![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Niemand weet iets van dat compromis, er is geen spoor of geen tekst van. Alleen het woord van enkele franstalige extremisten anno 2008. Het bestaat niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Uw land is in meerderheid Katholiek. Zijn de Protestantse kerken verboden? Hebben de protestanten minder rechten? Ik dacht het niet. U moet niet zo bang zijn van democratie. Democratie is niet voor bange mensen. U woont in een beschaafd land met beschaafde mensen, dan hoeft u dus al helemaal niet bang te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan is dat nog steeds democratisch beslist. De kans dat dit gebeurt is echter vele malen kleiner dan in het huidige systeem, waar slechts een handvol machtshebbers hiervoor kan zorgen.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In communautaire aangelegenheden is dit in België in theorie niet mogelijk, aangezien de Grondwet slechts gewijzigd kan worden bij bijzondere meerderheid (tweederde meerderheid + 50% voorstander in elke taalgroep).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Vreemdeling
|
![]() BHV : 09-05-2008
"Slaan eerst, dan beginnen te discuteren ". Zo werd het expliciet meerdere keer door de CD&V gezegd. Belangrijkste politici van de CD&V zijn daarmee unamiem. Gisteren, de 08-08-2008, heeft Servais Verherstraeten het nog voor de televisie herhaald. Maar, laten we daar eens in het algemeen "vanuit buiten" naartoe kijken : Welke populatie ter Wereld zou dat ondergaan zonder enige reactie ! ! Sorry het zo plat te zeggen, maar ik ken er geen een ! ! De enige manier om "harder te bespreken" is naar wapens te gaan zoeken ! ! Maar zijn de CD&V politici bekwaam genoeg om dit te verstaan ? ... Nog veel plezier voor allemaal ! ! ..... Youpee voor Nederlandstaligen, Youpee voor Franstaligen, ... Wij zitten in goeie handen ! ! ... Werkelijke vraag zou toch een keer expliciet gesteld moeten worden : Wil de nederlandstalige bewolking ( in <> politici ) België ook ontmantelen ? Ik persoonlijk ( als franstalige ) wens het niet, maar ik zal zeker ook niet daartegen bestrijden . Maar dan komt de vraag : Heeft het een zin om aan de bewolking van Brussel van taal eisen te veranderen ? Heeft het een zin om aan de bewolking rond Brussel van taal ook eisen te veranderen ? En Uw, als Nederlandstalige, zou U akkord gaan om van moedertaal onder de macht van kracht te verlaten ? ? Daar ligt de vraag ... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Rob Roy : 9 mei 2008 om 23:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Vreemdeling
|
![]() Had je iets anders verwacht dan?
![]() |
#169 |
Vreemdeling
|
![]() "U moet niet teveel rond de pot draaien" zei Rob Roy
Goed. Dan moet ik inderdaad duidelijker zijn. Kan U U inbeelden dat een Ostendenaar goesting zou hebben om aan het zelfde kiesarrondissement te behoren dan de Aarlenaars ? Kan U U inbeelden dat een Aarlenaar goesting zou hebben om aan het zelfde kiesarrondissement te behoren dan de Ostendenaars ? Kan U U inbeelden dat een Brusselaar goesting zou hebben om aan kiesarrondissement te behoren die niets te maken heeft met Brussel ? Kan U U inbeelden dat een "Circa-Brusselaar" goesting zou hebben om aan kiesarrondissement te behoren die niets te maken heeft met Brussel ? Nu kan men dezelfe viertaal vragen stellen ook maar met wat Juridicie betreft : Zou U normal vinden te geoordeeld te worden in een taal dat in praktijk niet de "vehiculaire" taal is ? ... Voor alle vier gevallen ? ... Idereen heeft natuurlijk recht zijn eigen opinie te hebben en daarom ik heb niets tegen de Uwe maar ik ben erg nieuwsgierig te weten of uw opinie klopt met de "algemene" Vlaamse opinie . (Nu, is het een naïve hoop of een redelijke hoop : Ik vermoed dat men wel de aantwoord op dit forum zullen zien) Ter herinnering : "Slaan eerst, dan beginnen te discuteren". Die uitdrukking komt niet van mijzelf maar wel vanuit verschillende CD&V's monden ! ! ! ... ======================================= Nota voor "Zwartengeel" : " Daar ligt de vraag niet. " Sorry, maar met al mijn beste wil, is het totaal onmogelijk U te volgen. Met al wat is gedurende dit laatste jaar gebeurt, lijkt het nog niet duidelijk genoeg ?? !! ?? !!! ...... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
|
![]() Citaat:
De enige bevolkingsgroepen die min of meer stabiel blijven zijn ''mannen'' en ''vrouwen''. Verder zijn communisten hardnekkig in hun aantal en vlak bij ons de gereformeerden niet uit. Al jaren stabiel. Taal is niets. Als ik vandaag Bonjour zeg in plaats van Goedendag ben ik ineens Franstalig geworden. Taal is geen etniciteit, geen geslacht, geen ras, geen geloof. Taal kun je veranderen, net als politieke voorkeur, en daarbij geldt ook gewoon: "'de meeste stemmen tellen'' zonder bescherming van de minderheid. Het zou wat anders zijn als het zou gaan om etniciteiten maar dat speelt hier niet. U bent immers allen Belgen, allen afstammelingen van de dappersten onder de Barbaren, of zoiets. Of is Belgie toch stiekem anders opgedeeld? Zijn Franstaligen van een ander, beter, ras omdat ze Frans spreken? Neen, stemmen langs ''taallijnen'' is geen enkele belemmering voor de democratie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
|
![]() In De Standaard van vandaag:
‘Stel je voor dat wij de wet van het getal in het Brusselse Parlement, waar de Nederlandstaligen in de minderheid zijn, zouden misbrui- ken’, zei MR-parlementslid Caro- line Persoons. |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Gelieve dus de wet te respecteren en er zijn geen problemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [azert]heb weer gezagsargument. In Le Soir zegt fransdolle politieker dit :"blablabla". Daar hebt niet van terug[/azert]
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
|
![]() Citaat:
Zowel de Duitsers dachten dat God mit uns was en de Amerikanen dachten op hetzelfde moment dat ze God's own country waren. Laatst gewijzigd door azert : 10 mei 2008 om 10:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goed, en wat wil je nu zeggen?
|
![]() |
![]() |