Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 16 mei 2008, 07:03   #161
Laya
Minister

Standaard

Ik snap eigenlijk het probleem niet ivm een bruidsschat. Ik heb er ook een 'gevraagd', dat is een onderdeel van een islamitisch huwelijk waar ik totaal geen graten in zie. De waarde van de schat wordt bepaald door de vrouw zelf, niet door haar familie (wat niet wegneemt dat die haar wel durven beïnvloeden), als ze nog maagd is mag ze meer vragen, wat is het probleem? In landen waar de meeste vrouwen niet gaan werken en geen eigen inkomen hebben vind ik het een soort van 'levensverzekering' voor haar. Als een man besluit om te scheiden moet hij eerst zijn vrouw haar bruidsschat geven, het helpt dus ook om mannen niet te licht om te gaan met scheiden. Een man die een degelijke schat kan betalen kan ook instaan voor het onderhoud van zijn gezin, zo redeneert men. Misschien zie ik bepaalde dingen over het hoofd maar op het eerste zicht kan ik geen nadeel vinden voor de vrouw. Wel voor de man. Er zijn er die zich geen bruidsschat kunnen veroorloven en daarom niet kunnen trouwen.

Iraniër moet bruidsschat van 124.000 rozen betalen
TEHERAN - Een rechtbank in Iran heeft een man veroordeeld tot het uitbetalen van 124.000 rozen aan zijn echtgenote. De bloemen waren opgenomen in de bruidsschat van zijn vrouw, berichtte de BBC maandag.

De echtgenote eiste na tien jaar huwelijk uitbetaling van haar bruidsschat, omdat ze haar man krenterig vond. „Kort na de bruiloft kwam ik erachter dat hij gierig was. Hij wilde mijn koffie niet eens betalen als we naar een café of restaurant gingen”, aldus de echtgenote. De rechtbank heeft de woning van de man in beslag genomen tot hij alle rozen heeft gegeven.

De man zei dat hij maar vijf rozen per dag kon kopen en klaagde dat „rijke vrienden van zijn echtgenote haar op dergelijke ideeën hadden gebracht”. Een roos kost omgerekend ongeveer anderhalve euro in Iran.

Een Iraanse kan haar bruidsschat op elk moment opeisen. Mannen kunnen in de gevangenis terechtkomen door bruidsschat-schulden.

bron: http://www.telegraaf.nl/buitenland/3..._.html?cid=rss
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2008, 07:05   #162
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Het probleem "der uithuwelijkingen met als gevolg meer import steuntrekkers" is redelijk simpel te ondervangen.
Geen huwelijken met een buitenlandse partner indien 1 van de partners onder de 21 jaar is.

Geen steun voor de importpartner noch kinderen binnen de 3 jaar na huwelijk.

Geen automatisch Belgisch paspoort na het huwelijk.

Huwelijken ontbonden binnen de 5 jaar worden automatisch aanzien als een schijnhuwelijk. Alle steun ontvangen in die periode word automatisch terug gevorderd

En ik kan er nog een hoop bedenken, maar nu eerst bedtijd;
Heb je een betrouwbare bron waar kan uit opgemaakt worden dat importbruiden 'steun' ontvangen?
Als het zo is moet je hen er niet voor aanvallen maar de regering die het mogelijk maakt.
Oud 16 mei 2008, 07:05   #163
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
De eerste temperaturen boven 25° zijn gemeten en daar komen ze, de testosteronboys:
Tegenover onze androgyne wezentjes met een overdosis oestrogeen.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2008, 08:04   #164
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morgen Bekijk bericht
Hoe zou jij dit probleem dan aanpakken?
Heropvoeden.
Hetgeen inderdaad een moeilijke klus is in het geval van (volwassen) moslims.De schade is immers al te groot na jarenlange hersenspoeling.

Verder zou men in concentratiescholen bijzondere cursussen maatschappijleer moeten geven aan allo's van moslimsignatuur. Daarin moet dan vooral nadruk gelegd worden op de verschillen tussen het Westerse (vrijheids)denken en de zeer beperkte en begrensde islamitische denkwereld. Nadruk op wilsbeschikking, op gelijkheid man/vrouw, op belang van scheiding ts kerk en staat, enz.
Verder moeten er gemeentelijke meldpunten komen waar elke moslima haar beklag moet kunnen doen wanneer ze vermoedt dat haar ouders een verkoopstransactie aan het organiseren zijn waarvan zij letterlijk het object is.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2008, 08:09   #165
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Heb je een betrouwbare bron waar kan uit opgemaakt worden dat importbruiden 'steun' ontvangen?
Als het zo is moet je hen er niet voor aanvallen maar de regering die het mogelijk maakt.
Als ze zich naar België laten importeren dan is dat niet omwille van het mooi weer en de mosselen/friet, maar omdat ze weten dat het hier op sociaal vlak een luilekkerland is tegenover bij hun thuis. Eenmaal de Belgische papieren op zak kunnen ze ongegeneerd snoepen van de sociale verworvenheden waartoe zij nooit hebben bijgedragen en hoogst waarschijnlijk ook nooit zullen bijdragen.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2008, 08:27   #166
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Heropvoeden.
Hetgeen inderdaad een moeilijke klus is in het geval van (volwassen) moslims.De schade is immers al te groot na jarenlange hersenspoeling.

Verder zou men in concentratiescholen bijzondere cursussen maatschappijleer moeten geven aan allo's van moslimsignatuur. Daarin moet dan vooral nadruk gelegd worden op de verschillen tussen het Westerse (vrijheids)denken en de zeer beperkte en begrensde islamitische denkwereld. Nadruk op wilsbeschikking, op gelijkheid man/vrouw, op belang van scheiding ts kerk en staat, enz.
Verder moeten er gemeentelijke meldpunten komen waar elke moslima haar beklag moet kunnen doen wanneer ze vermoedt dat haar ouders een verkoopstransactie aan het organiseren zijn waarvan zij letterlijk het object is.
Nieuwe burgers van niet-EU afkomst moeten sowieso een inburgeringscursus volgen. Verplicht. Zowel Nederlands als maatschappijleer. Enkel dat laatste omvat 60 uur, niet niks zou ik zeggen. Begrijp me niet verkeerd, van mij mag het nog meer zijn en de boetes bij niet naleving van het inburgeringscontract torenhoog.

Ik vind het raar dat je dat laatste zegt. Ik heb mannelijke moslims al horen klagen dat ze zowat verplicht worden om hun bruid in het land van herkomst te gaan halen omdat de Belgische moslima's torenhoge bruidsschatten vragen en daarom 'onbetaalbaar' zijn. Ik hoor er ook over klagen dat velen hier enkel geïnteresseerd zijn in een man met geld terwijl vrouwen in het thuisland eerder hopen op een 'goede man' die goed voor hen zal zorgen.
Oud 16 mei 2008, 09:11   #167
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Omdat je in België niet hoeft te werken,dat doen de echte Belgen wel ......

Ben jij een echte Belg ? Die zijn er toch niet meer ?
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2008, 09:12   #168
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Tegenover onze androgyne wezentjes met een overdosis oestrogeen.
Nu bent u toch over uzelf bezig zeker ? Hebt u uw benen al geschoren vandaag ?
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2008, 09:13   #169
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Ik denk ook dat Sus een persiflage is van een AEL fan. Ik hoop het ten minste, want dan is het leuk.
Die polieke toch hahaha
Oud 16 mei 2008, 09:15   #170
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Heropvoeden.

Amaai, Online die een voorstel doet!!! Waar moeten we dat schrijven.

Je stelt wel een aantal interessante punten, waar ik het notabene zelf mee eens kan zijn.
Oud 16 mei 2008, 09:17   #171
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Als ze zich naar België laten importeren dan is dat niet omwille van het mooi weer en de mosselen/friet, maar omdat ze weten dat het hier op sociaal vlak een luilekkerland is tegenover bij hun thuis. Eenmaal de Belgische papieren op zak kunnen ze ongegeneerd snoepen van de sociale verworvenheden waartoe zij nooit hebben bijgedragen en hoogst waarschijnlijk ook nooit zullen bijdragen.
Dat is niet schoon.

Draag jij bij tot de sociale zekerheid.
Ik heb de indruk dat je hele dagen op het internet bent, werk je eigenlijk ?

Of snoep jij van de bijdrage die wij, de werkenden doen ?
Oud 16 mei 2008, 10:34   #172
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik snap eigenlijk het probleem niet ivm een bruidsschat. Ik heb er ook een 'gevraagd', dat is een onderdeel van een islamitisch huwelijk waar ik totaal geen graten in zie. De waarde van de schat wordt bepaald door de vrouw zelf, niet door haar familie (wat niet wegneemt dat die haar wel durven beïnvloeden), als ze nog maagd is mag ze meer vragen, wat is het probleem? In landen waar de meeste vrouwen niet gaan werken en geen eigen inkomen hebben vind ik het een soort van 'levensverzekering' voor haar. Als een man besluit om te scheiden moet hij eerst zijn vrouw haar bruidsschat geven, het helpt dus ook om mannen niet te licht om te gaan met scheiden. Een man die een degelijke schat kan betalen kan ook instaan voor het onderhoud van zijn gezin, zo redeneert men. Misschien zie ik bepaalde dingen over het hoofd maar op het eerste zicht kan ik geen nadeel vinden voor de vrouw. Wel voor de man. Er zijn er die zich geen bruidsschat kunnen veroorloven en daarom niet kunnen trouwen.
Waarom vraagt een zelfstandige compleet financieel onafhankelijke vrouw nog om een bruidschat ?

Laatst gewijzigd door Rudy : 16 mei 2008 om 10:35.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2008, 10:47   #173
Gargamel
Banneling

Standaard

Oorspronkelijk geplaatst door Laya

.................................................. ..........................
Mooi,als ze maagd is,vandaar die nepmaagdjes die de ziekenhuizen afschuimen om een "nieuw" vliesje te krijgen,mag ze meer vragen.Anders is het een tweedehands gewipt sluierke.Ik wist niet dat er zelfs een okkaziemarkt was bij de moke's.

Te huwen...
Fatima,maar 6 maal gewipt,in goede staat.
Prijs overeen te komen gezien het om tweedehandsvrouw gaat

Laatst gewijzigd door Gargamel : 16 mei 2008 om 10:50.
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2008, 12:16   #174
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Betrouwbare bron? De wetgeving ter zake natuurlijk.
Legaal in België en geen inkomen, da's simpel, even een leefloon aanvragen.
Oud 16 mei 2008, 12:19   #175
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Betrouwbare bron? De wetgeving ter zake natuurlijk.
Legaal in België en geen inkomen, da's simpel, even een leefloon aanvragen.
Off Topic.

Het onderwerp betreft: "Zomer 2008: het jaarlijkse marokkanendrama"
Oud 16 mei 2008, 12:52   #176
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Het weer is minder warm, ergo minder te melden op het vlak van oververhitte testosteronboys nietwaar.

Het lijkt erop dat Circe's theorie klopt.
Oud 16 mei 2008, 14:38   #177
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nieuwe burgers van niet-EU afkomst moeten sowieso een inburgeringscursus volgen. Verplicht. Zowel Nederlands als maatschappijleer. Enkel dat laatste omvat 60 uur, niet niks zou ik zeggen. Begrijp me niet verkeerd, van mij mag het nog meer zijn en de boetes bij niet naleving van het inburgeringscontract torenhoog.

Ik vind het raar dat je dat laatste zegt. Ik heb mannelijke moslims al horen klagen dat ze zowat verplicht worden om hun bruid in het land van herkomst te gaan halen omdat de Belgische moslima's torenhoge bruidsschatten vragen en daarom 'onbetaalbaar' zijn. Ik hoor er ook over klagen dat velen hier enkel geïnteresseerd zijn in een man met geld terwijl vrouwen in het thuisland eerder hopen op een 'goede man' die goed voor hen zal zorgen.

Jij blijft hier maar argumenten neerpennen waarom dat volk hier niet thuishoort.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2008, 14:46   #178
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Waarom vraagt een zelfstandige compleet financieel onafhankelijke vrouw nog om een bruidschat ?
Ik wist dat die vraag ging komen
Ik heb enkel een gouden armband gevraagd die ik meteen na ons huwelijk heb 'gekregen'. Je vraagt gewoon wat je wil, een kip, €100.000,... maakt niet uit of zoals in het krantenknipsel dat ik postte: 120.000 rozen. Ik heb principieel niets tegen een bruidsschat, in ons geval is het gewoon een stukje cultuur waar ik aan meegedaan heb. Niks aan.
Oud 16 mei 2008, 14:47   #179
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Jij blijft hier maar argumenten neerpennen waarom dat volk hier niet thuishoort.
Ik heb daar geen last van, jij?
Oud 16 mei 2008, 14:49   #180
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb daar geen last van, jij?
Het schijnt longhorn in zijn verre Amerika enorm te storen.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be