![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Minister
|
![]() Ik snap eigenlijk het probleem niet ivm een bruidsschat. Ik heb er ook een 'gevraagd', dat is een onderdeel van een islamitisch huwelijk waar ik totaal geen graten in zie. De waarde van de schat wordt bepaald door de vrouw zelf, niet door haar familie (wat niet wegneemt dat die haar wel durven beïnvloeden), als ze nog maagd is mag ze meer vragen, wat is het probleem? In landen waar de meeste vrouwen niet gaan werken en geen eigen inkomen hebben vind ik het een soort van 'levensverzekering' voor haar. Als een man besluit om te scheiden moet hij eerst zijn vrouw haar bruidsschat geven, het helpt dus ook om mannen niet te licht om te gaan met scheiden. Een man die een degelijke schat kan betalen kan ook instaan voor het onderhoud van zijn gezin, zo redeneert men. Misschien zie ik bepaalde dingen over het hoofd maar op het eerste zicht kan ik geen nadeel vinden voor de vrouw. Wel voor de man. Er zijn er die zich geen bruidsschat kunnen veroorloven en daarom niet kunnen trouwen.
Iraniër moet bruidsschat van 124.000 rozen betalen TEHERAN - Een rechtbank in Iran heeft een man veroordeeld tot het uitbetalen van 124.000 rozen aan zijn echtgenote. De bloemen waren opgenomen in de bruidsschat van zijn vrouw, berichtte de BBC maandag. De echtgenote eiste na tien jaar huwelijk uitbetaling van haar bruidsschat, omdat ze haar man krenterig vond. „Kort na de bruiloft kwam ik erachter dat hij gierig was. Hij wilde mijn koffie niet eens betalen als we naar een café of restaurant gingen”, aldus de echtgenote. De rechtbank heeft de woning van de man in beslag genomen tot hij alle rozen heeft gegeven. De man zei dat hij maar vijf rozen per dag kon kopen en klaagde dat „rijke vrienden van zijn echtgenote haar op dergelijke ideeën hadden gebracht”. Een roos kost omgerekend ongeveer anderhalve euro in Iran. Een Iraanse kan haar bruidsschat op elk moment opeisen. Mannen kunnen in de gevangenis terechtkomen door bruidsschat-schulden. bron: http://www.telegraaf.nl/buitenland/3..._.html?cid=rss |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als het zo is moet je hen er niet voor aanvallen maar de regering die het mogelijk maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Banneling
|
![]() Heropvoeden.
Hetgeen inderdaad een moeilijke klus is in het geval van (volwassen) moslims.De schade is immers al te groot na jarenlange hersenspoeling. Verder zou men in concentratiescholen bijzondere cursussen maatschappijleer moeten geven aan allo's van moslimsignatuur. Daarin moet dan vooral nadruk gelegd worden op de verschillen tussen het Westerse (vrijheids)denken en de zeer beperkte en begrensde islamitische denkwereld. Nadruk op wilsbeschikking, op gelijkheid man/vrouw, op belang van scheiding ts kerk en staat, enz. Verder moeten er gemeentelijke meldpunten komen waar elke moslima haar beklag moet kunnen doen wanneer ze vermoedt dat haar ouders een verkoopstransactie aan het organiseren zijn waarvan zij letterlijk het object is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Banneling
|
![]() Als ze zich naar België laten importeren dan is dat niet omwille van het mooi weer en de mosselen/friet, maar omdat ze weten dat het hier op sociaal vlak een luilekkerland is tegenover bij hun thuis. Eenmaal de Belgische papieren op zak kunnen ze ongegeneerd snoepen van de sociale verworvenheden waartoe zij nooit hebben bijgedragen en hoogst waarschijnlijk ook nooit zullen bijdragen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik vind het raar dat je dat laatste zegt. Ik heb mannelijke moslims al horen klagen dat ze zowat verplicht worden om hun bruid in het land van herkomst te gaan halen omdat de Belgische moslima's torenhoge bruidsschatten vragen en daarom 'onbetaalbaar' zijn. Ik hoor er ook over klagen dat velen hier enkel geïnteresseerd zijn in een man met geld terwijl vrouwen in het thuisland eerder hopen op een 'goede man' die goed voor hen zal zorgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Je stelt wel een aantal interessante punten, waar ik het notabene zelf mee eens kan zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Draag jij bij tot de sociale zekerheid. Ik heb de indruk dat je hele dagen op het internet bent, werk je eigenlijk ? Of snoep jij van de bijdrage die wij, de werkenden doen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Rudy : 16 mei 2008 om 10:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Banneling
|
![]() Oorspronkelijk geplaatst door Laya
Ik snap eigenlijk het probleem niet ivm een bruidsschat. Ik heb er ook een 'gevraagd', dat is een onderdeel van een islamitisch huwelijk waar ik totaal geen graten in zie. De waarde van de schat wordt bepaald door de vrouw zelf, niet door haar familie (wat niet wegneemt dat die haar wel durven beïnvloeden), als ze nog maagd is mag ze meer vragen, wat is het probleem? In landen waar de meeste vrouwen niet gaan werken en geen eigen inkomen hebben vind ik het een soort van 'levensverzekering' voor haar. Als een man besluit om te scheiden moet hij eerst zijn vrouw haar bruidsschat geven, het helpt dus ook om mannen niet te licht om te gaan met scheiden. Een man die een degelijke schat kan betalen kan ook instaan voor het onderhoud van zijn gezin, zo redeneert men. Misschien zie ik bepaalde dingen over het hoofd maar op het eerste zicht kan ik geen nadeel vinden voor de vrouw. Wel voor de man. Er zijn er die zich geen bruidsschat kunnen veroorloven en daarom niet kunnen trouwen. .................................................. .......................... Mooi,als ze maagd is,vandaar die nepmaagdjes die de ziekenhuizen afschuimen om een "nieuw" vliesje te krijgen,mag ze meer vragen.Anders is het een tweedehands gewipt sluierke.Ik wist niet dat er zelfs een okkaziemarkt was bij de moke's. Te huwen... Fatima,maar 6 maal gewipt,in goede staat. Prijs overeen te komen gezien het om tweedehandsvrouw gaat ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Gargamel : 16 mei 2008 om 10:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Legaal in België en geen inkomen, da's simpel, even een leefloon aanvragen.
![]() |
![]() |
#175 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het weer is minder warm, ergo minder te melden op het vlak van oververhitte testosteronboys nietwaar.
Het lijkt erop dat Circe's theorie klopt.
![]() |
#177 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Jij blijft hier maar argumenten neerpennen waarom dat volk hier niet thuishoort. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb enkel een gouden armband gevraagd die ik meteen na ons huwelijk heb 'gekregen'. Je vraagt gewoon wat je wil, een kip, €100.000,... maakt niet uit of zoals in het krantenknipsel dat ik postte: 120.000 rozen. Ik heb principieel niets tegen een bruidsschat, in ons geval is het gewoon een stukje cultuur waar ik aan meegedaan heb. Niks aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |