![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Toch een anecdote: 'n jaar of zo geleden komen we bij vrienden aan, ze zijn niet thuis, warme zomerdag, voor een verjaardag hebben we een grote taart bij , we weten niet hoelang ze weg zijn, vooraleer we een wandelingetje gaan maken kijk ik of ik de taart niet elders dan in de auto kan laten: achterdeur is niet op slot, binnen in de keuken, kopke strelen van hun labrador, "braaf zijn, manneke!", taart in de frigo, en wij weg voor 20'. Toen we terugkwamen waren ze héél verwonderd dat de hond me niet had opgegeten... Zo betrouwbaar is een hond dus niet altijd. (ik heb er één gehad, 14 jaar lang) Laatst gewijzigd door filosoof : 19 juni 2008 om 22:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ja, we weten dat je een yorkske hebt gehad en daar kom ik dus ook mee binnen. Nu, als die hond je kent, is dat een verschil.
Bij vrienden, je zegt het zelf. Nu als je een wildvreemde was en dat je niets kwam brengen, maar iets kwam meenemen, ben je dan nog zo zeker dat je die hond zonder kleerscheuren kon passeren? Mijn moeder kan hier ook binnen hoor. Mijn honden kennen haar en er zijn nog mensen waar ik zo goed als zeker van zijn, dat ze hen niets zullen doen, maar een hond ruikt ook de intenties van iemand. Jij had geen slechte intenties. Maar van een inbreker kan je dat dus niet zeggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Toch denk ik als ik daar nog eens terugkom, maar dan alleen, gemaskerd, en met een grote zak bij me, om van alles in weg te steken, dat ze dan anders zal doen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Banneling
|
![]() Omdat je wittekes bent:
't is pas als je zwart bent dat boerbulls echt beestig doen: hoe zou d�*t nu toch komen? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() filo, das zever in pakskes, en ge weet het nog ook
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zie wel waarop u doelt, die hondensoort is oorspronkelijk afkomstig uit Zuid Afrika, maar deze komt wel uit één van de zeldzame Belgische nesten. Of wilt u nu beweren dat anti-zwart racisme bij deze hondensoort erfelijk is ? Zit in hun DNA ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
|
![]() Hier vind je wat meer informatie:
Citaat:
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleid=EA1TBEA4 Als dit hier enigszins waar is kan ik het onmogelijk begrijpen. Het is in mijn ogen, met alle respect, complete waanzin. Hoe erg de hond ook gedaan en gegromd heeft, het gaat om een hond die met wat geluk niet eens tot aan je knie komt en zelfs met springen maximum hoger dan een meter zal springen. Er was m.i. geen levensgevaar voor de agent. Hoe gek is het al niet dat een agent gewoonweg naar een stoel in je huiskamer grijpt om je hond te lijf te gaan? Om dan nog maar te zwijgen van het feit dat hij daarbij iets stuk maakt en schiet als hij niet loslaat? De eigenaar wou de hond nemen ... wat als hij de "pas op, ik ga schieten" van de agent niet serieus nam en zich voorover had gebukt om de hond te schieten... Als je een hond van die grootte wil pakken weet ik uit ervaring dat je dat doet door volledig over hem te buigen, met jouw hoofd boven zijn hoofd dus ... Ik mag er niet aan denken. :-s Dan zwijgen we nog over de kinderen. Voor hetzelfde geldt wou één van die twee de hond pakken net op het moment dat de agent schoot ... Dat is nu goddank niet gebeurd. Maar hoe zit het met psychologische schade? Hoe voelen kinderen van die leeftijd zich als hun trouwe speelkameraadje voor hun eigen ogen wordt afgeknald? Tof zeg! Ik zou de ouder niet willen zijn die aan zijn kinderen van die leeftijd moet gaan uitleggen wat er daar precies allemaal voor hun ogen is gebeurd. Je probeert je kinderen een zo goed mogelijke opvoeding te geven waarbij ze van allerlei negatieve invloeden geschaad blijven, die dankzij de media al moeilijk uit je huis te bannen zijn (geweld op tv, computer, ... dat geldt niet voor de drie-jarige maar toch) en dan gebeurt zoiets... :-/ Zelfs voor de ouders zal dit geen pretje zijn om te verwerken. Maar zelfs als er geen enkel risico was dat iemand door het schieten psychologisch of fysiek gewond zou raken, is het m.i. nog een compleet overdreven reactie die in geen verhouding staat met hetgeen er gebeurde. Hoe reageer je trouwens als je in zo'n situatie zit. Je staat in je eigen woonkamer en je hond ligt bloedend te sterven op de vloer terwijl een agent het pistool nog in zijn hand heeft? ... Ik zou die man alvast geen strobreed in de weg durven leggen. Wie weet tot wat hij na zulk een daad nog in staat is? ![]() Mijn analyse: ieder incident kon die agent zijn hoofd op hol doen slaan... dat bewijst het grijpen naar een stoel al. Dat hij daarbij een terrarium stuk sloeg en het beest nog niet wou afgeven heeft de man compleet doen doorflippen ofzo vrees ik. ![]() Zoals Anna List schreef is het de tweede keer dat zoiets gebeurt. In twee maanden tijd. ![]() Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 20 juni 2008 om 04:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() - Als de eigenaar wist dat z'n hond mensen aanvalt had hij ze niet mogen binnenlaten ... (men kan op z'n minst verwachten dat een hondenbezitter z'n hond kent ) - Als die agent uiteindelijk z'n wapen trekt is dat een teken dat de hond al deftig had aangevallen ... En dus een agressief beest is...(zelfs een poedeltje kan best aanvallen , dus 't maakt niet uit welk ras het is ... Conclusie , als de eigenaar deftig met z'n beest bezig is , dan zou hij het beter moeten kennen en zeker geen mensen in gevaar brengen door ze in z'n huis binnen te laten ... ![]()
![]() |
![]() |
#170 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een Engelse bulldog is toch zelden agressief ?
![]() |
#172 |
|
![]() Ja, maar politieagenten gaan, zeker in gebieden met een strenge wapenwet graag bij het corps om de revolverheld uit te hangen. Kijk maar wat er in New York, de staat met de strengte wapenwet in de VS zoal gebeurd:
http://www.washingtonpost.com/wp-dyn...henation/nypd/ Killercops zijn gewoon een plaag. Die agent sloeg door. Jammer dat er geen gifslang in dat terrarium zat, die hem een fatale beet kon geven. Die man was de dolle hond. Ik begrijp dat een 3 jarig hond wil spelen en daarbij wel eens je broek kan grijpen. Moet men daarvoor het dier doodschieten? En dan nog in nabijheid van kinderen? Die korpschef is door zijn reactie de lafste hond die ik al ooit gehoord heb. In plaats van toe te geven dat zijn collega in fout ging, gaat hij zich nog wat belachelijk maken. In ieder geval: ik heb familie in Temse en ga wel eens zien of ik viavia niet in contact kan komen met de door een blauwe beest getroffen gezin, want ik leef echt met die mensen mee. En die agent: ik hoop dat hij ook een zware nachtmerries mag krijgen. De enige manier waarop hij in mijn ogen nog ooit de held kan uithangen, is door te gaan als Kitty Van Nieuwenhuyzen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
|
![]() Citaat:
Die revolver van die agent is wel gevaarlijk. Die man trok hem duidelijk in paniek en ik weet wat vuurwapens zijn. In die situatie had hij de eigenaar van die hond ook kunnen raken, als die zich over zijn dier wou buigen. Praat alsjeblieft deze bloeddorstige maniak niet goed. Ik hoop echt dat hij zelf ooit dezelfde dood sterft als die hond. Er lopen genoeg criminelen rond, dat we daar op mogen hopen. Als die schietgrage flik zich daar op afreageert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
|
![]() Citaat:
Enfin, dat zou me héél straf lijken en dat is ook niet wat het aritkel zegt. Alleen heeft de man blijkbaar niet direct naar zijn pistool gegrepen maar eerst naar een stoel. Dat spreekt in zijn voordeel me dunkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
|
![]() Citaat:
Er zouden er niet al teveel meer overschieten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
|
![]() Meer en meer mensen worden wakker Boa, die flikken zijn allemaal zo. En als er is ene begint die niet corrupt is dan wordt die op een wip en een gauw buitengepest door zijn "collega's".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Indien de hond als pup niet in contact is geweest met anderskleurige mensen, kan deze agressief worden voor iets dat hij niet kent. Dit is niet meer dan een instinct of ga je beweren dat honden racist zijn. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Die hond in Brussel moest toch ook van geen negers hebben...of was het zijn baasje, de werkgever? Blijft mijn open vraag, mag je die flik neerleggen indien deze buitensporig geweld gebruikt in uw woning en je jezelf en uw gezin bedreigd ziet? Aangezien men in huis gewapend mag rondlopen, steek je nu beter uw pistool in uw broeksriem voor je de deur open doet, zeker voor de flikken? Stel u voor dat uw kat naar hem blaast...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dat wordt mij bevestigd door een ex-collega van me die nu bij de politie werkt, hoe ongelooflijk je bewering ook klinkt Hamc, ik moet je in deze bijtreden. en door het doorgroeisysteem weten ze ook altijd wel iets niet koosjer van iedereen, waardoor het systeem zelfs van bovenaf nog moeilijk te corrigeren is |
|
![]() |
![]() |