![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit naar aanleiding van de aankondiging van de 'loonsverhoging' voor de Saksen-Coburgers.
Steeds meer Belgen krijgen het almaar moeilijker om op het eind van de maand de touwtjes aan elkaar te knopen en dit terwijl er zogezegd geen geld meer is voor maatregelen ter vrijwaring van de koopkracht, noch voor de aanpak van andere dringende problemen. Vorig jaar kregen de Saksen-Coburgers + 6 %, dit jaar een 'indexatie' van ruim 5 %. Voor 2008 zullen ze de mooie som van 13,043 miljoen euro ontvangen. Koningin Fabiola krijgt dit jaar een opslag van 73.000 euro ; haar dotatie bedraagt dan 1,5 miljoen euro/jaar. Filips moet het stellen met 'ocharme' 51.000 euro meer en komt dan uit op 961.000 euro. Prinses Astrid en prins Laurent zien hun dotatie respectievelijk stijgen met 18.000 euro en 17.000 euro en ontvangen dan in 2008 een dotatie van elk iets meer dan 300.000 euro (333.000 en 319.000 euro).... De civiele lijst (= de werkingsmiddelen van de koning en eigenlijk de enige die grondwettelijk voorzien is) stijgt met bijna een half miljoen euro tot 9,928 miljoen euro/jaar. De wet heeft die verhoging voorzien opdat de koning zijn koopkracht kan handhaven en de gestegen lonen van zijn personeel kan betalen. Hebben de personeelsleden van het koningshuis misschien 5,1% indexatie gekregen terwijl Jan met de Pet slechts een kleine 2% kreeg? Vind je ook dat er eindelijk een einde moet gesteld worden aan dat soort parasieten-toestanden? Laten we die dag met zijn allen een zwarte vlag uit hangen. Het hoeft zelfs geen echte vlag te zijn. Het mag evengoed een zwarte broek, jurk of mantel zijn, zolang het maar goed en duidelijk zichtbaar is. Wie doet mee? Men zegge het voort! |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Minister
|
![]() Het grote gevaar is dat LDD een hoge score zal halen dankzij hun vele beloftes maar tis maar de vraag hoeveel ze er ook gaan van terecht brengen e !
En dan komt het VB toch weer als winnaar uit de bus |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat het forum betreft beweegt ook één en ander. Er wordt gefluisterd dat Azert en Everydinges het kamp van de Vlaamse separatisten zouden vervoegen, terwijl Z&G en Jan Meuleman het kamp van de Belgicisten zouden versterken. Tenslotte zou Eric Feremans een poging doen een zinnige posting te plaatsen. Maar dit laatste kon me niet bevestigd worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Gouverneur
|
![]() Ik heb zo mijn twijfels of LDD het VB zo veel pijn gaat doen. De man spreekt mij aan omdat hij het buikgevoel van de Vlaming weergeeft. Ook de discussie met Mevr.Isabel van Laethem heeft mij aangenaam verrast. Toch krijg je bij nadere lezing de indruk dat hij geen keuzes maakt en net dat doet mij vrezen voor opportunisme. Een stem voor het VB is voor velen echter een foertstem en je weet waar ze voor staan. Het VB is de partij van de man in de straat en het doet mij als liberaal pijn om tot die conclusie te moeten komen.
![]() |
#167 |
Minister-President
|
![]() Welke grote beloftes zijn er dan gedaan?
![]() |
#168 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#169 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
P.S. Dat fameuze wierookvat komt toch niet te laag hoop ik. Als ik d�*t nog op mijn appel krijg is het helemaal om zeep. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Europees Commissaris
|
![]() Lap, doe dan eens boete en dan krijg je dit op je boterham. Loopt snikkend zijn hof in.
Volgend bericht van Jazeker : Meneer komt wat stoefen met zijn hof, ja? Waar heb ik dat toch verdiend? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Vreemdeling
|
![]() Oei, en ik heb nog geen ernst gezien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Als ik vandaag lees dat de opperman van Ku-Kux-clan gast aan huis is bij VB , proberen ze toch wel écht de laatste kiezer buiten te jagen !
Zo zullen ze er nog veel verliezen aan LDD. Laatst gewijzigd door boerenverstand : 2 juli 2008 om 10:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dacht niet dat hij gast aan huis was bij het vb, maar dat het vb eerder verveeld zit met de zaak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Waar lees je dat misschien?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ik vind het aangename aan LDD juist dat ze zich vnl bezighouden met het doorprikken van de populistische praatjes van de andere partijen. Wat toegegeven niet moeilijk is, maar ja het is hun fout ook niet dat alle andere partijen maar blijven spelletjes spelen.