Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Voor wie zou je stemmen als je vandaag zou moeten gaan stemmen?
CD&V 2 1,40%
NVA 14 9,79%
Open VLD 10 6,99%
SPA 9 6,29%
Vlaamse Progressieven 0 0%
Vlaams Belang 63 44,06%
Lijst Dedecker 18 12,59%
Partij van de Arbeid 7 4,90%
Andere partij 12 8,39%
Geen idee 8 5,59%
Aantal stemmers: 143. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 10 mei 2008, 15:39   #161
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Waal Bekijk bericht
en betaald.......en dan nog in het zwart......
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2008, 15:42   #162
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Open Vld
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2008, 15:42   #163
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Het Belgisch regime zou een boycot alsvolgt interpreteren:
eindelijk hebben de Vl kiezers begrepen dar de BHV-splitsing een onredelijke eis is.
Hoe het Belgische regime een boycot zou interpreteren, zal mij een zorg wezen. Echt. Ik weet ook wel dat ze er nog maar eens een manipulerende uitleg voor zouden geven. En de media zouden hun propagandamolen volop doen draaien.

De interpretatie die jij geeft, houdt geen stand, want het is net het NIET splitsen van BHV dat de spreekwoordelijke druppel is.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2008, 15:43   #164
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
Er zijn er nog in deze draad hoor, Luc.

Je moet echt niet elke actie zien als gericht tegen het VB. Dit gaat om democratie en respect voor de rechtstaat en is allerminst tegen welke partij dan ook gericht. Als het al tegen iemand gericht zou zijn, dan tegen de politieke klasse als zodanig.
Zo zie ik dat ook.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 10 mei 2008, 15:48   #165
De Waal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Lap, daar is ie weer.
Bijgevoegde afbeelding(e)

De Waal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2008, 15:48   #166
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Hoe het Belgische regime een boycot zou interpreteren, zal mij een zorg wezen. Echt. Ik weet ook wel dat ze er nog maar eens een manipulerende uitleg voor zouden geven. En de media zouden hun propagandamolen volop doen draaien.

De interpretatie die jij geeft, houdt geen stand, want het is net het NIET splitsen van BHV dat de spreekwoordelijke druppel is.
'De interpretatie die jij geeft'. Dit is niet mijn interpretatie.
Dit is wel de interpretatie die het regime er officiëel zal aan geven.
Dat draait uit in ons nadeel. En dat is mij echt een zorg.
Oud 10 mei 2008, 15:50   #167
Geert C

Standaard

Citaat:
Ik heb niet bepaald over het VB gepraat.
Wel over het naar mijn mening zinloze van een verkiezingsboycot
Eerstens zul je zeer weinig mensen kunnen overtuigen
Daarbij kan achteraf een boycot op vele manieren greïnterpreteerd worden zoals bv eindelijk heeft de Vl kiezer begrepen dat heel die zever van BHV tijdverlies is.
Ik neem aan dat dit niet jouw bedoeling is.
Ik zou een boycot in BHV en Leuven niet zinloos vinden als er nog eens federale verkiezingen plaatsvinden zonder splitsing van BHV.

Het gaat om het principe. Als het politieke systeem, de politiek in het algemeen, er niet in slaagt een arrest van het Grondwettelijk Hof te respecteren en te doen naleven, in feite de Grondwet en de rechtstaat naast zich neerlegt, enkel en alleen omdat sommigen van BHV een emotioneel geladen halszaak hebben gemaakt, waarom zouden de kiezers zich dan nog verplicht moeten voelen om aan het politieke proces, aan dat politieke systeem, deel te nemen? Als het politiek systeem de Grondwet naast zich neer legt, dan leg ik het politieke systeem naast me neer. Om het met de woorden van Tindemans te zeggen, de Grondwet is geen vodje papier.

Als er tegen de volgende federale verkiezingen nog steeds geen oplossing is, dan getuigt dat van een onvermogen (langs ene kant) en een onwil (langs andere kant) om de Grondwet te respecteren. Het gaat hier om het gelijkheidsbeginsel hé, één van de belangrijkste principes die in onze Grondwet zijn ingeschreven. Als onze politiek dat al niet meer moet respecteren en afdwingen, dan is het ver gekomen.

Burgerlijke ongehoorzaamheid aan een regime, een systeem dat de Grondwet naast zich neerlegt, dat vind ik niet zinloos.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 10 mei 2008 om 15:53.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2008, 15:58   #168
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is inderdaad niet "jouw" interpretatie, ik heb me verkeerd uitgedrukt. Excuus.

Natuurlijk zal het regime er alles aan doen om de Vlamingen nog eens de schuld te geven. Zo is het altijd geweest en dat zal zo blijven. De mensen zullen nog eens gemanipuleerd worden.
Dat zijn we gewoon ondertussen.
Oud 10 mei 2008, 16:00   #169
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Ik zou een boycot in BHV en Leuven niet zinloos vinden als er nog eens federale verkiezingen plaatsvinden zonder splitsing van BHV.

Het gaat om het principe. Als het politieke systeem, de politiek in het algemeen, er niet in slaagt een arrest van het Grondwettelijk Hof te respecteren en te doen naleven, in feite de Grondwet en de rechtstaat naast zich neerlegt, enkel en alleen omdat sommigen van BHV een emotioneel geladen halszaak hebben gemaakt, waarom zouden de kiezers zich dan nog verplicht moeten voelen om aan het politieke proces, aan dat politieke systeem, deel te nemen? Als het politiek systeem de Grondwet naast zich neer legt, dan leg ik het politieke systeem naast me neer. Om het met de woorden van Tindemans te zeggen, de Grondwet is geen vodje papier.

Als er tegen de volgende federale verkiezingen nog steeds geen oplossing is, dan getuigt dat van een onvermogen (langs ene kant) en een onwil (langs andere kant) om de Grondwet te respecteren. Het gaat hier om het gelijkheidsbeginsel hé, één van de belangrijkste principes die in onze Grondwet zijn ingeschreven. Als onze politiek dat al niet meer moet respecteren en afdwingen, dan is het ver gekomen.

Burgerlijke ongehoorzaamheid aan een regime, een systeem dat de Grondwet naast zich neerlegt, dat vind ik niet zinloos.
Dat is een volstrekt logische en persoonlijke redenering. Maar...
- je kunt maar zeer weinig mensen overhalen tot een boycot
- het systeem zal er zich niets van aantrekken en er zelfs profijt uit halen.

Theoretisch heb je gelijk, praktisch bereik je het tegenovergestelde resultaat.

Als men een politieke daad wil stellen, moet men zich de vraag stellen:
Wat wil de tegenstander dat ik doe?
Doe dat dan liever niet.

Laatst gewijzigd door luc broes : 10 mei 2008 om 16:04.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2008, 16:07   #170
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Het is inderdaad niet "jouw" interpretatie, ik heb me verkeerd uitgedrukt. Excuus.

Natuurlijk zal het regime er alles aan doen om de Vlamingen nog eens de schuld te geven. Zo is het altijd geweest en dat zal zo blijven. De mensen zullen nog eens gemanipuleerd worden.
Dat zijn we gewoon ondertussen.
Ik wordt dat nooit gewoon.
Enkel een stem VB-NVA-LDD is duidelijk en jaagt het regime schrik aan.

Laatst gewijzigd door luc broes : 10 mei 2008 om 16:07.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2008, 16:08   #171
Geert C

Standaard

Citaat:
Met alle respect, je bent geen Vlaams-nationalist. Begrijpelijk want dat is ook een zeer lelijk woord.
Ik ken lelijkere woorden.

Citaat:
De splitsing van BHV is wel een stap in de richting van een meer homogene en logische indeling van de federale staat België. Dus een stap in Vlaams- nationale richting die jij dus goedkeurt.
Dit toont aan dat Vlaams-nationalisme niet (steeds) een achterlijk en voorbijgestreefd concept is.
Ik weet niet of dat wel zo Vlaams-nationaal is, die eis tot splitsing. Als we even al het andere (de principes die op het spel staan) buiten beschouwing laten, dan denk ik eigenlijk dat de niet-splitsing van BHV (dus het niet-respecteren van Grondwet en rechtstaat) een grotere bedreiging zou zijn voor het voortbestaan van België dan de splitsing.

Citaat:
Ik zou wel eens willen weten welke concrete doelstellingen van het Vlaams-nationalisme jij niet onderschrijft.
Vlaamse onafhankelijkheid, splitsing van de SZ. Dat is zo het voornaamste dat ik niet onderschrijf.

Voor de rest ben ik vrij confederalistisch.
Citaat:
En voor alle duidelijkheid, 'botten en vlaggen' zijn daar geen essentieëel onderdeel van
Dat weet ik.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 10 mei 2008 om 16:09.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2008, 16:12   #172
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U hebt wel een punt vind ik, niet dat zo'n boycot een slecht idee op zich is, maar zoiets inrichten kost enorm veel geld en mankracht die ik niet direkt bijeen zie komen hier op het forum.

Ik denk dat er meer heil zit in klachten neerleggen moesten er federale verkiezingen uitgeschreven worden.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2008, 16:15   #173
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
U hebt wel een punt vind ik, niet dat zo'n boycot een slecht idee op zich is, maar zoiets inrichten kost enorm veel geld en mankracht die ik niet direkt bijeen zie komen hier op het forum.

Ik denk dat er meer heil zit in klachten neerleggen moesten er federale verkiezingen uitgeschreven worden.
HOE HARD JULLIE OOK MOGEN BLIJVEN DROMEN?DIE WALEN GEVEN NOOIT TOE
Oud 10 mei 2008, 16:16   #174
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Niet zo roepen, kameradski.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2008, 16:16   #175
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar reken ik op.

U hoeft niet zo te roepen, ik hoor u wel.

Edit: Geklopt bij Brutti.

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 10 mei 2008 om 16:17.
Oud 10 mei 2008, 16:20   #176
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Edit: Geklopt bij Brutti.
Hier staat nochtans niemand aan de deur.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2008, 16:21   #177
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus Bekijk bericht
Hier staat nochtans niemand aan de deur.
Zo ziet u maar, niet alles wat ik zeg is de waarheid.

Verschaeve
Oud 10 mei 2008, 16:22   #178
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wordt dat nooit gewoon.
Enkel een stem VB-NVA-LDD is duidelijk en jaagt het regime schrik aan.
Met "gewoon" wil ik niet zeggen dat het me koud laat, integendeel. Razend word ik als'k de politieke kaste bezig hoor. Vaak zeg ik dan aan mijn huisgenoten dat ze geluk hebben dat ik niet in de buurt ben. 'k Zou moeite hebben om geen klap tegen hun kop te geven.

Ik wil niet stemmen op VB, N-VA of LDD. Noch op een andere partij. Stemmen erop maakt het regime zenuwachtig, een burgerinitiatief tegen de politieke kaste nog een beetje meer.
Oud 10 mei 2008, 16:23   #179
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ongetwijfeld is de praktijk moeilijker dan de theorie, maar ik zou toch graag eens een daad zien vanuit het volk. Een daad die buiten de lijntjes gaat.
Oud 10 mei 2008, 16:24   #180
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zij moeten niet toegeven. Het zijn de Vlaamse politici die moeten doorduwen.

En inderdaad, roep zo niet, het is veel te warm daarvoor.

Laatst gewijzigd door Txiki : 10 mei 2008 om 16:25.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be