![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat niet mogelijk is op Belgisch niveau is zeker niet mogelijk op Vlaamsch niveau, daar deze 2 partij dan zelfs 40% van de stemmen halen ![]()
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.edb.be.tf/ Blijkbaar zijn er dus twee soorten belgicisten: BUB en EDB. Blijkbaar zijn die belgicisten zo eendrachtig dat er uit hun klein groepje al twee partijtjes zijn voortgekomen. En eens kijken trouwens hoeveel stemmen BUB volgend jaar zal halen? Als ze trouwens al aan de verkiezingen zullen deelnemen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat om twee totaal verschillende dingen, beste vriend, die u blijkbaar niet uit elkaar weet te houden. Het eerste gaat over de wettelijke weg die men bij voorkeur bewandelt naar Vlaamse onafhankelijkheid, het tweede door mij verwoord standpunt gaat over hoe ik de invoering van de directe democratie zie. Ik ben er immers van overtuigd dat deze vorm van democratie niet in Belgisch verband kan worden ingevoerd door de nog steeds groeiende partij-invloed van de PS in Wallonië. In Vlaanderen echter zien we een omgekeerde beweging. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#165 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Zal ik het U zeggen? In de politieke top beseft men donders goed dat er een véél beter beleid in bepaalde zaken kan gevoerd worden vanuit de gemeenschappen en de gewesten. Waar ó waar heeft er nog iemand een pleidooi gevoerd voor een Belgisch cultuurministerie? En waar voor een Belgisch ministerie van onderwijs? Of voor een Belgische busmaatschappij? Sorry, maar door naar de realiteit te kijken, kan ik niet anders dan tot de conclusie komen dat belgiscisten in dat deel van de bevolking zitten dat zich niet politiek engageert (mogelijk ook interesseert), BUB uitgezonderd. En over opiniepeilingen: Vraagt U eens aan de mensen in een opniniepeiling: 'Vindt U het een goede zaak dat de kans bestaat dat een Waalse minister beslist over het Vlaamse onderwijs?' Dat is iets gans anders als 'Vindt U dat onderwijs een gemeenschapsbevoegdheid moet zijn?' Ik kan U voorbeelden geven van enquêtes waar U achterover zal vallen van het effect van een kleine wijziging in de vraagstelling. Zelfde met confederalisme. Velen doen alsof het land uiteen gaat vallen, moesten we confederaal zijn. Niets is minder waar! Confederalisme houdt in dat Vlaanderen zelf kan beslissen welke bevoegdheden het zelf uitoefent. Dus vraag in een opiniepeiling: 'vindt U dat Vlaanderen zelf mag kiezen welke bevoegdheden het uitoefent?' en dan praten we nog eens!
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
Respecteer de wil van het volk en ontbindt het overbodige! En dat is het Vlaams Parlement!
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laten we een volksraadpleging houden en respecteren we dan de wil van het volk. Voorbeeld: Québec. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Mij goed, maar er dienen wel VN waarnemers aanwezig te zijn, want die flaminganten vertrouw ik voor geen haar
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Vindt u dat de Vlamingen zelf mogen keizen welke bevoegdheden aan Vlaanderen toekomen?" Dan zou men zoals in Ierland en Zwitserland op regelmatige basis naar de stembus kunnen trekken om over belangrijke institutionele hervormingen te stemmen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Jan,
Natuurlijk ben ik voor directe democratie; alleen had S. uiteenzetting niets met directe democratie te maken en was de vraag die hij stelde dus niet correct: zijn vraag doelde op een particratie en niet op een directe democratie zoals de vraag (bedoeld of onbedoeld)liet uitschijnen. hij doelde namelijk op een particratisch confederalisme en niet op een directe democratie. Zijn vraag was dus fout, wat hij bedoelde was mijn vraag.
![]() |
#172 |
Burgemeester
|
![]() moi
Waarom het Vlaamse parlement laten beslissen? Zij zijn enkel de representanten van het Vlaamse volk en het volk primeert dus, en heeft allen de macht. Een bindend referendum dus. De belangen vermening tussen onze (opgedrongen) Vlaamse en federale regering zijn; dermate groot dat ik me vragen stel over hun intergriteit en representativiteit. Het kiessijsteem maakt hen niet representatief voor de hele bevolking Ook de burger die op een partij die in de oppositie zit moet een stem hebben. De huidige politiekers zijn oportunisten, lrugrnaars en zakkenvullers ik denk dat Vlaanderen zijn eigen weg moet gaan, los van de Belgische knechten van weleer. Ajus |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik meen dat ons systeem nog steeds het meest democratische stelsel is, zeker wanneer men dat vergelijkt met bijvoorbeeld het Franse, Griekse, Engelse waar de winnaar met bijna alle zetels gaat lopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wat verwacht je anders van Tacitus-typetjes die "Leve België, leve de koning" roepen? Onze échte SS, SuperStaaf® doet het tenminste in stijl en zonder dit soort lage aanvallen op alles wat ook maar enigszins "Vlaams" is. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Burgemeester
|
![]() Racricus
Gelijk heb je maar dat kon je natuurlijk uit de rest van de tekst al afleiden. Jan van den Bergh: Een referendum betrekt iedere Vlaming in de beslissing en is dus correcter dan welk kiessysteem dan ook, ook dat kan uit de rest begrepen worden. Maar ik ben wat blij dat we al zover zijn dat we over het systeem van volksraadpleging praten. Overigens jullie argumentaties worden allen maar kinderlijker. Het is duidelijk dat jullie Belgen niet vatbaar zijn voor de waarheid en logica. En dus komt jullie dictatoriaal naïef sarcasme boven. Jullie manier van argumenteren geeft me meer en meer begrip voor de collaboratie, niets is erger dan met jullie een volwassen gesprek te voeren |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik stel voor dat zij eens een Van Dale kopen en deze woorden opzoeken. Dan zouden ze misschien inzien dat deze woorden niet geschreven worden als Vlaamsch, Vlaemsche.... De laatste nieuwe creatie is blijkbaar VlaamSSch! Jullie zitten met enorme complexen als je het mij vraagt! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn mooie idealen, maar men moet ook realistisch blijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Banneling
|
![]() Juist, en dat realisme gebiedt me om te zeggen dat Belgie zo gauw mogelijk unitair moet worden.
|
![]() |
![]() |