat zijn ze wel.

Citaat:
Dat woordje 'volksverraders' ligt u precies wel goed om elke Vlaams gezinde die niet precies met jouw politieke visie overeenkomt in te steken. Nu, je doet maar hoor, het laat mij koud
het laat mij koud dat het je koud laat, maar ik stel wel vast dat je blijft vasthouden aan de neoliberale rethoriek en een Vlaanderen wil dat in handen is van buitenlands kapitaal. Defacto zijn wij dan compleet tegengesteld in visie, en dus is samenwerking op geen enkele manier mogelijk, bijgevolg geen Godsvrede bullshit. Uw Vlaanderen is mijn Vlaanderen niet en ik zal het bestrijden.

Citaat:
De relevantie van dat citaat ontgaat me volledig.
dat uw boekskes van wc eend u wc eend adviseren tiens.

Citaat:
U wenst toch een onafhankelijk Vlaanderen dat zich volledig afzondert van multinationals? Dat resulteert direct in een autarkie.
nee? Typisch rechts zwart-wit denken uiteraard. Wie niet voor multinationals is pleit voor autarkie, dé klassieke neoliberale bullshit-redenering.
Oud 19 april 2008, 23:01   #179
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Blij dat je uiteindelijk toch een goede baan gevonden hebt.
Werkzekerheid is belangrijk, dat vind je mogelijk soms in een Vlaams bedrijf.
Maar ontwikkeling en opzoekingswerk is zo enorm duur dat de meeste bedrijven moeten versmelten met multinationals om te overleven
Dat was bv noodzakelijk voor Gevaert, Janssens farmaceutica, Claeys enz.
In de autoindustrie en de petrochemische nijverheid is er trouwens geen keuze, een eigen Vaams bedrijf is er totaal onmogelijk.
Welke natuurwet heeft dat bepaald? Graag concreet de precieze wet geven aub, met de nodige wiskundige onderbouwing of logische bewijsvoering, anders ga ik uw stellingen vertikaal moeten klasseren.

Citaat:
Wie hier een klein beetje mee vertrouwd is weet dat.
Jij bent er een klein beetje mee vertrouwd dus kan je me ook de wetmatigheden geven die daar voor zorgen.

Citaat:
Met vlaamsnationalisme heeft dat niets te zien.
toch wel. Je bent voor een onafhankelijk Vlaanderen of je bent het niet. Jij bent het duidelijk niet.
Oud 19 april 2008, 23:06   #180
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat zijn ze wel.
Geef me dan eens een betrouwbare link die dat bevestigd.

Citaat:
het laat mij koud dat het je koud laat, maar ik stel wel vast dat je blijft vasthouden aan de neoliberale rethoriek en een Vlaanderen wil dat in handen is van buitenlands kapitaal. Defacto zijn wij dan compleet tegengesteld in visie, en dus is samenwerking op geen enkele manier mogelijk, bijgevolg geen Godsvrede bullshit. Uw Vlaanderen is mijn Vlaanderen niet en ik zal het bestrijden.
Good luck.

Citaat:
dat uw boekskes van wc eend u wc eend adviseren tiens.
Allé bon, elke academische economische bron of economisch tijdschrift zit nu ook al in het neoliberale complot dat Vlaanderen aan de multinationals wil verkopen.

Citaat:
nee? Typisch rechts zwart-wit denken uiteraard. Wie niet voor multinationals is pleit voor autarkie, dé klassieke neoliberale bullshit-redenering.
Als je multinationals en hun producten uit je staat wilt bannen dan krijg je een rechtstreekse autarkie, as simple as that.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be