Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 2 juni 2008, 09:20   #161
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
@Magnificat en Groentje :

your opinion disgustes me.

ik vermoed dat jullie nog nooit een 'tegenslag' hadden in jullie leven (nee, geen platte band of ongewenste zwangerschap of zo, een echte tegenslag, zo eentje waarvan je een paar jaar plat op de grond ligt en nadien elke dag mee blijft dragen.

zo iets zou er zo ééntje kunnen zijn, denk ik (ik kan het gelukkig slechts vermoeden) :

wel bidt elke dag tot God dat hij jullie, en de vrouw waar je toevallig verliefd op wordt, mag besparen.
bidt elke dag tot God dat hij je kinderen en kleinkinderen dat lot mag besparen.
en als je uiteindelijk vaststelt dat God niet bestaat, omdat je je tegenslag toch ontmoet ...
hoop dan op de medische kennis en de goede wil van een medemens, die hopelijk jullie ongelooflijke onmenselijke lompigheid in deze mag vergeven
...
sorry hoor, dat moest ik even kwijt ... denk dat ik nog nooit zo boos geweest was hier ...

!!!

Ik ben een meisje Anna List, en je vergist je hier schabouwelijk op ieder mogelijk front dat je aankaart in deze thread. Pijnlijk voor jou, maar waar.
De laatste zin maakt goddank duidelijk dat jij hier degene bent die, goddank voor jou, blijkbaar nog nooit veel tegenslag heeft meegemaakt.

Daarbij staat je denigrerend toontje me niet echt aan.

Wat mij betreft zijn Magnificat en ik hier de enige die weigeren hypocriet te zijn. Al de rest staat natuurlijk te springen met eicellen, maar de vrouw in de topic met wie ze zo medelijden (wat trouwens het vieste is dat je als mens kan overkomen, maar goed) hebben helpen: ho maar! Zum kotsen! En reken maar dat ik hier ook niet blijgezind van word en dat deze thread me persoonlijk zeker niet onberoerd laat!

Het kan me trouwens niet schelen dat iedereen het (zogezegd) oneens met me is, (maar nogmaals: maak uwzelf niks wijs: als dat zo was had die vrouw al lang honderden eicellen om uit te kiezen) ik zal mijn mening daarom daarover niet veranderen. Ik heb geen zin om mee te heulen met de wolven in het bos of hier mee te dingen naar de prijs van meest simpele ziel.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 2 juni 2008 om 09:30.
Groentje-18 is offline  
Oud 2 juni 2008, 09:21   #162
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
De twee posts hierboven kan ik enkel maar beamen.
Daar heeft de topicstarter natuurlijk wat aan!
Oud 2 juni 2008, 09:31   #163
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Daar heeft de topicstarter natuurlijk wat aan!
Klopt, daar heeft de topicstarter bitter weinig aan.

Ik kan enkel begrip voor haar wens opbrengen en hopen dat er altruïstische vrouwen gevonden worden die bereid zijn haar te helpen.

Ik spel niemand de les, al was het maar omdat d�*t hypocriet zou zijn.
Ik spel zelfs de topicstarter niet de les, door haar aan te sporen veeleer een kindje te adopteren.
Oud 2 juni 2008, 10:08   #164
Anna List
Banneling

Standaard

[quote=Groentje-18;3466308]
Citaat:
niks mis met adoptie, maar ik vermoed dat voor een vrouw het zelf een zwangerschap dragen toch ook wel een klein beetje betekenis an sich heeft ...

Misschien kan je eens een leesbril opzetten. Roept het gebruik van verdoving ethische vragen op waar wij als mensen niet mee omkunnen en geeft dit juridische verwikkelingen waar iedereen kippenvel van krijgt zoals de zaak baby Donna?

Zie voor de rest mijn antwoord op nynorsk.

For the record: ik laat mij nooit verdoven door mijn tandarts.
cool,
ik heb ook zo'n kinky tandartse die mij daartoe overhaald heeft (terwijl ik gewoon heel kleinzerig ben)
ze gebruikt ook van die klemmen en zo ... :serieus:

ik denk wel dat zij er ook wat aan heeft ... alhoewel de pijn al bij al meestal reuze meevalt ...

Laatst gewijzigd door Anna List : 2 juni 2008 om 10:08.
Anna List is offline  
Oud 2 juni 2008, 10:12   #165
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
!!!

Ik ben een meisje Anna List, en je vergist je hier schabouwelijk op ieder mogelijk front dat je aankaart in deze thread. Pijnlijk voor jou, maar waar.
De laatste zin maakt goddank duidelijk dat jij hier degene bent die, goddank voor jou, blijkbaar nog nooit veel tegenslag heeft meegemaakt.

Daarbij staat je denigrerend toontje me niet echt aan.

Wat mij betreft zijn Magnificat en ik hier de enige die weigeren hypocriet te zijn. Al de rest staat natuurlijk te springen met eicellen, maar de vrouw in de topic met wie ze zo medelijden (wat trouwens het vieste is dat je als mens kan overkomen, maar goed) hebben helpen: ho maar! Zum kotsen! En reken maar dat ik hier ook niet blijgezind van word en dat deze thread me persoonlijk zeker niet onberoerd laat!

Het kan me trouwens niet schelen dat iedereen het (zogezegd) oneens met me is, (maar nogmaals: maak uwzelf niks wijs: als dat zo was had die vrouw al lang honderden eicellen om uit te kiezen) ik zal mijn mening daarom daarover niet veranderen. Ik heb geen zin om mee te heulen met de wolven in het bos of hier mee te dingen naar de prijs van meest simpele ziel.
ik weet dat jij een meisje bent, Groentje , denk je dat die geen tegenslag kunnen kennen ?

jou voorbarige conclusie is even fout als de mijne was (als je niet liegt) ... k blijf je bijzonder weinig empatisch vinden tegenover de topicstarter.

waarom in godsnaam zou jij je ethische vragen en problemen aan anderen willen opdringen ?
waarom niet gewoon "succes ermee, maar da's niks voor mij ? "
Anna List is offline  
Oud 2 juni 2008, 10:19   #166
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Ik blijf bij mijn punt: accepteer de problemen die je tegenkomt op je levenswandel, dat zal je duizend maal sterker maken als persoon dan er tegen proberen vechten terwijl je een heel aantal mensen ermee bij in jullie ongeluk laat lopen.
Ik hoop nooit in de situatie te komen, maar moest ik er inkomen. Ik zou het niet eens aan een ander durven vragen denk ik.
Maar je voelt je zelf wel geroepen om iemand als hypocriet/inconsequent te bestempelen die zelf die oproep plaatst. Dat is pas hypocriet.
Savatage is offline  
Oud 2 juni 2008, 10:22   #167
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Ik blijf bij mijn punt: accepteer de problemen die je tegenkomt op je levenswandel, dat zal je duizend maal sterker maken als persoon dan er tegen proberen vechten terwijl je een heel aantal mensen ermee bij in jullie ongeluk laat lopen.
Ik hoop nooit in de situatie te komen, maar moest ik er inkomen. Ik zou het niet eens aan een ander durven vragen denk ik.
Iedereen beslist voor zichzelf hoe hij/zij met die problemen omgaat. Het is niet omdat jij alles zomaar "accepteert" wat je op je levenswandel tegenkomt, dat iedereen zo is. Ik ben overigens eens benieuwd in hoeverre je je theorie in praktijk verderzet als het ooit zover zou komen.

Ik snap overigens niet hoe de vrouw in kwestie met haar vraag "een heel aantal mensen ermee in hun ongeluk laat lopen".
Kim is offline  
Oud 2 juni 2008, 10:24   #168
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
waarom in godsnaam zou jij je ethische vragen en problemen aan anderen willen opdringen ?
waarom niet gewoon "succes ermee, maar da's niks voor mij ? "
Ik denk dat iemand zich wat teveel tracht te spiegelen aan haar avatar, niet wetende dat vrouwe justitia blind en doof is voor haar eigen overtuiging.

Objectiviteit... het is soms ver te zoeken.

Laatst gewijzigd door Kim : 2 juni 2008 om 10:24.
Kim is offline  
Oud 2 juni 2008, 10:40   #169
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klopt.Van mij mag iedereen dan ook zoveel mogelijk zwanger worden als hij/zij wil of kan. Maar niet met mijn genetisch materiaal. Als het mijn genetisch materiaal wel zou zijn om één of andere reden (moest een vriendin van mij of familie van me dat probleem hebben met eicellen zou ik wel overwegen om te helpen) waaruit een kindje moet groeien, zou ik toch op z'n minst graag weten hoe die zwangerschap verloopt en hoe het leven van dat kind verder verloopt. Als het even mag. Die zwangerschap was namelijk niet mogelijk zonder mij in dit geval, en gezien het uw halve eicel is waaruit dat kind tenslotte wordt opgebouwd, denk ik dan toch dat je enige rechten mag claimen. (Maar daar staat ieder mens vrij in en dat is overeen te komen met de wensouders natuurlijk.
De vraag is hier niet of het gerechtvaardigd is dat iemand uw eicellen komt stelen, hoor.
Het gaat hier om mensen die graag via eiceldonatie zwanger willen worden, en die mensen zoeken die geheel vrijwillig daarvoor één of meerdere eicellen willen afstaan.
Ik vind het niet onbegrijpelijk dat mensen dat willen (zowel aan donor- als receptor kant), jij vindt dat blijkbaar wel geheel onbegrijpelijk. Maar wat ik vooral schrijnend vind aan jou, Groentje, is dat je het belang van zwanger zijn geheel aan de kant schuift, én dat je mensen moreel gaat veroordelen.

Citaat:
Zoals ik al min of meer schreef is eiceldonatie natuurlijk de makkelijkste oplossing voor de wensouders: eenmaal je de donor hebt gevonden zijn zij van alle problemen af. Afhankelijk van wie de donor is, hoe zij evolueert en hoe de medische procedure verlopen is en nog een heel aantal factoren, beginnen voor haar de problemen dan pas. Dat hoéft natuurlijk niet zo te zijn en laat het bij God liever niet zo zijn, want deze personen hebben zichzelf al genoeg opgeofferd puur ten gunste van de kinderwens van een ander. Dus ik hoop dat ze er verder niet te veel schade van ondervinden. Maar nogmaals, en ik hoop dat niet ieder mens zo is: ik zal me eeuwig blijven afvragen hoe mijn 23 chromosoompjes (als jij het dan daar toch zo graag daartoe reduceert) die in een ander gegroeid zijn tot een kind en van daaruit hopelijk het leven worden gegeven, vergaat.

Groentje, de Hopeloze Zaak.

Wat heeft dat trouwens te maken met hechtingsstoornissen?

Citaat:
Voor de wensouders. De andere partijen (het kind) hebben bij adoptie vaak (natuurlijk niet altijd!) vooral voordelen. Daarmee is dan ook alles gezegd.
Oh mijn god.
Je kunt dit toch niet menen?

Citaat:
Liever een kind gelukkig maken dan een nieuw kind op de wereld zetten. Dat is mijn uitgangspunt. Je laat me dat best niet verder uitleggen voordat ik allemaal erg ongelukkige vergelijkingen ga maken.
Jij gaat dus sowieso een abortus plegen als je zwanger bent?

Citaat:
Wat again een hoop praktischer is. En waarom zou dat kind eerst een baby moeten zijn?
Bij adoptie is het wel zo handig als er een kind is om te adopteren.

Citaat:
Inderdaad, het is niet het meest makkelijke voor de wensouders zoals je hierboven schreef maar als je echt oh zo doodgraag een kind wil dat je er continu van afziet dan ga je daar toch allemaal niet naar zitten zien, dus kunnen we dan aub misschien ook een beetje inschikkelijk zijn?
Neen, je zal het dan wel niet negen maanden lang in je buik ronddragen, maar zeker als je dat gevoel al eens gehad hebt, in godsnaam ...
Noem mij een onmens, maar laat me dan toe te stellen dat die mensen ook niet bepaald snel tevreden zijn en die kinderwens dan precies toch ook niet zo heel geweldig groot is.
Ik vrees dat ik in vreselijke vergelijkingen ga vervallenl: Als ik straks of morgen een arm verlies waar ik heel erg van af zijn, zal ik ook "al" blij zijn met een prothese ...
Ik noem je een onmens. Met overtuiging.
Een heel erg dom onmens.

Citaat:
Ik zeg dat ze een heel grote gunst vragen, waarbij de ander sowieso tekent voor levenslang. Terwijl zij eigenlijk de gemakkelijkheidsoplossing kiezen. (De anderen blijken dat ook te doen nu, want niemand staat blijkbaar te springen om zijn eicellen te laten manipuleren en af te geven.)
Er worden kinderen geboren met behulp van eiceldonatie.
Er zijn mensen die hun eicellen doneren.
De mensen hebben blijkbaar zelf al een kind via eiceldonatie.

Citaat:
Zoals het feit dat er iedere dag hoeveel kinderen in de wereld sterven van de honger??
Iedereen heeft zijn persoonlijke problemen om tegen te vechten.
Oud 2 juni 2008, 10:43   #170
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien kan je eens een leesbril opzetten. Roept het gebruik van verdoving ethische vragen op waar wij als mensen niet mee omkunnen en geeft dit juridische verwikkelingen waar iedereen kippenvel van krijgt zoals de zaak baby Donna?

Zie voor de rest mijn antwoord op nynorsk.

For the record: ik laat mij nooit verdoven door mijn tandarts.
*knip*

Verwijderd op vraag van de geviseerde.

Laatst gewijzigd door Diatonos : 2 juni 2008 om 14:06.
Nynorsk is offline  
Oud 2 juni 2008, 10:54   #171
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Goed bezig, Groentje.

Citaat:
Wat mij betreft zijn Magnificat en ik hier de enige die weigeren hypocriet te zijn. Al de rest staat natuurlijk te springen met eicellen, maar de vrouw in de topic met wie ze zo medelijden (wat trouwens het vieste is dat je als mens kan overkomen, maar goed) hebben helpen: ho maar!
Medeleven is iets anders dan medelijden.
Ik leef mee met mensen die graag kinderen willen en ze niet kunnen krijgen.
Ik zie niet in waarom ik daarom plots mijn eicellen zou moeten afgeven. De meeste mensen die een eiceldonor zoeken snappen maar al te goed wat voor een grote stap dat is, en vinden mensen geen hypocriete zakken omdat een ander medeleven toont maar de risico's van die ingreep belangrijk genoeg acht om geen eicel te doneren.
Ik voldoe sowieso niet aan de voorwaarden om een eicel te mogen doneren, maar ik zou het sowieso nu niet doen. Mijn leven is nu al verwarrend genoeg, en bovendien denk ik dat ik misschien zelf kinderen wil en dus het risico niet wil lopen op onvruchtbaarheid. Het DNA-argument speelt voor mij geen rol, behalve dan dat ik ermee zou inzitten dat dat kind misschien niet weet dat het gigantisch veel kans maakt op bepaalde genetisch meebepaalde aandoeningen.
Mocht ik 'klaar' zijn met zelf kinderen te krijgen, en ik kan het emotioneel aan om gedurende een periode 'out' te zijn, zou ik het wél overwegen, en mocht het ook nog zijn voor iemand uit mijn omgeving, zou ik wellicht bijna niet over twijfelen.
Mocht ik natuurlijk voldoen aan de voorwaarden.

Maar je antwoord gelukkig zelf al op je eigen bericht:
Citaat:
Zum kotsen!

Citaat:
hier mee te dingen naar de prijs van meest simpele ziel.
je hebt 'm al ruimschoots gewonnen.
Oud 2 juni 2008, 10:58   #172
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Ik ben overigens eens benieuwd in hoeverre je je theorie in praktijk verderzet als het ooit zover zou komen.
Iedereen die af en toe leest op CP weet hoe Groentje omgaat met "problemen" die haar overkomen.

En iedereen die hier het walgelijk schouwspel nog herinnert dat ze tentoon heeft gespreid op dit forum omdat ze nogal moeite heeft met afwijzing van een ex-partner, weet hoe ze omgaat met problemen die haar... euh... "overkomen".

En andere mensen maar beschuldigen van hypocrisie.
Oud 2 juni 2008, 11:01   #173
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik ben eigenlijk wel benieuwd of er daar ueberhaupt één insteekt ...

Intelligente mens, die Anna List.
Oud 2 juni 2008, 11:01   #174
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Groentje is precies nog wat groen achter haar oren....
Oud 2 juni 2008, 11:03   #175
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht

Intelligente mens, die Anna List.
alleen maar wat traag

ach

sloeriebottekes of teensletsen kunnen veel goedmaken

Laatst gewijzigd door Anna List : 2 juni 2008 om 11:03.
Anna List is offline  
Oud 2 juni 2008, 11:06   #176
Groentje-18

Standaard

Voordat jullie allemaal lekker tegelijk besluiten jullie frustraties te uiten aan het adres van één persoon die het mikpunt is geworden van alle posts en, typisch menselijk is dat overigens, weer allemaal met de wolven gaan meeheulen. Lees misschien eerst eens:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje
Al kan ik ergens de reactie van de topicstarter begrijpen.
Citaat:
Ik wens de topicstarter veel succes.
Dank u!

Voor de rest ga ik natuurlijk niet een ganse blokdag zitten op te offeren om jullie heel uitgebreid allemaal op een ander gedacht te brengen, eventueel ondersteund met bronnen. Daarvoor kunnen jullie mij ten andere ook weinig schelen. Begin dus niet te janken of alles zeven maal te herhalen als ik jullie post niet reply.

Nynorsk: ik weet dat je het moeilijk hebt met argumenten BOVEN de gordel te vinden, maar daarom moet je nog niet gaan vervallen in ondermaatse privacyschending. Ik hoop dan ook voor jou dat die post van je ONMIDDELLIJK gewist wordt!

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 2 juni 2008 om 11:09.
Groentje-18 is offline  
Oud 2 juni 2008, 11:09   #177
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Voordat jullie allemaal lekker tegelijk besluiten jullie frustraties te uiten aan het adres van één persoon die het mikpunt is geworden van alle posts en, typisch menselijk is dat overigens, weer allemaal met de wolven gaan meeheulen. Lees misschien eerst eens:

Dank u!

Voor de rest ga ik natuurlijk niet een ganse blokdag zitten op te offeren om jullie heel uitgebreid allemaal op een ander gedacht te brengen, eventueel ondersteund met bronnen. Daarvoor kunnen jullie mij ten andere ook weinig schelen. Begin dus niet te janken of alles zeven maal te herhalen als ik jullie post niet reply.
dit lijkt me dan wel weer een intelligente post, Groentje.

succes met t blokken trouwens.

Laatst gewijzigd door Anna List : 2 juni 2008 om 11:09.
Anna List is offline  
Oud 2 juni 2008, 11:09   #178
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Groentje is precies nog wat groen achter haar oren....
verdorie, ik dacht altijd dat het Groentje een "hij"-tje was!

Beetje sexistisch van me hé.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 2 juni 2008, 11:13   #179
Groentje-18

Standaard

Moest het niet duidelijk zijn, dan nog eens:

Nynorsk: ik weet dat je het moeilijk hebt met argumenten BOVEN de gordel te vinden, maar daarom moet je nog niet gaan vervallen in ondermaatse privacyschending. Ik hoop dan ook voor jou dat die post van je ONMIDDELLIJK gewist wordt!

Het gaat al om twee posts blijkbaar.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
En iedereen die hier het walgelijk schouwspel nog herinnert dat ze tentoon heeft gespreid op dit forum omdat ze nogal moeite heeft met afwijzing van een ex-partner, weet hoe ze omgaat met problemen die haar... euh... "overkomen".
Goed. Je zal een groot probleem krijgen met hem als je het bericht waarover ik het heb niet post (en dat is niet dit wat ik bij verrassing zonet ontdekte, maar wel een ander en je kan maar al te goed raden welk!)

En verdraai niet zo wat je leest Nynorsk, of je hebt een aardig probleem met begrijpend lezen, of je wou de waarheid die in dat topic stond (ik kon er NIET mee lachen dat mijn ex mij zes maanden na dato mij de schuld gaf van het mislukken van een relatie waarvoor monsieur zelf niet eens volledig wou kiezen want hij moest zonodig nog eerst een maand met zijn ex op vakantie hé. Natuurlijk nog liefst terwijl hij het aan had met ons alletwee. Gelukkig heb jij daar geen problemen mee hé.) niet zien!

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 2 juni 2008 om 11:13.
Groentje-18 is offline  
Oud 2 juni 2008, 11:15   #180
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En verdraai niet zo wat je leest Nynorsk, of je hebt een aardig probleem met begrijpend lezen, of je wou de waarheid die in dat topic stond (ik kon er NIET mee lachen dat mijn ex mij zes maanden na dato mij de schuld gaf van het mislukken van een relatie waarvoor monsieur zelf niet eens volledig wou kiezen want hij moest zonodig nog eerst een maand met zijn ex op vakantie hé. Natuurlijk nog liefst terwijl hij het aan had met ons alletwee. Gelukkig heb jij daar geen problemen mee hé.) niet zien!
Vooraleer je hier weer de vuile was over je ex gaat buitenhangen: ik heb ondertussen ook de andere zijde van het verhaal gehoord. Je gaat zelf ook niet echt vrijuit hoor, dus stop er gewoon mee.
Kim is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be