![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
Bekijk resultaten enquête: Wanneer haalt de prijs van een vat ruwe olie $200? | |||
Voor het eind van dit jaar |
![]() ![]() ![]() |
7 | 11,86% |
Tussen begin en midden 2009 |
![]() ![]() ![]() |
9 | 15,25% |
Tussen midden en eind 2009 |
![]() ![]() ![]() |
3 | 5,08% |
Tussen begin en midden 2010 |
![]() ![]() ![]() |
5 | 8,47% |
Tussen midden en eind 2010 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,69% |
Na 2010, maar we halen die kaap dus wel |
![]() ![]() ![]() |
22 | 37,29% |
Nooit, maar we gaan nog flink stijgen |
![]() ![]() ![]() |
3 | 5,08% |
Nooit, we gaan zelfs dalen |
![]() ![]() ![]() |
9 | 15,25% |
Aantal stemmers: 59. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Er is een forum "out there", waar ik als enige onder mensen met een beetje olie-expertise een daling van de olieprijs tot onder de $70 heb voorspeld, voor het einde van het jaar. ![]() Kijk: http://peakoil.com/fortopic44388-0-asc-60.html Ik pas mijn gebabbel gewoon aan aan het forum waarop ik mij bevind. Op sommige fora speel ik serieux, op andere gelukkig niet. Maar dat wordt te complex voor u, vrees ik. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als een idioot op één forum beweert dat de prijs gaat stijgen, en op een ander forum dat de prijs gaat dalen, dan heeft die idioot op één forum gelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat je gewoon wat uit je nek kletst. Wanneer je in een forum volledig fout en naast je schoenen loopt, dan blijf je ondanks alles volhouden, maar ga je snel op een ander forum een tegenovergestelde standpunt verdedigen. Ik dacht ook niet veel geloofwaardig materiaal te hebben gelezen in jouw berichten. Je tegenovergestelde houding op een andere forum is er een ondubbelzinnig bewijs van, mocht dat laatste nog nodig zijn geweest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Depth of Field en ik zijn het eens. Hij is alleen maar wat meer 'direct' in zijn communicatie.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Vreemdeling
|
![]() Voor mijn part stijgen ze maar weer, het is al erg genoeg geweest met de aandelen de laatste tijd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb nooit gezegd dat je een loser bent, laat staan een ongelofelijke loser. Maar het is juist dat er volledig naast bent. Fijn dat je dat ook eens kan toegeven. Dat ik serieuze twijfels heb over jouw kommunistische betweterij in het algemeen is niet uitzonderlijk. De overgrote meerderheid van de wereldbevolking denkt er precies hetzelfde over. Dankzij de ervaring in de geschiedenis. Laatst gewijzigd door Antoon : 18 oktober 2008 om 10:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Europees Commissaris
|
![]() Spijtig dat je er geen "publieke enquete" van gemaakt hebt. Dan konden we nu zien wie "gelijk" had. En wie nu gelijk heeft, heeft gelijk om de verkeerde redenen. Maw, hij heeft enorm veel geluk.
Ik had de daling voorspeld, maar ik heb er verdomme niks aan verdiend, omdat ik de short positie pas rond de $160 had gepland. Immers, de werkelijke reden van de snelle daling - zoals steeds maar achteraf vast te stellen- is de stijgende dollar (gezien de liquiditeitscrisis), het anticiperen op een globale recessie van jewelste waardoor de vraag naar olie substantieel zal afnemen, en het liquideren van long posities. ALLE activa hebben klop gekregen in de huidige crisis. Inclusief goud (behalve tegen euro) Mocht de beurscrash er niet gekomen zijn, dan waren we nooit zo snel tot de huidige koers gezakt ($70). In die optiek heeft C2C gelijk, want ik behoor ook tot de school die gelooft in Piek Olie. Zodra de economie zal herstellen, zullen we zeer snel weer de hoogte ingaan met de olieprijzen. Maar dat zal nog wel even duren nu.
![]() |
#169 | ||
|
![]() Citaat:
Dat vind ik dus zeer erg: deze economische crisis en de lage olieprijs zetten een domper op investeringen in hernieuwbare energie. Waardoor de klap van de oliepiek des te harder zal aankomen wanneer we deze crisis gepasseerd zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Europees Commissaris
|
![]() Overigens, er wordt wel gefluisterd dat men de oliekoers steeds laat zakken, wanneer de initiatieven rond alternatieve energie aan vaart winnen.
De Oil Lords willen die initiatieven dus afremmen. Tot iedereen de alternatieve energiebronnen weer niet economische leefbaar vindt. Dit zou zo zijn rond de 70 USD per vat... Soit, het is weer een conspiracy theorie zoals een andere. Er zit een gehalte aan waarheid in, maar is niet te bewijzen.
![]() |
#171 |
Europees Commissaris
|
![]() Bingo - ik was het antwoord op uw vraag al aan het typen toen gij uw vraag aan het typen waart. Dus ja, ik heb dat ook opgevangen en in research rapporten gelezen.
6666. Closing off. Laatst gewijzigd door straddle : 18 oktober 2008 om 20:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vandaag een interessant artikel hierover in de NYT:
What’s Really Wrong With the Price of Oil, ROGER LOWENSTEIN De conclusie: Citaat:
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 18 oktober 2008 om 22:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En aan deze bevoordeling zelf hangt zelfs een eigen extra kostenplaatje: ze gebeurt niet vanzelf - mensen en middelen moeten ervoor worden ingezet dus weggenomen uit de andere markten, waardoor die dus een tweede keer worden getroffen. Elke bevoordeling impliceert dus een sterkere benadeling elders. De economie kan dit vooralsnog dragen omdat alternatieve energiebronnen nog steeds kleine niche-markten zijn. Maar moesten ze groter worden ten opzichte van de concurrerende markten zoals olie - dan worden alternatieve energiebronnen heel snel compleet onbetaalbaar. Of het zou een sterke economische groei vereisen, wat dan direct net het fundament - hun bestaansreden - onder die alternatieve energiebronnen wegslaat: gedoemd tot altijd blijven van peperdure niche-markt en dus nooit in staat om werkelijk 'alternatief' te zijn. Alternatieve energiebronnen hebben totnogtoe enkel bewezen dure grappen te zijn. Investeringen die zelfs nooit break-even kunnen bereiken, laat staan winst. Verlies dus. C2C heeft het over risico-kapitaal. Het is veel erger. Het is kapitaal dat zelfs niet kan terugkomen zonder een legale dief (een overheid) erbij te halen. En dan rijst de vraag hoezeer je een dief kan vertrouwen, dan nog één die zoveel steelt dat de eigenaars nog nauwelijks koopkracht overhouden voor hun harde werk. Zoiets doet economische productie verdwijnen op talloze manieren. De dief werd dan valsmunter. Hij stopte de eigenaars zelfgemaakt geld in de hand. De geldgroei werd gemiddeld 10% op jaarbasis. Geld werd massaal klakkeloos uitgeleend. Maar het kon niet worden terugbetaald want de economische productie verdween. Zonder te werken kun je immers geen lening afbetalen. Ijsland wordt nu geconfronteerd met die harde realiteit. Net zoals de rest van de wereld. De totale ineenstorting van de geldmarkt. Wat deed de dief: nog massaler geld bijmaken. De totale ineenstorting van de reële economie is de volgende fase. Correctie: het is al bezig. C2C maakt zich zorgen om de strontvlieg op zen neus terwijl de koeien aan het uitsterven zijn. Wat hebben we nodig: de strontvlieg of de koeien?
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Even een 'update' van de toestand. Grafisch :
![]() Ter informatie : deze discussiedraad werd gestart toen de prijs voor een vat olie op ongeveer $ 135 stond, toen reeds een historisch hoogtepunt, en nog steeds in stijgende lijn. Nu ziet het er uiteraard allemaal veel minder 'visionair' uit, gezien de vrije val waarin het ondertussen reeds weken verkeert. Laatst gewijzigd door Antoon : 20 oktober 2008 om 20:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Parlementslid
|
![]() Op enkele maanden tijd zakken de voorspellingen van $200 naar minder dan $50 per vat
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Thomas- : 21 oktober 2008 om 01:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik vrees toch dat men dit keer de productie zodanig zal toenijpen dat het de prijs de hoogte in stuwt. Men heeft de hogere olieprijs nodig nvl om in de olieproducerende landen de begrotingen te doen kloppen. Deze waren namelijk opgesteld met in het achterhoofd een hoge olieprijs. M.a.w. ze waren er aan gewend geworden en hadden gehoopt dat het liedje zou blijven duren.
E.e.a zal voor gevolg hebben dat de koopkracht in het westen zal blijven dalen en de consumptie zal blijven afnemen. Ik vrees dat men de basis van het economisch systeem langzaam aan het opeten is (de consumenten m.a.w.). Deze betalen uiteindelijk altijd het gelag en iedereen, banken, overheid, olieproducerende landen, fabrieken en alles draait op hen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Gaat u een voorspelling op de Dow Jones vasthouden van 15,000 en hoger welke tot voor een paar maand nog perfect mogelijk was??? Voor olie is dit net hetzelfde. Er is zodanig veel veranderd op zeer korte tijd, dat een drastische bijsporing van de prognose noodzakelijk is als je iets of wat geloofwaardig wil blijven. Dow Jones is ineengeklapt van 14,000 tot net onder de 8,000 ( -43 procent) op een paar maanden tijd. Banken gaan failliet. Er wordt geen krediet meer verleend. Economische productie valt stil. Globale economische recessie is nu nagenoeg een feit. Dat zijn superveranderingen die uiteraard hun repercussies hebben op alle grondstofprijzen. Olie zakt van 140 naar 70 dollar, dat is een daling met 50 procent.
![]() |